Veiligheid in Thailand

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Veiligheid in Thailand

#31 Bericht door KhunSugar » maandag 14 augustus 2017, 15:05

driver schreef:Siam Tom: Stinkend jaloers en de geldkraan dichtdraaien.. Bedoel je privé of de westerse bedrijven in Thailand? Wat privé betreft: Ligt puur aan jezelf hoor als een geldkraan die altijd open stond wordt dichtgedraaid en ze gaan daarna bij je weg. Ik heb daar echt geen last van. Mijn geldkraan staat vanaf het begin open wanneer ik het wil. En blijft dicht als ik dat ook wil.
De kraan gaat al open bij de aanvraag van een extension...en ja, van bepaalde westerlingen wordt niet onmiddellijk verwacht dat het water eruit spuit. Ze krijgen dan een leuke bijnaam.
Door dezelfde levensstijl aan te houden als in mijn thuisland gaan Thai er snel vanuit dat je bemiddeld bent, ginder gaan leven als een kluizenaar kan de bedoeling niet zijn.
Amerikanen laten het sneller breder hangen, ze hebben daar de middelen voor. Thaise vrouwen weten dat en de mannen (modale Thai) hebben het op hen niet begrepen. Dit is althans mijn ervaring waardoor ik me aansluit met Siam Tom.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Veiligheid in Thailand

#32 Bericht door driver » maandag 14 augustus 2017, 15:39

KhunSugar schreef:
driver schreef:Siam Tom: Stinkend jaloers en de geldkraan dichtdraaien.. Bedoel je privé of de westerse bedrijven in Thailand? Wat privé betreft: Ligt puur aan jezelf hoor als een geldkraan die altijd open stond wordt dichtgedraaid en ze gaan daarna bij je weg. Ik heb daar echt geen last van. Mijn geldkraan staat vanaf het begin open wanneer ik het wil. En blijft dicht als ik dat ook wil.
De kraan gaat al open bij de aanvraag van een extension...en ja, van bepaalde westerlingen wordt niet onmiddellijk verwacht dat het water eruit spuit. Ze krijgen dan een leuke bijnaam.
Door dezelfde levensstijl aan te houden als in mijn thuisland gaan Thai er snel vanuit dat je bemiddeld bent, ginder gaan leven als een kluizenaar kan de bedoeling niet zijn.
Amerikanen laten het sneller breder hangen, ze hebben daar de middelen voor. Thaise vrouwen weten dat en de mannen (modale Thai) hebben het op hen niet begrepen. Dit is althans mijn ervaring waardoor ik me aansluit met Siam Tom.
Als ik in Thailand zou leven van datgene wat ik hier zou meekrijgen op aow leeftijd moet ik echt rustig aan doen icm spaargeld.
Daar is al vaker over gediscuseerd in het verleden maar mijn ervaring is in ieder geval dat al zou ik met minimale middelen in Thailand moeten leven dat voor mij geen probleem zou zijn.
Spaargeld zou dan voor de extra dingen zijn.
Voor mij geen duur huis..geen dure auto ect en daarmee schaar ik mij m,i heel makkelijk onder en tussen de Thai zonder dat er ook maar enige vorm van jaloezie mijn kant op komt.
Dat denk ik niet ..Dat weet ik zeker.
Ze zullen me eerder een farang loser vinden als ik geen in hun ogen farang levensstijl daar zou hanteren.
Intereseert mij overigens weinig wat anderen van me denken in Thailand zou ik daar wonen .

gr driver
Laatst gewijzigd door driver op maandag 14 augustus 2017, 16:00, 1 keer totaal gewijzigd.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Veiligheid in Thailand

#33 Bericht door driver » maandag 14 augustus 2017, 15:41

Joep schreef:Geldkraan dicht draaien.

Dan is er m.i. een gebrek in de relatie.
Mijn vrouw kan gewoon aan ons geld dat we samen verdiend hebben.
Ze hoeft aan mij ook geen verantwoording af te leggen waar ze het geld voor gebruikt.
Sukanya verdient hier nog steeds zelf haar geld en kan daar mee doen wat ze wil.
Ze spaart dus heel trouw ondanks de lage rente.
Verder maakt ze zich absoluut niet druk om wat dan ook en al helemaal niet over een eventueel dicht te draaien geldkraan.
Zolang er wat eten/drinken is vindt ze het prima de rest is meegenomen.

