Wateroverlast

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2892
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Wateroverlast

#16 Bericht door wpdl » maandag 29 mei 2017, 06:18

Wil een mobiel tonnetje Hans paar van die beton ringen [twee hoog] in mijn tuin is het niet maar kan eens een plekje zoeken waar het te doen is.
Bedankt. :thumbsup:

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Wateroverlast

#17 Bericht door wanadee » maandag 29 mei 2017, 06:23

wpdelange schreef:Wij hebben een 'open' resort dus alles wat nog een bahtje oplevert wordt hergebruikt via de ophaaldienst 'De arme mens'
24/7 vaak.
Zoals je al aangeeft de rotzooi die men elders verbrand mag je houden.
Ben op zoek naar een ijzer oliedrum trouwens af en toe eens een tonnetje opbranden lijk mij een optie voor tuinafval.
Ik heb er 2 jaar terug 2 aangeschaft omdat alle grond hier inmidd ls beplant of met fijn grind bedekt is. Als je ze niet kan vinden moet ik mijn eega even vragen waar wij ze gehaald hebben, wel in de buurt.

Gebruikersavatar
Arietwee
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 601
Lid geworden op: zaterdag 22 november 2014, 21:09
Contacteer:

Re: Wateroverlast

#18 Bericht door Arietwee » maandag 29 mei 2017, 06:47

hanshu schreef:
Arietwee schreef:In isaan is er al rijst verzopen. Rijst wordt tegenwoordig veel gezaaid ipv uitplanten omdat niemand dat werk wil doen en de boeren te stom en lui zijn om het met een machine te doen. Maar de financiële schade valt mee, rijst is al een paar jaar bijna niks waard. :x
Ik geef toe: ik heb vroeger niet goed opgelet bij economie op school maar om boeren stom en lui te noemen omdat ze geen machines aanschaffen om een product te telen wat niks opbrengt zegt meer over jou dan over deze boeren. :thumbsup:
Er zijn altijd tijden dat er wel verdiend wordt en dan moet je in je bedrijf investeren en niet uitgeven aan drank en een auto. Ik ben zelf tuinder en zie precies wat er verkeerd gaat in thailand. Er zijn namelijk ook boeren die wel geld verdienen. Het kan dus wel.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2892
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Wateroverlast

#19 Bericht door wpdl » maandag 29 mei 2017, 07:21

investeren en niet uitgeven aan drank en een auto

:giggle: Je ben toch geen voorzitter of zo ergens in den landen.

Maar je heb gelijk prioriteiten na geld verdienen [bij vele beroepen] liggen wel eens op een ander niveau als dat wij het zien.

hanshu

Re: Wateroverlast

#20 Bericht door hanshu » maandag 29 mei 2017, 07:37

Arietwee schreef:
hanshu schreef:
Arietwee schreef:In isaan is er al rijst verzopen. Rijst wordt tegenwoordig veel gezaaid ipv uitplanten omdat niemand dat werk wil doen en de boeren te stom en lui zijn om het met een machine te doen. Maar de financiële schade valt mee, rijst is al een paar jaar bijna niks waard. :x
Ik geef toe: ik heb vroeger niet goed opgelet bij economie op school maar om boeren stom en lui te noemen omdat ze geen machines aanschaffen om een product te telen wat niks opbrengt zegt meer over jou dan over deze boeren. :thumbsup:
Er zijn altijd tijden dat er wel verdiend wordt en dan moet je in je bedrijf investeren en niet uitgeven aan drank en een auto. Ik ben zelf tuinder en zie precies wat er verkeerd gaat in thailand. Er zijn namelijk ook boeren die wel geld verdienen. Het kan dus wel.
Het ging hier over rijst?? Ik ken zat boeren die geld verdienen maar niet aan rijst. En al zeker niet in investeren.
Verder vind ik het ver gaan als jij alle Thaise boeren als dom en/of lui bestempeld. Ik weet wel beter en woon er midden in.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Wateroverlast

#21 Bericht door wanadee » maandag 29 mei 2017, 09:40

Fotootje van de afvoer in Bangkok die helemaal verstopt zit. Denk dat iedereen zijn frituurvet ed zo de gootsteen in mietert


One of the reasons Bangkok floods - Twitter picture of fat clogging the drains http://bit.ly/2rvUmMg

