Geruchten, roddels of toch maar opletten?

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Geruchten, roddels of toch maar opletten?

#1 Bericht door KhunSugar » zaterdag 05 januari 2019, 10:41

Waar rook is is vuur heb ik ooit gelezen...

In the future you will have to show 65,000 b going into a Thai bank account each and every month from your home country.

The requirement will be for one year prior to your extension. It will start in 2020 needing to show 12 months prior of deposits.

A document from your bank will be required to verify the money entering the account every month.

NOTE: But for this year, they will "work with you" and accept what ever history of the 65,000 b you can show leading up to the extension.

They will make a mark or provide some document to you that at next years extension, you will be required to show 12 full months of 65,000 b deposits.

Bron

Gebruikersavatar
Thaimax
Expat
Expat
Berichten: 507
Lid geworden op: zondag 27 februari 2005, 01:24
Locatie: Doi Saket, Chiang Mai
Contacteer:

Re: Geruchten, roddels of toch maar opletten?

#2 Bericht door Thaimax » zaterdag 05 januari 2019, 10:51

Dit is voor retirement verlenging omdat enkele ambassades geen inkomen verklaring meer geven voor de gehuwden schijnt het onveranderd te blijven
GREED has made a stone of what once was a heart.........

http://www.thai-teakwoodhouse.com

euromonkey
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 252
Lid geworden op: maandag 12 september 2011, 04:31

Re: Geruchten, roddels of toch maar opletten?

#3 Bericht door euromonkey » zaterdag 05 januari 2019, 12:01

Lijkt me ook logisch als je zegt dat je van een uitkering of pensioen leeft.
Ik heb daarom van af dag 1 in thailand 800.000 bath geparkeert.
De immigratie politie is heel blij met de mensen die dit doen.

godzilla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 906
Lid geworden op: vrijdag 12 oktober 2018, 14:50

Re: Geruchten, roddels of toch maar opletten?

#4 Bericht door godzilla » zaterdag 05 januari 2019, 15:07

Weer bangmakerij, verhinderen dat mensen naar thailand verkassen.
Of de malafide farang eruit halen, iemand die in thailand inkomen heeft zonder werkvergunning.
Ik zie niet zo snel banken controleren waar je geld vandaan komt als je pensioen niet rechtstreeks gestort wordt op hun rekening.
We zullen wel zien, februari verkiezingen, kan allemaal snel veranderen.

godzilla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 906
Lid geworden op: vrijdag 12 oktober 2018, 14:50

Re: Geruchten, roddels of toch maar opletten?

#5 Bericht door godzilla » zaterdag 05 januari 2019, 15:12

Thaimax schreef: zaterdag 05 januari 2019, 10:51 Dit is voor retirement verlenging omdat enkele ambassades geen inkomen verklaring meer geven voor de gehuwden schijnt het onveranderd te blijven
Ik hoop dat de belgische ambassade in de toekomst zelf een gecontroleerde inkomsten verklaring kan afgeven, en dat er geen affidavit meer nodig is.
Is het in nederland al zo?

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Geruchten, roddels of toch maar opletten?

#6 Bericht door erik-kuijpers » zaterdag 05 januari 2019, 15:33

Kasikornbank heeft codes in het bankboek staan en een ervan ziet op een overboeking uit een buitenland. Men kan simpel zien dat het geld in Thailand is gestort of geboekt, of dat het van een buitenland komt.

We gaan er naar toe dat je gebruik maakt van die 8 ton regeling voor ongehuwden en 4 ton voor gehuwden. Ben je gelijk overal van af. Ik heb dat gemakkelijker gevonden dan dat gemier over inkomen.

godzilla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 906
Lid geworden op: vrijdag 12 oktober 2018, 14:50

Re: Geruchten, roddels of toch maar opletten?

