Staatsziekenhuizen rondom Jomthien

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Gesloten
Bericht
Auteur
SiamTon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 549
Lid geworden op: woensdag 12 januari 2011, 15:24
Locatie: Jomtien

Re: Staatsziekenhuizen rondom Jomthien

#76 Bericht door SiamTon » zaterdag 28 juli 2018, 02:46

driver schreef:
SiamTon schreef:
SiamTon schreef:Allo allemaal,

Omdat ik niet meer kan lopenen/of zitten i.v.m. pijn aan mijn stuitje en kruis, vraag ik of er iemand staatsziekenhuizen weet rondom Jomthien en daar goede erfaringen mee heeft. Ook v.w.b. afhandeling kosten met verzekering. En weet iemand die mij zou kunnen begeleiden naar zo'n staatszikenhuis voor vertalingen. Ikspreek geen Thais en in zo'n staatsziekenhuis spreekt men geen Engels of zeer gebrekkig.

Help mij aub. ik ben teneinde raad.

SiamTon
Het is nu vr. 27 juli 2018 ca. 23:00 uur in de avond.
Ik lig rustig te slapen op de bank en wordt wakker badend in het zweet, bij het opstaan wordt ik duizelig, waarbij ik bijna kwam te vallen. Dit zijn dezelfde verschijnselen als voorheen, toen ik ook last had van "zwarte magie". Ik moet echt weer naar die monnik toe in Buriram, die mij van die zwarte magie heeft afgeholpen. Maar ik spreek geen woord Thais en niemand in dat klooster spreekt Engels. Kan iemand mij begeleiden, die Thais spreekt? Aub

Als niemand mij wil helpen, dan ben ik verloren.
Van morgen waren de klachten m.b.t. mijn rug erger. Ik ben bang dat ik niet meer naar NL kan wegens rugpijn en hier kan ik niet behandeld worden, want dat kan ik niet betalen.
Vroeger was ik nooit bang voor de dood, maar nu ben ik bang geworden. Ik weet het echt niet meer.
SiamTon
Die monniken spreken geen Engels en jij geen Thais. Hoe begrijp je dan dat die zwarte magie werkt?. Ik ben vanmiddag in Ede ook op de bank in slaap gevallen bij kamer temperatuur 30 graden en een fan aan.Wordt ook aardig bezweet wakker en sta te snel op denk ik dus ook ffe wat duizelig in mijn kop. Dat hele zwarte magie verhaal is nu wat je bezig houdt blijkbaar ipv de eerder gemelde klachten die in eerste instantie heel zorgwekkend overkwamen. Ga daar eens mee aan de gang is mijn motto en laat dat zwarte magie verhaal links liggen want ook ik geloof daar niet in
Niets is zeker, zelfs dat is niet zeker.
Een mens die gekweld wordt door afgunst op een ander ontbreekt het aan zelfrespect. En dat is intriest, want dat is het ergste wat een mens kan overkomen!

SiamTon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 549
Lid geworden op: woensdag 12 januari 2011, 15:24
Locatie: Jomtien

Re: Staatsziekenhuizen rondom Jomthien

#77 Bericht door SiamTon » zaterdag 28 juli 2018, 02:50

SiamTon schreef:Allo allemaal,

Omdat ik niet meer kan lopenen/of zitten i.v.m. pijn aan mijn stuitje en kruis, vraag ik of er iemand staatsziekenhuizen weet rondom Jomthien en daar goede erfaringen mee heeft. Ook v.w.b. afhandeling kosten met verzekering. En weet iemand die mij zou kunnen begeleiden naar zo'n staatszikenhuis voor vertalingen. Ikspreek geen Thais en in zo'n staatsziekenhuis spreekt men geen Engels of zeer gebrekkig.

Help mij aub. ik ben teneinde raad.

SiamTon
Als niemand mij wil helpen, dan ben ik verloren.
Van morgen waren de klachten m.b.t. mijn rug erger. Ik ben bang dat ik niet meer naar NL kan wegens rugpijn en hier kan ik niet behandeld worden, want dat kan ik niet betalen.
Vroeger was ik nooit bang voor de dood, maar nu ben ik bang geworden. Ik weet het echt niet meer.
SiamTon
Niets is zeker, zelfs dat is niet zeker.
Een mens die gekweld wordt door afgunst op een ander ontbreekt het aan zelfrespect. En dat is intriest, want dat is het ergste wat een mens kan overkomen!

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Staatsziekenhuizen rondom Jomthien

#78 Bericht door stevenl » zaterdag 28 juli 2018, 03:00

Ton, mensen hebben aangeboden je te willen helpen, maar je geeft zelf aan dat je prioriteiten elders liggen. Ik denjk dat je nu eerst bij jezelf te rade moet gaan wat belangrijk voor je is.