Wat betreft ons geld...Dat is hier niet zo.
Wonend in Nederland .
Dat hou ik apart omdat ik dat zo wil om wat redenen.
Ik betaal de vaste (maand) lasten en de hobby en vakanties doen we vaak samen oid.
Boodschappen haalt en betaalt Suk meestal.

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Veiligheid in Thailand

#34 Bericht door KhunSugar » maandag 14 augustus 2017, 16:03

Thais hun gebruiken en gewoontes worden door westerlingen doorgaans enkel overgenomen als het hen goed uitkomt.
In Thailand is tot nader order de man nog steeds de kostwinner. Thaise vrouwen hebben volgens de gebruiken andere taken.
Dat is dan meteen de reden waarom een buitenlandse man die een extension of stay op basis van huwelijk vraagt, 400K of 40K/maand moet aantonen en een buitenlandse vrouw niets.
Discriminatie volgens sommigen doch dat is niet zo, het maakt nu eenmaal deel uit van de Thaise cultuur.

Voor de banbliksems komen, wees gerust ik weet dat er veel vrouwen werken in Thailand, hoog nodig dat ze hun wetten aanpassen aan de moderne gebruiken van de modale Thai. [$)

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Veiligheid in Thailand

#35 Bericht door driver » maandag 14 augustus 2017, 16:46

KhunSugar schreef:Thais hun gebruiken en gewoontes worden door westerlingen doorgaans enkel overgenomen als het hen goed uitkomt.
In Thailand is tot nader order de man nog steeds de kostwinner. Thaise vrouwen hebben volgens de gebruiken andere taken.
Dat is dan meteen de reden waarom een buitenlandse man die een extension of stay op basis van huwelijk vraagt, 400K of 40K/maand moet aantonen en een buitenlandse vrouw niets.
Discriminatie volgens sommigen doch dat is niet zo, het maakt nu eenmaal deel uit van de Thaise cultuur.

Voor de banbliksems komen, wees gerust ik weet dat er veel vrouwen werken in Thailand, hoog nodig dat ze hun wetten aanpassen aan de moderne gebruiken van de modale Thai. [$)
Thaise gebruiken? Man kostwinner.. In Suks familie werken bij de meeste zowel de mannen als de vrouwen beiden. Niks man is kostwinner en de vrouw heeft andere taken. Gewoon samen werken of deels om datgene te kunnen doen wat ze willen doen. Zou ik in Thailand wonen gaat alles in overleg met Sukanya qua gewoontes ect. Maar ik ben en blijf een Nederlander waar ik ook woon dus een aantal dingen veranderd wslijk toch niet.

We wijken overigens weer aardig af van het oorspronkelijke onderwerp :mrgreen:

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Veiligheid in Thailand

#36 Bericht door wpdl » dinsdag 15 augustus 2017, 01:50

Helemaal gelijk Driver.
Ook hier in deze regio is het heel normaal dat een ieder werkt voor geld van marktkraampje tot kantoor/fabriek.
Uitgave geld en beheer och zelfde als overal.
Van strikt gescheiden geldstroompjes tot En/Of en alles wat daar tussen zit al dan niet bekend bij partner.
Alhoewel diegene met een buitenlandse partner wel eens last hebben van een neus die de verkeerde kant uitgroeid. :Whistle:

Back tot basic

Noord-Korea klaar voor de aanval

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Veiligheid in Thailand

#37 Bericht door driver » dinsdag 15 augustus 2017, 12:26

Ach ja..N.Korea klaar en de VS en China praten wat en China accepteert niet dat de VS en Zuid Korea N.Korea aanvallen ..

http://www.nu.nl/noord-korea/4877690/vs ... korea.html

Ook maar even een analyse er overheen .
De beide kemphanen in deze link keurig naast elkaar gezet :mrgreen:

http://www.nu.nl/dvn/4876925/achtergron ... korea.html

SiamTon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 549
Lid geworden op: woensdag 12 januari 2011, 15:24
Locatie: Jomtien

