Versturen van medicijnen van Nederland naar Thailand

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Kees
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1182
Lid geworden op: donderdag 16 juni 2005, 19:43
Locatie: Doi Saket, Talad Khwan

Versturen van medicijnen van Nederland naar Thailand

#1 Bericht door Kees » vrijdag 17 februari 2017, 09:16

Iemand ervaring met het versturen van medicijnen van Nederland naar Thailand.
Het gaat op Euthyrox, Sertraline en Zoplicon.
Voor zover ik weet zitten hier geen opiaten in.
Waarschijnlijk zullen deze medicijnen ook in Thailand te verkrijgen zijn, maar in Nederland zitten deze in het 3 maandelijkse pakket.
Niet klagen, maar dragen.

Mario08
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 370
Lid geworden op: dinsdag 06 mei 2008, 05:11

Re: Versturen van medicijnen van Nederland naar Thailand

#2 Bericht door Mario08 » vrijdag 17 februari 2017, 15:36

Medicijnen sturen is over het algemeen geen goed idee, tenzij je zeker weet dat de geneesmiddelen vrij verkrijgbaar zijn in Thailand.
Het gaat er niet (alleen) om of er opiaten in zitten of niet. Er zijn twee regels:
1. het mogen geen gecontroleerde medicijnen zijn (dus in Thailand niet uitlulitend via een arts verkrijgbaar
2. de medicijnen moeten in Thailand toegelaten (goedgekeurd) zijn door het Thaise ministerie van gezondheid.

Van Sertraline weet ik zo net nog niet of dit vrij verkrijgbaar is in Thailand, zonder dat een dokter het voorschrijft. Ik zou dat eerst goed uitzoeken.

(Gecontroleerde medicijnen mag je wel naar Thailand meenemen maar uitsluitend voor eigen gebruik en met een bewijs van de dokter dat deze de medicijnen heeft voorgeschreven. Voorts mag je voor niet meer dan 30 dagen meenemen. Heb je meer nodig dan moet men in Thailand een arts om een recept vragen).

EDIT:
Zoplicone is in ieder geval een gecontroleerde substantie in Thailand en kan dus niet zomaar ingevoerd worden.
http://narcotic.fda.moph.go.th/welcome/ ... 2.2015.pdf

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”