Euro - Baht

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Euro - Baht

#91 Bericht door RuudThai » dinsdag 18 juni 2019, 17:27

Ik lees net dat signore Draghi, de president van de Europese Bank (ECB), weer eens fantastische uitspraken heeft gedaan over de inflatie in de EU. Volgens hem is die te laag en overweegt hij stimuleringsmaatregelen om die op te krikken.
Onmiddellijk gevolg: de beurskoersen gaan omhoog en de euro gaat omlaag. Die was net weer wat opgekrabbeld nadat hij vorige week op 34,9 was gekomen naar eerder vandaag 35,2 maar is nu weer terug bij af.

Vraag me niet hoe zoiets werkt want ik ben geen econoom maar de commentaren spreken over een typische Draghi-oplossing, op z'n Berlusconi-Italiaans dus😳
Gelukkig gaat deze man over een paar maanden weg vanwege het aantreden van nieuwe hoge EU-functionarissen dus laat zijn opvolger alsjeblieft niet uit een zuidelijk EU-land komen maar uit een wat degelijker land!
Ondertussen zitten wij in Thailand wel weer met de gebakken peren want hoe ver zal de euro nu weer zakken?😥

robin33
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 492
Lid geworden op: maandag 30 mei 2011, 15:18
Contacteer:

Re: Euro - Baht

#92 Bericht door robin33 » dinsdag 18 juni 2019, 20:54

RuudThai schreef:Ik lees net dat signore Draghi, de president van de Europese Bank (ECB), weer eens fantastische uitspraken heeft gedaan over de inflatie in de EU. Volgens hem is die te laag en overweegt hij stimuleringsmaatregelen om die op te krikken.
Onmiddellijk gevolg: de beurskoersen gaan omhoog en de euro gaat omlaag. Die was net weer wat opgekrabbeld nadat hij vorige week op 34,9 was gekomen naar eerder vandaag 35,2 maar is nu weer terug bij af.

Vraag me niet hoe zoiets werkt want ik ben geen econoom maar de commentaren spreken over een typische Draghi-oplossing, op z'n Berlusconi-Italiaans dus[emoji15]
Gelukkig gaat deze man over een paar maanden weg vanwege het aantreden van nieuwe hoge EU-functionarissen dus laat zijn opvolger alsjeblieft niet uit een zuidelijk EU-land komen maar uit een wat degelijker land!
Ondertussen zitten wij in Thailand wel weer met de gebakken peren want hoe ver zal de euro nu weer zakken?[emoji26]
Maar Voor nederland is hey goed. Goedkope euro. Jammer Voor de vakantie trip.....

Verstuurd vanaf mijn Lenovo TB-X704F met Tapatalk


Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Euro - Baht

#93 Bericht door jumbo » woensdag 19 juni 2019, 02:14

RuudThai schreef: dinsdag 18 juni 2019, 17:27 Ik lees net dat signore Draghi, de president van de Europese Bank (ECB), weer eens fantastische uitspraken heeft gedaan over de inflatie in de EU. Volgens hem is die te laag en overweegt hij stimuleringsmaatregelen om die op te krikken.
Onmiddellijk gevolg: de beurskoersen gaan omhoog en de euro gaat omlaag. Die was net weer wat opgekrabbeld nadat hij vorige week op 34,9 was gekomen naar eerder vandaag 35,2 maar is nu weer terug bij af.

Vraag me niet hoe zoiets werkt want ik ben geen econoom maar de commentaren spreken over een typische Draghi-oplossing, op z'n Berlusconi-Italiaans dus😳
Gelukkig gaat deze man over een paar maanden weg vanwege het aantreden van nieuwe hoge EU-functionarissen dus laat zijn opvolger alsjeblieft niet uit een zuidelijk EU-land komen maar uit een wat degelijker land!
Ondertussen zitten wij in Thailand wel weer met de gebakken peren want hoe ver zal de euro nu weer zakken?😥
Dit eigenlijk wat hij zei en dat veroorzaakte onrust maar ook verwachtingen die men wellicht niet kan realiseren

The ECB president said at the institution’s annual forum in Sintra, Portugal, that “additional stimulus will be required” if the economic outlook doesn’t improve. He said the commitment to keeping interest rates low could be bolstered, further cuts remain “part of our tools,” and renewed asset purchases are an option even if that means raising self-imposed limits on how much it can buy.

