Hotels boeken op Phuket

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Freekfreek
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 23
Lid geworden op: woensdag 29 maart 2017, 11:08

Hotels boeken op Phuket

#1 Bericht door Freekfreek » vrijdag 31 maart 2017, 11:26

Beste allen,

Ik heb de neiging om via Trivago een hotel te boeken voor mijn vakantie op Phuket. Maar nu verneem ik van vrienden en collega's tegenstrijdige berichten... De een zegt; 'gewoon alleen een vliegticket kopen en hotels ter plekke regelen. Veel goedkoper'. De ander zegt juist om alles via het internet te regelen omdat hotels in Thailand aan de balie veel duurder zijn dan dat je ze via internet boekt. Ik zou het zeer op prijs stellen om hierover wat advies te krijgen van jullie. Ben namelijk vooral benieuwd naar de ervaringen van "ervaren" Thailandganegsr... Alvast mijn dank.

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Hotels boeken op Phuket

#2 Bericht door Jim » vrijdag 31 maart 2017, 14:00

Aan de balie zijn ze idd vaak duurder.
Wat ik doe is eerst de kamer bekijken, dan vragen wat de prijs is en daarna via een van de bookings apps kijken of ik 't goedkoper kan krijgen.

Als je van te voren boekt kan je nog wel 's in een dump terecht komen.
Zat vorig jaar in Cha'am in een 4500 baht walk-in rate hotel, die ik online voor 1500 baht had geboekt, maar nog geen 500 baht waard was.

Maar ja, al geboekt en we blijven Hollander... ;)
Het was gelukkig maar 2 nachten en het strand was wel mooi.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Gebruikersavatar
Thaimax
Expat
Expat
Berichten: 507
Lid geworden op: zondag 27 februari 2005, 01:24
Locatie: Doi Saket, Chiang Mai
Contacteer:

Re: Hotels boeken op Phuket

#3 Bericht door Thaimax » zaterdag 01 april 2017, 06:12

Wie wil nog naar PHUKET !!! beter naar Spanje Phuket is geen Thailand !

Freekfreek
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 23
Lid geworden op: woensdag 29 maart 2017, 11:08

Re: Hotels boeken op Phuket

#4 Bericht door Freekfreek » zaterdag 01 april 2017, 07:55

Thaimax schreef:Wie wil nog naar PHUKET !!! beter naar Spanje Phuket is geen Thailand !
Als je niets aardigs te melden hebt of verder niet van toegevoegde waarde kunt/wilt zijn, kun je het beste niet reageren... Dank je wel.

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1580
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Hotels boeken op Phuket

#5 Bericht door Herbergier » zaterdag 01 april 2017, 10:50

Als je in het laagseizoen gaat, kan je via google het e-mail adres van de door jou gekozen hotels (die je op de sites van Agoda of Booking.com hebt gevonden) opzoeken en die hotels een mailtje sturen met de vraag wat hun roomrate is voor de door jou gekozen data, dan krijg je dikwijls een betere prijs per kamer als bij een van de booking-sites, niet gelijk op hun eerste mail reageren, je krijgt er namelijk dikwijls nog meer, want hoe dichter bij de datum hoe hoger de korting in het laagseizoen.

Bevalt de prijs je dan nog niet, dan kan je altijd nog terugvallen op een van de booking-sites.
Alles van waarde is weerloos.

