Pinnen tijdens vakantie in Thailand.

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Freekfreek
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 23
Lid geworden op: woensdag 29 maart 2017, 11:08

Pinnen tijdens vakantie in Thailand.

#1 Bericht door Freekfreek » vrijdag 31 maart 2017, 11:17

Beste allen,

Vraagje: wat kost het als je in Thailand gewoon van je NL rekening gaat pinnen per keer tijdens je vakantie? Alvast mijn dank.

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1432
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Pinnen tijdens vakantie in Thailand.

#2 Bericht door Joep » vrijdag 31 maart 2017, 12:15

Ligt er aan welk pakket je hebt bij de bank.
In TH zijn de kosten van pinnen meestal 200 of 220 THB.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Pinnen tijdens vakantie in Thailand.

#3 Bericht door wanadee » vrijdag 31 maart 2017, 13:23

Beter wat grote coupures meenemen en hier wisselen Freek, is een dure hobby. Je bent al gauw een tientje 12 euro kwijt op een keer pinnen a 250 euro. Kosten hier zijn al gauw 5/6 euro en daar komen de kosten van de nederlandse bank nog bi.

Freekfreek
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 23
Lid geworden op: woensdag 29 maart 2017, 11:08

Re: Pinnen tijdens vakantie in Thailand.

#4 Bericht door Freekfreek » vrijdag 31 maart 2017, 14:03

Hoi Wanadee,

Dank voor de goede tip. Ik had al zo'n vermoeden. Ik zal wat extra briefjes van 50 meenemen. Als je (of iemand anders) nog een tip hebt/heeft waar ik het beste kan wisselen ( in hotels of bij banken binnen lopen of juist bij wisselkantoren), verneem ik dat ook nog graag even. Nogmaals mijn dank.

Mvg

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1432
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Pinnen tijdens vakantie in Thailand.

#5 Bericht door Joep » vrijdag 31 maart 2017, 14:05

Het beste is om Thb 20.000 per keer te pinnen. De kosten in TH zijn dan Thb 200. In NL afhankelijk van je pakket.

hanshu

Re: Pinnen tijdens vakantie in Thailand.

#6 Bericht door hanshu » vrijdag 31 maart 2017, 14:29

Freekfreek schreef:Hoi Wanadee,

Dank voor de goede tip. Ik had al zo'n vermoeden. Ik zal wat extra briefjes van 50 meenemen. Als je (of iemand anders) nog een tip hebt/heeft waar ik het beste kan wisselen ( in hotels of bij banken binnen lopen of juist bij wisselkantoren), verneem ik dat ook nog graag even. Nogmaals mijn dank.

Mvg
wisselkantoor geeft de beste koers.

Freekfreek
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 23
Lid geworden op: woensdag 29 maart 2017, 11:08

Re: Pinnen tijdens vakantie in Thailand.

#7 Bericht door Freekfreek » vrijdag 31 maart 2017, 14:58

hanshu schreef:
Freekfreek schreef:Hoi Wanadee,

Dank voor de goede tip. Ik had al zo'n vermoeden. Ik zal wat extra briefjes van 50 meenemen. Als je (of iemand anders) nog een tip hebt/heeft waar ik het beste kan wisselen ( in hotels of bij banken binnen lopen of juist bij wisselkantoren), verneem ik dat ook nog graag even. Nogmaals mijn dank.

Mvg
wisselkantoor geeft de beste koers.
:asian22:

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Pinnen tijdens vakantie in Thailand.

#8 Bericht door wanadee » vrijdag 31 maart 2017, 15:36

Joep schreef:Het beste is om Thb 20.000 per keer te pinnen. De kosten in TH zijn dan Thb 200. In NL afhankelijk van je pakket.
Zelf pin ik nooit maar ik meende dat het tegenwoordig maximaal 10000/15000 per keer was?
Las ook dat de kosten in thailand sinds kort verhoogd zijn naar 220 baht per keer.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Pinnen tijdens vakantie in Thailand.

#9 Bericht door wanadee » vrijdag 31 maart 2017, 15:37

Freekfreek schreef:
hanshu schreef:
Freekfreek schreef:Hoi Wanadee,

Dank voor de goede tip. Ik had al zo'n vermoeden. Ik zal wat extra briefjes van 50 meenemen. Als je (of iemand anders) nog een tip hebt/heeft waar ik het beste kan wisselen ( in hotels of bij banken binnen lopen of juist bij wisselkantoren), verneem ik dat ook nog graag even. Nogmaals mijn dank.

Mvg
wisselkantoor geeft de beste koers.
:asian22:
Als ik jou was zou ik coupures van minimaal 100 euro meenemen. Ten eerste heb je dan niet zo veel flappen maar sommige wisselkantoren geven ook een iets betere koers bij coupures van 100 euro of hoger.

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Pinnen tijdens vakantie in Thailand.

