Verkiezingen 2017

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2399
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

Re: Verkiezingen 2017

#61 Bericht door serpay » maandag 23 januari 2017, 18:17

Lammert de Haan schreef:En mocht het dan toch Geert Wilders worden, dan weet ik wat me te doen staat! :mrgreen:

Afbeelding
mooi maar dan ook geen cent staatssteun.
en frexit no way back .....

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Verkiezingen 2017

#62 Bericht door wanadee » dinsdag 24 januari 2017, 07:48

Voor de friezen? :crazy:

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Verkiezingen 2017

#63 Bericht door stevenl » woensdag 15 februari 2017, 07:31

Heb vandaag het stembiljet ontvangen.

Moet nu gaan kiezen, en dat is dit jaar niet gemakkelijk. Heb de stemwijzer doorlopen, en dat levert een (overtuigend) resultaat op dat waarschijnlijk leidt tot een verloren stem. Dus weet het nu nog even niet.

Gebruikersavatar
Arietwee
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 601
Lid geworden op: zaterdag 22 november 2014, 21:09
Contacteer:

Re: Verkiezingen 2017

#64 Bericht door Arietwee » woensdag 15 februari 2017, 19:51

Als je minder wilt heb je een probleem. De rest wil allemaal meer. Dramatisch maar ik denk dat het toch maar het beste is voor een verloren stem kan gaan.

Het vrije westen. Maar mond houden he. Of je draait de bak in.

Gebruikersavatar
Lammert de Haan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1538
Lid geworden op: maandag 12 januari 2015, 19:59
Locatie: Heerenveen

Re: Verkiezingen 2017

#65 Bericht door Lammert de Haan » donderdag 16 februari 2017, 00:38

Arietwee schreef:Als je minder wilt heb je een probleem. De rest wil allemaal meer. Dramatisch maar ik denk dat het toch maar het beste is voor een verloren stem kan gaan.

Het vrije westen. Maar mond houden he. Of je draait de bak in.
Even een tweetal wel gemeende adviezen, Arietwee:
1. Een stem op Wilders is inderdaad een verloren stem en kun je ook maar beter thuisblijven.
2. Zoek professionele hulp voor je waandenkbeeld voor wat betreft het je mond moeten houden in het vrije westen.
DISCLAIMER:
Het lezen van mijn berichten kan ernstig hersenletsel veroorzaken. Hiervoor aanvaard ik echter geen enkele aansprakelijkheid.

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Verkiezingen 2017

#66 Bericht door dutch » donderdag 16 februari 2017, 03:38

De verkiezingen zal allemaal wel lopen,maar de uitslag zal vermoedelijk een bijna onmogelijke onderhandeling creeeren.
Overigens verrassend in de tv uitzending van "achter het nieuws van gisteren" dat de samenstelling van de Wilders club zo verschillend van opleiding en achtergrond is.Geen tokkie ereniging,maar zeer different.
We zullen zien wat het brengt
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Verkiezingen 2017

#67 Bericht door wanadee » donderdag 16 februari 2017, 08:21

Dat de aanhang van Wilders niet alleen maar bestaat uit tokkies is al lang bekend, daar zijn al eerder onderzoeken naar geweest.
Verder vind ik een stem op Wilders geen verloren stem, dankzij zijn aanhang en de angst voor zetelverlies, schuiven de rest van de partijen ook op naar een wat realistischer instelling.
Wat mij betreft is hij absoluut niet geschikt als premier maar als luis in de pels doet hij prima werk.

Gebruikersavatar
Lammert de Haan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1538
Lid geworden op: maandag 12 januari 2015, 19:59
Locatie: Heerenveen

Re: Verkiezingen 2017

#68 Bericht door Lammert de Haan » donderdag 16 februari 2017, 09:13

wanadee schreef:Dat de aanhang van Wilders niet alleen maar bestaat uit tokkies is al lang bekend, daar zijn al eerder onderzoeken naar geweest.
Verder vind ik een stem op Wilders geen verloren stem, dankzij zijn aanhang en de angst voor zetelverlies, schuiven de rest van de partijen ook op naar een wat realistischer instelling.
Wat mij betreft is hij absoluut niet geschikt als premier maar als luis in de pels doet hij prima werk.
Oké, Wanadee. We beginnen met de uitvoering van zijn plan "Nummer 1" : alle economische vluchtelingen (gelukszoekers) het land uit. Ben ik voor. Daarvoor stellen we een lijst op van al die mensen die daarvoor in aanmerking komen. Als nr. 2 komt op die lijst te staan zijn eigen economische vluchtelinge. Als het dan aan Wilders ligt, hoeveel uitzettingen zouden er dan plaatsvinden denk je :?: :giggle: En nog ben ik steeds voor.

