BVN Raadsels

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: BVN Raadsels

#16 Bericht door Ben » vrijdag 22 juli 2016, 14:34

prajak schreef:Ben, mijn internetconnectie bestaat uit een draad met twee aders en een ijzerdraad en die komt van een paar kilometer aanhangen via lantaarnpalen.

Hier en daar zit een zwarte dingetje bestaande uit in elkaar gedraaide draad en er omheen een stukje zwart plakband en aan de paal hangt een lus want het ijzeren draadje steekt door de paal heen voor bevestiging.

Kortom, de simpelste youtube filmpjes moeten af en toe wachten met doorgeven..... Anders wist ik 't wel.

Maar Kai gaat bellen met de sat mensen voor een 'rio' methode. Dit is er heus wel en dan wordt het me aangeboden. En daarna wil ik ook Nat Geo.

Ik zei investeer in goed internet .

Gebruikersavatar
Thaimax
Expat
Expat
Berichten: 507
Lid geworden op: zondag 27 februari 2005, 01:24
Locatie: Doi Saket, Chiang Mai
Contacteer:

Re: BVN Raadsels

#17 Bericht door Thaimax » vrijdag 22 juli 2016, 14:46

prajak schreef:Ben, mijn internetconnectie bestaat uit een draad met twee aders en een ijzerdraad en die komt van een paar kilometer aanhangen via lantaarnpalen.

Hier en daar zit een zwarte dingetje bestaande uit in elkaar gedraaide draad en er omheen een stukje zwart plakband en aan de paal hangt een lus want het ijzeren draadje steekt door de paal heen voor bevestiging.

Kortom, de simpelste youtube filmpjes moeten af en toe wachten met doorgeven..... Anders wist ik 't wel.

Maar Kai gaat bellen met de sat mensen voor een 'rio' methode. Dit is er heus wel en dan wordt het me aangeboden. En daarna wil ik ook Nat Geo.
Dan ben ik gezegend met mijn aansluiting eerst 30 Mb een tijdje geleden GRATIS !!! upgrade naar 100 Mb krijg ongeveer 70 - 80 Mb. maar ja daar kan ik mee leven up 12 Mb.................
GREED has made a stone of what once was a heart.........

http://www.thai-teakwoodhouse.com

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: BVN Raadsels

#18 Bericht door prajak » vrijdag 22 juli 2016, 15:00

IK, Ben?

Ik hoor wel eens dat je een eigen schotel kunt plaatsen, dan kan 3BB er uit, maar is dat zo zaligmakend? En kost waarschijnlijk een hap pegulanten meer dan de 7.072 baht die ik nu per jaar betaal aan 3BB en de lijn.

Goeie tip evenwel, ik ga eens rondvragen, heb betaald tot 1 april dus kan rustig nadenken. :clap:

Voor de Olympics op Thaicom-5 lees ik dit:
http://www.sportcal.com/Media/News/Detail/104295

Gratis op de buis, of anders de herhalingen op Lao of Myanmar. Tijdverschil met Brasilia is hier 10 uur dus alle avondgebeurtenissen daar (zeg 20 uur) is hier des morgens om 6 uur. Da's me te vroeg om aan de buis te zitten......

Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2399
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

Re: BVN Raadsels

#19 Bericht door serpay » vrijdag 22 juli 2016, 21:27

Thaimax schreef:
serpay schreef:oke duidelijk je slaat zoals zo vaak advies in de wind.
hopelijk zal je ook in de toekomst niets meer plaatsen over BVN en slecht ontvangst.
nu is het weer even goed maar met een 28% is het billenknijpen qua ontvangst.
en rio kun je ook ontvangen op de thaicom 5 alleen daar moet je wel wat voor doen.....
en aangezien je geen interesse in mijn verhaal zal ik ook niet mededelen hoe dit natuurlijk wel kan.
leef verder in je wereld ,die steeds kleiner wordt.....
Kort lontje ? vriendelijk blijven! anders haal je je pensioen niet ! sommige mensen ( zoals IK ) zijn soms een beetje eigenwijs ! ............. :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

Ook ik leef in een kleine wereld en dat bevalt het beste !!
nee hoor maar man vraagt advies maar slaat dit alweer in de wind.
denk het werkt nu weer maar morgen kan het weer anders zijn want 28% is heel minimaal.
en hoe je alles op de thaicom kunt ontvangen ook die gecodeerd zijn is met een dreambox ontvanger en een internetverbinding( hoe langzaam ook).
wil het je best wel uitleggen maar dan buiten dit forum om hoe dit moet.

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: BVN Raadsels

#20 Bericht door joepattaya » zaterdag 23 juli 2016, 03:28

BVN is een zorgenkind voor Thailand; de ontvangst en weergeve via ThaiCom zit net op het randje.
Dat was met name de reden voor diverse kabel-boeren in ons dorp om de weergave op den duur stop te zetten, maar gelukkig hebben wat protesten daar een stokje voor gestoken.

