Geruchten, roddels of toch maar opletten?

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Geruchten, roddels of toch maar opletten?

#31 Bericht door KhunSugar » woensdag 09 januari 2019, 18:54

wpdelange schreef: woensdag 09 januari 2019, 07:55 Jumbo vroeg het ook al.

Verklaar je nader Heer suiker.

Want ook al heb je het allemaal wel als er een legale oplossing is die een ieder kan toepassen hoor ik hem graag.
Nu dacht ik dat de heren en dames op dit forum in de wetenschap waren dat je geen jaar extensions nodig hebt om jaar na jaar in Thailand te verblijven eens je boven de 50 bent. En dit op een volstrekt legale manier, getrouwd of niet doet er niet toe.
Wat je nodig hebt is een non-immigrant "O" jaarvisum met multiple entry. Een non-O is ook vereist voor je eerste jaar extension.
Hiermee krijg je bij elke binnenkomst 90 dagen verblijfsrecht en met zo'n visum kan je het 15 maanden uitzingen. Dit noemt men border-runs, na 15 maanden doe je een visa-run bij een ambassade in een buurland en ben je weer zoet voor de volgende 15 maanden, met telkens om de 90 dagen een border-run. Volledig legaal, geen omkoping van ambtenaren, geen 800-400K. Vele long stayers zijn zelfs zo begonnen aan hun verblijf in Thailand
Een jaar extension is een manier van verblijf ZONDER het land te moeten verlaten, dan wel met de nodige eisen, eisen die niet steeds haalbaar zijn en aanleiding geven tot corruptie.
Ik kom dan terug op mijn eerder gestelde vraag, gemakzucht, lose face...of was het toch onwetendheid? Maar laat maar, ik hoef geen reactie ik kan het immers raden.

@Erik
Stel, je hebt een pot zwart of grijs geld,
Dat heeft voor en nadelen waarmee je best leert mee leven. Met zwart geld dat niet witgewassen is kan je niets officieels aanvangen. Je kan er wel riant mee leven en best onder de radar blijven.

PS: blij hier opnieuw je verhalen te lezen ;-)

godzilla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 906
Lid geworden op: vrijdag 12 oktober 2018, 14:50

Re: Geruchten, roddels of toch maar opletten?

#32 Bericht door godzilla » donderdag 10 januari 2019, 01:06

Dat noemen ze tegelijk warm en koud blazen.
Een border run is ook het land verlaten.
[|(

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Geruchten, roddels of toch maar opletten?

#33 Bericht door wanadee » donderdag 10 januari 2019, 01:13

KhunSugar schreef: woensdag 09 januari 2019, 18:54
wpdelange schreef: woensdag 09 januari 2019, 07:55 Jumbo vroeg het ook al.

Verklaar je nader Heer suiker.

Want ook al heb je het allemaal wel als er een legale oplossing is die een ieder kan toepassen hoor ik hem graag.
Nu dacht ik dat de heren en dames op dit forum in de wetenschap waren dat je geen jaar extensions nodig hebt om jaar na jaar in Thailand te verblijven eens je boven de 50 bent. En dit op een volstrekt legale manier, getrouwd of niet doet er niet toe.
Wat je nodig hebt is een non-immigrant "O" jaarvisum met multiple entry. Een non-O is ook vereist voor je eerste jaar extension.
Hiermee krijg je bij elke binnenkomst 90 dagen verblijfsrecht en met zo'n visum kan je het 15 maanden uitzingen. Dit noemt men border-runs, na 15 maanden doe je een visa-run bij een ambassade in een buurland en ben je weer zoet voor de volgende 15 maanden, met telkens om de 90 dagen een border-run. Volledig legaal, geen omkoping van ambtenaren, geen 800-400K. Vele long stayers zijn zelfs zo begonnen aan hun verblijf in Thailand
Een jaar extension is een manier van verblijf ZONDER het land te moeten verlaten, dan wel met de nodige eisen, eisen die niet steeds haalbaar zijn en aanleiding geven tot corruptie.
Ik kom dan terug op mijn eerder gestelde vraag, gemakzucht, lose face...of was het toch onwetendheid? Maar laat maar, ik hoef geen reactie ik kan het immers raden.

@Erik
Stel, je hebt een pot zwart of grijs geld,
Dat heeft voor en nadelen waarmee je best leert mee leven. Met zwart geld dat niet witgewassen is kan je niets officieels aanvangen. Je kan er wel riant mee leven en best onder de radar blijven.

