Geboortedatum aanpassen in Thailand (kan dat?)

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Geboortedatum aanpassen in Thailand (kan dat?)

#1 Bericht door genesis » dinsdag 30 mei 2017, 21:01

Ik heb een vraag, want mijn Thaise vrouw kwam hiermee aan. Ze gaf aan dat ze eigenlijk graag haar 'geboorte datums' wilde synchroniseren, want dat is nu niet het geval, zowel in Thailand als in Nederland.

THAILAND:

-Daar heeft ze als geboorte datum 01-01-1980 in het system van de overheid.

-Op haar paspoort staat xx-xx-1980 (de xx-xx wat betekend --> geboortedatum onbekend)

-Dus de geboorte datum in het systeem van de Thaise overheid is een 'fictieve' geboortedatum, omdat ten tijde van haar geboorte er in haar regio nog niet een gedegen burgelijke stand was en de mensen het ook niet gewoon waren in die tijd.

-Nu heb ik vandaag contact gehad met de Thaise ambassade in Den Haag, met de vraag of het mogelijk is om in Thailand je geboorte datum te laten veranderen, want dan zouden we het in Thailand en Nederland gelijk kunnen trekken. Maar dat was volgens de Ambassade medewerker niet mogelijk...


NEDERLAND:

-Hier hanteerd onze overheid voor haar geboorte datum 3 verschillende en god mag weten waarom, maar dat zal absoluut met centen te maken hebben

-De geboorte datums die de Nederlandse overheid hanteerd voor haar zijn: 00-00-1980 & 01-01-1980 & 01-07-1980, dit om het 'lekker makkelijk' te maken.... [|(

-Nu is er wel een nieuwe wet sinds een jaar of 2 dat je bij de overheid een verzoek kan indienen tot het aanpassen van je geboorte datum.



Nu eigenlijk mijn feitelijke vraag: Mijn vrouw is bezorgt dat als haar geboorte datum in Thailand en Nederland niet gelijk zijn dat dat voor complicaties kan zorgen in de toekomst, bv als we na mijn pensioenering in Thailand gaan wonen en als ik bv zou wegvallen dat ze die door die 'afwijking' in een vervelende ambtelijke molen zou kunnen komen?!

Is dit zo? Heeft iemand daar ervaring mee?


Btw in Nederland lopen wij met de door de Nederlandse door haar 3 gehanteerde geboorte datums wel degelijk met enige regelmaat tegen 'complicaties' op, bv als wij naar het ziekenhuis gaan en ze vragen naar haar datum van geboorte en we zeggen 01-01-1980, dan kunnen ze haar niet vinden in het system. Dan staat ze daar 'te boeke' op de datum van 01-07-1980

En voor weer andere overheids instanties is het soms xx-xx-1980 maar meestal 01-01-1980, en ze kunnen vaak niet uitleggen waarom dit is en ze weten het zelf vaak niet eens en vragen dan ons waarom het zo is........ :roll:

Maar goed als er hier mensen zijn die al eerder met dit bijltje hebben gehakt dan hoor ik het graag, MET ALS HOOFDVRAAG!

Bij niet gelijke geboorte datum in Nederland en Thailand kan het dan zo zijn dat je in de problemen komt om de een of andere redden?


Genesis
Laatst gewijzigd door genesis op donderdag 01 juni 2017, 22:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Arietwee
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 601
Lid geworden op: zaterdag 22 november 2014, 21:09
Contacteer:

Re: Geboortedatum aanpassen in Thailand (kant dat?)

#2 Bericht door Arietwee » dinsdag 30 mei 2017, 21:27

THAILAND:

-Daar heeft ze als geboorte datum 01-01-1980 in het system van de overheid.

-Op haar paspoort staat xx-xx-1980 (de xx-xx wat betekend --> geboortedatum onbekend)

-Dus de geboorte datum in het systeem van de Thaise overheid is een 'fictieve' geboortedatum, omdat ten tijde van haar geboorte er in haar regio nog niet een gedegen burgelijke stand was en de mensen het ook niet gewoon waren in die tijd.

