Verkiezingen 2017

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
torkom
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1392
Lid geworden op: dinsdag 25 april 2006, 17:55

Re: Verkiezingen 2017

#76 Bericht door torkom » donderdag 16 februari 2017, 13:54

"En als je dan solliciteert met een 'verkeerde' voor- én achternaam, dan hoef je niet te rekenen op een baan. Dat is immers het grote probleem waar Turkse en Marokkaanse jongeren veelal tegenop lopen".


Hoe zou dat nou toch komen he ?

Zou jij ongezien een marokkaan een vaste baan willen aanbieden op je belastingkantoortje ? Wat zou het toch een zegen zijn voor de Nederlandse arbeidsmarkt als deze mensen een positieve reputatie hadden.. Helaas is dat niet zo en duiken ze de criminaliteit en/of een uitkering in om zo het rollende sneeuwballetje groter en groter te maken...
De gevestigde orde doet verder niks en de zieligheids industrie wrijft zich nog maar eens in de handen...

Het roer moet radicaal om om te zorgen dat Nederland over 20 jaar nog leefbaar is.
Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.

Gebruikersavatar
Lammert de Haan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1538
Lid geworden op: maandag 12 januari 2015, 19:59
Locatie: Heerenveen

Re: Verkiezingen 2017

#77 Bericht door Lammert de Haan » donderdag 16 februari 2017, 14:22

torkom schreef:"En als je dan solliciteert met een 'verkeerde' voor- én achternaam, dan hoef je niet te rekenen op een baan. Dat is immers het grote probleem waar Turkse en Marokkaanse jongeren veelal tegenop lopen".


Hoe zou dat nou toch komen he ?

Zou jij ongezien een marokkaan een vaste baan willen aanbieden op je belastingkantoortje ? Wat zou het toch een zegen zijn voor de Nederlandse arbeidsmarkt als deze mensen een positieve reputatie hadden.. Helaas is dat niet zo en duiken ze de criminaliteit en/of een uitkering in om zo het rollende sneeuwballetje groter en groter te maken...
De gevestigde orde doet verder niks en de zieligheids industrie wrijft zich nog maar eens in de handen...

Het roer moet radicaal om om te zorgen dat Nederland over 20 jaar nog leefbaar is.
Een zegen voor de Nederlandse arbeidsmarkt, Torkom? En dat met nog steeds meer dan 400.000 werklozen? Als je daar ook nog eens de mensen bij telt die maar wat graag een baan zouden willen hebben, maar teleurgesteld de arbeidsmarkt de rug hebben toegekeerd omdat ze toch niet (meer) aan de bak komen, dat kom je zeker op 600.000 uit!

Ik vraag me wel eens af in welke wereld jij leeft, maar waarschijnlijk niet op de planeet, die wij 'Aarde' noemen.
DISCLAIMER:
Het lezen van mijn berichten kan ernstig hersenletsel veroorzaken. Hiervoor aanvaard ik echter geen enkele aansprakelijkheid.

torkom
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1392
Lid geworden op: dinsdag 25 april 2006, 17:55

Re: Verkiezingen 2017

#78 Bericht door torkom » donderdag 16 februari 2017, 15:08

Grappig, Ik heb me vaker exact hetzelfde afgevraagd...hebben we dan toch nog IETS "in common"... :giggle:
Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.

Gebruikersavatar
Lammert de Haan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1538
Lid geworden op: maandag 12 januari 2015, 19:59
Locatie: Heerenveen

Re: Verkiezingen 2017

#79 Bericht door Lammert de Haan » donderdag 16 februari 2017, 15:20

torkom schreef:Grappig, Ik heb me vaker exact hetzelfde afgevraagd...hebben we dan toch nog IETS "in common"... :giggle:
En heb je het antwoord daarop inmiddels ook al gevonden, Torkom?. Laat het dan even weten, a.u.b.
DISCLAIMER:
Het lezen van mijn berichten kan ernstig hersenletsel veroorzaken. Hiervoor aanvaard ik echter geen enkele aansprakelijkheid.