PS: blij hier opnieuw je verhalen te lezen ;-)
#12 Bericht door KhunSugar » zondag 06 januari 2019, 21:54

Je hebt geen extensions nodig om jaar na jaar in TH te verblijven.

In deze oplossing verblijf je niet in thailand jaar na jaar want je moet er steeds uit.
En voor een oa visum worden ook inkomenseisen gesteld, dus dat is geen oplossing als je niet voldoende geld hebt.
Dus dit is geen reële optie.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Geruchten, roddels of toch maar opletten?

#34 Bericht door jumbo » donderdag 10 januari 2019, 01:52

KhunSugar schreef: woensdag 09 januari 2019, 18:54
wpdelange schreef: woensdag 09 januari 2019, 07:55 Jumbo vroeg het ook al.

Verklaar je nader Heer suiker.

Want ook al heb je het allemaal wel als er een legale oplossing is die een ieder kan toepassen hoor ik hem graag.
Nu dacht ik dat de heren en dames op dit forum in de wetenschap waren dat je geen jaar extensions nodig hebt om jaar na jaar in Thailand te verblijven eens je boven de 50 bent. En dit op een volstrekt legale manier, getrouwd of niet doet er niet toe.
Wat je nodig hebt is een non-immigrant "O" jaarvisum met multiple entry. Een non-O is ook vereist voor je eerste jaar extension.
Hiermee krijg je bij elke binnenkomst 90 dagen verblijfsrecht en met zo'n visum kan je het 15 maanden uitzingen. Dit noemt men border-runs, na 15 maanden doe je een visa-run bij een ambassade in een buurland en ben je weer zoet voor de volgende 15 maanden, met telkens om de 90 dagen een border-run. Volledig legaal, geen omkoping van ambtenaren, geen 800-400K. Vele long stayers zijn zelfs zo begonnen aan hun verblijf in Thailand
Een jaar extension is een manier van verblijf ZONDER het land te moeten verlaten, dan wel met de nodige eisen, eisen die niet steeds haalbaar zijn en aanleiding geven tot corruptie.
Ik kom dan terug op mijn eerder gestelde vraag, gemakzucht, lose face...of was het toch onwetendheid? Maar laat maar, ik hoef geen reactie ik kan het immers raden.

@Erik
Stel, je hebt een pot zwart of grijs geld,
Dat heeft voor en nadelen waarmee je best leert mee leven. Met zwart geld dat niet witgewassen is kan je niets officieels aanvangen. Je kan er wel riant mee leven en best onder de radar blijven.

PS: blij hier opnieuw je verhalen te lezen ;-)
Is er een vuilnisbak in de buurt??
KS je valt me een beetje tegen met deze desinformatie
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Geruchten, roddels of toch maar opletten?

#35 Bericht door Herbergier » donderdag 10 januari 2019, 03:04

Als je vlakbij de grens verblijft is dat niet zo'n probleem, dan hoef je maar een keer in de 15 maanden naar een ambassade in het buitenland en de 4x 90 dagen kan je dan aan de grens, of misschien wel via internet, afhandelen.
Maar als je in het binnenland verblijft is het dikwijls een hele reis om je 90 dagen te halen, dat doet dan ook nog extra pijn als er een immigratiekantoor op loopafstand is gevestigd.
Daarbij komt natuurlijk ook nog: Hoe lang blijft deze regeling nog bestaan, want met deze regeling komen er waarschijnlijk ook zat ongewenste vreemdelingen, die niet aan alle financiele eisen kunnen voldoen, het land binnen.
Alles van waarde is weerloos.

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1432
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Geruchten, roddels of toch maar opletten?

#36 Bericht door Joep » donderdag 10 januari 2019, 06:07

Ik zelf maak al jaren gebruik van deze regeling die KS aanhaalt.
Om diverse reden, maar de belangrijkste is dat ik het persoonlijk prettiger vind om in Den Haag mijn NON IMM O (op basis van huwelijk) op te halen dan op Chaeng Wattana een jaarextension aan te halen. Financieel weet ik niet of het goedkoper of duurder is, maar ik vlieg toch regelmatig ff naar mijn ouders in NL, dus dat is meteen mijn borderrun of als we bij mijn schoonmoeder op bezoek zijn ff naar Maleisie (3 kwartier rijden).

