Muziek maken

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
karel
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 53
Lid geworden op: donderdag 19 april 2007, 19:15

Muziek maken

#1 Bericht door karel » zaterdag 25 juni 2016, 21:59

Muziek maken is altijd mijn hobby geweest. Vanwege bedrijfswerkzaamheden ben ik hiermee een aantal jaren geleden gestopt
en heb al mijn instrumenten verkocht. Het waren er sowieso teveel om mee te nemen naar Thailand.
Als ik straks in Thailand ga wonen wil ik deze hobby weer oppakken.

Op mijn 8e jaar ben ik begonnen met het slagwerk van de plaatselijke harmonie. 8 jaar later ben ik begonnen
aan het spelen van de gitaar. Na 2 jaar oefenen, met Jimi Hendrix als grote voorbeeld (mijn buren werden gek van de
herrie, maar hebben nooit geklaagd.) ben ik een band begonnen waarmee we vele jaren leuke optredens hebben verzorgd.
En ja, ik speelde destijds ook mijn gitaar met mijn tanden, zoals Jimi Hendrix dit deed.

Daarna ben ik mij gaan richten op synthesizermuziek.
Ik heb zelfs een eenmansconcert gegeven in het plaatselijke dorpshuis. Bijna niemand wist toen iets
van synthesizers en ik heb voor dit concert zelfs de krant gehaald. Er waren teveel mensen om binnen te komen.
Het was wel het leukste maar ook het meest zenuwslopende concert wat ik ooit heb gegeven. (We hebben het over begin jaren 80.)
Uitgevoerd met synthesizer-bandopnames en gitaar. De voorbereiding had mij toen 4 maanden gekost.

Het maken van muziek met synthesizers heb ik nadien als hobby en als kleine inkomsten (muziek voor commercials en overige)
lang voortgezet. Ik maak mijn eigen muziek (stijl Vangelis)

Nu wil ik een Roland Jupiter 50 of 80 kopen. Dit is een synthesizer die in Japan word gemaakt.
Het lijkt mij dat deze in Thailand goedkoper zou moeten zijn. Ik kan echter op Google geen grote muziekwinkels vinden
die deze instrumenten in Thailand aanbieden. Het lijkt mij dat deze er ergens in Bangkok toch wel zou moeten zijn.
Anders moet ik een duur instrument kopen in Holland en dan met het vliegtuig meenemen.
Heeft iemand een tip?

Ik realiseer mij dat dit een lastige vraag is, maar zie het anders maar als een leuk verhaal of een nieuwe topic.
Immers, muziek maken is prachtig.

Kortom, zijn er nog muzikanten onder u? Doe een leuk verhaal

Karel

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Muziek maken

#2 Bericht door prajak » zondag 26 juni 2016, 01:56

In winkelcentra bieden ze dat soort dingen wel aan. Je ziet alleen een keyboard en die kunnen meer of minder toetsen en knoppen hebben. Ik denk dat zo'n ding na drie keer spelen van ellende uit elkaar valt dus daar zul je niet op uit zijn.

In Bangkok heb je alles, maar ga dan zelf zoeken naar..... En anders een goeie kwaliteit in NL kopen, overbagage nemen en als je dat vooraf aankondigt kan de prijs daarvan best meevallen.

Is er niet iets als 'ingeschreven vracht'? Nog niet zo lang geleden is daarover geadviseerd in het grote Nederlandstalige Txxxlandblog voor een meneer die een doos papier wil meenemen naar hier en een ander wil een grote doos cd/dvd meeslepen.

Hou in Thailand rekening met invoerrecht en btw. Op de site van Thai customs staan tarieven vermeld en jij valt onder artikelgroep 92. Maar misschien kan het mee als gebruikt huishoudspul en dan kijk je hier:

http://www.customs.go.th/wps/wcm/connec ... oldeffects en kijk bij non-residents voor de eisen aan jouw visum.

En anders is het 40% (als ik goed lees) over de basis voor heffing en die is:

- de waarde in economisch verkeer in Thailand, en hebben ze die niet:
- 40% over (dagwaarde plus vracht)

en daarna 7 % BTW over de basis voor heffing plus het invoerrecht en dat komt dan uit op totaal aan heffingen een 50% ongeveer. Dat kan een begrotelijke zaak worden.

Succes.

Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 228
Lid geworden op: zondag 07 januari 2007, 02:20
Locatie: Gelderland/Isaan

Re: Muziek maken

#3 Bericht door Korat » zondag 26 juni 2016, 02:30

De site van de importeur van Roland in Thailand

http://www.rolandth.com/product/%E0%B8% ... jupiter-50

Rechtsonder staan zowel telefoonnummer als Emailadres.
Zij zouden je wat adressen moeten kunnen geven, danwel zelf aan je verkopen.
Geen idee of de Thaise prijs vergelijkbaar is met de Nederlandse.
Houd er rekening mee dat sommige (import) zaken in Thailand verrassend duur kunnen zijn.
Komt bij dat electronica in Nederland relatief goedkoop is.
Suc6 ermee!
Pessimisme is verspilde moeite. Het gaat toch fout.

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”