Gebruikersavatar
Arietwee
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 601
Lid geworden op: zaterdag 22 november 2014, 21:09
Contacteer:

Re: Hotels boeken op Phuket

#6 Bericht door Arietwee » zaterdag 01 april 2017, 11:34

Dat klopt niet altijd. Tegenwoordig laten veel hotels en guesthouses het hele boekingsgebeuren door boekingssites uitvoeren. Het koste ze wat, maar hebben er verder helemaal geen werk van en geld altijd op netjes op de bankrekening.
Zo'n boeking site weet dan ook precies welke kamers en nog beschikbaar zijn. Hotels hebben daarom ook een hekel aan mensen die zo binnen komen lopen of mailen. Ze moeten dan weer zelf zo'n boeking via de boekingssite uitvoeren om de administratie kloppend te houden. Anders worden ze zo van een boekingssite gegooid. Je betaald dan soms ook meer.

hanshu

Re: Hotels boeken op Phuket

#7 Bericht door hanshu » zaterdag 01 april 2017, 11:40

En daarom is er ook niks zinnigs over te zeggen.Soms is het zus en soms is het zo...
Wat wel werkt is een leuk hotel uitzoeken, vragen aan de balie naar de prijs en dan via de app Agoda boeken.
Zo kun je ter plekke vergelijken.

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1434
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Hotels boeken op Phuket

#8 Bericht door Joep » zaterdag 01 april 2017, 12:08

Wij kijken meestal eerst bij Agoda wat de prijs is en dan loopt mijn vrouw of dochter naar binnen en vraagt hoe duur het is. Verschil is minimaal, soms 100 Thb.
Is dan wel in het laagseizoen.

Moet eerlijkheidshalve bekennen dat we daarom ook nog nooit via Agoda hebben geboekt.
Weet ook niet als je langer van te voren boekt of het dan goedkoper is of juist niet.

Freekfreek
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 23
Lid geworden op: woensdag 29 maart 2017, 11:08

Re: Hotels boeken op Phuket

#9 Bericht door Freekfreek » zaterdag 01 april 2017, 12:58

Herbergier schreef:Als je in het laagseizoen gaat, kan je via google het e-mail adres van de door jou gekozen hotels (die je op de sites van Agoda of Booking.com hebt gevonden) opzoeken en die hotels een mailtje sturen met de vraag wat hun roomrate is voor de door jou gekozen data, dan krijg je dikwijls een betere prijs per kamer als bij een van de booking-sites, niet gelijk op hun eerste mail reageren, je krijgt er namelijk dikwijls nog meer, want hoe dichter bij de datum hoe hoger de korting in het laagseizoen.

Bevalt de prijs je dan nog niet, dan kan je altijd nog terugvallen op een van de booking-sites.
Thanks man. Wat een goede tip. Overigens ga ik van 30 sept t/m 20 okt 2017. Ik weet niet of dat hoog of laag seizoen is. Ik kan dan vrij nemen/krijgen van werk dus ga ik dan maar... [|)

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1580
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Hotels boeken op Phuket

#10 Bericht door Herbergier » zaterdag 01 april 2017, 15:48

Arietwee schreef:Dat klopt niet altijd. Tegenwoordig laten veel hotels en guesthouses het hele boekingsgebeuren door boekingssites uitvoeren. Het koste ze wat, maar hebben er verder helemaal geen werk van en geld altijd op netjes op de bankrekening.
Zo'n boeking site weet dan ook precies welke kamers en nog beschikbaar zijn. Hotels hebben daarom ook een hekel aan mensen die zo binnen komen lopen of mailen. Ze moeten dan weer zelf zo'n boeking via de boekingssite uitvoeren om de administratie kloppend te houden. Anders worden ze zo van een boekingssite gegooid. Je betaald dan soms ook meer.
Alleen vertellen boekingssites niet altijd de waarheid over het aantal kamers die nog vrij zijn in een bepaald hotel, zelfs in het super laagseizoen moet je dikwijls, volgens hun, snel zijn met boeken omdat er nog maar een of twee kamers beschikbaar zijn, of zitten alle kamers zelfs al vol, maar als je daar dan gaat kijken is het hotel maar voor 10% bezet, want dan boeken ze voor jou liever een hotel waar ze meer commissie krijgen.

Daar is pas geleden nog een programma over op de Nederlandse TV geweest.
Alles van waarde is weerloos.