Ik heb in Den Haag nog nooit een probleem gehad, stuur 3 weken vooraf een mailtje of alle eisen nog het zelfde zijn of dt er aanvullende eisen zijn etc. Zelfs toen ik een verkeerd document had gekopieerd was het geen probleem, de jongeman herkende mij en het was ok.

Maar nogmaals het is puur persoonlijk en weet niet hoe andere het ervaren.

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1432
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Geruchten, roddels of toch maar opletten?

#37 Bericht door Joep » donderdag 10 januari 2019, 08:24

Lees mijn antwoord en je ziet dat er tenminste één persoon op dit forum is die al jaren deze regeling gebruikt.
Voor degene die niet van reizen houden is het een mindere oplossing, maar degene die graag eens reist of terug gaat naar NL/Belgie is het een makkelijke oplossing. Geen inkomensverklaring, geen bankrekening etc.
Kan trouwens op iedere TH Ambassade, hoeft niet per se in je woonland.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Geruchten, roddels of toch maar opletten?

#38 Bericht door stevenl » donderdag 10 januari 2019, 08:28

wanadee schreef: donderdag 10 januari 2019, 01:13
KhunSugar schreef: woensdag 09 januari 2019, 18:54
wpdelange schreef: woensdag 09 januari 2019, 07:55 Jumbo vroeg het ook al.

Verklaar je nader Heer suiker.

Want ook al heb je het allemaal wel als er een legale oplossing is die een ieder kan toepassen hoor ik hem graag.
Nu dacht ik dat de heren en dames op dit forum in de wetenschap waren dat je geen jaar extensions nodig hebt om jaar na jaar in Thailand te verblijven eens je boven de 50 bent. En dit op een volstrekt legale manier, getrouwd of niet doet er niet toe.
Wat je nodig hebt is een non-immigrant "O" jaarvisum met multiple entry. Een non-O is ook vereist voor je eerste jaar extension.
Hiermee krijg je bij elke binnenkomst 90 dagen verblijfsrecht en met zo'n visum kan je het 15 maanden uitzingen. Dit noemt men border-runs, na 15 maanden doe je een visa-run bij een ambassade in een buurland en ben je weer zoet voor de volgende 15 maanden, met telkens om de 90 dagen een border-run. Volledig legaal, geen omkoping van ambtenaren, geen 800-400K. Vele long stayers zijn zelfs zo begonnen aan hun verblijf in Thailand
Een jaar extension is een manier van verblijf ZONDER het land te moeten verlaten, dan wel met de nodige eisen, eisen die niet steeds haalbaar zijn en aanleiding geven tot corruptie.
Ik kom dan terug op mijn eerder gestelde vraag, gemakzucht, lose face...of was het toch onwetendheid? Maar laat maar, ik hoef geen reactie ik kan het immers raden.

@Erik
Stel, je hebt een pot zwart of grijs geld,
Dat heeft voor en nadelen waarmee je best leert mee leven. Met zwart geld dat niet witgewassen is kan je niets officieels aanvangen. Je kan er wel riant mee leven en best onder de radar blijven.

PS: blij hier opnieuw je verhalen te lezen ;-)
#12 Bericht door KhunSugar » zondag 06 januari 2019, 21:54

Je hebt geen extensions nodig om jaar na jaar in TH te verblijven.

In deze oplossing verblijf je niet in thailand jaar na jaar want je moet er steeds uit.
En voor een oa visum worden ook inkomenseisen gesteld, dus dat is geen oplossing als je niet voldoende geld hebt.
Dus dit is geen reële optie.
Hij heeft het over O-visum, niet OA.

Ik raad deze methode niet aan, Thaise immigratie is momenteel druk bezig om, daar lijkt het tenminste op, mensen die in Thailand wonen naar een extension te krijgen ipv een visum.

Maar hat kan inderdaad op die manier.

godzilla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 906
Lid geworden op: vrijdag 12 oktober 2018, 14:50

Re: Geruchten, roddels of toch maar opletten?

