Ook ING begint te mauwen over NL rekening wonend in Thailand

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Ook ING begint te mauwen over NL rekening wonend in Thailand

#16 Bericht door erik-kuijpers » zaterdag 29 juni 2019, 12:11

En ik over iemand in Brazilië maar die had zijn rekening 5 jaar niet gebruikt. En dan kan ik me er iets bij voorstellen........

Maar verder nergens. Wij kennen allemaal dat NL-talige blog; als ergens direct wordt gemeld is het wel daar.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Ook ING begint te mauwen over NL rekening wonend in Thailand

#17 Bericht door wpdl » zaterdag 29 juni 2019, 12:56

Is al geweest op 16 december 2017

Heb hem per PB naar je gestuurd .

Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 759
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: Ook ING begint te mauwen over NL rekening wonend in Thailand

#18 Bericht door pjotter » zaterdag 29 juni 2019, 13:54

Thanks.
Eigenlijk ging mijn opmerking er alleen maar over dat de ING, na ABN/AMRO blijkbaar ook van ons af wil.

Dat CRS verhaal heb ik idd l langere tijd afgesloten. Helemaal 'leuk' als je bij de belastngdienst kijkt, sluiten ze af met:

Let op!

In uw belastingaanslag kunnen wij over het fiscale woon- of vestigingsland een ander standpunt innemen dan de financiële instellingen.

"Hoe dek ik mijzelf in" , jonge jonge.
wpdelange schreef: zaterdag 29 juni 2019, 12:56 Is al geweest op 16 december 2017

Heb hem per PB naar je gestuurd .

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Ook ING begint te mauwen over NL rekening wonend in Thailand

#19 Bericht door erik-kuijpers » zaterdag 29 juni 2019, 14:58

Ik heb de ING via messenger de vraag gesteld. Als er sprake is van een actie dan had ik al lang meer gelezen dan alleen van jou.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Ook ING begint te mauwen over NL rekening wonend in Thailand

#20 Bericht door erik-kuijpers » zaterdag 29 juni 2019, 15:13

ING ontkent. Dit speelt niet. Tenzij er wat bijzonders aan de hand is en je je rekening misbruikt of je brieven van ING niet hebt beantwoord of hebt gemist in de post. Dit klopt in het beeld dat jij de enige bent die nu reageert tegen de ING.

Maar waarom stuur je zelf geen messenger naar ING?

Adrie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 433
Lid geworden op: vrijdag 02 oktober 2009, 19:35

Re: Ook ING begint te mauwen over NL rekening wonend in Thailand

#21 Bericht door Adrie » zaterdag 29 juni 2019, 17:40

[quote=erik-kuijpers post_id=8315758 time=1561817581 user_id=756

Maar waarom stuur je zelf geen messenger naar ING?




Struisvogelpolitiek, ssssssst dan waait het wel over :mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Ook ING begint te mauwen over NL rekening wonend in Thailand

#22 Bericht door jumbo » zondag 30 juni 2019, 00:40

Ondanks mijn 'expat' status bij ABN heb ik een N26 rekening geopend...als back-up
IK neem aan dat ik na pensionering geen expat status meer kan krijgen
Bunq en Knab verwachten een NL adres met bewijs, energie rekening oid...maakt het een stuk minder eenvoudig
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 759
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: Ook ING begint te mauwen over NL rekening wonend in Thailand

#23 Bericht door pjotter » zondag 30 juni 2019, 01:58

Mmm vreemd dan idd Erik.

Ik ben me van geen kwaad bewust. Alle saldi zijn positief, maak ooit wat geld over binnen NL, laatst nog andersom van Thailand Kasikorn naar ING, etc. De rekening is dus ook niet echt 'slapend'.
Het enige wat ik me voor kan stellen is dat CRS verhaal. In april vorig jaar heb ik daarover een brief teruggestuurd en een maand later kwam dezelfde brief met 'CRS vragen' nogmaals. Daar heb ik toen niet meer op gereageerd.

Nou ja, 'gedeeltelijk' positief dat ik blijkbaar de enige ben en jouw antwoord dat men dit opzeggen niet van plan is voor mensen in het buitenland/Thailand.

Ik bel over een week of 2 even om te vragen of mijn antwoordbrief die ik heb verstuurd, aangekomen is.

N.B. Als ik bij messenger zoek op 'ING' krijg ik een behoorlijk aantal 'ING adressen'. Weet niet welke de echte is.

Bedankt voor de reacties zo ver.
erik-kuijpers schreef: zaterdag 29 juni 2019, 15:13 ING ontkent. Dit speelt niet. Tenzij er wat bijzonders aan de hand is en je je rekening misbruikt of je brieven van ING niet hebt beantwoord of hebt gemist in de post. Dit klopt in het beeld dat jij de enige bent die nu reageert tegen de ING.

Maar waarom stuur je zelf geen messenger naar ING?

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Ook ING begint te mauwen over NL rekening wonend in Thailand

#24 Bericht door erik-kuijpers » zondag 30 juni 2019, 06:20

Dat CRS-verhaal is wettelijk geregeld en als je daar niet op reageert dan sta je nu te boek als de grootste witwasser ooit........ :giggle: :giggle2:

Ga naar facebook op laptop/desktop, niet op mobi.
Hoofdpagina, links staat messenger; druk daarop.
In zoekveld typ ING
ING logo is een oranje rondje met links NL en rechts de leeuw. Druk daarop.
Onder info staat:
" Info
Welkom bij het officiële Facebook-account van ING. We zitten voor je klaar op ma-vr 08.00-23.00 & za-zo 09.00-17.00. Op feestdagen gesloten. Deel geen privacygevoelige gegevens. "

Stel daar je vraag. En die tijden zijn NL tijden....... Men reageert erg snel.

Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 759
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: Ook ING begint te mauwen over NL rekening wonend in Thailand

#25 Bericht door pjotter » woensdag 03 juli 2019, 11:34

Ok, bedankt Erik. Zal over een tijdje eerst eens bellen.
En vandaag op teletekst: (het blijven boefjes)
---------
Zorgen over privacy ING-klanten   Banken die betaalgegevens van klanten willen gebruiken om producten aan te bieden,overtreden volgens de Autoriteit Persoonsgegevens (AP) waarschijnlijk de regels.Naar aanleiding van plannen van ING heeft de AP "een significant aantal privacyklachten" ontvangen. ING wil transacties van klanten aflezen om hun persoonlijke aanbiedingen te kunnen doen,in eerste instantie alleen van eigen producten.Wie een vliegticket koopt,krijgt dan bijvoorbeeld een ING- reisverzekering aangeboden. De AP heeft aanwijzingen dat ook andere banken dit willen doen en roept hen op deze plannen te heroverwegen.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Ook ING begint te mauwen over NL rekening wonend in Thailand

#26 Bericht door erik-kuijpers » woensdag 03 juli 2019, 11:45

Ja, ook dat is geld waard. Dus iemand die met de creditcard betaalt in een huis van plezier krijgt direct aanbiedingen voor het ING-huis van plezier! Potverdrie, zo moet je ook daar nog op attent zijn! Het enige voordeel is dat ze straks elkaar de tent uit concurreren en je het pleziertje tegen ernstig gereduceerd tarief kunt beleven bij de Yabyum-bank. Je krijgt dan aftrek, dus. Of zoiets...... :giggle: :giggle2:

We horen het wel. Ik krijg al zoveel reclame, dit kan er nog wel bij. Alles gaat het virtuele of het echte ronde archief in.

Gebruikersavatar
De Beweerder
Expat
Expat
Berichten: 1737
Lid geworden op: dinsdag 25 oktober 2005, 22:57
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Ook ING begint te mauwen over NL rekening wonend in Thailand

#27 Bericht door De Beweerder » zaterdag 06 juli 2019, 10:35

erik-kuijpers schreef: zaterdag 29 juni 2019, 15:13 ING ontkent. Dit speelt niet. Tenzij er wat bijzonders aan de hand is en je je rekening misbruikt of je brieven van ING niet hebt beantwoord of hebt gemist in de post. Dit klopt in het beeld dat jij de enige bent die nu reageert tegen de ING.

Maar waarom stuur je zelf geen messenger naar ING?
Ik heb ook de brief ontvangen en een paar golfmaatjes ook, ik heb de vraag gesteld aan ing via messenger of het spam of echt is?
Na 5 minuten netjes antwoord :

Er is recentelijk inderdaad een brief de deur uit gegaan waarin gevraagd wordt om een bewijs van je band met Nederland te sturen om je rekening te behouden.

Alle uitleg staat verder ook in de brief genoemd, ik heb daar verder helaas geen extra info over.

Alles duidelijk nu, geen spam.
A millionaire in free time, can not save time only use ;)

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Ook ING begint te mauwen over NL rekening wonend in Thailand

#28 Bericht door erik-kuijpers » zaterdag 06 juli 2019, 11:42

Dus er staat in hun antwoord "...Er is recentelijk inderdaad een brief de deur uit gegaan waarin gevraagd wordt om een bewijs van je band met Nederland te sturen om je rekening te behouden. Alle uitleg staat verder ook in de brief genoemd, ik heb daar verder helaas geen extra info over...."

De persoon vd helpdesk heeft dus geen info over wat er nu precies in die brief staat; hier in het forum zie ik hem ook niet staan. Misschien kan iemand hem plaatsen als er geen privédingen in staan?

Als het alleen om de band met NL gaat heb ik wel wat hoor: inkomen, belasting betalen, familie en/of kinderen, verzekeringen, spaargelden en zo. Ik lees nergens dat ze van je af willen.........

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Ook ING begint te mauwen over NL rekening wonend in Thailand

#29 Bericht door printen44 » zaterdag 06 juli 2019, 14:07

Als er staat: "band met Nederland" is dat redelijk makkelijk te beantwoorden, nl. "Nederlands staatsburger met een Nederlands paspoort". En komen uiteraard ook de zaken die Erik aanhaalde.

Gebruikersavatar
De Beweerder
Expat
Expat
Berichten: 1737
Lid geworden op: dinsdag 25 oktober 2005, 22:57
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Ook ING begint te mauwen over NL rekening wonend in Thailand

#30 Bericht door De Beweerder » zaterdag 06 juli 2019, 15:54

erik-kuijpers schreef: zaterdag 06 juli 2019, 11:42 Dus er staat in hun antwoord "...Er is recentelijk inderdaad een brief de deur uit gegaan waarin gevraagd wordt om een bewijs van je band met Nederland te sturen om je rekening te behouden. Alle uitleg staat verder ook in de brief genoemd, ik heb daar verder helaas geen extra info over...."

Als het alleen om de band met NL gaat heb ik wel wat hoor: inkomen, belasting betalen, familie en/of kinderen, verzekeringen, spaargelden en zo. Ik lees nergens dat ze van je af willen.........
je kon inderdaad de optie Nederlands staatsburger met een Nederlands paspoort aanvinken .
je kon ook aanvinken dat je de rekening wil beëindigen of wil behouden, bij behouden kopie paspoort mee terugsturen.
ze willen niet van je af.
A millionaire in free time, can not save time only use ;)

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”