Een lief en goedbedoeld ingezonden stuk.....

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3377
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Een lief en goedbedoeld ingezonden stuk.....

#1 Bericht door erik-kuijpers » vrijdag 26 april 2019, 08:31

Een lief en goedbedoeld ingezonden stuk....

Nog net geen 'Go fund me....' artikel in The Nation maar het komt er eigenlijk wel op neer nu een stokoude, 90 jaartjes oude, 'expat' -maar ik denk emigrant- Thailand moet verlaten vanwege de 8 ton regeling. Meer vertelt het verhaal niet zodat we niet weten waarom die 8 ton er ineens niet meer zijn.

De schrijver roept op tot een soort fonds om langverblijvers toch te laten blijven door hen geld te lenen of te schenken want men verwacht van de Immigration geen soelaas. Daar geldt 'regel is regel' en helemaal na de nieuwe eisen. Toch zou men voor longstayers best wel eens met de hand over het hart kunnen strijken en de aloude grandfatherregeling kunnen toepassen. Maar soepelheid is niet vaak een eigenschap van ambtenaren......

Enfin, de schrijver geeft zelf het antwoord al: kans zero. Lees mee met een hartenkreet van iemand die ons lezers aan het slot 'ouwe duitendieven' noemt.....

https://www.nationmultimedia.com/detail ... y/30368401

Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 762
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: Een lief en goedbedoeld ingezonden stuk.....

#2 Bericht door pjotter » woensdag 01 mei 2019, 09:34

Maar...dan is hij ook NA 21 Oktober 1998 gekomen. Mensen die al voor die tijd hier woonden hebben een soort 'korting' op de 800k.
(Huidige leeftijd 60+: 200k of 20k inkomen per maand. Bij een huidige leeftijd tussen de 55 en 60: 500k of 50k inkomen)
erik-kuijpers schreef: vrijdag 26 april 2019, 08:31 Een lief en goedbedoeld ingezonden stuk....

Nog net geen 'Go fund me....' artikel in The Nation maar het komt er eigenlijk wel op neer nu een stokoude, 90 jaartjes oude, 'expat' -maar ik denk emigrant- Thailand moet verlaten vanwege de 8 ton regeling. Meer vertelt het verhaal niet zodat we niet weten waarom die 8 ton er ineens niet meer zijn.

De schrijver roept op tot een soort fonds om langverblijvers toch te laten blijven door hen geld te lenen of te schenken want men verwacht van de Immigration geen soelaas. Daar geldt 'regel is regel' en helemaal na de nieuwe eisen. Toch zou men voor longstayers best wel eens met de hand over het hart kunnen strijken en de aloude grandfatherregeling kunnen toepassen. Maar soepelheid is niet vaak een eigenschap van ambtenaren......

Enfin, de schrijver geeft zelf het antwoord al: kans zero. Lees mee met een hartenkreet van iemand die ons lezers aan het slot 'ouwe duitendieven' noemt.....

https://www.nationmultimedia.com/detail ... y/30368401

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3377
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Een lief en goedbedoeld ingezonden stuk.....

#3 Bericht door erik-kuijpers » woensdag 01 mei 2019, 12:38

Denk ik ook; hij zal geen recht hebben op de grandfatherregeling.

Maar er is een nieuwe bijdrage van hem en als ik goed lees vliegt ie morgen weg. Het waarom legt ie uit.

https://www.nationmultimedia.com/detail ... y/30368511

Enfin, hij zijn mening, ik de mijne. Ik ben ook weg als bewoner van Thailand om redenen als bekend hier en doe nu 6+6 of iets dat daar op lijkt.

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”