Tonboy
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 229
Lid geworden op: woensdag 06 april 2016, 08:02
Locatie: Mae Rim - Chiang Mai
Contacteer:

Re: Verkiezingen 2017

#80 Bericht door Tonboy » donderdag 16 februari 2017, 15:28

Lammert de Haan schreef: Een zegen voor de Nederlandse arbeidsmarkt, Torkom? En dat met nog steeds meer dan 400.000 werklozen? Als je daar ook nog eens de mensen bij telt die maar wat graag een baan zouden willen hebben, maar teleurgesteld de arbeidsmarkt de rug hebben toegekeerd omdat ze toch niet (meer) aan de bak komen, dat kom je zeker op 600.000 uit!

Ik vraag me wel eens af in welke wereld jij leeft, maar waarschijnlijk niet op de planeet, die wij 'Aarde' noemen.
Tel daar ook nog even aub een half miljoen ZZP'ers bij op, waarvan de helft net rond kan komen. Van alle ZZP'ers heeft meer dan de helft geen ongeschiktheidsverzekering. Dat is omdat ze dat gewoonweg niet kunnen betalen. 15% van alle ZZP'ers leeft onder de armoede grens. 2/3 van alle ZZP'ers is afhankelijk van 1 opdrachtgever.

Gebruikersavatar
Lammert de Haan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1538
Lid geworden op: maandag 12 januari 2015, 19:59
Locatie: Heerenveen

Re: Verkiezingen 2017

#81 Bericht door Lammert de Haan » donderdag 16 februari 2017, 16:30

Tonboy schreef:
Lammert de Haan schreef: Een zegen voor de Nederlandse arbeidsmarkt, Torkom? En dat met nog steeds meer dan 400.000 werklozen? Als je daar ook nog eens de mensen bij telt die maar wat graag een baan zouden willen hebben, maar teleurgesteld de arbeidsmarkt de rug hebben toegekeerd omdat ze toch niet (meer) aan de bak komen, dat kom je zeker op 600.000 uit!

Ik vraag me wel eens af in welke wereld jij leeft, maar waarschijnlijk niet op de planeet, die wij 'Aarde' noemen.
Tel daar ook nog even aub een half miljoen ZZP'ers bij op, waarvan de helft net rond kan komen. Van alle ZZP'ers heeft meer dan de helft geen ongeschiktheidsverzekering. Dat is omdat ze dat gewoonweg niet kunnen betalen. 15% van alle ZZP'ers leeft onder de armoede grens. 2/3 van alle ZZP'ers is afhankelijk van 1 opdrachtgever.
Je hebt volkomen gelijk, Tonboy. Daar kun je vervolgens nog bij tellen het feit dat ver weg de meeste ZZP-ers niet de premie kunnen ophoesten voor een oudedagsvoorziening, terwijl de ondernemersaftrek (zelfstandigen- en startersaftrek en MKB-winstvrijstelling) over enkele jaren in het geheel zullen zijn verdwenen. Het gevolg daarvan is onherroepelijk, dat het aantal ZZP-ers, wat nu al leeft onder de armoedegrens, nog eens drastisch zal toenemen. Velen zullen zijn aangewezen op een (aanvullende) bijstandsuitkering, met daaraan gekoppeld de verplichting om zich beschikbaar te stellen voor de reguliere arbeidsmarkt. Daarmee kun je ze dus inderdaad toevoegen aan het leger van werkzoekenden.
DISCLAIMER:
Het lezen van mijn berichten kan ernstig hersenletsel veroorzaken. Hiervoor aanvaard ik echter geen enkele aansprakelijkheid.

torkom
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1392
Lid geworden op: dinsdag 25 april 2006, 17:55

Re: Verkiezingen 2017

#82 Bericht door torkom » donderdag 16 februari 2017, 16:33

Tonboy schreef:
Tel daar ook nog even aub een half miljoen ZZP'ers bij op, waarvan de helft net rond kan komen. Van alle ZZP'ers heeft meer dan de helft geen ongeschiktheidsverzekering. Dat is omdat ze dat gewoonweg niet kunnen betalen. 15% van alle ZZP'ers leeft onder de armoede grens. 2/3 van alle ZZP'ers is afhankelijk van 1 opdrachtgever.

'T is dieptreurig allemaal...toch denkt onze regering echter dat we nog niet genoeg apothekers en andere takken van sport in eigen huis hebben en dat we die dus moeten importeren uit andere landen ...Ik snap er helemaal niks meer van...behalve dan dat het anders moet.