BVN hier op tv is matig; veel sneeuw en redelijk wat storing.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: BVN Raadsels

#21 Bericht door prajak » zaterdag 23 juli 2016, 04:15

Vreemd, want ik heb 'maar' 28% kwaliteit en heb perfect beeld, behalve als 't heel zwaar regent. Serpay zegt dat 28% te laag is maar mijn ervaring is al jarenlang anders.

Ik heb ooit een 3m schotel gehad en toen had ik BVN rond de 40% en dat was ook prima maar dat ding stond op dak en ving teveel wind en was in potentie een bliksemvanger. Mijn schotel is een gaatjesdisk met diameter 1,83 m en netto 1,80 meter 'gaatjes'.

Ik moet wel zeggen, mijn schotel heeft vrij zicht en in de verre omgeving geen hoge gebouwen en geen zware machines. En onze TV 's zijn heel gewone Sony Trinitrons, niet zo'n supermodern plat ding.

Gebruikersavatar
Thaimax
Expat
Expat
Berichten: 507
Lid geworden op: zondag 27 februari 2005, 01:24
Locatie: Doi Saket, Chiang Mai
Contacteer:

Re: BVN Raadsels

#22 Bericht door Thaimax » zaterdag 23 juli 2016, 07:40

serpay schreef:
Thaimax schreef:
serpay schreef:oke duidelijk je slaat zoals zo vaak advies in de wind.
hopelijk zal je ook in de toekomst niets meer plaatsen over BVN en slecht ontvangst.
nu is het weer even goed maar met een 28% is het billenknijpen qua ontvangst.
en rio kun je ook ontvangen op de thaicom 5 alleen daar moet je wel wat voor doen.....
en aangezien je geen interesse in mijn verhaal zal ik ook niet mededelen hoe dit natuurlijk wel kan.
leef verder in je wereld ,die steeds kleiner wordt.....
Kort lontje ? vriendelijk blijven! anders haal je je pensioen niet ! sommige mensen ( zoals IK ) zijn soms een beetje eigenwijs ! ............. :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

Ook ik leef in een kleine wereld en dat bevalt het beste !!
nee hoor maar man vraagt advies maar slaat dit alweer in de wind.
denk het werkt nu weer maar morgen kan het weer anders zijn want 28% is heel minimaal.
en hoe je alles op de thaicom kunt ontvangen ook die gecodeerd zijn is met een dreambox ontvanger en een internetverbinding( hoe langzaam ook).
wil het je best wel uitleggen maar dan buiten dit forum om hoe dit moet.
Ik werk helemaal niet met en Dreambox maar gewoon (nu) met een PSI - HD box voorheen met een 'normale' PSI box maar daar zat geen HDMI uitgang op ontvangst perfect !
GREED has made a stone of what once was a heart.........

http://www.thai-teakwoodhouse.com

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: BVN Raadsels

#23 Bericht door prajak » zaterdag 23 juli 2016, 09:37

Thaimax, heb je ook een getal staan over de kwaliteit van ontvangst? Ik heb ontzag voor techneuten maar zie op mijn TV echt iets anders dan Serpay voorspelt. Mocht het minder worden dan een sterkere lnb of een grotere schotel.

De kabel TV hier heeft BVN niet en daar zijn ze al 13 jaar bezig die naar ons dorp te trekken......

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: BVN Raadsels

#24 Bericht door prajak » zaterdag 23 juli 2016, 11:04

Heb even gekeken en de instellingen staan:

BVN en Thaise zenders signaalsterkte 76%
Thaise zenders signaalkwaliteit 68% en dat loopt bij BVN tussen 34 en 39%.

Dus meneer heeft fijner kunnen stellen dan ik dacht.

Gebruikersavatar
Thaimax
Expat
Expat
Berichten: 507
Lid geworden op: zondag 27 februari 2005, 01:24
Locatie: Doi Saket, Chiang Mai
Contacteer:

Re: BVN Raadsels

#25 Bericht door Thaimax » zaterdag 23 juli 2016, 12:08

prajak schreef:Heb even gekeken en de instellingen staan:

BVN en Thaise zenders signaalsterkte 76%
Thaise zenders signaalkwaliteit 68% en dat loopt bij BVN tussen 34 en 39%.

Dus meneer heeft fijner kunnen stellen dan ik dacht.
Hier Signal Quality 29%
Signal Intensety 71%

en dat is het al jaren excelent beeld met een 6 foot schotel dus mogelijk beter met een 8 footer maar ik ben tevreden en kijk trouwens zeer weinig naar BVN continue nieuws programmas met hetzelfde gezwets nederland en belgie.......................
Laatst gewijzigd door Thaimax op zaterdag 23 juli 2016, 12:19, 1 keer totaal gewijzigd.
GREED has made a stone of what once was a heart.........

http://www.thai-teakwoodhouse.com

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: BVN Raadsels

#26 Bericht door prajak » zaterdag 23 juli 2016, 12:16

De Lao en Myanmar zenders hebben ook deze cijfers; die zitten denk ik ook in de 'wide beam' net als BVN.

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”