veiligheids gevoel

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

veiligheids gevoel

#1 Bericht door genesis » vrijdag 16 september 2016, 10:45

Mijn vrouw en ik hadden het er laatst over hoe Thailand is qua veiligheid(sgevoels beleving).

Voor mij is Thailand in mijn beleving veilig, niet meer of minder onveilig dan Nederland. Maar mijn vrouw beleeft dat anders, zie onderstaande:

-niet veilig voor een vrouw in thuis alleen. (inbraak/beroving)

-kinderen niet veilig, kidnapping/ontvoering, voor een kinderloos stel, danwel organen roof.

-verkrachting

Mijn vrouw geeft aan dat ze Thailand op dit vlak in zeer toenemende mate onveiliger vind worden.

Ik zou graag in Thailand wonen en mijn vrouw geeft aan dat ze liever in Nederland om de 'veiligheid'.

Ik zou graag van jullie horen hoe jullie Thailand beleven mbt de hierboven aangehaalde punten mbt veiligheid.

Genesis
Laatst gewijzigd door genesis op vrijdag 16 september 2016, 18:27, 1 keer totaal gewijzigd.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: veiligheids gevoel

#2 Bericht door wanadee » vrijdag 16 september 2016, 11:09

Wij wonen gedeeltelijk Thailand / nederland. Maar mijn mesje heeft ook al diverse malen aangegeven zich in nederland veiliger te voelen. Die zal het niet in haar hoofd halen om in thailand alleen in een taxi te stappen bv.

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: veiligheids gevoel

#3 Bericht door genesis » vrijdag 16 september 2016, 12:47

Dat van die taxi herken ik, mijn vrouw zegt precies hetzelfde en dan met name Bangkok

Genesis

Gebruikersavatar
Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: donderdag 24 februari 2005, 15:06
Locatie: Bangkok

Re: veiligheids gevoel

#4 Bericht door Pieter » vrijdag 16 september 2016, 13:15

Ik vind geen miljoenenstad ter wereld veiliger dan Bangkok

en dat onveilige gevoel komt van den thaise roddels

als ik mag kiezen om een 14 jarige dochter s nachts alleen over straat te laten gaan in bangkok,
amsterdam, tilburg, lutjebroek of maastricht

ik zou bangkok kiezen.

Zeg maar dat in nederland er net zoveel Ghosts ronddwalen als in huahuahuathailand
alleen heeft men die hier tamelijk verwaarloost dus die zijn in Nederland veeeel gemener

natuurlijk breekt er binnen 10 jaar de pleuris uit in thailand als je weet wel wie heen gaat
natuurlijk komt er dan bijltjes dag
hopelijk is dat kort en niet al te heftig
maar neem van mij aan dat vooral alle niet thais het wel gedaan zullen hebben

(malle pietje)

hanshu

Re: veiligheids gevoel

#5 Bericht door hanshu » vrijdag 16 september 2016, 14:12

genesis schreef:Mijn vrouw en ik hadden het er laatst over hoe Thailand is qua veiligheid(sgevoels beleving).

Voor mij is Thailand in mijn beleving veilig, niet meer of minder onveilig dan Nederland. Maar mijn vrouw beleeft dat anders, zie onderstaande:

-niet veilig voor een vrouw in thuis alleen. (inbraak/beroving)

-kinderen niet veilig, kidnapping/ontvoering, voor een kinderloos stel, danwel organen roof.

-verkrachting

Mijn vrouw geeft aan dat ze Thailand op dit vlak in zeer toenemende mate onveiliger vind worden.

Ik zou graag in Thailand wonen en mijn vrouw geeft aan dat ze liever in Nederland om de 'veiligheid'.

Ik zou graag van jullie horen hoe jullie Thaialnd beleven mbt de hierboven aangehaalde punten mbt veiligheid.

Genesis
Hier het zelfde verhaal. Wij wonen nogal afgelegen en mijn vriendin is altijd bang wanneer ik afwezig ben.Want: alleen wonende vrouwen worden beroofd/verkracht enz. Op mijn vraag wanneer dat voor het laatst gebeurd was in het dorp was het antwoord: 6 jaar geleden.....tja..statistisch gezien niet zo heel vaak dus...Wel is er laatst iemand over de muur geklommen en heeft wat dingen uit het restaurant mee genomen s,nachts. Maarja in Nederland kun je je fiets ook niet buiten laten staan. Er is denk ik niet veel verschil in feiten maar wel in gevoel.Word er ook een beetje in gepraat hier.