#7 Bericht door godzilla » zaterdag 05 januari 2019, 15:55

Er zijn er velen die verschillende inkomens hebben uit het buitenland (niet thailand)
Ok, gestort op je thaise bankrekening makkelijk te bewijzen.
Doe je je overschrijvingen via transferwise is het al moeilijker, wordt geboekt als international deposit.
Ik doe mijn pensioenstortingen via coins, dus ook moeilijk te bewijzen.
Voordat ze zoiets invoeren zullen er nog veel regeltjes moeten worden opgesteld.

Willen ze bekomen dat je pensioen integraal op hun thaise bank gestort wordt door je land van herkomst?
Niet alle landen kunnen/doen dat.

Het zou natuurlijk de thaise banken nog een pak geld meer opbrengen.

Dus neen, veel gepalaver, maar ik geloof er niks van.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Geruchten, roddels of toch maar opletten?

#8 Bericht door erik-kuijpers » zaterdag 05 januari 2019, 16:11

godzilla schreef: zaterdag 05 januari 2019, 15:55 Voordat ze zoiets invoeren zullen er nog veel regeltjes moeten worden opgesteld.
Ik verwacht dat ze de regels zullen maken naar Thais goeddunken en met uitstapjes via niet traceerbare internationale bronnen geen rekening gaan houden. Dat wordt ze veel te ingewikkeld; het aantal coins neemt nu al toe. Nee, dat wordt 8 ton of 4 ton als je van alle heisa af wilt zijn.

Maar laten we eerst eens afwachten wat er van terecht komt; ze kunnen nog niet eens tegelijk een kroning en verkiezingen plannen......

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Geruchten, roddels of toch maar opletten?

#9 Bericht door KhunSugar » zondag 06 januari 2019, 10:00

Inmiddels is het officieel bekendgemaakt.
Nieuwe regels gelden voor retirement, marriage en ouderschap visums.

Meer detail bij de eerder vermelde bron.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Geruchten, roddels of toch maar opletten?

#10 Bericht door wanadee » zondag 06 januari 2019, 12:20

godzilla schreef: zaterdag 05 januari 2019, 15:07 Weer bangmakerij, verhinderen dat mensen naar thailand verkassen.
Of de malafide farang eruit halen, iemand die in thailand inkomen heeft zonder werkvergunning.
Ik zie niet zo snel banken controleren waar je geld vandaan komt als je pensioen niet rechtstreeks gestort wordt op hun rekening.
We zullen wel zien, februari verkiezingen, kan allemaal snel veranderen.
Volgens mij zou de verkiezing uitgesteld worden ivm de kroning van de nieuwe koning.

godzilla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 906
Lid geworden op: vrijdag 12 oktober 2018, 14:50

Re: Geruchten, roddels of toch maar opletten?

#11 Bericht door godzilla » zondag 06 januari 2019, 15:27

KhunSugar schreef: zondag 06 januari 2019, 10:00 Inmiddels is het officieel bekendgemaakt.
Nieuwe regels gelden voor retirement, marriage en ouderschap visums.

Meer detail bij de eerder vermelde bron.

Een officieel bericht , maar niet officieel vertaald, waar halen ze het toch...
Maar goed, voor de bonafide expat in thailand veranderd er dus niet veel, enkel UK, US en Australische ambassades vertrouwen ze niet meer ivm de aflevering van een affidavit.
Ik vroeg ooit eens een bewijs voor mijn 400000bath op de rekening, en bij SCB moest ik ervoor betalen.
Dan liever 800bath voor een affidavit.

Maar er zijn er ook die elk jaar echt de randjes ervan af lopen, om toch maar te kunnen blijven

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Geruchten, roddels of toch maar opletten?

#12 Bericht door KhunSugar » zondag 06 januari 2019, 15:54

godzilla schreef:
Maar er zijn er ook die elk jaar echt de randjes ervan af lopen, om toch maar te kunnen blijven
Je hebt geen extensions nodig om jaar na jaar in TH te verblijven.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Geruchten, roddels of toch maar opletten?