Beurs en valuta werken vaak tegengesteld....
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Euro - Baht

#94 Bericht door RuudThai » woensdag 19 juni 2019, 17:38

robin33 schreef: dinsdag 18 juni 2019, 20:54 Maar Voor nederland is hey goed. Goedkope euro. Jammer Voor de vakantie trip.....

Verstuurd vanaf mijn Lenovo TB-X704F met Tapatalk
Goed voor Nederland? Ja, misschien voor de export maar niet voor de gepensioneerden en degenen die nog met hun pensioenopbouw bezig zijn!
De inkt van het pensioenakkoord is nog maar net droog en iedere pensioengerechtigde was blij omdat er niet meer gekort zou hoeven worden op de pensioenen, komt dit verhaal ertussen. Bovendien was mei een rampmaand voor de pensioenfondsen vanwege de lage beurskoersen én de steeds lager wordende rente zodat er flink ingeleverd moest worden op de buffer die minimaal noodzakelijk is als garantie voor de pensioenverplichtingen.
Gevolg: als de ECB de nu al geldende rente van min 0,4 % nog verder verlaagt dan gaan de kortingen op de pensioenuitkeringen bij een groot aantal pensioenfondsen alsnog door.
Dat noem ik onverteerbaar want waar zelfs Rutte zegt dat de bedrijfswinsten tegen de plinten op klotsen en daardoor de lonen meer omhoog moeten, daar zouden de gepensioneerden moeten inleveren?
Laten ze daar in Den Haag maar eens gauw een oplossing voor verzinnen want dit is zo krom als een hoepel!

robin33
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 492
Lid geworden op: maandag 30 mei 2011, 15:18
Contacteer:

Re: Euro - Baht

#95 Bericht door robin33 » woensdag 19 juni 2019, 21:23

RuudThai schreef:
robin33 schreef: dinsdag 18 juni 2019, 20:54 Maar Voor nederland is hey goed. Goedkope euro. Jammer Voor de vakantie trip.....

Verstuurd vanaf mijn Lenovo TB-X704F met Tapatalk
Goed voor Nederland? Ja, misschien voor de export maar niet voor de gepensioneerden en degenen die nog met hun pensioenopbouw bezig zijn!
De inkt van het pensioenakkoord is nog maar net droog en iedere pensioengerechtigde was blij omdat er niet meer gekort zou hoeven worden op de pensioenen, komt dit verhaal ertussen. Bovendien was mei een rampmaand voor de pensioenfondsen vanwege de lage beurskoersen én de steeds lager wordende rente zodat er flink ingeleverd moest worden op de buffer die minimaal noodzakelijk is als garantie voor de pensioenverplichtingen.
Gevolg: als de ECB de nu al geldende rente van min 0,4 % nog verder verlaagt dan gaan de kortingen op de pensioenuitkeringen bij een groot aantal pensioenfondsen alsnog door.
Dat noem ik onverteerbaar want waar zelfs Rutte zegt dat de bedrijfswinsten tegen de plinten op klotsen en daardoor de lonen meer omhoog moeten, daar zouden de gepensioneerden moeten inleveren?
Laten ze daar in Den Haag maar eens gauw een oplossing voor verzinnen want dit is zo krom als een hoepel!
Voor de beurzen is dit Ook goed nieuws. En Voor de gepensioneerde minder...zou kunnen.
Maar die zijn Nu klaar met huis afbetalen.. En vangen enorm veel dat huis .. (vaak gesubsidieerd aangekocht)
En ja voor de discussie begint.. ze hebben nederland opgebouwd..maar is ook de groep die het meest geprofiteerd heeft

Ik heb geen medelijden met de gepensioneerde.. de groep die nu komt die gaat het moeilijkst mkrijen.

We moeten het met zijn alle doen en en kunnen niet op deze voet doorgaan .. als dat betekend dat we moeten inleveren het zij zo.

Al was het alleen al voir het milieu\energie transitie. Niet alleen om een betaalbare maatschappij voor de volgende generatie achter te laten meer ook een nog bewoonbare wereld.

