Wateroverlast

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Arietwee
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 601
Lid geworden op: zaterdag 22 november 2014, 21:09
Contacteer:

Re: Wateroverlast

#31 Bericht door Arietwee » maandag 29 mei 2017, 17:38

wanadee schreef:
hanshu schreef:
wanadee schreef:Nu we het toch over water hebben,
Heeft iemand enig idee hoe lang dat opgevangen regenwater in die ,bijna, manshoge keramiek tonnen goed blijft?
Wij hebben er drie staan waarvan er maar 1 gebruikt wordt, die andere 2 zijn 3 jaar geleden verplaatst en weer volgeregend. Ondanks dat we die twee niet gebruiken wil ik het water wel verversen voor het geval dat maar dat is niet nodig volgens haar.
wil je het echt weten? 3 dagen.
Grapje Hans? Ik zie heel veel mensen er gewoon van drinken. Hier wordt het gebruikt om te koken.
Als er geen lijken lucht in hangt is het goed. Grote kans dat het schoner water is dan dat uit de dorpskraan.

Gebruikersavatar
Arietwee
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 601
Lid geworden op: zaterdag 22 november 2014, 21:09
Contacteer:

Re: Wateroverlast

#32 Bericht door Arietwee » maandag 29 mei 2017, 17:48

hanshu schreef:Ik niet nee...ik ben met pensioen. Beetje vissen, en de geneugten van het thaise leven ondergaan.
beetje kijken hoe dom en lui die mensen hier om me heen zijn om 14 uur per dag op het land te zwoegen in de brandende zon.
Helaas werken de 11 zusters en zwagers van mijn meisje hier dagelijks op het land zonder de hersens en het inzicht van een nederlandse tuinder die het allemaal wel weet.
Droom lekker verder met je fabeltjes krant Arie2 want laat me raden....je bent 38 en al jaren binnen ;)
Nee maar voor mij 50ste wil ik 'binnen' zijn. Moet nog wat gebeuren de komende 3 jaar. :mrgreen:

14 uur werken? Heb je gezien wat ze met z'n elfen op een dag doen? Hou toch op. 2 weken werken en tot november zitten/wachten om het te snijden. Ze zijn zeker gezellig met de hand rijstplantjes in de prut aan het stoppen denk. Die mensen doen dat omdat ze het leuk vinden. Uren rekenen ze niet. Bij de tesco rijst kopen is goedkoper. Zeg maar tegen ze om ze te pesten. Zal je zien dat ze je een zeikerd vinden en er niks van weet. :cheesy:

hanshu

Re: Wateroverlast

#33 Bericht door hanshu » dinsdag 30 mei 2017, 01:07

Je bent zeker niet bij de tijd Arie anders zou je weten dat er nauwelijks nog rijst geteeld word behalve wat voor eigen gebruik.
Verder pest ik geen Thai want voor ik het weet zit er iets in mn eten. Ik beperk me tot jou.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Wateroverlast

#34 Bericht door wanadee » dinsdag 30 mei 2017, 01:10

Arietwee schreef:
Als er geen lijken lucht in hangt is het goed. Grote kans dat het schoner water is dan dat uit de dorpskraan.
Het is schoner dan het leidingwater, daar zou ik mijn groente niet in willen koken. En het ruikt ook fris alleen het idee dat het toch altijd maar in die pot blijft staan met af en toe wat vers regenwater er bij.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2892
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Wateroverlast

#35 Bericht door wpdl » dinsdag 30 mei 2017, 01:12

:idea:


Suranand Vejjajiva was secretaris-generaal van de premier tijdens de regering Yingluck Shinawatra en is nu een politieke analist.

Informatie: Bangkokpost

hanshu

Re: Wateroverlast

#36 Bericht door hanshu » dinsdag 30 mei 2017, 02:49

wanadee schreef:
Arietwee schreef:
Als er geen lijken lucht in hangt is het goed. Grote kans dat het schoner water is dan dat uit de dorpskraan.
Het is schoner dan het leidingwater, daar zou ik mijn groente niet in willen koken. En het ruikt ook fris alleen het idee dat het toch altijd maar in die pot blijft staan met af en toe wat vers regenwater er bij.
Of water bedorven is kun je echt niet zien.Stilstaand water bederft met een rotgang.Maar de ene maag is de andere niet.Wanneer je er in kookt zal het grootste deel van de bacteriële besmetting en de muggenlarven wel dood zijn. Onbehandeld water blijft maar enkele dagen goed.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11597
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Wateroverlast

