veiligheids gevoel

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: veiligheids gevoel

#16 Bericht door genesis » zaterdag 17 september 2016, 11:26

Tja Driver makkelijker gezegd dan gedaan als je er samen hetzelfde over denkt dan wel, maar op het moment houden we er beide een andere mening op na.

Ik geef de voorkeur aan Thailand zij aan Nederland. :D

En wat ik tot nu toe aan feedback krijg is doorgaans over het belevingsgevoel van wat er uit de media word gegeven, niet zozeer wegens persoonlijk directe ervaring met 'nare' zaken.

Ach we hebben nog ruim de tijd om onze besluitvorming te 'synchroniseren'. :giggle:

Genesis

euromonkey
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 252
Lid geworden op: maandag 12 september 2011, 04:31

Re: veiligheids gevoel

#17 Bericht door euromonkey » zaterdag 17 september 2016, 11:51

Een andere invalshoek is mischien de familie.
Ze hebben van ons meer veiligheidsgevoel verpest dan je in geld kan uitdrukken.
We leven nu rustig en hebben weinig contact met de familie maar het doet pijn wat er allemaal voor gevallen is.
ATM, geld boom mijn vrouw heeft een paar zware jaren gehad.
Ik noem het stelen van de familie is gevaarlijker dan het normale leven.
Mischien is je vrouw ook daar bang van?

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: veiligheids gevoel

#18 Bericht door genesis » zaterdag 17 september 2016, 12:37

Nou stelen niet zo zeer, maar andere 'bemoeienissen' zou kunnen. Ze gaf me wel aan dat in Thaise families anders word gedacht over 'mijn & dijn'.

Ook dat we er 'rekening mee moeten houden', dat als we ik Thailand gaan wonen, we toch met regelmaat rekening moeten houden met visite en verzoeken tot het gebruik van bv vervoer (scooter).

Waarbij ik dan zelf de grens leg bij onze auto en mijn (1000 cc) hobby motor niet, maar de kleine dagelijkse scooter weer wel als het uitkomt. En gebruiken is in goede staat terug brengen en bij schade zorg dragen voor reperatie.

Mijn vrouw geeft aan dat het 'mijn & dijn' concept niet zo afgebakend is bij de Thaise cultuur, als de westerse (de mijne).

Dus ik denk dat daar inderdaad ook wat zorg heerst bij haar en tevens de mogelijkheid tot familie bemoeienissen.

Laatst kreeg ze van een broer het verzoek om hem 200.000 Baht te geven/lenen voor het opstarten van bedrijf...

Ik zei tegen haar dat ik daar eerst 200.000 jaar over wilde nadenken, waarbij ze hartelijk moest lachen omdat ze het daar natuurlijk volledig met me eens is.

Ze gaf me ook aan dat het zo voor haar veel makkelijker is om afstand te nemen van dit soort zaken in de familie. Vanwege de geografische afstand, iets wat haar veel zwaarder zou vallen als we dichter bij zouden wonen.

Dus ja dit speelt voor haar ook wel mee denk ik, vooral omdat dat flinke spanningen in onze relatie/gezin zouden kunnen geven als we niet op 1 lijn zitten.

En nu zitten we dat altijd wel.

Genesis

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: veiligheids gevoel

#19 Bericht door driver » zaterdag 17 september 2016, 14:23

genesis schreef:Tja Driver makkelijker gezegd dan gedaan als je er samen hetzelfde over denkt dan wel, maar op het moment houden we er beide een andere mening op na.

Ik geef de voorkeur aan Thailand zij aan Nederland. :D

En wat ik tot nu toe aan feedback krijg is doorgaans over het belevingsgevoel van wat er uit de media word gegeven, niet zozeer wegens persoonlijk directe ervaring met 'nare' zaken.

Ach we hebben nog ruim de tijd om onze besluitvorming te 'synchroniseren'. :giggle:

Genesis
Ja dat begrijp ik dat het makkelijk gezegd dan gedaan is maar: Voordat ik aan onze relatie begon ben ik heel duidelijk geweest in wat ik wou , Wat ik wel en niet kon ect.En dat vondt ze toen prima dus helder lijkt me.
In de andere berichten zie ik de gebruikelijke reacties waar al eerder veel over geschreven is maar het ging nu even over dat on/veiligheidsgevoel waar ik op reageerde.