En ja dat doet pijn... Het is niet anders.



Verstuurd vanaf mijn Lenovo TB-X704F met Tapatalk


Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Euro - Baht

#96 Bericht door erik-kuijpers » woensdag 19 juni 2019, 22:12

Ja, die ouwe gepensioneerden hebben al zat; het huis gekocht met subsidie is afbetaald, de kinderen die op kosten van de staat hebben gestudeerd zijn de deur uit, ze hebben ww en wao en awbz/wlz en alle soorten steun gehad, dus pik hun pensioen maar af. Ik denk dat het Robin33 groenlinks voor de ogen trilt, die geitenwollensokkenclub die een hekel heeft aan gepensioneerden met een eigen huis en/of een spaarcent.

Ik noem dat diefstal, Robin33, want er is premie betaald en er is een pensioenbrief uitgereikt met garanties. Nu heb ik gemakkelijk praten want ik heb er geen last van maar ik voel mee met mensen die hebben ingelegd voor hun ouwe dag. De overheid compenseert niets voor ouden van dagen, compenserende maatregelen en lagere belastingtarieven zijn er alleen voor mensen die werken, en wij ouwe sukkelaars mogen van groepen in de politiek op een houtje bijten.

Inleveren OK maar dan allemaal. Nederland is op die solidariteit gebouwd maar bij deze regering leveren alleen de lage inkomens in. Daar wringt de schoen en daarom moet deze regering weg. Maar die gaat niet weg; na de verkiezingen pakt Rutte een baan van 1 M bij de EU en komt een nieuwe coalitie over rechts want links is te verdeeld.

Enfin, het zal mijn tijd wel duren.........

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Euro - Baht

#97 Bericht door wanadee » woensdag 19 juni 2019, 22:43

Volkomen mee eens
Daarnaast worden er hier weer dingen bijgehaald die hoogst discutabel zijn en grotendeels weg gegooid geld.
“Al was het alleen al voir het milieu\energie transitie. Niet alleen om een betaalbare maatschappij voor de volgende generatie achter te laten meer ook een nog bewoonbare wereld.”
Gelukkig krijgen steeds meer mensen door hoe het echt in elkaar steekt dus hopelijk wordt hier een rem op gezet.
Maar ook dot heeft niets met euro/baht te maken. :happyno:

Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 759
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: Euro - Baht

#98 Bericht door pjotter » donderdag 20 juni 2019, 06:04

Ja ja, iedereen heeft een gesubsidieerd huis vrij. En waar moeten deze mensen dan wonen mochten ze het huis al willen verkopen ? Standaard opmerkingen en cliché van de jongere garde. Totaal off topic maar over het milieu heb ik nog wel een verhaaltje voor je uit het AD van ene Wim den boer. Misschien dat je gedachten wat bijdraaien. :giggle:

-------------
Een oudere dame wordt berispt in de supermarkt omdat ze een plastic tasje wil kopen. Dat schiet lezer Wim den Boer het verkeerde keelgat. Hij houdt kritische, milieubewuste jongeren graag een spiegel voor.

Bij de kassa van een supermarkt stelt de jongedame achter de kassa aan een oudere vrouw voor dat zij voortaan haar eigen tas meebrengt in plaats van een plastic tas te kopen. ‘Want plastic tassen zijn niet goed voor het milieu,’ zegt ze. De oudere vrouw verontschuldigt zich. ‘Wij hadden dat groene gedoe niet toen ik jong was!’ De juffrouw achter de kassa antwoordt: ‘Ja dat is ons probleem: jullie generatie, oude mensen, maakt zich niet zo druk om het milieu te sparen voor toekomstige generaties.’

De kassajuffrouw heeft gelijk. De oude generatie had dat groene gedoe niet in hun dagen. Toen hadden we melk in flessen, frisdrank en bier in flessen, jam in glazen potjes die we leeg en omgespoeld terugbrachten naar de winkel. De winkel stuurde deze terug naar de fabriek en daar werden deze flessen en potjes opnieuw gevuld. EEN kleine metalen vuilnisbak zonder plastic zak.
Een schillenboer kwam aardappelschillen en ander groenteafval ophalen als voer voor de paarden, koeien etc.