#37 Bericht door jumbo » dinsdag 30 mei 2017, 03:01

hanshu schreef:Je bent zeker niet bij de tijd Arie anders zou je weten dat er nauwelijks nog rijst geteeld word behalve wat voor eigen gebruik.
Verder pest ik geen Thai want voor ik het weet zit er iets in mn eten. Ik beperk me tot jou.
Ik dacht dat Thailand bij de top 3 rijst exporterende landen zit?
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

hanshu

Re: Wateroverlast

#38 Bericht door hanshu » dinsdag 30 mei 2017, 03:05

jumbo schreef:
hanshu schreef:Je bent zeker niet bij de tijd Arie anders zou je weten dat er nauwelijks nog rijst geteeld word behalve wat voor eigen gebruik.
Verder pest ik geen Thai want voor ik het weet zit er iets in mn eten. Ik beperk me tot jou.
Ik dacht dat Thailand bij de top 3 rijst exporterende landen zit?
Zal best Jumbo...maar niet hier in de buurt. Hier wonen alleen de slimme boeren.

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1434
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Wateroverlast

#39 Bericht door Joep » dinsdag 30 mei 2017, 04:55

Arietwee schreef:
Nee maar voor mij 50ste wil ik 'binnen' zijn. Moet nog wat gebeuren de komende 3 jaar. :mrgreen:
Nobel streven Arietwee, heb ik ook altijd gezegd. :clap: :clap:

Gebruikersavatar
Arietwee
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 601
Lid geworden op: zaterdag 22 november 2014, 21:09
Contacteer:

Re: Wateroverlast

#40 Bericht door Arietwee » dinsdag 30 mei 2017, 11:40

jumbo schreef:
hanshu schreef:Je bent zeker niet bij de tijd Arie anders zou je weten dat er nauwelijks nog rijst geteeld word behalve wat voor eigen gebruik.
Verder pest ik geen Thai want voor ik het weet zit er iets in mn eten. Ik beperk me tot jou.
Ik dacht dat Thailand bij de top 3 rijst exporterende landen zit?

Ja maar wordt hard minder. Met subsidies werden boeren bezig gehouden. Maar die tijd is voorbij. Alleen echte boeren zullen blijven bestaan. En dat zijn geen boeren die met de hand rijst in de prut stoppen. hahaha Nee echt niet jumbo.

Gebruikersavatar
Arietwee
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 601
Lid geworden op: zaterdag 22 november 2014, 21:09
Contacteer:

Re: Wateroverlast

#41 Bericht door Arietwee » dinsdag 30 mei 2017, 11:41

hanshu schreef:
jumbo schreef:
hanshu schreef:Je bent zeker niet bij de tijd Arie anders zou je weten dat er nauwelijks nog rijst geteeld word behalve wat voor eigen gebruik.
Verder pest ik geen Thai want voor ik het weet zit er iets in mn eten. Ik beperk me tot jou.
Ik dacht dat Thailand bij de top 3 rijst exporterende landen zit?
Zal best Jumbo...maar niet hier in de buurt. Hier wonen alleen de slimme boeren.
Maak eens een foto van ze. Ik wil het wel eens zien daar bij jou. Bijdehand.

Wel doen he. Je hebt toch niks te doen.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Wateroverlast

#42 Bericht door ron » dinsdag 30 mei 2017, 12:08

http://www.youtube.com/watch?v=Q7xHLf3PcBI
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

BKK_Bert
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 331
Lid geworden op: zaterdag 11 mei 2013, 15:29
Locatie: Leiden/Songkhla/Bangkok
Contacteer:

Re: Wateroverlast

#43 Bericht door BKK_Bert » dinsdag 30 mei 2017, 12:57

Hoog water, dat is wat ze willen.

Is beter voor de duikboten die ze hebben of willen aanschaffen..

dieper water hebben dieper gronden.
Laatst gewijzigd door BKK_Bert op dinsdag 30 mei 2017, 13:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Home is not where you live, but where they accept you.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2892
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Wateroverlast

#44 Bericht door wpdl » dinsdag 30 mei 2017, 13:06

U vraagt wij leveren BKK_Bert.


Bangkok krijgt nog meer stortbuien.

Thai PBS

BKK_Bert
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 331
Lid geworden op: zaterdag 11 mei 2013, 15:29
Locatie: Leiden/Songkhla/Bangkok
Contacteer:

Re: Wateroverlast

#45 Bericht door BKK_Bert » dinsdag 30 mei 2017, 13:09

wpdelange schreef:U vraagt wij leveren BKK_Bert.


Bangkok krijgt nog meer stortbuien.

Thai PBS

Ik weet het, volg dagelijks Thai PBS en via contact met mn vriendin in BKK/Songkhla
Home is not where you live, but where they accept you.

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”