En tsja..Als je vooraf misschien niet echt duidelijk bent geweest tegen elkaar over waar en hoe te leven krijg je nu wslijk mede nadat ze in Nederland is geweest ? dus te maken met deze kwestie.
En wat je ook aangeeft..Alles is van horen zeggen dat hoorde ze wslijk 10 jaar geleden toen jij nog niet in beeld was wslijk ook al waarom nu dan die twijfel om niet meer in Thailand te willen wonen ?.
Ik denk dat ze ziet dat alles voor haar in Nederland gewoon beter is momenteel dan daar en dat ze daarom hier wil wonen ongeacht de voorbeelden die jij in je eerste post aangaf.
Zo zwart/wit als ik schrijf bedoel ik het niet voordat iemand of meerderen daar over vallen maar jij begrijpt wel wat ik bedoel hoop ik.
Wat mijn relatie betreft over de on/veiligheid: Stel..Sukanya gaat daar nu na 5 jaar Nederland over beginnen dat ze bijv. niet meer naar Thailand terug wil om die redenen.
Dan moet ik wslijk eerst hard lachen en vraag ik waarom ze daar nu in eens mee komt en dat ik gewoon naar Thailand ga als ik dat wil conform onze eerdere afspraken.
Er vanuit gaande dan dat de situatie is zoals we het nu kennen.

Familie ect..Daar heb ik al helemaal geen boodschap aan dat weten ze en zouden we in Thailand gaan wonen bij familie in de buurt weten ze ook dat ik geen familiegedoe en constante in/uitloop wil en Suk wil dat liever ook niet maar zegt nu regelmatig dat ze bang is dat ze daar toch weer veel gezeur ect gaat krijgen dus liever is ze nu hier op afstand zodat ze er nu niet meer tussen in zit e.d.Zitten we daar wel loopt het allemaal wel los verwacht ik of we gaan 600 km verderop wonen :giggle:

Geld lenen in de familie is mij ook al 2 keer gevraagt mede om ook een zaak te openen maar daar begin ik dus niet aan .
En daar wordt later dan ook niet meer over gesproken.

Wij hebben momenteel wel dezelfde gedachte over hoe we samen kunnen leven en hopelijk blijft dat ook zo in de toekomst maar Suk zal nooit moeilijk doen qua woonplek/levensstijl dus waar we uiteindelijk ook zijn of belanden weet nog niemand ook wij niet :mrgreen:

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: veiligheids gevoel

#20 Bericht door genesis » zaterdag 17 september 2016, 21:42

Wij hebben niet alles zo specifiek uitgewerkt, behalve in de begin periode van onze relatie en zoals die nu is, vanwege werk en inkomsten het niet haalbaar was voor mij om in het begin constant samen te zijn in Thailand met haar na mijn 2 wekelijkse werkperiode (daarna 3 weken vrij) (samenzijn is voor mij een pre wat relatie betreft, ik doe pertinent geen relatie op 'afstand' qua tijd interval), word er dood ongelukkig van als ik na mijn 2 werkweken niet samen zou kunnen zijn. :|

Dus zodoende nu al 2 jaar samen in Nederland, ze is ingeburgerd, volgend jaar gaan we Nederlands paspoort aanvragen en er zijn nog enkele veranderingen die we graag zouden zien. Maar met een termijn van 5 jaar behoord het financieel zeer goed tot de mogelijkheden om in Thailand te gaan wonen, dan ga ik op en neer pendelen en zijn we samen na mijn 2 weken off-shore.

Dan zou ik de woning in Nederland aanhouden en hebben we alle mogelijkheden. Dat was op deze termijn niet helemaal zo in te schatten, maar dat behoord als de huidige trend zich zo voortzet wel tot de mogelijkheden.

Dus zodoende een nieuw hoofdstuk voor ons beiden. Wat wel weer grappig is, is dat ze toen ze het eerste jaar in Nederland was feilloos de vinger op de zere plek kon leggen wat er in Nederland allemaal niet goed was, maar dat ze nu (veel) meer pluspunten dan minpunten ziet over Nederland.