Ik heb wel een stemadvies..
Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Verkiezingen 2017

#83 Bericht door wanadee » vrijdag 17 februari 2017, 08:16

Eurpa heeft weer een nieuwe stunt uitgehaald om de kiezer van zich te vervreemden. Het pensioenfonds van de europarlementariers heeft al jaren een tekort en dat is opgelopen tot 270 miljoen. Brussel heeft bepaald dat dit uit de europesche begroting bijbetaald moet worden.

Verder heeft hun pensioenfonds nu een dekkingsgraad van 37 procent dus korten? Welnee, de pensioenen zijn zelfs verhoogd afgelopen jaar.

Laten de eurofielen dit maar eens recht praten en hierdoor schuift er weer een groep mensen de anti europa kant op

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Verkiezingen 2017

#84 Bericht door stevenl » vrijdag 17 februari 2017, 08:34

wanadee schreef:Eurpa heeft weer een nieuwe stunt uitgehaald om de kiezer van zich te vervreemden. Het pensioenfonds van de europarlementariers heeft al jaren een tekort en dat is opgelopen tot 270 miljoen. Brussel heeft bepaald dat dit uit de europesche begroting bijbetaald moet worden.

Verder heeft hun pensioenfonds nu een dekkingsgraad van 37 procent dus korten? Welnee, de pensioenen zijn zelfs verhoogd afgelopen jaar.

Laten de eurofielen dit maar eens recht praten en hierdoor schuift er weer een groep mensen de anti europa kant op
Ik kan hier niets over vinden, waar heb je deze informatie vandaan?

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Verkiezingen 2017

#85 Bericht door wanadee » vrijdag 17 februari 2017, 09:11

Net op het journaal gehoord NOS

Het staat nu ook op teletekst.

Gebruikersavatar
Lammert de Haan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1538
Lid geworden op: maandag 12 januari 2015, 19:59
Locatie: Heerenveen

Re: Verkiezingen 2017

#86 Bericht door Lammert de Haan » vrijdag 17 februari 2017, 09:24

wanadee schreef:Eurpa heeft weer een nieuwe stunt uitgehaald om de kiezer van zich te vervreemden. Het pensioenfonds van de europarlementariers heeft al jaren een tekort en dat is opgelopen tot 270 miljoen. Brussel heeft bepaald dat dit uit de europesche begroting bijbetaald moet worden.

Verder heeft hun pensioenfonds nu een dekkingsgraad van 37 procent dus korten? Welnee, de pensioenen zijn zelfs verhoogd afgelopen jaar.

Laten de eurofielen dit maar eens recht praten en hierdoor schuift er weer een groep mensen de anti europa kant op
Wanadee, "de wens is de vader van de gedachte" zegt men dan, maar ik deel jouw mening: de EU is al ruim over de '"houdbaarheidsdatum". Echter ook weer niet te kort door de bocht, want Nederland in z'n eentje zal het economisch gezien niet redden. Daarom heb ik hier vorig jaar al gepleit voor de oprichting van een Noordzee Unie en dan het liefst ook nog eens zonder het instabiele Frankrijk. En laten de Zuid-Europese landen eenzelfde vorm van samenwerking aangaan. Dat zou voor hen, economisch gezien, wel eens de reddingsboei kunnen betekenen.

De Griekenland-crisis steekt z'n kop weer op. Vorige week vrijdag leek dit even op een crash te zullen uitdraaien voor wat betreft het samen op trekken van Europa en het IMF in de kwestie "Griekenland". En wat doet men dan: we schuiven de zaak maar even voor ons uit. "Probleem opgelost"(?).

Een simpel "weg uit Europa en uit de euro" (Wilders) is echter niet de oplossing. Ga de samenwerking in Europa anders organiseren en beperk je daarbij tot de hoofdlijnen van vrij verkeer van mensen en goederen. Ga dus terug naar de basis.

Was het vorig jaar niet Dutch die opmerkte dat 'Brussel' niet de omvang van de knikkers van onze kinderen hoeft te bepalen (o.i.d.)?