Gebruikersavatar
Thaimax
Expat
Expat
Berichten: 507
Lid geworden op: zondag 27 februari 2005, 01:24
Locatie: Doi Saket, Chiang Mai
Contacteer:

Re: Staatsziekenhuizen rondom Jomthien

#79 Bericht door Thaimax » zaterdag 28 juli 2018, 04:16

stevenl schreef:Ton, mensen hebben aangeboden je te willen helpen, maar je geeft zelf aan dat je prioriteiten elders liggen. Ik denjk dat je nu eerst bij jezelf te rade moet gaan wat belangrijk voor je is.
Volgens mij moet hij contact opnemen met een psychiatrisch hospitaal voor opname het gezwam van ik heb daar geen geld voor, ik heb so wie so geen medelijden met gasten die hier wonen / leven en geen enkele verzekering hebben en dan maar denken als ik bijna dood ga komen ze me wel helpen.

Ik respecteer de diverse panelleden die hulp hebben aangeboden ( en nu veranderd het verhaal weer en wil naar een tempel) maar iemand die in zwarte magie geloofd en krokodillen met naakte vrouwen ziet is voor mij van het pad af .

Sorry maar ik zal mijn handen er vanaf trekken als ik er bij betrokken zou zijn hij zoekt het maar uit IMHO.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Staatsziekenhuizen rondom Jomthien

#80 Bericht door wanadee » zaterdag 28 juli 2018, 07:44

Ik veroordeel mensen niet omdat ze geen verzekering hebben, ongeacht de omstandigheden vind ik dat je mensen moet helpen als ze in nood zijn. Mensen die een rood stoplicht genegeerd hebben en daardoor aangereden help je ook.
Waar het hier fout loopt is het gedraai van de hulpvrager, van een serieus probleem zijn we opeens bij zwarte magie beland waar de meesten hier niks mee hebben denk ik en dus hun handen er van af trekken.
Hopelijk komt alles weer op zijn pootjes terecht.

Gebruikersavatar
Thaimax
Expat
Expat
Berichten: 507
Lid geworden op: zondag 27 februari 2005, 01:24
Locatie: Doi Saket, Chiang Mai
Contacteer:

Re: Staatsziekenhuizen rondom Jomthien

#81 Bericht door Thaimax » zaterdag 28 juli 2018, 08:55

wanadee schreef:Ik veroordeel mensen niet omdat ze geen verzekering hebben, ongeacht de omstandigheden vind ik dat je mensen moet helpen als ze in nood zijn. Mensen die een rood stoplicht genegeerd hebben en daardoor aangereden help je ook.
Waar het hier fout loopt is het gedraai van de hulpvrager, van een serieus probleem zijn we opeens bij zwarte magie beland waar de meesten hier niks mee hebben denk ik en dus hun handen er van af trekken.
Hopelijk komt alles weer op zijn pootjes terecht.
Sorry maar het niet verzekerd zijn is a-sociaal in mijn ogen als het fout gaat dan moeten anderen het oplossen en als je het niet kunt betalen ( verzekering) dan ben je hier op de verkeerde plaats en moet je maar in Nederland blijven IMHO.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Staatsziekenhuizen rondom Jomthien

#82 Bericht door ron » zaterdag 28 juli 2018, 09:02

Thaimax schreef:
wanadee schreef:Ik veroordeel mensen niet omdat ze geen verzekering hebben, ongeacht de omstandigheden vind ik dat je mensen moet helpen als ze in nood zijn. Mensen die een rood stoplicht genegeerd hebben en daardoor aangereden help je ook.
Waar het hier fout loopt is het gedraai van de hulpvrager, van een serieus probleem zijn we opeens bij zwarte magie beland waar de meesten hier niks mee hebben denk ik en dus hun handen er van af trekken.
Hopelijk komt alles weer op zijn pootjes terecht.
Sorry maar het niet verzekerd zijn is a-sociaal in mijn ogen als het fout gaat dan moeten anderen het oplossen en als je het niet kunt betalen ( verzekering) dan ben je hier op de verkeerde plaats en moet je maar in Nederland blijven IMHO.
Vandaar ook mijn stukje in het Praathuis op 23 juli:
ron schreef:Een beetje lullig voor Siamton,maar door dit gebeuren wordt je toch automatisch weer op de feiten gedrukt
waar je zoal mee kan komen te zitten.........
Goed verzekerd zijn blijft gewoon een belangrijk item,en als dit financieel niet haalbaar is neem dan niet de stap
om de schepen achter je te verbranden maar volg dan de 8/4-regeling.
Zou er niet aan moeten denken om in zo,n netelige situatie verzeild te raken als Siamton.