Wij deden echt aan recycling. Vis en groenten werden nog verpakt in oude kranten en niet alles was geseald. Maar we deden niet aan dat groene gedoe. Wij liepen trappen omdat we niet over roltrappen en liften beschikten. Wij liepen naar de supermarkt of buurtwinkel en hesen ons niet in de auto als we twee straten verder moesten zijn.

Maar u heeft gelijk, wij hadden dat groene gedoe niet in onze tijd! Babyluiers gingen in de kookwas, omdat wegwerpluiers niet bestonden. Wij droogden kleren aan de waslijn en niet in een energieverslindende wasdroger. Wind- en zonne-energie droogde ons wasgoed. Kinderen droegen de afdankertjes van broers en zussen en kregen niet meteen gloednieuwe kleren.

Maar u heeft gelijk! Wij hadden dat groene gedoe niet in onze tijd. In die tijd hadden we misschien één tv of radio in huis en niet één op elke kamer. In de keuken werden gerechten met de hand geroerd en gestampt omdat we geen elektrische apparaten hadden die alles voor ons deden. We hadden ook geen magnetrons. In die tijd gebruikten we geen elektrische grasmaaier maar liepen er zelf achter. We sportten door te werken, zodat we niet naar de fitnessclub hoefden om op elektrische loopbanden te rennen.

Maar u heeft gelijk: wij hadden dat groene gedoe toen niet. Wij dronken water uit de kraan als we dorst hadden in plaats van uit een plastic fles. Wij vulden onze pennen met inkt in plaats van elke keer een nieuwe pen te kopen. Mannen schoren zich nog met een scheermes dat ze zelf op de riem aanzetten, in plaats van complete weggooimesjes.

Maar ja, wij hadden dat groene gedoe niet in onze tijd. Wij liepen of fietsten naar school in plaats van onze ouders als 24-uursservice te gebruiken. Mensen pakten de fiets of namen de bus of trein in plaats van voor elke rit de auto te pakken.

Is het niet in- en intriest dat de huidige generatie klaagt over hoe verspillend wij oudere mensen waren, omdat wij dat groene gedoe niet hadden in onze tijd?

Wim den Boer, Zwijndrecht

---------
robin33 schreef: woensdag 19 juni 2019, 21:23
RuudThai schreef:
robin33 schreef: dinsdag 18 juni 2019, 20:54 Maar Voor nederland is hey goed. Goedkope euro. Jammer Voor de vakantie trip.....

Verstuurd vanaf mijn Lenovo TB-X704F met Tapatalk
Goed voor Nederland? Ja, misschien voor de export maar niet voor de gepensioneerden en degenen die nog met hun pensioenopbouw bezig zijn!
De inkt van het pensioenakkoord is nog maar net droog en iedere pensioengerechtigde was blij omdat er niet meer gekort zou hoeven worden op de pensioenen, komt dit verhaal ertussen. Bovendien was mei een rampmaand voor de pensioenfondsen vanwege de lage beurskoersen én de steeds lager wordende rente zodat er flink ingeleverd moest worden op de buffer die minimaal noodzakelijk is als garantie voor de pensioenverplichtingen.
Gevolg: als de ECB de nu al geldende rente van min 0,4 % nog verder verlaagt dan gaan de kortingen op de pensioenuitkeringen bij een groot aantal pensioenfondsen alsnog door.
Dat noem ik onverteerbaar want waar zelfs Rutte zegt dat de bedrijfswinsten tegen de plinten op klotsen en daardoor de lonen meer omhoog moeten, daar zouden de gepensioneerden moeten inleveren?
Laten ze daar in Den Haag maar eens gauw een oplossing voor verzinnen want dit is zo krom als een hoepel!
Voor de beurzen is dit Ook goed nieuws. En Voor de gepensioneerde minder...zou kunnen.
Maar die zijn Nu klaar met huis afbetalen.. En vangen enorm veel dat huis .. (vaak gesubsidieerd aangekocht)
En ja voor de discussie begint.. ze hebben nederland opgebouwd..maar is ook de groep die het meest geprofiteerd heeft

Ik heb geen medelijden met de gepensioneerde.. de groep die nu komt die gaat het moeilijkst mkrijen.

