Land Titel Deeds

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Land Titel Deeds

#16 Bericht door KhunSugar » donderdag 26 april 2018, 10:07

wanadee schreef:En ik stel vast dat jij echt de meest vooringenomen mens bent in Belgie :crazy:
Het staat u vrij van mij te denken wat u goed uitkomt, in tegenstelling tot u erger ik mij daar niet aan. Fantasten laat ik in hun wijsheid.

Hier zijn leden te over die aan een verklarende uitleg over eigendomstitels een boodschap hebben.

Geniet van je dag.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Land Titel Deeds

#17 Bericht door wanadee » donderdag 26 april 2018, 10:21

KhunSugar schreef:
wanadee schreef:En ik stel vast dat jij echt de meest vooringenomen mens bent in Belgie :crazy:
Het staat u vrij van mij te denken wat u goed uitkomt, in tegenstelling tot u erger ik mij daar niet aan. Fantasten laat ik in hun wijsheid.

Hier zijn leden te over die aan een verklarende uitleg over eigendomstitels een boodschap hebben.

Geniet van je dag.
Het gaat hier niet om eigendomsrecht, dat mag je zo vaak hier neer zetten als je wilt. Niet mijn stil om dimgen te plaatsen en net te doen alsof ik het zelf bedacht heb, maar das een keuze die ieder zelf mag maken.
Mijn punt is dat jij vooringenomen bent en realties die jouw vooroordelen tegen spreken weg zet als leugens. Zonder enige grond uiteraard maar dat komt jou beter uit. Iedereen behalve suiker heeft volgens jou zijn mia van de rijstvelden geplukt. Zielig.

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Land Titel Deeds

#18 Bericht door KhunSugar » donderdag 26 april 2018, 11:59

Herbergier schreef:Denk er wel aan als je samen met je vriendin een huis wil kopen staat het huis op haar naam, dus eerst trouwen voor de Thaise wet en dan pas kopen, want anders heb je nergens recht op als jullie in een scheiding komen te zitten, ook al trouw je een dag na de aankoop van het huis heb je nergens recht op, ben je wel voor de koop van het huis voor de Thaise wet getrouwd, dan heb je recht op de helft van de opbrengst van het huis, zijn jullie alleen voor de Nederlandse wet getrouwd, dan heb je hier in Thailand ook nergens recht op, de Nederlandse wet heeft hier n.l. geen rechten.

Wel gelijk na de koop van het huis,een overeenkomst laten opstellen bij een advocaat, in het Thais en Engels, ondertekent door de advocaat, je vrouw, jij zelf en een getuige en daarvan krijgt iedereen een kopie.
Voor de farang die 100% investeert in land en huis is er een oplossing waardoor je niet afhankelijk bent van uw partner. Want als je de helft kan recupereren betekend dit dat je de helft kwijt bent.
Daarnaast, maar vraag het eens aan je echtgenote, worden contracten opgemaakt onder echtparen door rechtbanken in Thailand bij regelmaat verworpen.

Section 1469 of the Thai civil code gives each spouse the right to cancel or void any agreements affecting their personal assets entered between them during their marriage. This section primarily aims to prevent that spouses are able to arrange their own marital property regime. Property of husband and wife (what is marital and non-marital property) is governed by book 5 marriage in the chapter 'property of husband and wife'. Husband and wife can make agreements between them (gift, usufruct) but when there is a conflict with the system of property of husband and wife in the civil code each of them can revoke any agreement between them.

This means that legally any property purchase in Thailand is governed by the system of personal and marital property of husband and wife in the civil code, irrespective how the title of the property acquired during the marriage is held, and irrespective any gifts or agreements between husband and wife entered into at the time of marriage. The letter of confirmation signed at the land office could in a divorce be ignored.[/u]".