Gebruikersavatar
Arietwee
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 601
Lid geworden op: zaterdag 22 november 2014, 21:09
Contacteer:

Re: Hotels boeken op Phuket

#11 Bericht door Arietwee » zaterdag 01 april 2017, 17:47

Herbergier schreef:
Arietwee schreef:Dat klopt niet altijd. Tegenwoordig laten veel hotels en guesthouses het hele boekingsgebeuren door boekingssites uitvoeren. Het koste ze wat, maar hebben er verder helemaal geen werk van en geld altijd op netjes op de bankrekening.
Zo'n boeking site weet dan ook precies welke kamers en nog beschikbaar zijn. Hotels hebben daarom ook een hekel aan mensen die zo binnen komen lopen of mailen. Ze moeten dan weer zelf zo'n boeking via de boekingssite uitvoeren om de administratie kloppend te houden. Anders worden ze zo van een boekingssite gegooid. Je betaald dan soms ook meer.
Alleen vertellen boekingssites niet altijd de waarheid over het aantal kamers die nog vrij zijn in een bepaald hotel, zelfs in het super laagseizoen moet je dikwijls, volgens hun, snel zijn met boeken omdat er nog maar een of twee kamers beschikbaar zijn, of zitten alle kamers zelfs al vol, maar als je daar dan gaat kijken is het hotel maar voor 10% bezet, want dan boeken ze voor jou liever een hotel waar ze meer commissie krijgen.

Daar is pas geleden nog een programma over op de Nederlandse TV geweest.
Welke wel betrouwbaar zijn weet ik niet. Geen idee. Ik gebruik ze niet. Of laat het een ander voor me regelen. :mrgreen: :thumbsup:

robin33
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 492
Lid geworden op: maandag 30 mei 2011, 15:18
Contacteer:

Re: Hotels boeken op Phuket

#12 Bericht door robin33 » zaterdag 01 april 2017, 21:23

Herbergier schreef:
Arietwee schreef:Dat klopt niet altijd. Tegenwoordig laten veel hotels en guesthouses het hele boekingsgebeuren door boekingssites uitvoeren. Het koste ze wat, maar hebben er verder helemaal geen werk van en geld altijd op netjes op de bankrekening.
Zo'n boeking site weet dan ook precies welke kamers en nog beschikbaar zijn. Hotels hebben daarom ook een hekel aan mensen die zo binnen komen lopen of mailen. Ze moeten dan weer zelf zo'n boeking via de boekingssite uitvoeren om de administratie kloppend te houden. Anders worden ze zo van een boekingssite gegooid. Je betaald dan soms ook meer.
Alleen vertellen boekingssites niet altijd de waarheid over het aantal kamers die nog vrij zijn in een bepaald hotel, zelfs in het super laagseizoen moet je dikwijls, volgens hun, snel zijn met boeken omdat er nog maar een of twee kamers beschikbaar zijn, of zitten alle kamers zelfs al vol, maar als je daar dan gaat kijken is het hotel maar voor 10% bezet, want dan boeken ze voor jou liever een hotel waar ze meer commissie krijgen.

Daar is pas geleden nog een programma over op de Nederlandse TV geweest.
Er staat niet meer dat het het bv de laatste 2 kamers zijn maar "onze" laatste 2 kamer bij agoda en bij hotel.com of Booking.com iets in de trend van. De laatste 2 kamers via deze site /app


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Adrie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 433
Lid geworden op: vrijdag 02 oktober 2009, 19:35

Re: Hotels boeken op Phuket

#13 Bericht door Adrie » zondag 02 april 2017, 09:49

Het appartement waar we al 3 jaar op rij zitten had eerst de kamerprijs buiten op een bord staan.

Nu niet meer omdat er soms gasten kwamen die bijna het dubbele betaalde via een bookingsite en daar heel boos over werden aan de receptie.

Maar die kunnen daar ook niets aan doen.

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”