Geld overmaken via coins

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
godzilla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 906
Lid geworden op: vrijdag 12 oktober 2018, 14:50

Re: Geld overmaken via coins

#226 Bericht door godzilla » maandag 13 april 2020, 01:14

jumbo schreef: maandag 13 april 2020, 00:23
godzilla schreef: zondag 12 april 2020, 13:26 Momenteel wisselkoers via bitcoin 36.2 bruto (tel er zeker 0.5 vanaf)
Niet echt de moeite.
Ik wil het niet voor transfers gebruiken maar puur als belegging
Vraag me dus af of er betrouwbare wallets zijn in Thailand
Geen idee in hoeverre ze betrouwbaar zijn.
Om zeker te zijn kan je een hardware wallet gebruiken zoals de ledger, of de tresor

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Geld overmaken via coins

#227 Bericht door Jim » maandag 13 april 2020, 10:12

Geen enkele exchange of online wallet is veilig.
Desktop
Sla je de munten op in een software wallet op een eigen computer, doe dit dan het liefst op een aparte computer die volledig offline blijft als je geen transacties hoeft te voltooien. Zorg dat je de software up-to-date houdt en dat je back-ups maakt die je al even veilig bewaart. Raak je de wachtwoord(en) kwijt, dan zijn de munten verloren.

Hardware
Hardware wallets als de Ledger Nano S en Trezor zijn speciale apparaatjes die je via USB aan kunt sluiten op een computer. Deze methode wordt veelal als de veiligste gezien, omdat de wallets nooit met het internet in aanraking komen, en er nog een herstelsleutel is die je kunt gebruiken als je de pincode vergeet. Wees niet als Mark Frauenfelder.

Online
Online walletdiensten als Coinbase en Blockchain.info worden steeds gebruiksvriendelijker en beter beveiligd, maar je geeft je munten natuurlijk toch aan een externe partij. Maar als je jouw eigen vermogen om ze veilig te bewaren minder vertrouwt, bieden deze diensten uitkomst. Maak dan wel gebruik van alle beveiligingsopties die worden aangeboden. Stel tweestapsverificatie in en gebruik veilige e-mailadressen om je transacties mee te verifiëren. Laat de munten die je niet direct nodig hebt voor transacties zo mogelijk offline opslaan, zoals in de Coinbase Vault.

Papier
Een papieren wallet is een manier om een fysieke kopie te maken van de publieke en geheime sleutel. Vaak zijn ze voorzien van QR-codes, zodat je met een scan snel de reeks tekens kunt invullen om een betaling te doen. Deze methode is volledig analoog, dus hackers zijn kansloos, maar papier is natuurlijk bijzonder gevoelig voor schade en onbedoelde reizen naar de prullenbak. Raak je de papieren wallet kwijt, dan zijn ook je munten weg, dus bewaar deze op de allerveiligste plek die je kunt bedenken.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Geld overmaken via coins

#228 Bericht door jumbo » dinsdag 14 april 2020, 01:05

Jim schreef: maandag 13 april 2020, 10:12 Geen enkele exchange of online wallet is veilig.
Online lijkt het meest of is gelijk aan een bankrekening, ook een service provider.. met dezelfde risico's....
Of zie ik dat verkeerd

of via een beleggingsrekening bij een bank kopen en daar opslaan..
Geen idee of de banken daar in mee willen werken trouwens...

Kost natuurlijk iets meer, kwa commissies, maar het lijkt zekerder
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Geld overmaken via coins

#229 Bericht door Jim » woensdag 15 april 2020, 12:34

Een bankrekening is meestal nog gegarandeerd tot €100000 tenminste in de e.u. maar als je coins op een Exchange staan en die Exchange valt om dan ben je gewoon je geld kwijt
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Geld overmaken via coins

#230 Bericht door jumbo » donderdag 16 april 2020, 01:10

Jim schreef: woensdag 15 april 2020, 12:34 Een bankrekening is meestal nog gegarandeerd tot €100000 tenminste in de e.u. maar als je coins op een Exchange staan en die Exchange valt om dan ben je gewoon je geld kwijt
Zelfde als met beurzen en koersen... je neemt een risico. 45% valt om vd vtc exchanges

Dus idd maar eens zien of een bank eraan mee wil werken.
De keuze van de exchange/platform is dus ook belangrijk. Gemini lijkt me een goede keuze...zit een reputatie achter..
Coinbas, Gemini and Cryptopia zijn momenteel de meest betrouwbare

Registratie bij Gemini was geen zacht eitje...
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Geld overmaken via coins

#231 Bericht door jumbo » donderdag 23 april 2020, 01:10

Jim schreef: woensdag 15 april 2020, 12:34 Een bankrekening is meestal nog gegarandeerd tot €100000 tenminste in de e.u. maar als je coins op een Exchange staan en die Exchange valt om dan ben je gewoon je geld kwijt
Nog niet diep ingekenen naar de de hardware wallet, is dat meer een token zoals de banktokens, en blijft het geld dan bij de exchange staan??
Is er geen manier om de BTC ergens anders te parkeren als bij de exchange en daardoor on-line?
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

godzilla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 906
Lid geworden op: vrijdag 12 oktober 2018, 14:50

Re: Geld overmaken via coins

#232 Bericht door godzilla » donderdag 23 april 2020, 04:02

jumbo schreef: donderdag 23 april 2020, 01:10
Jim schreef: woensdag 15 april 2020, 12:34 Een bankrekening is meestal nog gegarandeerd tot €100000 tenminste in de e.u. maar als je coins op een Exchange staan en die Exchange valt om dan ben je gewoon je geld kwijt
Nog niet diep ingekenen naar de de hardware wallet, is dat meer een token zoals de banktokens, en blijft het geld dan bij de exchange staan??
Is er geen manier om de BTC ergens anders te parkeren als bij de exchange en daardoor on-line?
Zoals jim al heeft aangegeven, een hardware wallet zoals de ledger, is het veiligste.
Je slaat er je currency in op via je exchange, en daar zijn ze dus weg.
Beschouw het als een eigen mini kluis.

https://www.youtube.com/watch?v=ZF4W3xgOUhQ
https://www.youtube.com/watch?v=c_T-9XardEQ

godzilla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 906
Lid geworden op: vrijdag 12 oktober 2018, 14:50

Re: Geld overmaken via coins

#233 Bericht door godzilla » donderdag 23 april 2020, 09:41

Juist een mailtje gehad van litebit.
Ze gaan mijn account sluiten per 01/05
Geen erg voor mij, ik gebruikte het slechts éénmaal, wegens te duur.

Dit is dus ook een gevaar als een exchange ermee stopt, zoals voordien bx in thailand

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Geld overmaken via coins

#234 Bericht door jumbo » vrijdag 24 april 2020, 23:36

godzilla schreef: donderdag 23 april 2020, 09:41 Juist een mailtje gehad van litebit.
Ze gaan mijn account sluiten per 01/05
Geen erg voor mij, ik gebruikte het slechts éénmaal, wegens te duur.

Dit is dus ook een gevaar als een exchange ermee stopt, zoals voordien bx in thailand
Nou ja, ze geven ruim de tijd om je zaken te regelen toch..
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”