Met uitzondering dat iedereen werkt om de rekeningen te betalen (met name belasting is bij ons een grote graaier, maar ja bij wie niet...) en de kille Nederlandse samenleving, zoals de mensen met elkaar omgaan vind ze niet zo prettig, zodra het herfst en winter is vind ze Nederland 'Zombie town'. :D

Genesis

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11597
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: veiligheids gevoel

#21 Bericht door jumbo » zondag 18 september 2016, 04:22

stevenl schreef:Malle Pietje, helemaal met je eens. Mooi gezegd.
ditto hier voor Pieter

Ik ken Amsterdam als woonplaats en Bangkok, heb me altijd veiliger gevoeld in Bangkok

Taxi's nooit een probleem mee gehad anders dan over de prijs en mijn diverse meisjes (over de jaren)
ook niet. Inbrekers selecteren niet, die breken gewoon in en ja dan zijn er persoonlijke risico's voor iedereen
maar dat is ook zo in NL...
Als je jezelf onveilig voelt in een huis dan ligt het aan jou niet aan de locatie en dan moet je verkassen
niet emigreren :P Ga als bangerdje niet in een afgelegen woning wonen, kies iets meer centraal..

Mijn vrouw wil voor geen goud weg uit Ayutthaya, mooi want dan is dat goud gedoe ook uit de wereld, hehehe
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: veiligheids gevoel

#22 Bericht door driver » zondag 18 september 2016, 07:45

genesis schreef:Wij hebben niet alles zo specifiek uitgewerkt, behalve in de begin periode van onze relatie en zoals die nu is, vanwege werk en inkomsten het niet haalbaar was voor mij om in het begin constant samen te zijn in Thailand met haar na mijn 2 wekelijkse werkperiode (daarna 3 weken vrij) (samenzijn is voor mij een pre wat relatie betreft, ik doe pertinent geen relatie op 'afstand' qua tijd interval), word er dood ongelukkig van als ik na mijn 2 werkweken niet samen zou kunnen zijn. :|

Dus zodoende nu al 2 jaar samen in Nederland, ze is ingeburgerd, volgend jaar gaan we Nederlands paspoort aanvragen en er zijn nog enkele veranderingen die we graag zouden zien. Maar met een termijn van 5 jaar behoord het financieel zeer goed tot de mogelijkheden om in Thailand te gaan wonen, dan ga ik op en neer pendelen en zijn we samen na mijn 2 weken off-shore.

Dan zou ik de woning in Nederland aanhouden en hebben we alle mogelijkheden. Dat was op deze termijn niet helemaal zo in te schatten, maar dat behoord als de huidige trend zich zo voortzet wel tot de mogelijkheden.

Dus zodoende een nieuw hoofdstuk voor ons beiden. Wat wel weer grappig is, is dat ze toen ze het eerste jaar in Nederland was feilloos de vinger op de zere plek kon leggen wat er in Nederland allemaal niet goed was, maar dat ze nu (veel) meer pluspunten dan minpunten ziet over Nederland.

Met uitzondering dat iedereen werkt om de rekeningen te betalen (met name belasting is bij ons een grote graaier, maar ja bij wie niet...) en de kille Nederlandse samenleving, zoals de mensen met elkaar omgaan vind ze niet zo prettig, zodra het herfst en winter is vind ze Nederland 'Zombie town'. :D

Genesis
Wel mooi hoe de dames Nederland ervaren vindt ik.
Suk vindt de temperatuur wisselingen hier juist fijn.
Winter en kou idem dito dat vindt ze ook niet echt een probleem tot nu toe en ook dan fietst ze rustig overal naar toe als er geen auto beschikbaar is .
Zon zoals afgelopen weken dan blijft ze zoveel mogelijk binnen net als in Thailand,
Kille samenleving : Suk is erg op haar zelf ook in Thailand maar is wel een spring in het veld wat betreft enthosiasme ect als er bijv. mensen op bezoek komen hier.
Dan is ze actief om bijv. voor iedereen te zorgen maar zit ik dan wat later met iemand te praten/drinken zondert ze zich weer af net als in Thailand meestal als we daar bij familie zijn.
Ook daar zoekt ze vaak de luwte op en mijdt ze een beetje de drukte wat betreft mensen ect.