#39 Bericht door godzilla » donderdag 10 januari 2019, 08:38

Joep schreef: donderdag 10 januari 2019, 08:24 Lees mijn antwoord en je ziet dat er tenminste één persoon op dit forum is die al jaren deze regeling gebruikt.
Voor degene die niet van reizen houden is het een mindere oplossing, maar degene die graag eens reist of terug gaat naar NL/Belgie is het een makkelijke oplossing. Geen inkomensverklaring, geen bankrekening etc.
Kan trouwens op iedere TH Ambassade, hoeft niet per se in je woonland.
Jij maakt gebruik van, geen probleem mee.
Een borderrun is ook thailand verlaten, net zoals even naar nederland of belgie voor familie bezoek.
Maar ieder heeft zijn eigen manier om het op te lossen, en het kan inderdaad op legale manier.
In mijn geval: ik wil niet terug naar belgie, hoeft ook niet zolang ik extentions krijg.
Borderruns doe ik ook liever niet.

snappie?

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Geruchten, roddels of toch maar opletten?

#40 Bericht door KhunSugar » donderdag 10 januari 2019, 10:46

@ Herbergier
Klopt, voor wie niet in de grensstreek woont is het een dagtrip voor een border-run en een tweedaagse voor een visa-run.
Vraag is of dat een reden is om ambtenaren om te kopen en/of valse verklaringen af te leggen.
Ik heb alle begrip voor mensen die uit eigen belang hun princiepes, als die al hebben, opzij schuiven en gul enveloppes uitdelen.

@ Joep
Je bent niet de enige die zijn verblijf in Thailand regelt via border/visa-runs, alvast bedankt om uw reactie, jij kan tenminste begrijpend lezen.

@ Steven
Akkoord, ik promoot deze methode niet en zeker niet aan zij die aan de immigratie eisen voor een jaar extension voldoen.
Het is een legale oplossing voor wie niet voldoet of voor wie in de nieuwe regeling geen maandelijkse overschrijvingen wil doen.
Niet iedereen WIL 800-400K parkeren op een Thaise rekening, tussen die die niet willen zitten er ook die niet kunnen... ;-)

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Geruchten, roddels of toch maar opletten?

#41 Bericht door Herbergier » donderdag 10 januari 2019, 12:36

KhunSugar schreef: donderdag 10 januari 2019, 10:46 Als KS iets schrijft is hij van een aantal personen de negatieve reacties gewoon, altijd dezelfde trouwens, voorspelbaar en grappig tegelijk.
Ik reageer dan even aan het adres van zij die het verdienen.

@ Herbergier
Klopt, voor wie niet in de grensstreek woont is het een dagtrip voor een border-run en een tweedaagse voor een visa-run.
Vraag is of dat een reden is om ambtenaren om te kopen en/of valse verklaringen af te leggen.
Ik heb alle begrip voor mensen die uit eigen belang hun princiepes, als die al hebben, opzij schuiven en gul enveloppes uitdelen.

@ Joep
Je bent niet de enige die zijn verblijf in Thailand regelt via border/visa-runs, alvast bedankt om uw reactie, jij kan tenminste begrijpend lezen.

@ Steven
Akkoord, ik promoot deze methode niet en zeker niet aan zij die aan de immigratie eisen voor een jaar extension voldoen.
Het is een legale oplossing voor wie niet voldoet of voor wie in de nieuwe regeling geen maandelijkse overschrijvingen wil doen.
Niet iedereen WIL 800-400K parkeren op een Thaise rekening, tussen die die niet willen zitten er ook die niet kunnen... ;-)
Wat is er negatief aan mijn reactie? Je suggereerd zelfs dat ik ambtenaren omkoop en ze valse verklaringen laat afleggen, dit slaat echt nergens op.
Alles van waarde is weerloos.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Geruchten, roddels of toch maar opletten?

#42 Bericht door wpdl » donderdag 10 januari 2019, 12:44

Ben tien jaar terug begonnen met een O visum was een goede start volgens de toen Thaise man in de 'kelder' in Den Haag.
Wonende in Korat was dat geen succes plus dat het met alle kosten om het instant te houden eigenlijk gewoon een dure aangelegenheid was.
Was dus ook van korte duur.

Vlak bij de grens wonen is het een redelijke oplossing als je al dat gereis geen punt vindt.
Heb er toen gesproken van diverse nationaliteiten die dat al heel lang zo deden.
Even Laos is tenslotte ook leuk.

Dacht eigenlijk meer dat je de 'gouden' legale truc ging vertellen om zonder die 800000 Baht op mijn bank de zelfde extension of stay te houden.
Tenslotte zijn er wel betere zaken te verzinnen als dat op een bank te parkeren.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Geruchten, roddels of toch maar opletten?