In de peilingen brokkelt zijn partij (met overigens maar 1 lid) snel af. Lag hij eerst een straatlengte voor op de VVD, deze voorsprong heeft hij knap verspeeld. En als een keer het balletje aan het rollen gaat, dan weet je het doorgaans wel: de PVV wordt geminimaliseerd!

Nederland ontwaakt en ziet het gevaar: er zijn (nog) teveel Nederlanders, die tijdens de geschiedenisles goed hebben opgelet en weten wat er in de dertiger jaren van de vorige eeuw, te beginnen in Duitsland, in een deel van Europa is gebeurd! Wilders is trouwens nooit huisschilder geweest: hij beperkt het tot z'n haar. Dat hij dat doet begrijp ik overigens ook wel: dat is nog een uitvloeisel uit z'n Indische roots.
DISCLAIMER:
Het lezen van mijn berichten kan ernstig hersenletsel veroorzaken. Hiervoor aanvaard ik echter geen enkele aansprakelijkheid.

torkom
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1392
Lid geworden op: dinsdag 25 april 2006, 17:55

Re: Verkiezingen 2017

#69 Bericht door torkom » donderdag 16 februari 2017, 10:09

Lammert heeft helaas teveel z'n eigen berichten doorgelezen...dat moet haast wel als je de huidige situatie maar blijft vergelijken met de situatie in Duitsland in de jaren 30-40.
Ik heb de moed opgegeven.
Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.

Gebruikersavatar
Lammert de Haan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1538
Lid geworden op: maandag 12 januari 2015, 19:59
Locatie: Heerenveen

Re: Verkiezingen 2017

#70 Bericht door Lammert de Haan » donderdag 16 februari 2017, 10:27

torkom schreef:Lammert heeft helaas teveel z'n eigen berichten doorgelezen...dat moet haast wel als je de huidige situatie maar blijft vergelijken met de situatie in Duitsland in de jaren 30-40.
Ik heb de moed opgegeven.
Ook al een PVV-aanhanger, Torkom? Als een deel van je naaste familie in '40-'45 is uitgemoord, dan ben je op dit soort zaken uiteraard alerter, zonder overigens te kunnen spreken van blijvend letsel. Overigens wil ik jouw je illusie niet ontnemen hoor: rustig doorgaan met het lezen.
DISCLAIMER:
Het lezen van mijn berichten kan ernstig hersenletsel veroorzaken. Hiervoor aanvaard ik echter geen enkele aansprakelijkheid.

Gebruikersavatar
Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: donderdag 24 februari 2005, 15:06
Locatie: Bangkok

Re: Verkiezingen 2017

#71 Bericht door Pieter » donderdag 16 februari 2017, 11:11

helaas laat ik even meeblaten,

tegenwoordig mag je vanalles roepen blijkbaar in nederland met de premier die het voortouw neemt in het roepen , op amerikaanse stoel geschoolde ondemocratisch gezwam zeg maar. Maar wat is nu een voorbeeld van wat ik bedoel. Nou in 2008 vertrok ik naar thailand en nu weer terug moet ik dus tegenwoordig uitkijken of er niet een tokkie bewaker bij de plaatselijke super je in een nekgreep pakt als iets hem niet bevalt. Echt sommige dingen kan ik mijn dochter niet meer uitleggen.

Maar een oplossing om van alle 50 boer Koekoek achtige figuren die tegenwoordige ons parlement bevuilen zou kunnen zijn om alle partijen die teveel ondemocratische "wensen" in hun programma hebben of zelf b.v. een vereniging van 1 persoon zijn te verbieden (SGP PVV maar ook dierenpartij)

beter is het volk,ons een tweede stem te geven namelijk wie we zeker niet in het parlement willen hebben. Dan heb je b.v. voorstemmen tellen 2x en tegenstemmen 1x de rest is dan het aantal.
Misschien komt er dan wat consensus terug. Democratie is niet alleen de winner takes it all, nee iedereen die leidt zal ook rekening met minderheden moeten hebben (dat vergeten er steeds meer)

even wat ik zelf niet stem en waarom niet:

SP; Roemer : leuke brombeer maar helaas te weinig niveau volgens mij en wordt na een (weer) teleurstellende uitslag vanuit het apparatski vevangen door dochter van. de enige leider ; en oh ja ik stem niet op maoisten

GroenLinks,klavertje 4 : interessant hoe af en toe de ware (ellebogen) werking van die gast naar boven komt zoals het wegwerken van de trouwe vice fractievoorzitter voor bewezen diensten .... gewoon addergebroed maar met een gevaarlijke charme
kom ik bij de volgende:

PvdA, Asscher : Zie ik dat nu alleen of aleen maar de oogopslag zegt mij al nee, en dan gaat hij praten zo charmant dat je hem bijna gaat geloven, maar die heeft dus ook op de rug van anderen alleen maar zich naar boven gewormd. Wat heeft hij gepresteerd in Amsterdam : met creatief boekhouden meer dan 100 miljoen zoek gemaakt/verdoezeld en nu ??? ik Ben een ZZPer en ondervind dagelijks last van de goedheid van hem net als mijn dochter die al 2 maanden een vak op school niet krijgt i.v.m. de onzekerheid van de school bij het tijdelijk aanstellen van invallers...... dat je fouten of verkeerde beslissingen maakt ok maar hij kan en wil niet toegeven dat hij op de foute weg zit. hij is rustig in staat om zonder knipperen met zijn ogen een half land naar de kloten te helpen

D66: Pechhout : nee we zijn voor een referendum behalve als we de uitslag niet willen ..... te glad te berekend te Amsterdams/Gordel

VVD: Rutte : Waar is de tijd gebleven dat er nog beschaafde mensen (Molly Geertsema) of aardige mensen (Treinen Edje) bij deze partij zaten.
zorgen in hun eentje voor onnodige verharding in NL een nee een boerkaverbod is nou niet waar ik op zit te wachten om structurele problemen op te lossen

PVV: toch nog even noemen : waarom niet nou: opgericht door de mossad met als leider een door zijn indo achtergrond verknipte meneer ....of zoals Bob Dylan al zei : Don't follow leaders and watch your parkingmeters

Partij van den dieren: niet omdat als er nog honderden duizenden nederlander afhankelijk zijn van de voedselbank. Je niet jezelf de arrogante luxe moet veroorloven om het eten wat die mensen nog kunnen betalen te laten vervangen door wat ze niet kunnen betalen( plof kippen was 2.5 euro de kilo: nu nieuwe plofkippen , zelfde ras maar die het van 6 nu 7 weken uithouden , wel 2x zo duur

50++ : van Gaykranten Krol... ja ik ben +50 maar een ieder die hierop stemt stemt op een illusie en heeft schijt aan zijn kinderen en de toekomst

denk: ik ben ruimhartig maar zo ruim nu ook weer niet ... zodra er mensen uit Armenie in hun partij zitten zal ik opnieuw kijken

ik kan zo nog wel even doorgaan


maw

Malle Pietje weet het nog niet

Gebruikersavatar
Lammert de Haan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1538
Lid geworden op: maandag 12 januari 2015, 19:59
Locatie: Heerenveen

Re: Verkiezingen 2017

#72 Bericht door Lammert de Haan » donderdag 16 februari 2017, 11:30

Pieter schreef:helaas laat ik even meeblaten,

ik kan zo nog wel even doorgaan

maw

Malle Pietje weet het nog niet
Ik ben het roerend met je eens, Pieter. Ik ben dan waarschijnlijk ook zo'n Malle Pietje: ik weet in de verste verte ook nog niet waarop ik ga stemmen, met een grote kans dat ik er voor de verkiezingen nog steeds niet uit ben. En dan? Ook dat weet ik nog niet!
DISCLAIMER:
Het lezen van mijn berichten kan ernstig hersenletsel veroorzaken. Hiervoor aanvaard ik echter geen enkele aansprakelijkheid.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Verkiezingen 2017

#73 Bericht door wanadee » donderdag 16 februari 2017, 12:32

Lammert de Haan schreef:
wanadee schreef:Dat de aanhang van Wilders niet alleen maar bestaat uit tokkies is al lang bekend, daar zijn al eerder onderzoeken naar geweest.
Verder vind ik een stem op Wilders geen verloren stem, dankzij zijn aanhang en de angst voor zetelverlies, schuiven de rest van de partijen ook op naar een wat realistischer instelling.
Wat mij betreft is hij absoluut niet geschikt als premier maar als luis in de pels doet hij prima werk.
Oké, Wanadee. We beginnen met de uitvoering van zijn plan "Nummer 1" : alle economische vluchtelingen (gelukszoekers) het land uit. Ben ik voor. Daarvoor stellen we een lijst op van al die mensen die daarvoor in aanmerking komen. Als nr. 2 komt op die lijst te staan zijn eigen economische vluchtelinge. Als het dan aan Wilders ligt, hoeveel uitzettingen zouden er dan plaatsvinden denk je :?: :giggle: En nog ben ik steeds voor.

