Stoppen van " Visum Ondersteuningsbrief " ??

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Tonboy
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 229
Lid geworden op: woensdag 06 april 2016, 08:02
Locatie: Mae Rim - Chiang Mai
Contacteer:

Re: Stoppen van " Visum Ondersteuningsbrief " ??

#16 Bericht door Tonboy » zondag 18 november 2018, 09:55

stevenl schreef: Andere ambassades verklaarden handtekening correct, niet de inhoud van de brief. Nederlandse ambassade verklaart de inhoud van de brief correct.
Afgelopen week (begin november dus) een visa ondersteuningsbrief aangevraagd bij de Nederlandse Ambassade in Bangkok.
Je, ik had internetbankafschriften erbij gedaan, welke aantoonden dat regelmatig (en voldoende) geld van mijn Nederlandse rekening naar mijn Thaise rekening werd overgeboek, tesamen met copieen van mijn Thaise bankboekje .
Aangezien ik een eigen klein bedrijfje heb in Nederland (alles online) , werd door de ambassade medewerker wel nog een verklaring van mijn boekhouder erbij gevraagd.
Binnen 5 dagen na insturen (per post) had ik de gevraagde visa ondersteuningsbrief.
Geen verder bericht gehad dat dit in de toekomst niet meer mogelijk zou zijn

godzilla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 906
Lid geworden op: vrijdag 12 oktober 2018, 14:50

Re: Stoppen van " Visum Ondersteuningsbrief " ??

#17 Bericht door godzilla » zondag 18 november 2018, 12:38

Tonboy schreef:
stevenl schreef: Andere ambassades verklaarden handtekening correct, niet de inhoud van de brief. Nederlandse ambassade verklaart de inhoud van de brief correct.
Afgelopen week (begin november dus) een visa ondersteuningsbrief aangevraagd bij de Nederlandse Ambassade in Bangkok.
Je, ik had internetbankafschriften erbij gedaan, welke aantoonden dat regelmatig (en voldoende) geld van mijn Nederlandse rekening naar mijn Thaise rekening werd overgeboek, tesamen met copieen van mijn Thaise bankboekje .
Aangezien ik een eigen klein bedrijfje heb in Nederland (alles online) , werd door de ambassade medewerker wel nog een verklaring van mijn boekhouder erbij gevraagd.
Binnen 5 dagen na insturen (per post) had ik de gevraagde visa ondersteuningsbrief.
Geen verder bericht gehad dat dit in de toekomst niet meer mogelijk zou zijn
Lijkt me nogal ingewikkeld, maar dan denk ik dus dat de affidavit van nederland ook in de toekomst zal worden geaccepteerd (omdat ze bewijzen vragen)

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Stoppen van " Visum Ondersteuningsbrief " ??

#18 Bericht door stevenl » zondag 18 november 2018, 14:52

godzilla schreef:
Tonboy schreef:
stevenl schreef: Andere ambassades verklaarden handtekening correct, niet de inhoud van de brief. Nederlandse ambassade verklaart de inhoud van de brief correct.
Afgelopen week (begin november dus) een visa ondersteuningsbrief aangevraagd bij de Nederlandse Ambassade in Bangkok.
Je, ik had internetbankafschriften erbij gedaan, welke aantoonden dat regelmatig (en voldoende) geld van mijn Nederlandse rekening naar mijn Thaise rekening werd overgeboek, tesamen met copieen van mijn Thaise bankboekje .
Aangezien ik een eigen klein bedrijfje heb in Nederland (alles online) , werd door de ambassade medewerker wel nog een verklaring van mijn boekhouder erbij gevraagd.
Binnen 5 dagen na insturen (per post) had ik de gevraagde visa ondersteuningsbrief.
Geen verder bericht gehad dat dit in de toekomst niet meer mogelijk zou zijn
Lijkt me nogal ingewikkeld, maar dan denk ik dus dat de affidavit van nederland ook in de toekomst zal worden geaccepteerd (omdat ze bewijzen vragen)
Nederland certificeert het inkomen, de landen die er nu mee stoppen certificeerden alleen de handtekening. Het was verder een verklaring waarin ondergetekende verklaart voldoende inkomen te hebben.
Het was dus eigenlijk een nietszeggende verklaring die niets bewees.

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”