Tijdens mijn langere verblijf in Thailand heb ik met veel mensen gesproken die ook in Thailand woonden.
Zowel in Udonthani en Pattaya/Jomtien ben ik veel Nederlanders tegen gekomen
en zo terloops eens naar hun verzekering gevraagd.
Zeker 90% bekenden geen verzekering te hebben (te duur) en vertelden een potje te sparen van het geld
wat ze anders kwijt zouden zijn aan de premie.
Dus maandelijks zou er zo,n 500 euro apart worden gelegd,maar in veel gevallen betwijfelde ik dat....

Een enkeling bekende gewoon dat ze het geld er niet voor hadden en hadden het plan als ze "iets voelden aankomen"
gelijk het vliegtuig zouden pakken naar NL en zich daar zouden laten oplappen......

ja sorry hoor,om zo als "expat" van de Thaise zon te moeten genieten gaat mij in ieder geval een beetje te ver,
en zou een ieder die dit plan voor ogen heeft,aanraden om zijn/haar gezonde verstand te gebruiken,
en te leren van dit soort dramatische ontwikkelingen.

Ron.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Staatsziekenhuizen rondom Jomthien

#83 Bericht door wanadee » zaterdag 28 juli 2018, 09:04

Thaimax schreef:
wanadee schreef:Ik veroordeel mensen niet omdat ze geen verzekering hebben, ongeacht de omstandigheden vind ik dat je mensen moet helpen als ze in nood zijn. Mensen die een rood stoplicht genegeerd hebben en daardoor aangereden help je ook.
Waar het hier fout loopt is het gedraai van de hulpvrager, van een serieus probleem zijn we opeens bij zwarte magie beland waar de meesten hier niks mee hebben denk ik en dus hun handen er van af trekken.
Hopelijk komt alles weer op zijn pootjes terecht.
Sorry maar het niet verzekerd zijn is a-sociaal in mijn ogen als het fout gaat dan moeten anderen het oplossen en als je het niet kunt betalen ( verzekering) dan ben je hier op de verkeerde plaats en moet je maar in Nederland blijven IMHO.
Door rood licht rijden is pas asociaal. De kosten van een evt ongeluk komen voor rekening van de premiebetalers, belastingbetalers. Pm nog maar te zwijgen van het aangerichte leed.
Er zijn zoveel dingen waar mensen fouten makes of een andere mening hebben. Dat is voor mij in elk geval geen reden om het bekende wijsvingertje in de lucht te stekenen ze per definitie niet te helpen. Maar daar denken we dus anders over.

Tot nu toe heb ik in elk geval niet gezien dat Ton met zijn niet verzekerd zijn andere mensen met s hulden opzadelt oid. Heeft hij alleen zichzelf mee. Vrijheid blijheid.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Staatsziekenhuizen rondom Jomthien

#84 Bericht door ron » zaterdag 28 juli 2018, 09:20

Toch,als je de tijdslijn van SiamTon volgt,zie je al dat er steeds wel "problemen" zijn.
Eigenlijk tijd zat om wat te regelen (verzekeren,of naar NL vertrekken) maar toch de signalen van het lichaam negeren
en aansturen op dit onvermijdelijke gebeuren.
Kan Thaimax geen ongelijk geven in zijn schrijven.

Absoluut geen veroordeling hoor,en als ik nog in Pattaya gewoond zou hebben
zou ik zeker al bij SiamTon zijn langs gegaan en eventuele hulp aangeboden hebben.
Echter zou ik niet behulpzaam zijn geweest om naar Burriram te reizen voor de zwarte magie,dat zou ik wel uit zijn hoofd praten.

Zou de keuze hebben gegeven om hem zover mogelijk op te lappen zodat hij "reisklaar" zou zijn om naar NL te gaan,
of lekker in zijn vet gaar koken en zijn "eigen wijsheid" zijn ondergang te laten zijn.
Iemand helpen die in nood zit zal ik altijd doen,geloof mij maar.
Echter als iemand tegendraads reageert dan moeten ze de consequences zelf maar dragen
en trek ik in ieder geval mijn handen er vanaf.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Staatsziekenhuizen rondom Jomthien