Dat eerste jaar over Nederland en die zere vinger heb ik bij Suk nooit iets over gehoord eigenlijk.
Ze kwam hier naartoe zonder hier ooit geweest te zijn, Heeft zich vanaf dag 1 aangepast zonder moeilijk gedoe en commentaar al begrijpt ze vaak onze leefwijze niet maar dan ze vraagt ze aan me waarom dit of waarom dat ? maar maakt nergens een probleem van en nu 5 jaar later vindt ze het hier nog steeds prima begrijp ik en terug naar Thailand is wat haar betreft niet aan de orde.
Ze heeft het hier heel best zegt ze en is vrij iets wat ze in Thailand ook wel was omdat ze daar alleen was maar wel altijd de familie perikelen in haar nek ook financieel.
Ze heeft hier in Nederland inmiddels genoeg probleempjes moeten overwinnen zoals de ib cursus wat uiteindelijk niet lukte vanwege haar leer/praat problemen door o.a gehoorproblemen , lage opleiding en geen Engels kunnen praten en ga dan maar ffe fijn Nederlands leren maar ook toen bleef ze stug doorleren en nu probeert ze nog steeds iedere dag wat Nederlands erbij te leren.
Daar kan ik alleen maar respect voor hebben.
Werk :De laatste weken moet ze met de trein naar Utrecht en weer terug en kan ze daar een aantal uren werken per dag en duszz..Moet ze Nederlands praten om zich daar verstaanbaar te maken en moet ze proberen te luisteren/begrijpen wat er tegen haar gezegt wordt.
Goed voor haar ontwikkeling is dat vindt ik en ze vindt het ook leuk begrijp ik van haar.
Deze week 2 dagen nog daarna stopt het wslijk weer even.
Ze gaat ook met mij mee als dat kan om te werken dus ze zit niet elke dag thuis al vindt ze dat uiteraard geen enkel probleem want dan kan ze fijn haar hobby..Slapen..gaan doen ;)

En duszzz...leven we net als jullie op de manier zoals wij denken dat het goed is hier en uiteraard zou ik ook wel dingen anders willen maar je kunt nu eenmaal niet alles doen wat je graag wilt denk ik dus we zijn tevreden zoals het nu gaat.

gr driver

Wereldvreemd
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 15:15

Re: veiligheids gevoel

#23 Bericht door Wereldvreemd » maandag 10 oktober 2016, 13:19

Zelf heb ik nooit last gehad van een onveilig gevoel in BKK of andere delen. De schoonfamilie is veel eerder bang dat er iets gebeurt. Ze (incl. mijn wederhelft) maakt zich zorgen om van alles:
- Zo mag ik bij Songkhla geen wandelingen alleen maken, bang als ze zijn voor een moslim, die mij een kopje kleiner maakt.
- Kidnapping van de kinderen
- Onveilig verkeer
- etc.

Voor mijn vrouw is dat genoeg reden om voor Nederland te kiezen, maar als ze op haar gevoel af gaat, dan zou de voorkeur uitgaan naar Thailand.
- -

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1434
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: veiligheids gevoel

#24 Bericht door Joep » dinsdag 11 oktober 2016, 11:01

Ik kom toch ook al jaren (vanaf 93) in Songkhla en loop daar gerust door het stadje. Ook bij avond, alleen het havengebied mijd ik dan liever, waarom weet ik niet gewoon gevoel.

Wereldvreemd
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 15:15

Re: veiligheids gevoel

#25 Bericht door Wereldvreemd » woensdag 12 oktober 2016, 13:33

Joep schreef:Ik kom toch ook al jaren (vanaf 93) in Songkhla en loop daar gerust door het stadje. Ook bij avond, alleen het havengebied mijd ik dan liever, waarom weet ik niet gewoon gevoel.
Ik schrijf ook niet dat ik er last van heb, maar mijn schoonfamilie wel. Persoonlijk voel ik me meer op mijn gemak in Songkhla, dan in Rotterdam of Den Haag.
- -

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”