Re: Veiligheid in Thailand

#38 Bericht door SiamTon » vrijdag 18 augustus 2017, 04:29

wpdelange schreef::giggle: bemerk enige frustratie bij je over dit punt aangaande farang buitenlanders.
Maar je heb gelijk zelfs zonder je 'geld' argument veel Thaien hebben een beetje last van xenofobie
Ja, dat heb jij goed bemerkt. Er zit bij mij voor wat dit betreft wel enige frustratie. Maar die houding van de Thai jegens buitenlanders is slechts deels te wijten aan xenofobie, althans naar mijn mening. Meer nog speelt het aspect van de jalouzie/afgunst een rol. De Thai zijn 'bezeten' door het geld. Niet de Boeddha is hun 'God' maar de Thaise Baht is dat. Daar doen zij (letterlijk) een moord voor.
Niets is zeker, zelfs dat is niet zeker.
Een mens die gekweld wordt door afgunst op een ander ontbreekt het aan zelfrespect. En dat is intriest, want dat is het ergste wat een mens kan overkomen!

Tonboy
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 229
Lid geworden op: woensdag 06 april 2016, 08:02
Locatie: Mae Rim - Chiang Mai
Contacteer:

Re: Veiligheid in Thailand

#39 Bericht door Tonboy » maandag 21 augustus 2017, 19:07

even terug on topic.

N.Korea is voor pakweg 90% afhankelijk van China. Qua grondstoffen, maar ook betreffende werkverschaffing.
In N.Korea wordt veel werk uitgevoerd voor Chinese bedrijven, ondermeer in de kleding industrie.
Als China daad bij het woord voegt en de sancties de de gemeenschap oplegt aan N.Korea ook uitvoert, dan zal nog maar moeten blijken hoe sterk het regime in N.Korea blijft volharden in de provocaties. Ik zie de kernwapens van N.Korea binnen afzienbare tijd naar China verdwijnen.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Veiligheid in Thailand

#40 Bericht door jumbo » woensdag 23 augustus 2017, 04:33

Ik blijf het altijd opmerkelijk vinden dat we het goed kunnen praten een gemanipuleerde bevolking te straffen om een moordzuchtige maniak te willen controleren...
Kim c.s. doen er ondanks de sancties niks meer of minder om...
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Veiligheid in Thailand

#41 Bericht door driver » woensdag 23 augustus 2017, 06:17

jumbo schreef:Ik blijf het altijd opmerkelijk vinden dat we het goed kunnen praten een gemanipuleerde bevolking te straffen om een moordzuchtige maniak te willen controleren...
Kim c.s. doen er ondanks de sancties niks meer of minder om...
Wat ik eerder al melde is dat het merendeel van de bevolking daar m.i amper weet wat er gebeurt en dus hoe dan ook meegezogen worden in het totaal plaatje. Goedschiks of kwaadschiks. En bijvoorbeeld N.Korea aanpakken wat dan mede ten koste zal gaan van onschuldige en nietszeggende burgers aldaar is dan uiteraard triest maar kun je in geval van aanpakken dit voorkomen?
Omgedraaid zal het toch ook zo zijn dat bij een Noord Koreaanse aanval elders onschuldige burgers de dupe kunnen worden. Bij militaire ingrepen zullen er m.i altijd weer onschuldige slachtoffers vallen.

SiamTon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 549
Lid geworden op: woensdag 12 januari 2011, 15:24
Locatie: Jomtien

Re: Veiligheid in Thailand

#42 Bericht door SiamTon » dinsdag 29 augustus 2017, 10:11

Naar aanleiding van die afgeschoten raket van Noord-Korea richting japan.

