Geslaagd voor inburgeringsexamen level A2

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: Geslaagd voor inburgeringsexamen level A2

#31 Bericht door genesis » zaterdag 18 juni 2016, 08:31

Als ze in Thailand zuinig kan leven van bv gemiddeld 14000 Baht (€ 350) per maand. Ale je rekend dat ze daar 30 jaar mee zou moeten leven dan is dat € 125.000.

Een levenverzekering kost voor zo'n bedrag als je rond de 50 zou zijn en je wil je daarvoor verzekering voor zeg 20 jaar kost rond de € 26 p mnd. Dan is het risico mooi afgedekt zou ik zeggen.

Genesis

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Geslaagd voor inburgeringsexamen level A2

#32 Bericht door driver » zaterdag 18 juni 2016, 17:32

genesis schreef:Als ze in Thailand zuinig kan leven van bv gemiddeld 14000 Baht (€ 350) per maand. Ale je rekend dat ze daar 30 jaar mee zou moeten leven dan is dat € 125.000.

Een levenverzekering kost voor zo'n bedrag als je rond de 50 zou zijn en je wil je daarvoor verzekering voor zeg 20 jaar kost rond de € 26 p mnd. Dan is het risico mooi afgedekt zou ik zeggen.

Genesis
Dan moet ik een levensverzekering nemen bedoel je en als ik dood ga keert deze aan Suk uit ?
Ik ben 58 dus ik denk dat ik voor een levensverzekering iets meer kwijt ben nog afgezien van wat polisvoorwaarden waar ik wslijk niet aan voldoe. En dat had ook zo geweest denk ik toen ik 53 was en Suk hier naartoe kwam.
De kleine regeltjes in de voorwaarden bedoel ik dan.Heb me daar niet echt meer in verdiept na mijn scheiding eigenlijk 8 jaar geleden van mijn ex.
Kan dat wel eens wat gaan bekijken hoe dat precies zit in mijn geval.
Daarnaast geldt m.i sowieso dat een Thai zich altijd wel redt met of zonder geld.
Draai alles nu gewoon eens om :

De Thaise partner had jou/mij niet leren kennen hoe hadden ze dan financieel rondgekomen op latere/oudere leeftijd ?
Suk moest sowieso stoppen bij Seagate als ze 55 jaar was .
Dan kreeg ze een x bedrag mee wat ze al die jaren had gespaard daar oid maar dat was echt niet genoeg om bijv. 20 of 10 jaar door te komen in jouw reken voorbeeld.
En toen ik dat zei was haar reactie : Maakt niet uit ik redt me wel.

Denk dat wij de farang ons meer zorgen maken over hun toekomst dan hunzelf mede afhankelijk uiteraard hoe je er zelf in staat richting je partner.
De toekomst is vaak ver weg men leeft nu en wat morgen komt zien ze morgen wel.

gr driver

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: Geslaagd voor inburgeringsexamen level A2

#33 Bericht door genesis » zaterdag 18 juni 2016, 18:05

Dat is tekort door de bocht en een risico overlijdensdekking is een 'recht toe recht aan' verzekering, als je niet rookt en je hebt geen 'medische doopceel' dan kost het een beetje en geeft het een prima uitkering voor de achterblijvende partner.

Vind ik in ieder geval wel belangrijk!

Genesis

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Geslaagd voor inburgeringsexamen level A2

#34 Bericht door driver » zaterdag 18 juni 2016, 18:12

genesis schreef:Dat is tekort door de bocht en een risico overlijdensdekking is een 'recht toe recht aan' verzekering, als je niet rookt en je hebt geen 'medische doopceel' dan kost het een beetje en geeft het een prima uitkering voor de achterblijvende partner.

Vind ik in ieder geval wel belangrijk!

Genesis
Ik denk altijd/vaak/regelmatig kort de bocht dat weet je inmiddels toch wel :mrgreen: .
Wat ik al zei..Er komt sowieso een x bedrag vrij en ze werkt hier ook met enige regelmaat dat geld kan ze uitgeven of sparen of van beide wat dat is aan haar vindt ik.

gr driver

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: Geslaagd voor inburgeringsexamen level A2

#35 Bericht door genesis » zaterdag 18 juni 2016, 21:37

Jullie doen het meer zelfstandig, dit soort soort zaken.

Ik ben ondanks dat ik jonger ben dan jij, wat 'ouderwetser/traditioneler' en daardoor wat meer (ver)zorgend ingesteld.

Genesis

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Geslaagd voor inburgeringsexamen level A2

#36 Bericht door driver » zondag 19 juni 2016, 07:46

genesis schreef:Jullie doen het meer zelfstandig, dit soort soort zaken.

Ik ben ondanks dat ik jonger ben dan jij, wat 'ouderwetser/traditioneler' en daardoor wat meer (ver)zorgend ingesteld.

Genesis
Iedereen doet datgene wat hem/haar het beste lijkt toch.
Wij hebben vooraf wat dingen doorgesproken voordat Suk hier naartoe kwam en er staat al een x bedrag gereserveerd voor haar en bij verkoop huis en nog wat dingen komt er weer een x bedrag vrij en ze kan heel goed sparen heb ik gemerkt dus ondanks de lage rente loopt dat gedeelte rustig aan op.

