het valt nog niet mee

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
stille
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 453
Lid geworden op: zaterdag 07 februari 2009, 06:51

Re: het valt nog niet mee

#46 Bericht door stille » dinsdag 21 maart 2017, 12:47

Een vriend van mij doet hetzelfde als ik 8-4 maanden.
Heb tegen hem gezegd dat ik gelezen heb dat je maar 13 weken met vakntie mag, maar niet op de side van de SVB.
Hij is toen wezen googlen en vond een side en daar stond in 3 maanden.
Mailde hem toen met een grapje 3aanden is 13 weken. Ik zag het op de side van kassa van tv.
Nu heeft hij een mail gestuurd naar de SVB om te vragen waar het in staat.
Heb tegen hem ook al gezegd.toen ze bij mij waren van de SV B had ik dat ook gevraagd ze zullen me berichten.
Heb hen aangeboden mijn laptop omdat ze het sneller kunnen als ik.
willen ze niet. dus nu maar afwachten op hun antwoord of die bij mijn vriend of van mij
Ga je dat intypen op side van deSVB AOW dan krijgt je AIO of zo iets
ze zeiden tegen mij 13 weken wil weten waar het instaat dat is voor mij de juiste regels en niet van kassa of ieys dergelijks

Gebruikersavatar
Lammert de Haan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1538
Lid geworden op: maandag 12 januari 2015, 19:59
Locatie: Heerenveen

Re: het valt nog niet mee

#47 Bericht door Lammert de Haan » dinsdag 21 maart 2017, 13:13

stille schreef:Een vriend van mij doet hetzelfde als ik 8-4 maanden.
Heb tegen hem gezegd dat ik gelezen heb dat je maar 13 weken met vakntie mag, maar niet op de side van de SVB.
Hij is toen wezen googlen en vond een side en daar stond in 3 maanden.
Mailde hem toen met een grapje 3aanden is 13 weken. Ik zag het op de side van kassa van tv.
Nu heeft hij een mail gestuurd naar de SVB om te vragen waar het in staat.
Heb tegen hem ook al gezegd.toen ze bij mij waren van de SV B had ik dat ook gevraagd ze zullen me berichten.
Heb hen aangeboden mijn laptop omdat ze het sneller kunnen als ik.
willen ze niet. dus nu maar afwachten op hun antwoord of die bij mijn vriend of van mij
Stille, die 3-maanden regel geldt niet voor jou en voor niemand die in Thailand woont. Nederland heeft een sociaal-verdrag gesloten met Thailand over controle op het recht op uitkeringen. Dit geldt zowel voor de AOW als voor de WAO. Jij hebt immers net controle gehad.

Voor niet-verdragslanden geldt wel dat je je vertrek moet melden bij de SVB en dat je slechts 13-weken in het buitenland mag verblijven.

Klik op onderstaande link en kies voor "Thailand" en je ziet onmiddellijk de uitkomst:

https://www.svb.nl/int/nl/aow/verhuizen ... /index.jsp
DISCLAIMER:
Het lezen van mijn berichten kan ernstig hersenletsel veroorzaken. Hiervoor aanvaard ik echter geen enkele aansprakelijkheid.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: het valt nog niet mee

#48 Bericht door wanadee » dinsdag 21 maart 2017, 13:48

stille schreef:Zelf dat weet de SVB.
Kreeg nog een compliment toen ze onverwachts hier zijn
dat mijn adminstratie zo in ordet is.
Had mijn laptop bij de had en op SVB indrukken en wat ze vroegen kon ik zo pakken
wat ik op gestuurd had.
Van Lammert staat bij belasingen
Heb alle tijd of maakt ik tijd heel belangrijk om je zaakjes goed
onder controle te hebben
Heb aan hun ook door gegeven dat ik op de camping verblijft en dat ik ingeschreven staat bij mijn dochtet omdat ik ook mee te maken heb met de GBA.