#85 Bericht door wpdl » zaterdag 28 juli 2018, 09:31

Ton wil schijnbaar alles 'aan het voeteinde van zijn bed klaar hebben staan' krijg ik al een tijdje de indruk het liefst door een ander verzorgd.
Meerdere leden hebben hulp geboden op afstand Ton komt met nieuwe vragen en negeert de oudere vragen en antwoorden van leden.
Denk dat Ton wel degelijk weet waar zijn problemen vandaan komen en ook de oplossingen kent, werk er aan en zet je traject duidelijk op 'papier'.
Misschien dat er toch nog leden zijn over een tijdje als je er 'klaar' voor bent die wat meer tijd voor je hebben.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Staatsziekenhuizen rondom Jomthien

#86 Bericht door wanadee » zaterdag 28 juli 2018, 09:35

ron schreef:Toch,als je de tijdslijn van SiamTon volgt,zie je al dat er steeds wel "problemen" zijn.
Eigenlijk tijd zat om wat te regelen (verzekeren,of naar NL vertrekken) maar toch de signalen van het lichaam negeren
en aansturen op dit onvermijdelijke gebeuren.
Kan Thaimax geen ongelijk geven in zijn schrijven.

Absoluut geen veroordeling hoor,en als ik nog in Pattaya gewoond zou hebben
zou ik zeker al bij SiamTon zijn langs gegaan en eventuele hulp aangeboden hebben.
Echter zou ik niet behulpzaam zijn geweest om naar Burriram te reizen voor de zwarte magie,dat zou ik wel uit zijn hoofd praten.

Zou de keuze hebben gegeven om hem zover mogelijk op te lappen zodat hij "reisklaar" zou zijn om naar NL te gaan,
of lekker in zijn vet gaar koken en zijn "eigen wijsheid" zijn ondergang te laten zijn.
Iemand helpen die in nood zit zal ik altijd doen,geloof mij maar.
Echter als iemand tegendraads reageert dan moeten ze de consequences zelf maar dragen
en trek ik in ieder geval mijn handen er vanaf.
Met het meeste heb je gelijk natuurlijk. Waar ik het alleen niet mee eens ben is om in dit soort situaties het wijsvingertje te heffen. Ik las ergens in dit verhaal ook dat hij om een of andere reden zijn verzekering is kwijtgeraakt, is hij daarom asociaal? In elk geval niet volgens de nu geldende definities in diverse wikipedia. Dan zouden mensen die roken en kanker krijgen ook asociaal zijn want die kosten drukken ook op de gemeenschap en je weet van te voren welk risico je loopt.
En nogmaals, hij heeft hier alleen zichzelf mee, als mensen besluiten om hem te helpen op wat voor manier dan ook is dat vrijwillig. Het meebetalen aan de zorgkosten van rokers die met longkanker in het ziekenhuis liggen is niet vrijwillig.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Staatsziekenhuizen rondom Jomthien

#87 Bericht door ron » zaterdag 28 juli 2018, 09:41

Afbeelding
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Staatsziekenhuizen rondom Jomthien

#88 Bericht door Herbergier » zaterdag 28 juli 2018, 10:28

Echter zou ik niet behulpzaam zijn geweest om naar Burriram te reizen voor de zwarte magie, dat zou ik wel uit zijn hoofd praten.

Ja, Buriram is niet alleen een sportstad, maar ook de stad van de zwarte magie, ik ben hier ook wel eens wakker geworden naast een naakte vrouw, de krokodillen zal ik wel gemist hebben, ik moet wel bekennen dat ik de avond ervoor niet in een glazenbol heb gekeken maar waarschijnlijk te diep in het glaasje. :crazy:
Alles van waarde is weerloos.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Staatsziekenhuizen rondom Jomthien

#89 Bericht door ron » zaterdag 28 juli 2018, 10:44

Zal jij ook wel eens 'badend in het zweet" wakker zijn geworden. :giggle:

Afbeelding
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

yandre
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1007
Lid geworden op: woensdag 26 augustus 2009, 21:56
Locatie: nongkhai

Re: Staatsziekenhuizen rondom Jomthien

#90 Bericht door yandre » zaterdag 28 juli 2018, 11:07

kijk de draak er mee steken is makkelijk
ben geen arts of zo maar er is een probleem met hem .
hier behandelen geestelijk zal hem ook niet worden denk
meeste artsen spreken geen engels en denk dat het in je eigen taal
het best is om uit te leggen wat er geestelijk is .
lichamelijk is een ander probleem .
een op lossing ticket nederland en hopen dat je geholpen wordt
door de instanties .
daar heeft hij geld voor zeg ik doen hier als het alemaal bedreigend is
ga je het loodje leggen .
geen genoeg geld in zieken huis hier kunnen ze je niet afdoende helpen

nu kan je vliegen gaan ik denk weinig te verliezen en je kan eventueel
altijd terug na geneezing denk ik zo

Gesloten

Terug naar “Diversen”