Mocht ik nu bijv. morgen het loodje leggen zal ze geen 30 jaar ervan kunnen leven maar ze is nu 48 dus dan kan ze ook nog ffe wat werk gaan zoeken oid lijkt me want dat verzorgende omdat er nu een farang is daar heb ik niks mee verder we moeten het wel zelf doen vindt ik zolang we het kunnen.

Zolang ze gezond is kan ze ook werken vindt ik en zou ze denken hij is dood en ik ga terug naar Thailand dan zal ze daar wat moeten gaan doen om nog wat Thai batjes te scoren dat lijkt me ook niet echt verkeerd dat moet iedere Thai daar die zonder farang leeft en niet door een farang gesponsord wordt.

gr driver

Gebruikersavatar
Arietwee
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 601
Lid geworden op: zaterdag 22 november 2014, 21:09
Contacteer:

Re: Geslaagd voor inburgeringsexamen level A2

#37 Bericht door Arietwee » zondag 19 juni 2016, 10:26

Zo is dat. :clap:

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: Geslaagd voor inburgeringsexamen level A2

#38 Bericht door genesis » zondag 19 juni 2016, 10:35

In jullie situatie kan ik dat goed begrijpen. Bij ons ligt de situatie wat anders en zo ben ik altijd geweest, ook naar mijn vorige partner toe en zelfs bij de scheiding.

Genesis

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Geslaagd voor inburgeringsexamen level A2

#39 Bericht door driver » zondag 19 juni 2016, 11:21

genesis schreef:In jullie situatie kan ik dat goed begrijpen. Bij ons ligt de situatie wat anders en zo ben ik altijd geweest, ook naar mijn vorige partner toe en zelfs bij de scheiding.

Genesis
Wat ik al aangaf , Iedereen doet het op zijn/haar eigen manier en ik val ook niemand aan die het zus of zo doet uiteraard.
Arietwee denkt zo te zien aan zijn reactie net als mij en een ander doet het wslijk weer net als jouw kortom :

Zoveel mensen, Zoveel wensen :mrgreen:

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: Geslaagd voor inburgeringsexamen level A2

#40 Bericht door genesis » zondag 19 juni 2016, 12:35

:mrgreen:

Genesis

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: Geslaagd voor inburgeringsexamen level A2

#41 Bericht door genesis » zondag 19 juni 2016, 13:55

Maar Arie is zowizo een beetje van de zuunige..

Genesis

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Geslaagd voor inburgeringsexamen level A2

#42 Bericht door driver » zondag 19 juni 2016, 14:36

genesis schreef:Maar Arie is zowizo een beetje van de zuunige..

Genesis
Welke Arie ?.. twee of ik? :angel:

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: Geslaagd voor inburgeringsexamen level A2

#43 Bericht door genesis » zondag 19 juni 2016, 14:56

driver schreef:
genesis schreef:Maar Arie is zowizo een beetje van de zuunige..

Genesis
Welke Arie ?.. twee of ik? :angel:
Ohw sorry, Arie2 :thumbsup:

Genesis

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Geslaagd voor inburgeringsexamen level A2

#44 Bericht door prajak » zondag 19 juni 2016, 16:51

Genesis, als jouw partner na jouw overlijden geen andere woonkosten heeft dan energie en zo en mogelijk verzekering dan is 14 k te doen mits ze alleen is.

Wij hier leven er goed van en hebben een huis zonder schuld. Ik heb ook de sommetjes gemaakt voor als ik NU wegval en Kai achterblijft met pleegzoon (haar kleinzoon van nu 13,5 jaar) en een hut zonder schuld. Dan hebben ze samen geen 20 k/m nodig inclusief schoolkosten om het levenspeil te handhaven al weet je dat een Thai terug kan naar ander peil.

Dan zijn ze voor een flink aantal jaren onder de pannen. Maar ze heeft een huis zonder schuld samen met haar oudste zoon regio Bangkok en daar trekken ze dan in; kosten verdelen levert geld op. Ze heeft dan mijn poen en de centen van ons huis hier, verkoop of huur. AOW of mijn pensioen krijgt ze niet.

Mijn gedachte is dat je een vrouw op haar leeftijd verzorgd moet achterlaten, ze is nu 58 en vindt echt geen baan meer. Dat zou ik ook niet willen. Heb je een aanmerkelijk jongere vrouw dan is werken een heel gewone optie maar als jij dat met een polis kunt afdekken is dat uiteraard beter.

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: Geslaagd voor inburgeringsexamen level A2

#45 Bericht door genesis » zondag 19 juni 2016, 17:06

Ik vind van wel, zeker als er sprake zou zijn van kinderen, dus levensverzekering, goed pensioen, en een huis in Nederland waar voldoende uit vrij komt mocht ik tegen de pensioen gerechtigde leeftijd kom.

Maar dat is voor iedereen persoonlijk.

Thanks voor je feedback.

Genesis

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”