Het is een grijze zone binnen het huwelijk, belangrijk is dat men kennis heeft van artikel 1469 van het Thais burgerlijk wetboek, kennis die de modale Thai waarschijnlijk niet heeft. Bij echtscheiding kan je hier beter weet van hebben en scheiden met onderlinge toestemming i.p.v. naar de rechtbank te trekken.
Zolang in een huwelijk alles koek en ei is heeft het allemaal geen belang...toch zijn de 'wat als' omstandigheden is nuttig te overlopen zodat men weet waar men staat als het plafond naar beneden komt.
Tenzij het u worst zal wezen als je de eigendom en uw centen ziet vervreemden.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Land Titel Deeds

#19 Bericht door driver » donderdag 26 april 2018, 13:46

wanadee schreef:
driver schreef:
wanadee schreef:Altijd weer dat negatieve van suiker, woont in belgie, maar wil o zo graag katten op de rijst veldmeisjesen en die domme bleekgezichten.
Toen ik mijn meisje leerde kennen had ze al land en ook twee huizen er op staan. Dat is op haar eigen voorstel op mijn naam gezet voor 30 jaar voor het geval haar iets zou overkomen dat ik hier kon blijven wonen. Heb het huis wel gemoderniseerd en aan mijn wensen aangepast.
En ik heb hier verschillende kennissen die in de zelfde omstandigheden hier terecht gekomen zijn.
Genoeg voorbeelden inmiddels waar het fout is gegaan ook in Nederland omdat de Thaise dames idd just for the money ,land of luxe gingen.
Ik kan daar inmiddels wel een (dun) boek over schrijven wat ik de afgelopen 8 jaar heb gezien met name in Nederland.

Waarschuwen kan nooit kwaad maar komt uiteraard niet alleen bij de Thaise voor maar overal ter wereld.
Maar je hoort alleen maar waar het fout gaat driver, dat geeft een vertekend beeld.
En de keren dat het mis gaat ligt het niet altijd aan de vrouw, sommige farang kunnen nu eenmaal niet omgaan met de grote cultuurvetschillen.
Waar het wel goed gaat in Nederland tussen Farang en Thaise is wat onze, lees Suks ervaringen zijn vrij beperkt. Sukanya heeft in de begin periode hier bij diverse massage salons gewerkt een paar uurtjes per week of gewoon aanwezig omdat ze dat leuk vondt om met Thaise samen te zijn . In die periode hebben we zoveel Thaise de boel zien verzieken en belazeren wat hun Nederlandse partner betrof dat ik gezegd heb kappen ermee. Ik wil daar niks mee te maken hebben. Verdere ervaringen hebben we op een handvol kennissen niet en ook dan kan ik niet zien of dat echt wel of niet goed gaat uiteraard. Nogmaals dat gebeurt overal maar nu zit ik op een Thai forum dus beperk me daar even bij.Zit op de mobfhone en aan het werk dus even beknopt reageren nu.

Inmiddels thuis dus wat betreft de Thaise kennissen in Nederland zijn dat er misschien 10.
Van die 10 zijn er inmiddels al een paar uit elkaar omdat mevrouw de Thaise een andere , Lees goedgeverige Farang tegen kwam.Een paar anderen zitten nog bij hun man/partner maar ik zie daar geen enkele vorm van wederzijds houden van of wat daar voor door mag gaan.
En zijn er nog een paar waar het vlgs mij prima mee gaat maar wij zien slechts de buitenkant en niet de binnenkant dus ik ga hier niet roepen dat alle Thai/Farang relaties wel of niet goed zijn.
Meldt alleen mijn ervaringen van de afgelopen jaren.
Laatst gewijzigd door driver op donderdag 26 april 2018, 15:58, 1 keer totaal gewijzigd.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Land Titel Deeds

