Juridische bijstand

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
Janthai
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 63
Lid geworden op: woensdag 04 januari 2012, 14:39

Re: Juridische bijstand

#16 Bericht door Janthai » zaterdag 18 maart 2017, 05:30

De vraag was...........
Heeft iemand enig idee of je in thailand je advocaatkosten kan verhalen op de tegenpartij als de schukdvraag duidelijk is?

Ben zeer benieuwd !

Vr. Gr. Jan.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Juridische bijstand

#17 Bericht door wanadee » zaterdag 18 maart 2017, 05:38

Misschien kan Ben je antwoorden, die zit dicht bij het vuur. Ik denk dat zijn antwoord NEE hierop sloeg maar weet het niet zeker.

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Juridische bijstand

#18 Bericht door brake034 » zaterdag 18 maart 2017, 05:49

Vraag het je advocaat, die zit het dichtst bij het vuur......
Marcel

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Juridische bijstand

#19 Bericht door wanadee » zaterdag 18 maart 2017, 06:21

Ik vraag het schoonzusje van Arie2 wel, dat lijkt me de kortste weg :crazy:

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Juridische bijstand

#20 Bericht door Ben » zaterdag 18 maart 2017, 07:26

Advocaat kosten zijn niet op tegenpartij te verhalen.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Juridische bijstand

#21 Bericht door wanadee » zaterdag 18 maart 2017, 07:40

Ben schreef:Advocaat kosten zijn niet op tegenpartij te verhalen.
Mede namens mijn collegas van harte bdankt voor deze duidelijke reactie :angel:

Gebruikersavatar
Arietwee
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 601
Lid geworden op: zaterdag 22 november 2014, 21:09
Contacteer:

Re: Juridische bijstand

#22 Bericht door Arietwee » zaterdag 18 maart 2017, 07:50

wanadee schreef:Ik vraag het schoonzusje van Arie2 wel, dat lijkt me de kortste weg :crazy:
Ja die is voor niemand bang hoor. Geld terug. Klaar.

Maar ik zou het ook laten zitten. Er is een andere schuld me afbetaald natuurlijk. Weg. Heel thailand hangt van geleend geld aan elkaar. :(

En Ben was duidelijk dacht ik. Het beste is om er onderling uit te komen. Geef haar snel een oprotpremie en je bent er van af. :neus: Lijdt ze geen gezichtsverlies en zo. . :crazy:

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Juridische bijstand

#23 Bericht door wanadee » zondag 19 maart 2017, 01:59

Kreeg gisteravond een mail van mijn advocaat die het antwoord van Ben bevestigde.
Daarnaast adviseerde hij om eerst naar de politie te gaan, hun rapport op laten maken en het geld terug laten halen. Mocht dat niet lukken dan is de volgende stap de advocaat.
Ik heb al eerder gemerkt dat de politie hier veel meer doet dan in nederland, daar zijn ze niet bevoegd tot dit soort dingen.
Mijn vrouw heeft een keer een straatverbod geregeld op het politieburo in het dorp voor een vrouw die een beetje lastig was. Hebben ze bij de politie geregeld op straffe van 2000 baht per overtreding. Daar moet je in nederland eerst voor naar de re htbank. Heb geen idee of zo'n straatverbod stand zou houden als het aangevochten zou worden maar dat doen ze meestal toch niet.

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Juridische bijstand

#24 Bericht door Ben » zondag 19 maart 2017, 05:45

Arietwee schreef:
Ja die is voor niemand bang hoor. Geld terug. Klaar. :
Als het duidelijk beschreven is No problem ,anders veel succes maar weinig kans .

Mario08
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 370
Lid geworden op: dinsdag 06 mei 2008, 05:11

Re: Juridische bijstand

#25 Bericht door Mario08 » zondag 19 maart 2017, 08:54

Je kunt ook het leger proberen. In het kader van het geluk terug brengen aan het volk hebben ze klachtencentra, iets van Dhamrong centra, bij de provincie huizen, om mensen met problemen te helpen. Ook bij het innen van schulden e.d. nemen ze contact op met te wederpartij en proberen ze te bemiddelen.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Juridische bijstand

#26 Bericht door wanadee » zondag 19 maart 2017, 10:17

Oke. Maar ik wacht morgen even af, denk dat het goed komt.