En ooit zal het er ook wel van komen: de EU heft zich uiteindelijk vanzelf wel op, maar dan wel met enorm veel schade tot gevolg. Op korte termijn zal dit echter niet gebeuren: teveel Europese leiders zullen enorm veel gezichtsverlies moeten incasseren, terwijl Europese politici zich hun speeltje niet laten afpakken.

De beweging om Europa anders te organiseren moet van onderaf komen: van de bevolking van de verschillende landen.
DISCLAIMER:
Het lezen van mijn berichten kan ernstig hersenletsel veroorzaken. Hiervoor aanvaard ik echter geen enkele aansprakelijkheid.

torkom
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1392
Lid geworden op: dinsdag 25 april 2006, 17:55

Re: Verkiezingen 2017

#87 Bericht door torkom » vrijdag 17 februari 2017, 09:31

http://nos.nl/nieuwsuur/artikel/2158586 ... riers.html

Inderdaad...de waanzin ten top en misselijk makend.

Hopelijk krijgen eurofiele partijen op 15 maart de genadeklap...
Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Verkiezingen 2017

#88 Bericht door wanadee » vrijdag 17 februari 2017, 09:38

Ik vind dit wel lastig Torkom. Wat Lammert ook al schreef, in ons uppie kunnen we dit niet doen. Een groot land als GB die ook nog zijn eigen munt heeft kan de sprong wagen maar voor ons is het funest denk ik.
Wat ik niet snap is de onbeschaamdheid van deze parlementariers en hun "moederpartijen". Elke politicus moet tegenwoordig de EU verdedigen en toegeven dat niet alles op rollettjed loopt. En dan gaan ze zon stunt uithalen.
Asociaal en een bewijs van minachting voor de burger.

Gebruikersavatar
Lammert de Haan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1538
Lid geworden op: maandag 12 januari 2015, 19:59
Locatie: Heerenveen

Re: Verkiezingen 2017

#89 Bericht door Lammert de Haan » vrijdag 17 februari 2017, 09:52

wanadee schreef:Net op het journaal gehoord NOS

Het staat nu ook op teletekst.
Klopt inderdaad.

Echter: hier betreft het nog het niet op orde hebben van het huishoudboekje van de EU zelf. Vorig jaar was er een beweging binnen de EU om een greep te doen in de pensioenpotten van Nederlandse pensioenfondsen. Dat werd later in diplomatentaal vertaald met "meer controle krijgen over deze fondsen door het stellen van nadere regels van toezicht". Maar laten we het "betere graaiwerk" in ieder geval niet laten gebeuren door de EU: het voorrecht om zonder strafrechtelijke vervolging stelselmatig diefstal te plegen bij het ABP is voorbehouden aan de Nederlandse Regering en daar hoeft Europa zich niet nog eens aan toe te voegen!
DISCLAIMER:
Het lezen van mijn berichten kan ernstig hersenletsel veroorzaken. Hiervoor aanvaard ik echter geen enkele aansprakelijkheid.

torkom
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1392
Lid geworden op: dinsdag 25 april 2006, 17:55

Re: Verkiezingen 2017

#90 Bericht door torkom » vrijdag 17 februari 2017, 09:53

wanadee schreef:Ik vind dit wel lastig Torkom. Wat Lammert ook al schreef, in ons uppie kunnen we dit niet doen. Een groot land als GB die ook nog zijn eigen munt heeft kan de sprong wagen maar voor ons is het funest denk ik.
Wat ik niet snap is de onbeschaamdheid van deze parlementariers en hun "moederpartijen". Elke politicus moet tegenwoordig de EU verdedigen en toegeven dat niet alles op rollettjed loopt. En dan gaan ze zon stunt uithalen.
Asociaal en een bewijs van minachting voor de burger.

Ik ben ook niet voor helemaal uit de EU stappen maar wel voor een veel betere samenwerking op voor de hand liggende terreinen als criminaliteits-bestrijding, handel etc in tegenstelling tot alles maar opgelegd krijgen van uit Brussel en de lidstaten nauwelijks meer iets in te brengen hebben. En dan ook nog te bedenken dat in Brussel ongekozen "politici" het schijnbaar voor het zeggen hebben. Ik kan er soms echt niet meer bij ....
Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”