Goedkoper overmaken via betaal en wissel-mij vanuit NL?

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1377
Lid geworden op: woensdag 07 januari 2009, 14:30

Goedkoper overmaken via betaal en wissel-mij vanuit NL?

#1 Bericht door pong » woensdag 12 oktober 2016, 19:49

De laatste week hoor ik hier in NL steeds op de radio adverteren voor deze mij- www.nbwm.nl, die zegt voor 5 eur (ipv van 46-wat ABNAmro zou berekenen) geld naar (allerlei landen, al is Th nooit genoemd) zou kunnen overmaken. Omdat dit topic door sommigen hier steeds terug komt, leek het mij nuttig te melden-mogelijk kunnen anderen verder informeren.
De site zegt dat je een tegoed kan aanhouden (met de huidige lage rente is eventueel verlies daarvan amper de moeite waard) en ook tevoren tegen vastgelegde/afgesproken koers kan overmaken. Wordt wel steeds over bedrijven gesproken-ik heb niet kunnen zien of je bvb bij KvK zou moeten zijn ingeschreven, nergens over particulieren. Wel weet ik dat bvb in de UK dat soort instellingen al heel lang bestaan en goede reviews krijgen.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Goedkoper overmaken via betaal en wissel-mij vanuit NL?

#2 Bericht door wanadee » donderdag 13 oktober 2016, 02:14

Ik weet niet wat je met 46 befoeld maar ing rekent iets van 6 euro voor een flink bedrag. Kosten ontvanger dus in thailand ben je ook nog een paar honderd baht kwijt. Maar als je redelijke bedragen overmaakt is dat niet de moeite.

Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 228
Lid geworden op: zondag 07 januari 2007, 02:20
Locatie: Gelderland/Isaan

Re: Goedkoper overmaken via betaal en wissel-mij vanuit NL?

#3 Bericht door Korat » donderdag 13 oktober 2016, 23:35

Die EUR 46 kosten is voor een overmaking van EUR 50.000.
Even een tip: De door de AFM verordonneerde beschermde maatregelen en informatieplicht zijn van toepassing TOT een bedrag van EUR 50.000 (dus niet toe en met!). Daarboven, dus 50.000 en hoger, ben je aan de goden overgeleverd.
De redenatie daarachter is dat je als je 50.000 kunt overmaken je rijk genoeg bent om jezelf te (laten) informeren.
En gunstige recensies op Internet kun je kopen. Er zijn mensen die een aardige cent bijverdienen met dat soort klussen.
Kortom: EN een bedrag dat boven een bepaalde grens zit EN oncontroleerbare recensies...
Trek zelf maar een conclusie.
Pessimisme is verspilde moeite. Het gaat toch fout.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Goedkoper overmaken via betaal en wissel-mij vanuit NL?

#4 Bericht door jumbo » maandag 17 oktober 2016, 04:49

Hangt er ook een beetje vanaf wie je de kosten laat betalen
Als het kosten ontvanger is dan zijn jouw NL kosten rond de genoemde 6 euro
Als je alle kosten hier wilt betalen kan het snel 21.50 euro of meer zijn

Optie kosten ontvanger, als je naar jezelf overboekt in Thailandof naar de rekening van je partner,
is altijd het goedkoopst omdat de maximale kosten in Thailand voor een (normaal) bedrag 500 thb zijn
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”