Wat ik denk is, dat die ***-Un van Noord-Korea de steun van China heeft. Hoe anders kan hij deze provocaties riskeren. Hij weet dat de hele wereld, met Amerika voorop, over hem heen valt als hij daadwerkelijk atoombommen gaat gooien. Waarom treedt China niet op en grijpt niet in, nu het nog kan? Deze laatste raket ging ruim over japan heen, maar waarom Japan? Naar mijn mening omdat China en Japan geen vrienden zijn, o.a. door de schermmutselingen rond die eilandengroep. Welke beide landen als eigendom claimen. En stel je voor dat die raket het halverwege zou begeven hebben en onbedoeld toch op Japans grondgebied was gekomen? Dan waren de poppen aan het dansen geweest en de hele boel zou hoogstwaarschijnlijk geëscaleerd zijn. Dit betekent, dat of die Noord-Koreanen waren vrij zeker dat dit niet zou gebeuren, hetgeen inhoud dat zij al behoorlijk ver zijn in de kwaliteit van deze raketten. Of die Un is beseft absoluut niet wat hij aan het doen is. Of een derde mogelijkheid is, dat die raketten en eventueel die atoomkoppen in werkelijkheid gewoon van Chinese makelij zijn. En dat het een Chinees programma is onder de vlag van Noord-Korea. Zo blijven de Chinezen buiten schot en halen niet de gramschap van de gehele wereld over zich heen. En kunnen zij zo 'vrij ongestoord' aan hun raket-en atoomprogramma werken.

Wat het ook moge zijn, ik ben er niet gerust op.
Niets is zeker, zelfs dat is niet zeker.
Een mens die gekweld wordt door afgunst op een ander ontbreekt het aan zelfrespect. En dat is intriest, want dat is het ergste wat een mens kan overkomen!

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Veiligheid in Thailand

#43 Bericht door driver » dinsdag 29 augustus 2017, 12:29

Als ik jouw was zou ik me er niet zo druk om maken. Je kunt van alles bedenken natuurlijk en dat is ook prima maar uiteindelijk weet je toch niet wat er kan of gaat gebeuren. Gewoon doorgaan met ademhalen en lekker je dingetjes doen die je altijd doet denk ik dan maar.

SiamTon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 549
Lid geworden op: woensdag 12 januari 2011, 15:24
Locatie: Jomtien

Re: Veiligheid in Thailand

#44 Bericht door SiamTon » zondag 03 september 2017, 15:33

Naar aanleiding van de waterstofbom van Noord-Korea.

Wat mij betreft is het over duidelijk. Noord-Korea zal niet stoppen met de ontwikkeling van raketten en atoombommen. Er zal een moment komen, niet lang meer van nu, dat het geduld opraakt van het Westen met Amerika voorop. Ergo er komt zeker oorlog. De vraag is dus niet of die komt, maar wanneer die komt. Dit zal niet lang meer duren. Hoogstwaarschijnlijk binnen een jaar, wellicht binnen een half jaar. Dus de vraag rijst nu. Zijn wij als 'Farangs' veilig hier in Thailand als er een nucleaire oorlog uitbreekt?

Zelf denk ik van niet.

Als je naar de charts kijkt van de financiële markten, dan is er binnen een half jaar een crash op komst. Dus dat is een bevestiging. Met dien verstande dat de onstabiele politieke mondiale situatie al in de charts zichtbaar begint te worden. En het 'GELD' weet wat er gaande is. Over het algemeen lopen de charts van de financiële markten een half jaar voor in tijd. Dus deze charts 'voorspellen' hoe de situatie is na een half jaar.

Al met al begin ik mij serieus zorgen te maken. Met name omdat deze charts (van de aandelenmarkten) op het punt staan te gaan crashen. Daar komt nog bij, dat het Goud is uitgebroken naar boven door een jarenlange weerstand (US$ 1.300/ounce). En dat kan momenteel maar één reden hebben ......... mondiale polietieke onrust. Lees: Een wereldoorlog.
Niets is zeker, zelfs dat is niet zeker.
Een mens die gekweld wordt door afgunst op een ander ontbreekt het aan zelfrespect. En dat is intriest, want dat is het ergste wat een mens kan overkomen!

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Veiligheid in Thailand

#45 Bericht door driver » zondag 03 september 2017, 18:44

Wereldoorlog.. Wat komt dat komt en wat niet komt niet. Dus ik ga binnenkort fijn met de motor op vakantie. Sukanya 6 weken naar Thailand oftewel: Hier maken we ons nergens druk om.

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”