#13 Bericht door erik-kuijpers » zondag 06 januari 2019, 16:06

godzilla schreef: zondag 06 januari 2019, 15:27 Maar goed, voor de bonafide expat in thailand veranderd er dus niet veel, enkel UK, US en Australische ambassades vertrouwen ze niet meer ivm de aflevering van een affidavit.
Ik vroeg ooit eens een bewijs voor mijn 400000bath op de rekening, en bij SCB moest ik ervoor betalen.
Expats hebben hier geen last van; die zijn gedetacheerd en hebben een werkvergunning. De maatregels is voor emigranten die een extension moeten hebben. De Immigration in Nongkhai vraagt al meer dan een jaar in plaats van de ambassadeverklaring jouw bankboek en daar moet 780.000 baht per 12 voorafgaande maanden binnen komen en zo niet, geen extension op inkomen, wat de ambassade ook verklaard heeft. Tenslotte, ik had 8+ ton bij de Kasikorn bank en betaalde 100 baht voor de brief met saldo-opgave. Banken moeten ook leven...... :D

Maar 'This is Thailand' en het kan op andere plaatsen geheel anders zijn........

godzilla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 906
Lid geworden op: vrijdag 12 oktober 2018, 14:50

Re: Geruchten, roddels of toch maar opletten?

#14 Bericht door godzilla » maandag 07 januari 2019, 00:25

erik-kuijpers schreef: zondag 06 januari 2019, 16:06
godzilla schreef: zondag 06 januari 2019, 15:27 Maar goed, voor de bonafide expat in thailand veranderd er dus niet veel, enkel UK, US en Australische ambassades vertrouwen ze niet meer ivm de aflevering van een affidavit.
Ik vroeg ooit eens een bewijs voor mijn 400000bath op de rekening, en bij SCB moest ik ervoor betalen.
Expats hebben hier geen last van; die zijn gedetacheerd en hebben een werkvergunning. De maatregels is voor emigranten die een extension moeten hebben. De Immigration in Nongkhai vraagt al meer dan een jaar in plaats van de ambassadeverklaring jouw bankboek en daar moet 780.000 baht per 12 voorafgaande maanden binnen komen en zo niet, geen extension op inkomen, wat de ambassade ook verklaard heeft. Tenslotte, ik had 8+ ton bij de Kasikorn bank en betaalde 100 baht voor de brief met saldo-opgave. Banken moeten ook leven...... :D

Maar 'This is Thailand' en het kan op andere plaatsen geheel anders zijn........
Oh, ik dacht iemand met een non-o visum based on retirement ook een expat was, die werkvergunning laat ik even in het midden...

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Geruchten, roddels of toch maar opletten?

#15 Bericht door wanadee » maandag 07 januari 2019, 01:06

godzilla schreef: zondag 06 januari 2019, 15:27
KhunSugar schreef: zondag 06 januari 2019, 10:00 Inmiddels is het officieel bekendgemaakt.
Nieuwe regels gelden voor retirement, marriage en ouderschap visums.

Meer detail bij de eerder vermelde bron.

Een officieel bericht , maar niet officieel vertaald, waar halen ze het toch...
Maar goed, voor de bonafide expat in thailand veranderd er dus niet veel, enkel UK, US en Australische ambassades vertrouwen ze niet meer ivm de aflevering van een affidavit.
Ik vroeg ooit eens een bewijs voor mijn 400000bath op de rekening, en bij SCB moest ik ervoor betalen.
Dan liever 800bath voor een affidavit.

Maar er zijn er ook die elk jaar echt de randjes ervan af lopen, om toch maar te kunnen blijven
Ik betaal ook elk jaar 100 baht voor mijn bankverklaring, lijkt mij niet meer dan normaal. Maar ik heb het idee dat jij veel meer moest betalen bij jouw bank?

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”