#43 Bericht door stevenl » donderdag 10 januari 2019, 13:35

Herbergier schreef: donderdag 10 januari 2019, 12:36
KhunSugar schreef: donderdag 10 januari 2019, 10:46 Als KS iets schrijft is hij van een aantal personen de negatieve reacties gewoon, altijd dezelfde trouwens, voorspelbaar en grappig tegelijk.
Ik reageer dan even aan het adres van zij die het verdienen.

@ Herbergier
Klopt, voor wie niet in de grensstreek woont is het een dagtrip voor een border-run en een tweedaagse voor een visa-run.
Vraag is of dat een reden is om ambtenaren om te kopen en/of valse verklaringen af te leggen.
Ik heb alle begrip voor mensen die uit eigen belang hun princiepes, als die al hebben, opzij schuiven en gul enveloppes uitdelen.

@ Joep
Je bent niet de enige die zijn verblijf in Thailand regelt via border/visa-runs, alvast bedankt om uw reactie, jij kan tenminste begrijpend lezen.

@ Steven
Akkoord, ik promoot deze methode niet en zeker niet aan zij die aan de immigratie eisen voor een jaar extension voldoen.
Het is een legale oplossing voor wie niet voldoet of voor wie in de nieuwe regeling geen maandelijkse overschrijvingen wil doen.
Niet iedereen WIL 800-400K parkeren op een Thaise rekening, tussen die die niet willen zitten er ook die niet kunnen... ;-)
Wat is er negatief aan mijn reactie? Je suggereerd zelfs dat ik ambtenaren omkoop en ze valse verklaringen laat afleggen, dit slaat echt nergens op.
Nee hoor, hij suggereert nergens dat jouw reactie negatief was of dat je omkoopt oid.
Dat was een algemeen commentaar.

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Geruchten, roddels of toch maar opletten?

#44 Bericht door KhunSugar » donderdag 10 januari 2019, 13:41

wpdelange schreef: donderdag 10 januari 2019, 12:44 Ben tien jaar terug begonnen met een O visum was een goede start volgens de toen Thaise man in de 'kelder' in Den Haag.
Wonende in Korat was dat geen succes plus dat het met alle kosten om het instant te houden eigenlijk gewoon een dure aangelegenheid was.
Was dus ook van korte duur.

Vlak bij de grens wonen is het een redelijke oplossing als je al dat gereis geen punt vindt.
Heb er toen gesproken van diverse nationaliteiten die dat al heel lang zo deden.
Even Laos is tenslotte ook leuk.

Dacht eigenlijk meer dat je de 'gouden' legale truc ging vertellen om zonder die 800000 Baht op mijn bank de zelfde extension of stay te houden.
Tenslotte zijn er wel betere zaken te verzinnen als dat op een bank te parkeren.
Hier heb je een punt Willem, is hetgeen Herbergier reeds schreef, is niets negatiefs aan.
Verder sugereer ik niets.
Maar nogmaals, wie aan de vereisten voor een extension kan voldoen, go for it.
Wie niet voldoet heeft een andere legale oplossing, dat en niets anders is mijn punt.

Voor alle niet legale oplossingen ben je bij aan het verkeerde adres. Hiervoor moet je bij Thaivisa zijn, daar geven ze uitvoerig voorbeelden van alle achterpoortjes.

Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2398
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

Re: Geruchten, roddels of toch maar opletten?

#45 Bericht door serpay » donderdag 10 januari 2019, 19:04

Hier heb je een punt Willem, is hetgeen Herbergier reeds schreef, is niets negatiefs aan.
Verder sugereer ik niets.
Maar nogmaals, wie aan de vereisten voor een extension kan voldoen, go for it.
Wie niet voldoet heeft een andere legale oplossing, dat en niets anders is mijn punt.
ik doe ook de door joep geplaatste reactie. niets mis mee.
maar ik denk dat er iets anders speeld onder sommige , heeft te maken met aanzien geletterd en geld ...
in mijn ogen bullchit ik doe het zelfde als joep.niets mis mee.
en als men op een andere wijze kan verblijven geen probleen, dit zijn nu eenmaar de mazen in de Thaise wet.
soms vind ik sommigen echte jankers als het niet zo gaat als voorgeschreven staat............
Alfisti rebeli

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”