EURO-rekening

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
SiamTon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 549
Lid geworden op: woensdag 12 januari 2011, 15:24
Locatie: Jomtien

EURO-rekening

#1 Bericht door SiamTon » vrijdag 25 augustus 2017, 05:02

Omdat ik van mijn bank De ABN-AMRO een brief ontvangen heb, waarin mij werd meedegedeeld dat de rekening moet worden opgezecht, zoek ik naar een oplossing.

Eén van die oplossingen zou kunnen zijn een EUR-rekening openen bij een Thaise bank hier in Thailand. Bij Kasikorn b.v. kan dat, maar daar wordt je bij het openen van een EURO-account verplicht een soort 'life-insurance' af te sluiten. Hiervoor moet je dan THB 50.000 per jaar betalen. Dat is zo'n slordige EURO 110,= per maand. Toen ik vroeg wat ik daar dan voor terug kreeg, was men niet in staat daar een bevredigend antwoord op te geven. Dus dat is voor mij onacceptabel.
Zijn er forumleden die een EURO-account hebben bij een Thaise bank? En zo ja, bij welke bank en wat zijn dan de eventuele voorwaarden en kosten?

Mijn bedoeling is dat mijn pensioen in Euro's gestort wordt op mijn EURO-account en dat ik, wanneer ik dat wil, er EURO's kan afhalen. Om vervolgens bij één van de vele straat-wisselkantoortjes deze Euro's te wisselen voor Thaise Bahts. Wat zijn dan de kosten? Heeft iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt.
Niets is zeker, zelfs dat is niet zeker.
Een mens die gekweld wordt door afgunst op een ander ontbreekt het aan zelfrespect. En dat is intriest, want dat is het ergste wat een mens kan overkomen!

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: EURO-rekening

#2 Bericht door KhunSugar » vrijdag 25 augustus 2017, 06:54

Er is geen enkele verplichting om een additioneel product te openen, de bediende zal wel proberen u iets aan te smeren.
Vooral als je een Thaise rekening in welke munt dan ook, wil openen zonder het juiste visum of work permit.

Voorwaarden

Voornaamste kosten en verplichtingen:

- Swift overschrijvingen naar de Thaise rekening, 0,25% met een minimum van ฿ 200 en max ฿ 500

- Swift overschrijvingen naar buitenland, 0,5% met een minimum van ฿ 500 geen maximum.

- Cash afhalingen in €, 2%

- Cash stortingen in €, 2%

- Minimum storting bij opening = € 770

- Minimum gemiddeld maandelijks saldo = € 200

- Uittreksels maandelijks; adres Thailand gratis - adres buitenland € 4

Bron: Bangkok bank

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: EURO-rekening

#3 Bericht door Ben » zaterdag 26 augustus 2017, 00:35

SCB 30 € openen, enige eis is een Visa. That's all folks!

Gebruikersavatar
SmiqL
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 63
Lid geworden op: woensdag 08 mei 2013, 09:41
Locatie: Chonburi
Contacteer:

Re: EURO-rekening

#4 Bericht door SmiqL » zaterdag 26 augustus 2017, 08:08

Kan zo'n Euro account gebruikt worden voor je 'retirement visa'? Dus ipv. de 800K in Baht die je normaal op een Thaise bank moet hebben.

En wat zijn de kosten wanneer je de euro's omwisselt naar Baht via internetbanking? Dus van je euro account in Thailand naar je Thai Baht savings account.

Klopt het dat het Thaise deposito garantie regeling NIET van toepassing is op deze foreign currency account?
*** The best Slaves are the ones who think they are free ***

SiamTon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 549
Lid geworden op: woensdag 12 januari 2011, 15:24
Locatie: Jomtien

Re: EURO-rekening

#5 Bericht door SiamTon » zaterdag 26 augustus 2017, 08:15

SmiqL schreef:Kan zo'n Euro account gebruikt worden voor je 'retirement visa'? Dus ipv. de 800K in Baht die je normaal op een Thaise bank moet hebben.

En wat zijn de kosten wanneer je de euro's omwisselt naar Baht via internetbanking? Dus van je euro account in Thailand naar je Thai Baht savings account.