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: veiligheids gevoel

#6 Bericht door dutch » vrijdag 16 september 2016, 14:33

Ik woon buiten een centrum in de verre buitenwijk (je) van ,wel een ampur,maar de 7 eleven is het modernste winkeltje en voor de rest is er de dagelijkse traditionele markt.
Ik heb 2 hondjes thuis,die niet voor veiligheid zorgen,maar een ontzettende herrie maken voor elk geluid van buitenaf.
Uiteraard is rondom tralies en 3dubbele sloten en extra grendels erbij voor als we al binnen zijn.
Binnen zowel als buitenantennes die via de computer of telefoon bekeken kunnen worden.
5 nabije buren die we kunnen vertrouwen en op loop afstand daar zijn en we vertrouwen elkaar ook wat langere afwezigheid als informatie toe ( ook voor bijv. watergeven en thuis blijvende huisdieren en post verzorgen).
Voel me veilig.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

sjeng
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 188
Lid geworden op: vrijdag 01 februari 2008, 16:51

Re: veiligheids gevoel

#7 Bericht door sjeng » vrijdag 16 september 2016, 16:16

veiligheidsgevoel is een relatief begrip, de een voelt zich veilig in de bijlmer en de ander in lutjebroek.
Ik (wij) wonen in de omgeving Nakhon Phanom, in een klein dorpje, geen moo ban, gewoon tussen het gewone volk.
Geen tralies voor de ramen en deuren, geen dubbele sloten, meestal schuiven we de deuren gewoon dicht als we weg gaan zonder af te sluiten. Wel 2 grote honden en dat vinden de thai gevaarlijk vanwege de grote tanden. Het zijn echter golden retrievers, en die komen pas in actie als je erop gaat staan.
Motor en auto staat gewoon buiten onder de carport.
woon er 8 jaar en nooit problemen gehad. Voel me dus hartstikke veilig.
En mijn ervaring uit nederland, rolluiken veiligheidssloten camera's enz en als ze binnen willen komen ze toch. Meer schade dan buit.

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: veiligheids gevoel

#8 Bericht door genesis » vrijdag 16 september 2016, 18:20

Tja... het heeft in mijn beleving meer te maken met haar 'ouder' worden, je ziet het wel vaker dat als mensen 'wat'ouder worden dat ze wat angstiger worden, niet zo zeer omdat vlgs m.i. er veel is veranderd, maar het met name anders word 'ervaren'.

Ook omdat er een kinderwens is, komt dat voor haar in een ander daglicht te staan. En wat ze met name als 'prettig/veilig' ervaart in Nederland is dat je in onze samenleveing nog steeds verzorgt bent van de wieg tot het graf en dat is in Thailand wel anders, daar ga je gewoon naar de 'kl##te' als je geen back-up hebt of ondersteuning van familie.

Dat klopt wel in zekere mate, maar voor de prachtische (financiele) kant zijn er van mij uit zoveel zekerheden gecreerd dat die kant is afgedekt voor de rest van haar leven.

Maar het is wel een punt van verschil in inzicht maar ik verwacht dat het pas echt actueel word over een jaar of 5.

Genesis

hanshu

Re: veiligheids gevoel

#9 Bericht door hanshu » vrijdag 16 september 2016, 18:59

Het is ook een andere wereld waar ze in op groeien denk ik. Kijk alleen maar de thaise tv waar ze verslaaft aan zijn. Vol met geweld en geesten...om bang van te worden :roll: De tempel houd het ook in stand natuurlijk want monniken moeten ook eten. Dus komt er weer een ploeg om het huis veilig te stellen en zo houd het 1 het ander in stand. Wel goed om eens over na te denken: zit het in de genen of is het inprenting?

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: veiligheids gevoel

#10 Bericht door genesis » vrijdag 16 september 2016, 19:08

hanshu schreef:Het is ook een andere wereld waar ze in op groeien denk ik. Kijk alleen maar de thaise tv waar ze verslaaft aan zijn. Vol met geweld en geesten...om bang van te worden :roll: De tempel houd het ook in stand natuurlijk want monniken moeten ook eten. Dus komt er weer een ploeg om het huis veilig te stellen en zo houd het 1 het ander in stand. Wel goed om eens over na te denken: zit het in de genen of is het inprenting?
Toch een beetje beide denk ik.. :roll:

Genesis

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: veiligheids gevoel

#11 Bericht door wanadee » zaterdag 17 september 2016, 03:40

Ik zie toch ook in thailand veel meer geweld dan in nederland. Uiteraard heb je in nederland ook zinloos geweld maar wat ik over thailand regelmatig langs zie komen op UTube filmpjes vind ik toch wel extreem.
Ook de totale onverschilligheid van velen als ze iemand dood hebben gereden, meer geinteresseerd in hun autoschade dan het slachtoffer. De vele doorrijders na ongelukken zijn hier ook een sprekend voorbeeld van.

john123456
Expat
Expat
Berichten: 130
Lid geworden op: zondag 18 januari 2015, 09:13
Locatie: Korat Thailand

Re: veiligheids gevoel

#12 Bericht door john123456 » zaterdag 17 september 2016, 03:56

Ja veiligheid het is voor een iedere anders
Maar toch denk ik dat het hier in Thailand
Veilige is dan in Nederland
In Nederland is er bij mijn in huis ingebroken
Hoeveel fietsten zijn er van me gestolen ik weet het nog niet eens
Me brommer is gestolen auto inbraak te vaak
En hier in Thailand tot nu toe nog niets
Ik weet wel het kan overal gebeuren ook in Thailand
Maar toch ik ga hier met de brommer naar het dorp
Gaat een winkel in koop iets hang het plastic tasje aan me scooter
En loop naar de volgende winkel doe ik dat in Rotterdam ben ik bijna zeker weten
Me tas kwijt
Ik voel me hier heel veilig

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: veiligheids gevoel

#13 Bericht door dutch » zaterdag 17 september 2016, 06:20

genesis schreef:Tja... het heeft in mijn beleving meer te maken met haar 'ouder' worden, je ziet het wel vaker dat als mensen 'wat'ouder worden dat ze wat angstiger worden, niet zo zeer omdat vlgs m.i. er veel is veranderd, maar het met name anders word 'ervaren'.

Ook omdat er een kinderwens is, komt dat voor haar in een ander daglicht te staan. En wat ze met name als 'prettig/veilig' ervaart in Nederland is dat je in onze samenleveing nog steeds verzorgt bent van de wieg tot het graf en dat is in Thailand wel anders, daar ga je gewoon naar de 'kl##te' als je geen back-up hebt of ondersteuning van familie.

Dat klopt wel in zekere mate, maar voor de prachtische (financiele) kant zijn er van mij uit zoveel zekerheden gecreerd dat die kant is afgedekt voor de rest van haar leven.

Maar het is wel een punt van verschil in inzicht maar ik verwacht dat het pas echt actueel word over een jaar of 5.

Genesis
Ik ben de oudste van ons buurtje,maar wel de laatst aangekomen bewoner.
Het zijn allemaal vrijstaande woningen en mijn beveiligings stijl is gelijk aan dat van de anderen.
Ik heb wel als enige de camera installatie,maar dat is vanwege mijn gezondheidstoestand.

Ook heb ik bliksem inslag beveiliging.( als enige overigens)
En uiteraard de afscheiding rondom het huis.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: veiligheids gevoel

#14 Bericht door driver » zaterdag 17 september 2016, 07:11

Dat (on) veiligheids gevoel is voor iedereen anders lijkt me in Thailand en ook mede afhankelijk van hoe iemand is qua persoontje denk ik.
Er zijn altijd wel situaties ongeacht waar die wat minder veilig kunnen zijn maar dat is in Nederland ook zo vindt ik.
Hier kun je in een rijtjeshuis ook overvallen worden of op straat neergeschoten worden ect.
Maak ik me niet echt druk om en Sukanya hoor ik eigenlijk ook nooit over deze onderwerpen dat ze zich onveilig voelt of voelde.
De verhalen die rond gaan over verkrachting of kinderen die meegenomen worden hoor ik ook en zal ongetwijfeld ook wel gebeuren in Thailand maar hier in Nederland ook wel lijkt me.
Hoeveel minderjarige vluchtelingen zijn er niet meer te traceren even als voorbeeld ?

Veiligheids gevoel is per plaats/omgeving weer anders denk ik en als iemand zegt in Nederland vindt ik het veiliger dan in Thailand dan is de keus toch makkelijk..Dan blijf of ga je in Nederland wonen.. :thumbsup:

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: veiligheids gevoel

#15 Bericht door stevenl » zaterdag 17 september 2016, 09:16

Malle Pietje, helemaal met je eens. Mooi gezegd.

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”