Alles is volgens de regels die zij hebbeb gemaakt en daar maakt ik gebruik van.
Sorry voor jou dat ik een beetje personelijk wordt.
Maar ik constateerd dat je iets niet goed leest en zegt iets maar je heb de klok horen luiden maar weet niet waar de klepel hangt.
.Nogmaals sorry en vooral niet boos worden ik niet
Ik wens je veel succes stille, hoop dat het goed voor je uitpakt. Wil je alleen nog even waarschuwen, wat jim ook al deed, om mensen niet te snel te vertrouwen. Vandaag is alles oke maar als je in de toekomst problemen met iemand krijgt kunnen ze die kennis tegen je gebruiken. Zulke svhoffies lopen er helaas rond. Op mijn feestboek komen alleen mensen die ik persoonlijk ken en waar ik iets gemeenschappelijks mee heb dus je uitnodiging zal ik niet accepteren. Evengoed bedankt. :worshippy:

stille
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 453
Lid geworden op: zaterdag 07 februari 2009, 06:51

Re: het valt nog niet mee

#49 Bericht door stille » dinsdag 21 maart 2017, 14:54

Lammert je weet dat ik van plan ben om mij on nederland te laten inschrijven
Dus dan geld dat ook voor. mij.
En die plan heb ik sinds 2016.
dus ben ik aan het uitzoeken en zodoende heb ik die vriend ook gewaarschuwd die het al pakweg 10 jaar doet
Anders ben ik niet bezig geweest.
Vooruit denken is problemen ontwijken.
En om in nederland belasting betalen moet ik ook in nederlanf ingeschreven stasn
Anders krijgt ik ook geen heffingskorting en en dat is voot mij interesant
Toen de SVB bij was heb ik ze ook ingelicht wat ik van plan bent en dit kan ik nergens op hun side vinden
Ze zeiden ook dus jij verzorgd ze voor die 20000 bath, nee zij ik toen direct ik wordt verzorgd en betaald
Laatst gewijzigd door stille op dinsdag 21 maart 2017, 15:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Lammert de Haan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1538
Lid geworden op: maandag 12 januari 2015, 19:59
Locatie: Heerenveen

Re: het valt nog niet mee

#50 Bericht door Lammert de Haan » dinsdag 21 maart 2017, 15:27

stille schreef:Lammert je weet dat ik van plan ben om mij on nederland te laten inschrijven
Dus dan geld dat ook voor. mij.
En die plan heb ik sinds 2016.
dus ben ik aan het uitzoeken en zodoende heb ik die vriend ook gewaarschuwd die het al pakweg 10 jaar doet
Anders ben ik niet bezig geweest.
Vooruit denken is problemen ontwijken.
En om in nederland belasting betalen moet ik ook in nederlanf ingeschreven stasn
Anders krijgt ik ook geen heffingskorting en en dat is voot mij interesant
Dat wist ik Stille. Jij wilt gebruikmaken van de '8+4 - regeling'. Mijn reactie betrof dan ook jouw twijfel (en door jouw gezegde aan je vriend dus nu ook bij hem) of je wel langer dan 3 maanden in Thailand mag verblijven. En daar is het antwoord op: JA. Zelfs voor de SVB onbeperkt. Je hebt nu immers ook al een AOW-uitkering terwijl je uitgeschreven bent uit Nederland en waarom zou je dan niet langer naar Thailand mogen gaan dan 3 maanden, nu je je laat inschrijven in Nederland.

Ik wees je in m'n eerdere bericht op het door Nederland met Thailand gesloten sociaal-verdrag waarin de controle op AOW-ers is geregeld.

Klik maar eens op de link die ik gaf en kies dan voor "Thailand". Daar kun je alles lezen over je verblijf in Thailand en wat de consequenties zijn, nl. een onbeperkt behoudt van je AOW-uitkering en ongeacht de duur van je verblijf aldaar!
DISCLAIMER:
Het lezen van mijn berichten kan ernstig hersenletsel veroorzaken. Hiervoor aanvaard ik echter geen enkele aansprakelijkheid.

stille
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 453
Lid geworden op: zaterdag 07 februari 2009, 06:51

Re: het valt nog niet mee

#51 Bericht door stille » dinsdag 21 maart 2017, 15:37

Lammert het is mogelijk dat je gelijk heb.
Maar we wachten liever op het bericht van de SVB.
Het behoud klop als je in thailand woont.

zodra we bericht krijgen mail ik je wel.
nu ga ik niet discuserenl
Ga maar eens googlen en typ in
hoelang mag je met vakantie als je AOW heb.
Dan komt je op verschillende side il heb de side van kassa wat geregeld op tv komt en daar staat in 13 weken.
Helaas geen side van De SVB.