-Nu heb ik vandaag contact gehad met de Thaise ambassade in Den Haag, met de vraag of het mogelijk is om in Thailand je geboorte datum te laten veranderen, want dan zouden we het in Thailand en Nederland gelijk kunnen trekken. Maar dat was volgens de Ambassade medewerker niet mogelijk...





Ik zou dit zo laten. Computers kunnen niks met xxxx dus werken ze met 01 01 denk ik.

Ik zou in Nederlander de datum in het Nederlandse paspoort/ verblijfpas aan houden. Dit is dan 01-01-1980 lijkt me.

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: Geboortedatum aanpassen in Thailand (kant dat?)

#3 Bericht door genesis » dinsdag 30 mei 2017, 22:43

Dat lijkt inderdaad wel logisch, nou nog uitvogelen of het geen complicaties voor de toekomst zal geven.

Genesis

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2892
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Geboortedatum aanpassen in Thailand (kant dat?)

#4 Bericht door wpdl » woensdag 31 mei 2017, 02:31

Heb je deze al eens benaderd met de vraag om een officieel document te krijgen met geboorte datum.



Ministry of Justice
County Government Center building at the prestigious 80th December 5, 2550.
120 Moo 3, Building A Road Rd Lak Si, Bangkok 10210.
Tel: 0-2141-5100
Fax: 0-2953-0503

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: Geboortedatum aanpassen in Thailand (kant dat?)

#5 Bericht door genesis » woensdag 31 mei 2017, 05:20

wpdelange schreef:Heb je deze al eens benaderd met de vraag om een officieel document te krijgen met geboorte datum.



Ministry of Justice
County Government Center building at the prestigious 80th December 5, 2550.
120 Moo 3, Building A Road Rd Lak Si, Bangkok 10210.
Tel: 0-2141-5100
Fax: 0-2953-0503
Bedankt ga ik uitzoeken :thumbsup:

Genesis

Gebruikersavatar
Arietwee
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 601
Lid geworden op: zaterdag 22 november 2014, 21:09
Contacteer:

Re: Geboortedatum aanpassen in Thailand (kant dat?)

#6 Bericht door Arietwee » woensdag 31 mei 2017, 06:31

genesis schreef:
wpdelange schreef:Heb je deze al eens benaderd met de vraag om een officieel document te krijgen met geboorte datum.



Ministry of Justice
County Government Center building at the prestigious 80th December 5, 2550.
120 Moo 3, Building A Road Rd Lak Si, Bangkok 10210.
Tel: 0-2141-5100
Fax: 0-2953-0503
Bedankt ga ik uitzoeken :thumbsup:

Genesis

Kijk uit wat je doet hoor. Niet aan beginnen. Als er ergens in thailand iets verkeerd gaat ben je de klos. Krijg je het nooit meer goed.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2892
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Geboortedatum aanpassen in Thailand (kant dat?)

#7 Bericht door wpdl » woensdag 31 mei 2017, 07:12

Gestreste reactie Arie.

Ze heeft gewoon een gelegaliseerde geboortedatum document anders krijg je geen visum.
Genesis zijn partner woont in Nederland voor zo ver ik weet.
Ze wil een gelegaliseerd document met een volledige datum of dat nu ECHT WAAR is is onbelangrijk dus 01-01-1980 zou slim zijn dekt al een gedeelte nu.
Dus geen XXXXXXXXX

Vragen staan vrij trouwens aan die instantie.[Ministry of Justice]
Zelfs al verstrekken ze een document met 01-01-1980 ben je nog vrij om dat duidelijk te maken in Nederland.

Duiker
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1767
Lid geworden op: maandag 23 juli 2007, 22:14
Locatie: Nederland / Belgie / Thailand

Re: Geboortedatum aanpassen in Thailand (kant dat?)

#8 Bericht door Duiker » donderdag 01 juni 2017, 18:21

Eigenlijk zou het gewoon makkelijk zijn om opnieuw geboren te worden. Misschien ook een net wat andere naam. Op papier bedoel ik toch. En daarna papieren in Nederland opnieuw aanvragen. Het zal wel een paar centen kosten, maar misschien niet onmogelijk.
We leven in het midden van de ruimte, maar aan de rand van de tijd.

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”