Klopt het dat het Thaise deposito garantie regeling NIET van toepassing is op deze foreign currency account?
1) Als op jouw Euro-account de tegen waarde van THB 800.000 staat op het moment van de aanvraag. Ja, dan volstaat die Euro-account.
2) In ieder geval een onvoordelige wisselkoers, verder geen kosten dacht ik als beide rekeningen bij dezelfde bank zijn.
3) Weet ik niet. Goede vraag.
Niets is zeker, zelfs dat is niet zeker.
Een mens die gekweld wordt door afgunst op een ander ontbreekt het aan zelfrespect. En dat is intriest, want dat is het ergste wat een mens kan overkomen!

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: EURO-rekening

#6 Bericht door dutch » zaterdag 26 augustus 2017, 09:15

Deposito garantie in Thailand slechts Baht 1.000.000 .
Dat is heel wat minder als de Nederlandse € 1.000.000 .
Ik geloof dat die garantie vroeger in Thailand 10.000.000 Baht was,maar een oaar jaar geleden terug gebracht naar de benoemde 1.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

SiamTon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 549
Lid geworden op: woensdag 12 januari 2011, 15:24
Locatie: Jomtien

Re: EURO-rekening

#7 Bericht door SiamTon » zondag 27 augustus 2017, 01:06

dutch schreef:Deposito garantie in Thailand slechts Baht 1.000.000 .
Dat is heel wat minder als de Nederlandse € 1.000.000 .
Ik geloof dat die garantie vroeger in Thailand 10.000.000 Baht was,maar een oaar jaar geleden terug gebracht naar de benoemde 1.
Die garantiestelling in NL is Euro 100.000,= en niet Euro 1.000.000,= volgens mijn informatie.
Niets is zeker, zelfs dat is niet zeker.
Een mens die gekweld wordt door afgunst op een ander ontbreekt het aan zelfrespect. En dat is intriest, want dat is het ergste wat een mens kan overkomen!

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: EURO-rekening

#8 Bericht door dutch » zondag 27 augustus 2017, 03:51

SiamTon schreef:
dutch schreef:Deposito garantie in Thailand slechts Baht 1.000.000 .
Dat is heel wat minder als de Nederlandse € 1.000.000 .
Ik geloof dat die garantie vroeger in Thailand 10.000.000 Baht was,maar een oaar jaar geleden terug gebracht naar de benoemde 1.
Die garantiestelling in NL is Euro 100.000,= en niet Euro 1.000.000,= volgens mijn informatie.
Sorry,je hebt gelijk.Heb een nulletje te veel geplaatst.
Echter,waar het mij om ging is, dat mijn dekking hier zo weinig is in vergelijking met Europa.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: EURO-rekening

#9 Bericht door dutch » zondag 27 augustus 2017, 03:52

SiamTon schreef:
dutch schreef:Deposito garantie in Thailand slechts Baht 1.000.000 .
Dat is heel wat minder als de Nederlandse € 1.000.000 .
Ik geloof dat die garantie vroeger in Thailand 10.000.000 Baht was,maar een oaar jaar geleden terug gebracht naar de benoemde 1.
Die garantiestelling in NL is Euro 100.000,= en niet Euro 1.000.000,= volgens mijn informatie.
Sorry,je hebt gelijk.Heb een nulletje te veel geplaatst.
Echter,waar het mij om ging is, dat mijn dekking hier zo weinig is in vergelijking met Europa.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: EURO-rekening

#10 Bericht door dutch » zondag 27 augustus 2017, 03:52

SiamTon schreef:
dutch schreef:Deposito garantie in Thailand slechts Baht 1.000.000 .
Dat is heel wat minder als de Nederlandse € 1.000.000 .
Ik geloof dat die garantie vroeger in Thailand 10.000.000 Baht was,maar een oaar jaar geleden terug gebracht naar de benoemde 1.
Die garantiestelling in NL is Euro 100.000,= en niet Euro 1.000.000,= volgens mijn informatie.
Sorry,je hebt gelijk.Heb een nulletje te veel geplaatst.
Echter,waar het mij om ging is, dat mijn dekking hier zo weinig is in vergelijking met Europa.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Gebruikersavatar
SmiqL
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 63
Lid geworden op: woensdag 08 mei 2013, 09:41
Locatie: Chonburi
Contacteer:

Re: EURO-rekening

#11 Bericht door SmiqL » zondag 27 augustus 2017, 16:10

Het lijkt erop dat de garantie geldt over een bedrag van 15 miljoen Baht tot augustus 2020, daarna wordt het 1 miljoen.

Nog niet duidelijk voor mij of dit ook geldt voor een Euro account.

http://www.bangkokbank.com/BangkokBank/ ... ction.aspx
*** The best Slaves are the ones who think they are free ***

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”