#20 Bericht door driver » donderdag 26 april 2018, 15:50

KhunSugar schreef:
wanadee schreef:Altijd weer dat negatieve van suiker, woont in belgie, maar wil o zo graag katten op de rijst veldmeisjesen en die domme bleekgezichten.
Toen ik mijn meisje leerde kennen had ze al land en ook twee huizen er op staan. Dat is op haar eigen voorstel op mijn naam gezet voor 30 jaar voor het geval haar iets zou overkomen dat ik hier kon blijven wonen. Heb het huis wel gemoderniseerd en aan mijn wensen aangepast.
En ik heb hier verschillende kennissen die in de zelfde omstandigheden hier terecht gekomen zijn.
Ik ben ervan overtuigd dat er mensen zijn die geloven.wat u schrijft.
Maar na al het een en ander van u gelezen te hebben, zowel hier als op sociale media, ben ik geen van hen, eerder het tegendeel.
Volgend topic zal gaan over Lease contracten.
Mijn vrouw en ik zei de gek zijn samen met twee andere mensen en hun Thaise dames bij Ta en Wanadee op bezoek geweest. Dan praat je uiteraard ook over e.e.a en wat zeker ter sprake kwam was dat Ta daar grond/huis in eigendom had of met haar familie en dat Wanadee daar naar wat wij ook zagen zijn eigen inbreng aan gegeven heeft mede d.m.v verbouwingen wat er gewoon pico bello uitzag ook de Sala en de bende er omheen :mrgreen: en ..Een echt mooie badkamer. :thumbsup:
Dat Ta icm Wanadee e.e.a op naam heeft gezet lijkt mij in hun geval niet vreemd.
Wanadee wil in Thailand het liefst zijn dagen slijten begreep ik dus waarom zou het niet waar zijn als hij meldt dat e.e.a ook /of op zijn naam staat ?

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Land Titel Deeds

#21 Bericht door wanadee » donderdag 26 april 2018, 16:11

De tijd van de Salabende :clap: wie kwam er nou het eerst met die naam? P denk ik?

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Land Titel Deeds

#22 Bericht door driver » donderdag 26 april 2018, 16:16

wanadee schreef:De tijd van de Salabende :clap: wie kwam er nou het eerst met die naam? P denk ik?
Weet ik niet meer precies maar nu is het gewoon Sala en bende.
Dat laatste kan iedereen namelijk zelf invullen wat dat is.
Toch die voorheen zo genoemde bende of gewoon een bende bijvoorbeeld om huis of een bende uit de buurt of..of... ;)

Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2398
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

Re: Land Titel Deeds

#23 Bericht door serpay » donderdag 26 april 2018, 17:27

ach laatste meeting was bij henk thuis , 6 aanwezigen misschien de volgende wel in khorat of in ede....
Alfisti rebeli

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Land Titel Deeds

#24 Bericht door driver » donderdag 26 april 2018, 17:46

serpay schreef:ach laatste meeting was bij henk thuis , 6 aanwezigen misschien de volgende wel in khorat of in ede....
Correct wat je meldt. In Ede wat ons betreft prima als er wat mensen gelijk tijdig kunnen.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Land Titel Deeds

#25 Bericht door ron » donderdag 26 april 2018, 18:12

Tja....de salabende tegen de bruinhemden.....waar blijft de tijd!!
Heb trouwens nog een foto van de bruinhemden-bende. :crazy:
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Land Titel Deeds

#26 Bericht door Herbergier » donderdag 26 april 2018, 18:25

KhunSugar schreef:
Herbergier schreef:Denk er wel aan als je samen met je vriendin een huis wil kopen staat het huis op haar naam, dus eerst trouwen voor de Thaise wet en dan pas kopen, want anders heb je nergens recht op als jullie in een scheiding komen te zitten, ook al trouw je een dag na de aankoop van het huis heb je nergens recht op, ben je wel voor de koop van het huis voor de Thaise wet getrouwd, dan heb je recht op de helft van de opbrengst van het huis, zijn jullie alleen voor de Nederlandse wet getrouwd, dan heb je hier in Thailand ook nergens recht op, de Nederlandse wet heeft hier n.l. geen rechten.