SiamTon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 549
Lid geworden op: woensdag 12 januari 2011, 15:24
Locatie: Jomtien

Re: Juridische bijstand

#27 Bericht door SiamTon » donderdag 23 maart 2017, 03:32

Janthai schreef:De vraag was...........
Heeft iemand enig idee of je in thailand je advocaatkosten kan verhalen op de tegenpartij als de schukdvraag duidelijk is?

Ben zeer benieuwd !

Vr. Gr. Jan.
NEE!!!

De vraag was:
Ik vroeg mij af of er in Pattaya een betrouwbare advokaat is, die aan expats juridische bijstand verleent en op de hand is van de expat. Dus zich niet laat omkopen door de tegenpartij.
Niets is zeker, zelfs dat is niet zeker.
Een mens die gekweld wordt door afgunst op een ander ontbreekt het aan zelfrespect. En dat is intriest, want dat is het ergste wat een mens kan overkomen!

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2892
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Juridische bijstand

#28 Bericht door wpdl » donderdag 23 maart 2017, 04:01

Opgedane ervaring in het verleden zijn geen garantie voor de toekomst Siam Ton.

Zoiets als dit https://goudengids.cybo.com/TH/pattaya/ ... -juristen/ geeft veel info.

Heb hier een soort zoek site http://www.pattaya-lawyer.com waar je ook eens zou kunnen informeren via telefoon of internet media.


Ik ga er van uit hoewel ik weinig ervaring met die bedrijfstak heb dat jij zijn klant bent en dus bovenaan staat in prioriteit indien je met zo'n advocaat in zee gaat.

Succes.

SiamTon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 549
Lid geworden op: woensdag 12 januari 2011, 15:24
Locatie: Jomtien

Re: Juridische bijstand

#29 Bericht door SiamTon » donderdag 23 maart 2017, 15:47

wpdelange schreef:Opgedane ervaring in het verleden zijn geen garantie voor de toekomst Siam Ton.

Zoiets als dit https://goudengids.cybo.com/TH/pattaya/ ... -juristen/ geeft veel info.

Heb hier een soort zoek site http://www.pattaya-lawyer.com waar je ook eens zou kunnen informeren via telefoon of internet media.


Ik ga er van uit hoewel ik weinig ervaring met die bedrijfstak heb dat jij zijn klant bent en dus bovenaan staat in prioriteit indien je met zo'n advocaat in zee gaat.

Succes.
en dus bovenaan staat in prioriteit indien je met zo'n advocaat in zee gaat

Dat is nu juist waar ik aan twijfel. In hoeverre kun je hier in Thailand de advokaten als expat vertrouwen? Voor hen ben je een buitenlander en wij weten allemaal hoe de Thai in het algemeen staat tegenover een buitenlander. Indachtig de slogan: "Thai houden van Thai".
Daarom vraag ik mij af of er forumleden zijn die positieve ervaringen met advokaten hebben in dezen.
Niets is zeker, zelfs dat is niet zeker.
Een mens die gekweld wordt door afgunst op een ander ontbreekt het aan zelfrespect. En dat is intriest, want dat is het ergste wat een mens kan overkomen!

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2892
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Juridische bijstand

#30 Bericht door wpdl » vrijdag 24 maart 2017, 02:15

ik ben in het verleden wel eens meerdere malen voor een 'advies uurtje' bij een advocaat geweest in de plaats waar ik woon.
Had eigenlijk al tijden van te voren bij de Engels en Nederlands sprekende mensen eens geinformeerd waar je dan het beste kon zijn.
Uiteraard zijn er vaak dertien meningen in een dozijn.
Heb gekozen voor een buro waar ook een buitenlander werkt Engels is een van de talen die die spreekt maar vooral de 'cultuur' is eigen.
Dat is iets wat ik je aan zou willen raden kies een buro met een buitenlander als werknemer of aandeelhouder en verlang alleen deze man.
Voor de rest zijn wij geen kleine kinderen meer, vraag toelichting en uitwerking zal evenredig zijn.

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”