We moeten het met zijn alle doen en en kunnen niet op deze voet doorgaan .. als dat betekend dat we moeten inleveren het zij zo.

Al was het alleen al voir het milieu\energie transitie. Niet alleen om een betaalbare maatschappij voor de volgende generatie achter te laten meer ook een nog bewoonbare wereld.

En ja dat doet pijn... Het is niet anders.



Verstuurd vanaf mijn Lenovo TB-X704F met Tapatalk

robin33
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 492
Lid geworden op: maandag 30 mei 2011, 15:18
Contacteer:

Re: Euro - Baht

#99 Bericht door robin33 » donderdag 20 juni 2019, 07:35

pjotter schreef:Ja ja, iedereen heeft een gesubsidieerd huis vrij. En waar moeten deze mensen dan wonen mochten ze het huis al willen verkopen ? Standaard opmerkingen en cliché van de jongere garde. Totaal off topic maar over het milieu heb ik nog wel een verhaaltje voor je uit het AD van ene Wim den boer. Misschien dat je gedachten wat bijdraaien. :giggle:

-------------
Een oudere dame wordt berispt in de supermarkt omdat ze een plastic tasje wil kopen. Dat schiet lezer Wim den Boer het verkeerde keelgat. Hij houdt kritische, milieubewuste jongeren graag een spiegel voor.

Bij de kassa van een supermarkt stelt de jongedame achter de kassa aan een oudere vrouw voor dat zij voortaan haar eigen tas meebrengt in plaats van een plastic tas te kopen. ‘Want plastic tassen zijn niet goed voor het milieu,’ zegt ze. De oudere vrouw verontschuldigt zich. ‘Wij hadden dat groene gedoe niet toen ik jong was!’ De juffrouw achter de kassa antwoordt: ‘Ja dat is ons probleem: jullie generatie, oude mensen, maakt zich niet zo druk om het milieu te sparen voor toekomstige generaties.’

De kassajuffrouw heeft gelijk. De oude generatie had dat groene gedoe niet in hun dagen. Toen hadden we melk in flessen, frisdrank en bier in flessen, jam in glazen potjes die we leeg en omgespoeld terugbrachten naar de winkel. De winkel stuurde deze terug naar de fabriek en daar werden deze flessen en potjes opnieuw gevuld. EEN kleine metalen vuilnisbak zonder plastic zak.

Wij deden echt aan recycling. Vis en groenten werden nog verpakt in oude kranten en niet alles was geseald. Maar we deden niet aan dat groene gedoe. Wij liepen trappen omdat we niet over roltrappen en liften beschikten. Wij liepen naar de supermarkt of buurtwinkel en hesen ons niet in de auto als we twee straten verder moesten zijn.

Maar u heeft gelijk, wij hadden dat groene gedoe niet in onze tijd! Babyluiers gingen in de kookwas, omdat wegwerpluiers niet bestonden. Wij droogden kleren aan de waslijn en niet in een energieverslindende wasdroger. Wind- en zonne-energie droogde ons wasgoed. Kinderen droegen de afdankertjes van broers en zussen en kregen niet meteen gloednieuwe kleren.

Maar u heeft gelijk! Wij hadden dat groene gedoe niet in onze tijd. In die tijd hadden we misschien één tv of radio in huis en niet één op elke kamer. In de keuken werden gerechten met de hand geroerd en gestampt omdat we geen elektrische apparaten hadden die alles voor ons deden. We hadden ook geen magnetrons. In die tijd gebruikten we geen elektrische grasmaaier maar liepen er zelf achter. We sportten door te werken, zodat we niet naar de fitnessclub hoefden om op elektrische loopbanden te rennen.

Maar u heeft gelijk: wij hadden dat groene gedoe toen niet. Wij dronken water uit de kraan als we dorst hadden in plaats van uit een plastic fles. Wij vulden onze pennen met inkt in plaats van elke keer een nieuwe pen te kopen. Mannen schoren zich nog met een scheermes dat ze zelf op de riem aanzetten, in plaats van complete weggooimesjes.

Maar ja, wij hadden dat groene gedoe niet in onze tijd. Wij liepen of fietsten naar school in plaats van onze ouders als 24-uursservice te gebruiken. Mensen pakten de fiets of namen de bus of trein in plaats van voor elke rit de auto te pakken.