In de peilingen brokkelt zijn partij (met overigens maar 1 lid) snel af. Lag hij eerst een straatlengte voor op de VVD, deze voorsprong heeft hij knap verspeeld. En als een keer het balletje aan het rollen gaat, dan weet je het doorgaans wel: de PVV wordt geminimaliseerd!

Nederland ontwaakt en ziet het gevaar: er zijn (nog) teveel Nederlanders, die tijdens de geschiedenisles goed hebben opgelet en weten wat er in de dertiger jaren van de vorige eeuw, te beginnen in Duitsland, in een deel van Europa is gebeurd! Wilders is trouwens nooit huisschilder geweest: hij beperkt het tot z'n haar. Dat hij dat doet begrijp ik overigens ook wel: dat is nog een uitvloeisel uit z'n Indische roots.
Veel van zijn beloftes zijn gebakken lucht, vergelijkbaar met de beloftes van onze huidige premier. Ik vind het jammer dat hij niet wat diplomatieker is en dat hij vaak ongenuanceerde beledigende uitspraken doet want dan had hij zeker een kans gemaakt op mijn stem. Maar bv europa uit in ons uppie is onrealistisch.
Verder vind ik dat hij gedemoniseerd wordt en dat zal ongetwijfeld er toe bijdragen dat hij ook steeds giftiger wordt. Mensen die hem vergelijken met hitler hebben zelf een probleempje denk ik en vind ik helemaal nergems op slaan.
Vrijheid blijheid, we leven in een vrij land en zoals het er nu naar uit ziet gaat hij de grootste of bijna de grootste worden. Die kun je niet wegzetten als hitler, gebruik argumenten waarom je het niet met hem eens bent. Denk overigens dat een groot deel van zijn aanhang het met een groot deel net eens is maar zich afzetten tegen de gevestigde orde die maling heeft aan de kiezers zodra de stemmen weer geteld zijn.

Gebruikersavatar
Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: donderdag 24 februari 2005, 15:06
Locatie: Bangkok

Re: Verkiezingen 2017

#74 Bericht door Pieter » donderdag 16 februari 2017, 13:05

economische vluchtelingen zijn beter voor ons dan politieke vluchtelingen
als je komt voor je eten te verdienen profiteert een ieder daarvan met nog veel meer ouderen binnen 20 jaar
moeten we gewoon meer mensen hebben (om onze luiers te verschonen enzo)
politieke vluchtelingen heb je minder wat aan. Mensen die in hun eigen land moeilijk doen doen dat
misschien ook wel hier


Pieter

Gebruikersavatar
Lammert de Haan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1538
Lid geworden op: maandag 12 januari 2015, 19:59
Locatie: Heerenveen

Re: Verkiezingen 2017

#75 Bericht door Lammert de Haan » donderdag 16 februari 2017, 13:38

Pieter schreef:economische vluchtelingen zijn beter voor ons dan politieke vluchtelingen
als je komt voor je eten te verdienen profiteert een ieder daarvan met nog veel meer ouderen binnen 20 jaar
moeten we gewoon meer mensen hebben (om onze luiers te verschonen enzo)
politieke vluchtelingen heb je minder wat aan. Mensen die in hun eigen land moeilijk doen doen dat
misschien ook wel hier


Pieter
Dat verwacht ik niet, Pieter. Er is een tijdje geleden een proef gedaan met anoniem solliciteren, maar dat bleek al snel op een totale mislukking uit te draaien. En als je dan solliciteert met een 'verkeerde' voor- én achternaam, dan hoef je niet te rekenen op een baan. Dat is immers het grote probleem waar Turkse en Marokkaanse jongeren veelal tegenop lopen. Zelfs al hebben ze een voorsprong qua opleidingsniveau: het zal ze niet helpen!

Daarnaast verwacht ik dat over 20 jaar een grote mate van werkeloosheid zal zijn opgetreden. Europa en zelfs de VS lopen ver achter als het gaat om de robotisering als je dat vergelijkt met enkele Aziatische landen en dan met name met Japan, maar ook hier valt daaraan niet te ontkomen, wil men nog concurrerend blijven. Over 20 jaar hebben ouderen een 'persoonlijke assistent' om luiers te verschonen, maar dan wel in de 'persoon' van een robot. Wen daar alvast maar aan. :giggle: Dan is de lieftallige verpleegkundige voor wat betreft dit soort eenvoudige handelingen voltooid verleden tijd.
DISCLAIMER:
Het lezen van mijn berichten kan ernstig hersenletsel veroorzaken. Hiervoor aanvaard ik echter geen enkele aansprakelijkheid.

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”