Gebruikersavatar
Lammert de Haan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1538
Lid geworden op: maandag 12 januari 2015, 19:59
Locatie: Heerenveen

Re: het valt nog niet mee

#52 Bericht door Lammert de Haan » dinsdag 21 maart 2017, 16:36

En wat krijg je dan te lezen op de website van de SVB:

Uw AOW kan ook veranderen als u langer dan 3 maanden buiten Nederland bent
Verblijft u langer dan 3 maanden per jaar buiten Nederland? Dan kan de hoogte van uw AOW-pensioen veranderen. Tijdens de 3 maanden of langer die u buiten Nederland bent gelden de regels voor de hoogte van uw AOW die ook gelden wanneer u permanent buiten Nederland woont. Wij mogen namelijk niet naar elk land de volledige AOW uitbetalen. Informatie hierover vindt u op de pagina 'u gaat verhuizen'.

Let op: "KAN" en op de opmerking: "Tijdens de 3 maanden of langer die u buiten Nederland bent gelden de regels voor de hoogte van uw AOW die ook gelden wanneer u permanent buiten Nederland woont". Dus nu even heel simpel: je woont nu permanent in Thailand en de AOW wordt gewoon uitgekeerd. Dezelfde regeling geldt ook als je langer dan 3 maanden naar Thailand gaat voor vakantie of wat dan ook.

Klik je vervolgens door op de pagina "u gaat verhuizen" (wat jij dus kennelijk NIET gedaan hebt!) dan kun je daar "Thailand" ingeven en zie het resultaat.

Bij het ontbreken van een sociaal-verdrag zijn er, afhankelijk van het woonland, twee mogelijkheden:
a. voor het betreffende woonland geldt de woonlandfactor (is voor Thailand 0,4 maar is dus in dit geval niet van toepassing) of
b. export van de AOW-uitkering is geheel uitgesloten (Wet BEU).

Als je bijvoorbeeld zou verhuizen naar Timboektoe in Mali, dan is de export van je AOW-uitkering uitgesloten op grond van de Wet Export Uitkeringen.

Mocht het antwoord van de SVB afwijken van het door mij nu al een paar keer gegeven antwoord (en dat zou bij de SVB zomaar kunnen!) trek dan onmiddellijk aan de bel. Enkele jaren geleden trachtte de SVB ook een andere definitie te geven aan het woonlandbegrip en resulterend in de 3-maandenregeling voor iedereen, ongeacht het woonland. Toen is zij echter hardhandig teruggefloten door de Hoge Raad. Nadien zijn er bij mijn weten geen problemen meer over geweest. Maar bij de SVB weet je het maar nooit. Zij past immers ook nu nog op grote schaal de heffingskortingen toe op een AOW-uitkering, ook al woon je in Thailand!
DISCLAIMER:
Het lezen van mijn berichten kan ernstig hersenletsel veroorzaken. Hiervoor aanvaard ik echter geen enkele aansprakelijkheid.

stille
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 453
Lid geworden op: zaterdag 07 februari 2009, 06:51

Re: het valt nog niet mee

#53 Bericht door stille » dinsdag 21 maart 2017, 17:41

Ik ga toch verhuizen naar nederland en staat toch dan ingeschreven in nederland.
Dus net als mijn vriend.
Zoals il het leest bij kassa en hij op een andere side.
Mogen mensen alleen 13 weken met vakantie die in nederland wonen met een AOW ook al gaan ze
met vakantie in europa dan is het nog 13 weken
Daarom heeft hij ook een email gestuurd en ik wacht op antwoord omdat wij beiden het zo lezen
Het is vakantie met wonen in nederland met AOw uitkering
zo heb wij het samen begrepen hij pp zijn en ik op de mijne.
Google eens bij google.nl en type in
hoelang mag ik met mijn AOW op vakantie gaan als ik in nederland woont.
en in nederlanf ingeschreven staat
Dan kunnen we verdet discuseren of praten
Even over de heffingskorting je gaf me toen het advies
om door te geven heffingskorting wijzigen in nee.
Heb ik ook gedaan en tevens gevraagd waarom zij het niet doen.
Kreeg als antwoord toen ik mijn AOW aanvroeg heb ik zelf opgegeven ja en dat mogen ze niet zelf doen
veranderen
sorry mijn laptop is gisteren gecrash bij de maker zit nu op mijn smartphone
zo klein werkt niet prettig dus veel fouten




verplicht als ik naar nedetland gaat verhuizen
aan de sVB met de nodige documenten die zij willen hebben door te geven.

Dan kunnen we verder discuceren of praten

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”