#10 Bericht door Jim » vrijdag 31 maart 2017, 16:32

Neem wel mooie briefjes mee want gekreukelde willen nog wel 's geweigerd worden.

Hoe ,it het eigenlijk in omringende landen met de pinkosten?
Ik kan mezelf niet herinneren iets te hebben betaald in Maleisië.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Pinnen tijdens vakantie in Thailand.

#11 Bericht door driver » vrijdag 31 maart 2017, 17:46

wanadee schreef:
Joep schreef:Het beste is om Thb 20.000 per keer te pinnen. De kosten in TH zijn dan Thb 200. In NL afhankelijk van je pakket.
Zelf pin ik nooit maar ik meende dat het tegenwoordig maximaal 10000/15000 per keer was?
Las ook dat de kosten in thailand sinds kort verhoogd zijn naar 220 baht per keer.
220 thb om te mogen pinnen? Ik vindt het serieus belachelijk dat dit zoveel moet kosten.

Adrie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 433
Lid geworden op: vrijdag 02 oktober 2009, 19:35

Re: Pinnen tijdens vakantie in Thailand.

#12 Bericht door Adrie » vrijdag 31 maart 2017, 19:40

Freekfreek schreef:Hoi Wanadee,

Dank voor de goede tip. Ik had al zo'n vermoeden. Ik zal wat extra briefjes van 50 meenemen. Als je (of iemand anders) nog een tip hebt/heeft waar ik het beste kan wisselen ( in hotels of bij banken binnen lopen of juist bij wisselkantoren), verneem ik dat ook nog graag even. Nogmaals mijn dank.

Mvg



Briefjes van 50 brengen bij yenjit minder op.

Beter flappen van 100 200 of 500.

Freekfreek
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 23
Lid geworden op: woensdag 29 maart 2017, 11:08

Re: Pinnen tijdens vakantie in Thailand.

#13 Bericht door Freekfreek » vrijdag 31 maart 2017, 20:39

Adrie schreef:
Freekfreek schreef:Hoi Wanadee,

Dank voor de goede tip. Ik had al zo'n vermoeden. Ik zal wat extra briefjes van 50 meenemen. Als je (of iemand anders) nog een tip hebt/heeft waar ik het beste kan wisselen ( in hotels of bij banken binnen lopen of juist bij wisselkantoren), verneem ik dat ook nog graag even. Nogmaals mijn dank.

Mvg



Briefjes van 50 brengen bij yenjit minder op.

Beter flappen van 100 200 of 500.
Hoi Adrie,

Wat betekend 'Yenjit'?

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Pinnen tijdens vakantie in Thailand.

#14 Bericht door wanadee » zaterdag 01 april 2017, 02:06

Jim schreef:Neem wel mooie briefjes mee want gekreukelde willen nog wel 's geweigerd worden.

Hoe ,it het eigenlijk in omringende landen met de pinkosten?
Ik kan mezelf niet herinneren iets te hebben betaald in Maleisië.
Ik had in september wat contant geld meegenomen, briefjes van 500 euro. Omdat ik geen zin had in toestanden op het vliegveld heb ik het bij mijn eigen bangkok bank ingewisseld in Korat. En inderdaad, 1 briefje zat aan de zijkant een minimaal scheurtje in van nog geen centimeter en die werd geweigerd. Het hele pakje werd wel drie keer nageteld en op ongeregeldheden gecontroleerd.

Ben pas sinds een jaar bij deze bank omdat het filiaal in de mall zit dus wel makkelijk, maar daarna ben ik,weer naar mijn oude filiaal buiten het centrum gegaan, daar zijn ze veel vriendelijker. Meestal maak ik geld over maar spms moet je even wat kwijt :crazy: En TT koersen is meestal hetzelfde als wisselen bij superrich heb ik gemerkt.

Maar bij superrich op Suwannapoom letten ze daar helemaal niet op. Daar had ik de laatste keer flappen van 250 , werd alleen geteld verder niks.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Pinnen tijdens vakantie in Thailand.

#15 Bericht door wpdl » zaterdag 01 april 2017, 02:25

Bij de Citiebank in Bangkok schijnt het mogelijk te zijn om zonder Thaise transactie kosten te pinnen.
Je kan ook je betaalpakket in Nederland upgraden zodat je geen transactie kosten in het buitenland betaald.
Zal een kwestie zijn van de meerkosten tegen de transactie kosten op laten wegen.
Vergeet zowiezo niet je instellingen van je pas aan te passen.

Central World en The Siam Commercial Bank zijn de banken waar je het meeste kan pinnen vermeld men.(in 2016)
TIP: Aan het einde van je transactie (voordat je met alles akkoord gaat) dien je te kiezen voor with- of without conversion.
Kies hier altijd voor “without conversion“. De voordeligste optie!

citibank location

Informatie: derde.

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”