Wel gelijk na de koop van het huis,een overeenkomst laten opstellen bij een advocaat, in het Thais en Engels, ondertekent door de advocaat, je vrouw, jij zelf en een getuige en daarvan krijgt iedereen een kopie.
Voor de farang die 100% investeert in land en huis is er een oplossing waardoor je niet afhankelijk bent van uw partner. Want als je de helft kan recupereren betekend dit dat je de helft kwijt bent.
Daarnaast, maar vraag het eens aan je echtgenote, worden contracten opgemaakt onder echtparen door rechtbanken in Thailand bij regelmaat verworpen.

Section 1469 of the Thai civil code gives each spouse the right to cancel or void any agreements affecting their personal assets entered between them during their marriage. This section primarily aims to prevent that spouses are able to arrange their own marital property regime. Property of husband and wife (what is marital and non-marital property) is governed by book 5 marriage in the chapter 'property of husband and wife'. Husband and wife can make agreements between them (gift, usufruct) but when there is a conflict with the system of property of husband and wife in the civil code each of them can revoke any agreement between them.

This means that legally any property purchase in Thailand is governed by the system of personal and marital property of husband and wife in the civil code, irrespective how the title of the property acquired during the marriage is held, and irrespective any gifts or agreements between husband and wife entered into at the time of marriage. The letter of confirmation signed at the land office could in a divorce be ignored.[/u]".


Het is een grijze zone binnen het huwelijk, belangrijk is dat men kennis heeft van artikel 1469 van het Thais burgerlijk wetboek, kennis die de modale Thai waarschijnlijk niet heeft. Bij echtscheiding kan je hier beter weet van hebben en scheiden met onderlinge toestemming i.p.v. naar de rechtbank te trekken.
Zolang in een huwelijk alles koek en ei is heeft het allemaal geen belang...toch zijn de 'wat als' omstandigheden is nuttig te overlopen zodat men weet waar men staat als het plafond naar beneden komt.
Tenzij het u worst zal wezen als je de eigendom en uw centen ziet vervreemden.
Suiker je kan misschien verstand hebben van verzekeringen in België, maar als het over de Thaise wetgeving gaat geloof ik alleen wat mijn vrouw mij verteld, zij werkt al meer dan 25 jaar op het gerechtshof als griffier/secretaresse van een paar rechters, zelf heeft ze de papieren voor advocaat en zij heeft al heel veel rechtzaken over dit onderwerp meegemaakt, dus je kletst maar een eind weg maar mij maak jij niet veel wijzer, ook niet als je begint te schermen met artikel 1469, want elke rechter geeft hier zijn eigen invulling aan, meestal delft de farang het onderspit als hij zich niet goed voorbereidt hebt en niet eerst een overeenkomst heeft laten maken bij een goede advocaat met aanzien of een notaris, iets wat normaal is hier in Thailand.
Alles van waarde is weerloos.

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Land Titel Deeds

#27 Bericht door KhunSugar » donderdag 26 april 2018, 19:38

ook niet als je begint te schermen met artikel 1469, want elke rechter geeft hier zijn eigen invulling aan, meestal delft de farang het onderspit als hij zich niet goed voorbereidt hebt en niet eerst een overeenkomst heeft laten maken bij een goede advocaat met aanzien of een notaris, iets wat normaal is hier in Thailand.
Een groter plezier kon je mij niet doen door dit hier neer te schrijven, want dat is exact de boodschap die ik wil brengen. Ik breng dan graag het vervolgverhaal wat uw stelling zal bevestigen, althans afhankelijk van de interpretatie van de rechters.

If you are NOT married to the owner granting you the usufruct, we believe it is not possible to cancel a usufruct and you are legally protected.

If you are legally married to the owner, Thai lawyers disagree on the application of article 1469 CCCT. This article mentions that all agreements made between spouses can be cancelled by the Court at the request of one party, unless agreements affect third parties. According to one interpretation, "publicity" or registration affect third parties and a usufruct can't be cancelled. According to the other interpretation, we have to search for the spirit of the law and it looks like Thai law wanted to end all relations between spouses in case of divorce, even usufruct agreements. A way to avoid the application of 1469 CCCT would be to have a second agreement (like a lease) affecting a third party before the Court could cancel your usufruct agreement.