Is het niet in- en intriest dat de huidige generatie klaagt over hoe verspillend wij oudere mensen waren, omdat wij dat groene gedoe niet hadden in onze tijd?

Wim den Boer, Zwijndrecht

---------
robin33 schreef: woensdag 19 juni 2019, 21:23
RuudThai schreef: Goed voor Nederland? Ja, misschien voor de export maar niet voor de gepensioneerden en degenen die nog met hun pensioenopbouw bezig zijn!
De inkt van het pensioenakkoord is nog maar net droog en iedere pensioengerechtigde was blij omdat er niet meer gekort zou hoeven worden op de pensioenen, komt dit verhaal ertussen. Bovendien was mei een rampmaand voor de pensioenfondsen vanwege de lage beurskoersen én de steeds lager wordende rente zodat er flink ingeleverd moest worden op de buffer die minimaal noodzakelijk is als garantie voor de pensioenverplichtingen.
Gevolg: als de ECB de nu al geldende rente van min 0,4 % nog verder verlaagt dan gaan de kortingen op de pensioenuitkeringen bij een groot aantal pensioenfondsen alsnog door.
Dat noem ik onverteerbaar want waar zelfs Rutte zegt dat de bedrijfswinsten tegen de plinten op klotsen en daardoor de lonen meer omhoog moeten, daar zouden de gepensioneerden moeten inleveren?
Laten ze daar in Den Haag maar eens gauw een oplossing voor verzinnen want dit is zo krom als een hoepel!
Voor de beurzen is dit Ook goed nieuws. En Voor de gepensioneerde minder...zou kunnen.
Maar die zijn Nu klaar met huis afbetalen.. En vangen enorm veel dat huis .. (vaak gesubsidieerd aangekocht)
En ja voor de discussie begint.. ze hebben nederland opgebouwd..maar is ook de groep die het meest geprofiteerd heeft

Ik heb geen medelijden met de gepensioneerde.. de groep die nu komt die gaat het moeilijkst mkrijen.

We moeten het met zijn alle doen en en kunnen niet op deze voet doorgaan .. als dat betekend dat we moeten inleveren het zij zo.

Al was het alleen al voir het milieu\energie transitie. Niet alleen om een betaalbare maatschappij voor de volgende generatie achter te laten meer ook een nog bewoonbare wereld.

En ja dat doet pijn... Het is niet anders.



Verstuurd vanaf mijn Lenovo TB-X704F met Tapatalk
Ik zeg niet iedereen (mijn ouders ook niet) had een koophuis.
Maar heel veel wel. (6 op de 10) Waar je dan moet wonen in je afbetaald e huis, in een kleiner flatje..of zoals hier een hoop in Thailand. Ja ik snap allemaal ik ben aan het generaliseren ...

En wat die opmerkingen betreft over groen..

Klopt ja. Vroeger had je melkflessen en dergelijke... Maar het is toch echt de generatie die nu met pensioen is die dus verandering heeft gedaan en doorgezet..
En begrijp dat wel met de kennis van toen ..,


En als we toch kranten artikelen er bij pakken. Uit de NRC. Van 19 februari
Het vermogen van Nederlanders was in 2017 met 27 prc gestegen .

Dit kwam hoofdzakelijk voor de rekening van 65 +. Terwijl jongeren vaak een negatief vermogen hebben.

Je kan discuseren wat je wilt het is een feit dat de na oorloogse generatie gewoon het verdomd goed heeft gehad. En ja wij de iets jongeren in dat gespreide bedje geboren zijn ,maar langzaam voor boete nu.

Mijn vader was timmerman en wij hadden alles wat we nodig hadden ,zonder overdaad. Hij werkte alleen. . maar desondanks konden wij 3a 4 weken naar italie.

Nu moet er in een gezin met 2 gewerkt worden om de eindjes aan elkaar te knopen.

En heb het nog steeds goed hoor maar is wel wat anders.

Maw waarom als er ingeleverd moet worden . Zouden de oudere niet wat in moeten leveren.?