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Wateroverlast

#22 Bericht door ron » maandag 29 mei 2017, 10:12

wanadee schreef:Denk dat iedereen zijn frituurvet ed zo de gootsteen in mietert
Gelukkig zetten ze het dus niet op het balkon........ :P
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

hanshu

Re: Wateroverlast

#23 Bericht door hanshu » maandag 29 mei 2017, 10:20

ron schreef:
wanadee schreef:Denk dat iedereen zijn frituurvet ed zo de gootsteen in mietert
Gelukkig zetten ze het dus niet op het balkon........ :P
Mis.....ze zetten het eerst op het balkon en als er dan iemand in gestaan heeft dan gaat het het riool in.
Da,s logisch

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Wateroverlast

#24 Bericht door ron » maandag 29 mei 2017, 10:35

Ja natuurlijk.......als het afgekoeld is pas in het riool gooien,stom van mij...... :happyno:
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

hanshu

Re: Wateroverlast

#25 Bericht door hanshu » maandag 29 mei 2017, 11:05

nee hoor want dan kun je er niet in staan...enkel op staan.
nee, het moet warm het riool in.

Gebruikersavatar
Arietwee
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 601
Lid geworden op: zaterdag 22 november 2014, 21:09
Contacteer:

Re: Wateroverlast

#26 Bericht door Arietwee » maandag 29 mei 2017, 11:29

Ik geef toe: ik heb vroeger niet goed opgelet bij economie op school maar om boeren stom en lui te noemen omdat ze geen machines aanschaffen om een product te telen wat niks opbrengt zegt meer over jou dan over deze boeren. :thumbsup:[/quote]

Er zijn altijd tijden dat er wel verdiend wordt en dan moet je in je bedrijf investeren en niet uitgeven aan drank en een auto. Ik ben zelf tuinder en zie precies wat er verkeerd gaat in thailand. Er zijn namelijk ook boeren die wel geld verdienen. Het kan dus wel.[/quote]

Het ging hier over rijst?? Ik ken zat boeren die geld verdienen maar niet aan rijst. En al zeker niet in investeren.
Verder vind ik het ver gaan als jij alle Thaise boeren als dom en/of lui bestempeld. Ik weet wel beter en woon er midden in.[/quote]

Ik woon er niet midden in. Maar goed dat je dat even laat weten. Maar heb je niks te doen ofzo? [|(

hanshu

Re: Wateroverlast

#27 Bericht door hanshu » maandag 29 mei 2017, 13:09

Ik niet nee...ik ben met pensioen. Beetje vissen, en de geneugten van het thaise leven ondergaan.
beetje kijken hoe dom en lui die mensen hier om me heen zijn om 14 uur per dag op het land te zwoegen in de brandende zon.
Helaas werken de 11 zusters en zwagers van mijn meisje hier dagelijks op het land zonder de hersens en het inzicht van een nederlandse tuinder die het allemaal wel weet.
Droom lekker verder met je fabeltjes krant Arie2 want laat me raden....je bent 38 en al jaren binnen ;)

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Wateroverlast

#28 Bericht door wanadee » maandag 29 mei 2017, 13:38

Nu we het toch over water hebben,
Heeft iemand enig idee hoe lang dat opgevangen regenwater in die ,bijna, manshoge keramiek tonnen goed blijft?
Wij hebben er drie staan waarvan er maar 1 gebruikt wordt, die andere 2 zijn 3 jaar geleden verplaatst en weer volgeregend. Ondanks dat we die twee niet gebruiken wil ik het water wel verversen voor het geval dat maar dat is niet nodig volgens haar.

hanshu

Re: Wateroverlast

#29 Bericht door hanshu » maandag 29 mei 2017, 14:06

wanadee schreef:Nu we het toch over water hebben,
Heeft iemand enig idee hoe lang dat opgevangen regenwater in die ,bijna, manshoge keramiek tonnen goed blijft?
Wij hebben er drie staan waarvan er maar 1 gebruikt wordt, die andere 2 zijn 3 jaar geleden verplaatst en weer volgeregend. Ondanks dat we die twee niet gebruiken wil ik het water wel verversen voor het geval dat maar dat is niet nodig volgens haar.
wil je het echt weten? 3 dagen.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Wateroverlast

#30 Bericht door wanadee » maandag 29 mei 2017, 14:12

hanshu schreef:
wanadee schreef:Nu we het toch over water hebben,
Heeft iemand enig idee hoe lang dat opgevangen regenwater in die ,bijna, manshoge keramiek tonnen goed blijft?
Wij hebben er drie staan waarvan er maar 1 gebruikt wordt, die andere 2 zijn 3 jaar geleden verplaatst en weer volgeregend. Ondanks dat we die twee niet gebruiken wil ik het water wel verversen voor het geval dat maar dat is niet nodig volgens haar.
wil je het echt weten? 3 dagen.
Grapje Hans? Ik zie heel veel mensen er gewoon van drinken. Hier wordt het gebruikt om te koken.

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”