Kort samengevat wil dit zeggen dat elke overeenkomst opgemaakt en geregistreerd tussen echtgenoten kan herroepen worden en bij echtscheiding kan men eerder geregistreerde stukken negeren.
Akkoord het zal afhankelijk zijn van hoe de rechter het door advocaten gevreesde artikel interpreteren. Dat artikel 1469 u geen zorgen baard in van geen belang, belangrijk is dat de leden weet hebben van het bestaan ervan en weet hebben dat alle overeenkomsten door dure advocaten gemaakt onder echtgenoten, waste of money KAN betekenen.

Dat uw aversie jegens mijn persoon hebt, kan daar begrip voor opbrengen. Het zal mij echter niet beletten nog wat Thaise wetten uit de kast te halen. Wetten waarvan ik de mening toegedaan ben dat de lezers er baat bij hebben ze te kennen.
Stay tuned ;-)

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Land Titel Deeds

#28 Bericht door Herbergier » vrijdag 27 april 2018, 02:15

Dat uw aversie jegens mijn persoon hebt, kan daar begrip voor opbrengen. Het zal mij echter niet beletten nog wat Thaise wetten uit de kast te halen. Wetten waarvan ik de mening toegedaan ben dat de lezers er baat bij hebben ze te kennen.

Ik heb aversie tegen u gekregen omdat u ook mijn vrouw minachtend een rijstboer mia noemt, maar ze heeft wel als dochter van een rijstboertje, de mogelijkheid gekregen en gegrepen om rechten te studeren en ze zit zelfs nu nog regelmatig 's avonds (op 55 jarige leeftijd) bij te leren, want ook hier worden de wetten regelmatig aangepast.

Trek eens een keer het echte Thailand in, tussen de rijstboertjes, die regelmatig bij een temperatuur van boven de 40 gr. in de schaduw, op de rijstvelden in de zon moeten werken en je al zeer gauw je kostuum/stropdas verwisseld voor korte broek, T-shirt, sandalen i.p.v. alleen maar naar die dure toeristen steden te gaan met overal airco en Thai/Westers geörienteerde restaurants en hotels.
Alles van waarde is weerloos.

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1432
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Land Titel Deeds

#29 Bericht door Joep » vrijdag 27 april 2018, 04:38

KhunSugar schreef:
Dat uw aversie jegens mijn persoon hebt, kan daar begrip voor opbrengen. Het zal mij echter niet beletten nog wat Thaise wetten uit de kast te halen. Wetten waarvan ik de mening toegedaan ben dat de lezers er baat bij hebben ze te kennen.
Stay tuned ;-)
Ach laat andere maar commentaar leveren, er zijn ook mensen (bv ik) die deze stukjes graag lezen.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Land Titel Deeds

#30 Bericht door wanadee » vrijdag 27 april 2018, 04:41

Mijn buurvrouw en haar man zijn ook rijstboeren, wel rdelijk groot ze hebben iets van 100 rai verdeeld over de omgeving. Is overigens een tante van ta. Die hebben hun dochter ook naar de universiteit gestuurd, en hebben daar e ht krom voor gelegen en geld voor moeten lenen.
Dochter is drie jaar geleden agestudeerd en heeft een kei van een baan nu in bangkok. Haar bonus van 1,2 seen heeft ze naar huis gestuurd om haar ouders te helpen hun huis wat te verbouwen en in Bangkok heeft ze inmiddels een huis gekocht.
Ze hebben nog een zoon iets jonger maar das geen studiebol.

Maar ook al zijn het eenvoudige rijstboeren, daar heeft een normaal mens toch niets op tegen? Afgeven op dit soort mensen of op farang met een klein loontje of een “miezerig” pensioentje vind ik misselijk. Dat zijn minderwaardige mensen. Ik kan echt geen reden bedenken waarom iemand met een hoog salaris meer waard zou zijn dan iemand met wat minder. Dan ben je een beetje ziek volgens mij.

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”