Verstuurd vanaf mijn Nokia 7 plus met Tapatalk


Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Euro - Baht

#100 Bericht door jumbo » vrijdag 21 juni 2019, 03:02

robin33 schreef: donderdag 20 juni 2019, 07:35 Mijn vader was timmerman en wij hadden alles wat we nodig hadden ,zonder overdaad. Hij werkte alleen. . maar desondanks konden wij 3a 4 weken naar italie.

Nu moet er in een gezin met 2 gewerkt worden om de eindjes aan elkaar te knopen.
Daar noemt Robin een aardig voorbeeld op.
Ik denk dat zeker niet alle dames van de expats in Thailand werken en dan kunnen 'we' hier toch van AOW en misschien zelfs pensioen prima rondkomen
Ik denk dat het in NL niet zou lukken met een vrouw met soms opgroeiende kinderen....

Al met al zou je denken dat het hier beter vertoeven is als in NL.....gelukkig maar...
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Euro - Baht

#101 Bericht door driver » vrijdag 21 juni 2019, 04:57

Aow en misschien pensioen goed leven in Thailand. Haal dat misschien pensioen weg en de Aow blijft over. Afhankelijk van wel of geen partner verschilt dat aardig. Partner jonger in oude situatie ook al is die nooit in Nederland geweest beur je extra . Met oudere ook.

Maar ik.. Beur niks tzt alleen voor mezelf. Na 9 jaar Sukanya pas dat gedeelte wat ze in Nederland opgebouwd heeft.

Dus zonder extra geld kun je van Aow niet echt goed leven lijkt me in Thailand als je partner niet werkt of niet mee beurt in de Aow.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Euro - Baht

#102 Bericht door wanadee » vrijdag 21 juni 2019, 05:36

“Partner jonger in oude situatie ook al is die nooit in Nederland geweest beur je extra . Met oudere ook.”


Wat bedoel je hiermee driver?

jay
kenner
kenner
Berichten: 113
Lid geworden op: vrijdag 06 april 2012, 06:46

Re: Euro - Baht

#103 Bericht door jay » vrijdag 21 juni 2019, 05:41

Driver met alleen AOW in nederland lijkt mij ook geen best leven

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Euro - Baht

#104 Bericht door erik-kuijpers » vrijdag 21 juni 2019, 06:10

De partnertoeslag in de AOW bestaat niet meer; voor het eerst voor relaties waarin de oudste is geboren in 1950 of later. De in 2015 al bestaande relaties worden gerespecteerd tot de dood, einde relatie of duurzaam te hoog inkomen van de partner. Daarna bestaat ook voor die mensen de partnertoeslag niet meer.

Zou ik nu weer gaan samenwonen dan krijg ik geen partnertoeslag meer; de regeling is feitelijk afgeschaft. Ik ga dan naar de gehuwdenuitkering. De reden van dit besluit is dat 'iedereen' tegenwoordig wel pensioen of vermogen heeft kunnen opbouwen naast de AOW. Wil iemand in een buitenland gaan wonen en een partner nemen die geen inkomen, pensioen of vermogen heeft dan is dat de eigen keus en daar gaat NL geen belastingcenten in steken.

Heb je in NL alleen AOW en geen vermogen om de AOW aan te vullen dan heb je het lastig om rond te komen. Dat geldt minder in Thailand maar je moet wel voldoen aan inkomens- of vermogenseisen voor je stempeltje. Thailand is goedkoper als je zoveel mogelijk naar de versmarkt gaat; je leest wel eens anders maar klagers laten vaker van zich horen dan tevreden mensen.......

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1432
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Euro - Baht

#105 Bericht door Joep » vrijdag 21 juni 2019, 06:51

Inderdaad Erik, als je gewoon thuis zelf kookt ben je goedkoper uit dan iedere dag buiten de deur eten of eten halen/laten bezorgen.
Het gemak dient de mens, maar daar betaal je voor, ook in Thailand.
Ik ga graag buiten de deur eten en laat ook regelmatig wat halen door vrouwlief of dochterlief, maar ik kook toch zeker 4 tot 5 x per week zelf "Hollandse Kost", gewoon met Thais varkensvlees of kippen vlees en Thaise broccoli, bloemkool, boontjes, rode kool, spitskool, uien, tomaten, asperges, sla, komkommer, prei etc etc.

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”