Waarschuwing voor bommeldingen in Hua Hin

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Waarschuwing voor bommeldingen in Hua Hin

#1 Bericht door elst99 » donderdag 14 april 2016, 19:42

Tot a.s. Maandag gaat er een waarschuwing uit voor mogelijke bomaanslagen in Hua Hin.
Wees allert!
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Waarschuwing voor bommeldingen in Hua Hin

#2 Bericht door prajak » vrijdag 15 april 2016, 00:43

Heb je een bron?

Vandaag om 06.45 uur Thaise tijd geven noch de Bangkok Post noch The Nation dat bericht weer en het zou 'breaking news' zijn zo dicht bij het koninklijk paleis. Ook in Huahinexpatnews van de 14e staat niets.

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Waarschuwing voor bommeldingen in Hua Hin

#3 Bericht door dutch » vrijdag 15 april 2016, 02:36

prajak schreef:Heb je een bron?

Vandaag om 06.45 uur Thaise tijd geven noch de Bangkok Post noch The Nation dat bericht weer en het zou 'breaking news' zijn zo dicht bij het koninklijk paleis. Ook in Huahinexpatnews van de 14e staat niets.
Alhoewel ik het met de mening van Elst lang niet altijd eens ben maar........ook de continue kritiek op alles wat ze schrijft vervelend vind ( vrijheid van Meningsuiting svp) ,is deze vraag meer dan terecht en zeker omdat er ook zeer duidelijk word aangegeven welke betrouwbare bronnen allemaal NIETS vermelden.
Ook het feit dat (indien hij aan de betere hand is) dit een zo goed als continue verblijf van Zijne Majesteit is,zou dit groot nieuws zijn!!!!!!!
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Waarschuwing voor bommeldingen in Hua Hin

#4 Bericht door prajak » vrijdag 15 april 2016, 04:48

Er staat iets op een facebookpagina van iemand en een foto van wat politie op een markt maar als het de grote kranten niet eens haalt dan zal het loos alarm zijn. En dat komt ook wel eens voor.

https://www.facebook.com/groups/WeLoveH ... 792311548/

Gebruikersavatar
sunbird
Expat
Expat
Berichten: 582
Lid geworden op: dinsdag 10 augustus 2010, 06:07
Locatie: Mahasarakham

Re: Waarschuwing voor bommeldingen in Hua Hin

#5 Bericht door sunbird » vrijdag 15 april 2016, 06:10

elst99 schreef:Tot a.s. Maandag gaat er een waarschuwing uit voor mogelijke bomaanslagen in Hua Hin.
Wees allert!
Wat een onzin, druiloor wil flink doen
Ik lig hier heerlijk in het zwembad
En ja hoor af en toe een bom
55555 waterbom5555

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Waarschuwing voor bommeldingen in Hua Hin

#6 Bericht door elst99 » vrijdag 15 april 2016, 08:01

Deze druiloor geeft alleen weer, wat een zeer betrouwbaar iemand schreef !
Dat het niet in de kranten staat, ach wat naïef, toeristen hè.
De koning ligt al heel lang in Bangkok is vorig jaar weer even in Hua Hin geweest.
Maar goed, jullie doen maar.
Het zou gaan om, de Cicade markt, Market village, en de Nachtmarkt plaatsen waar veel toeristen komen de waarschuwing is tot maandag allert te zijn, er is erg veel politie aanwezig.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Waarschuwing voor bommeldingen in Hua Hin

#7 Bericht door prajak » vrijdag 15 april 2016, 10:08

Dit lees ik op FB:

We always have to be vigilant, especially during "the holidays". However, there is not official warning from the police or any government body. Our Security Manager just verified this again. The original post about increased police present to achieve confidence for tourists in Hua Hin (without mentioning anything about a bomb) started here https://www.facebook.com/talayhuahin?fref=ts and it then evolved into a bomb threat through the power of social media. Anyway, you all stay safe, some crank things did happen over the last couple of nights in the Hilton area.....

Een ander schrijft: 'helemaal niks aan de hand, alles rustig'.

Gelukkig maar. Soms maakt men van een mug een olifant.

Thailand ontkomt evenwel niet aan het internationaal terrorisme, we hebben dat in Bangkok gezien met de Oeigoeren, met de IS dreiging, met de onvrede tussen groepen in de Thaise samenleving, dus dat men alert is is begrijpelijk. Helemaal veilig ben je alleen in je kist en daar wil ik nog niet aan denken.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Waarschuwing voor bommeldingen in Hua Hin

#8 Bericht door driver » vrijdag 15 april 2016, 16:27

elst99 schreef:Deze druiloor geeft alleen weer, wat een zeer betrouwbaar iemand schreef !
Dat het niet in de kranten staat, ach wat naïef, toeristen hè.
De koning ligt al heel lang in Bangkok is vorig jaar weer even in Hua Hin geweest.
Maar goed, jullie doen maar.
Het zou gaan om, de Cicade markt, Market village, en de Nachtmarkt plaatsen waar veel toeristen komen de waarschuwing is tot maandag allert te zijn, er is erg veel politie aanwezig.
Degenen hier die weten / denken dat het veilig is in Hua Inn kunnen dan misschien de komende dagen ffe op de genoemde plekken gaan bivakeren en rondhangen om zelf te ervaren of ze een mogelijk doelwit worden van wie dan ook.
Gebeurt er niks en zien ze geen verscherpte controles oid hadden ze blijkbaar gelijk gebeurt er toch iets zijn ze hier met wat pech voor hun binnenkort niet meer aanwezig wslijk om erover te schrijven :giggle:

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Waarschuwing voor bommeldingen in Hua Hin

#9 Bericht door jumbo » zaterdag 16 april 2016, 01:13

een gewaarschuwd mens telt voor twee??
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Waarschuwing voor bommeldingen in Hua Hin

#10 Bericht door prajak » zaterdag 16 april 2016, 10:36

Er is en er was geen dreiging in Hua Hin. Een blog waarvan ik hier de naam niet mag noemen plaatst vandaag het commentaar van de politie: 'Loos alarm, en de extra aanwezigheid van politie was normaal voor songkran'.

Iemand heeft het verhaal aangedikt, mogelijk onbewust, maar het was weer eens paniek om niks. Wat onverlet laat dat alleen een onbewoond eiland nog veilig is tegenwoordig. Boosaardige gekken zitten helaas overal.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Waarschuwing voor bommeldingen in Hua Hin

#11 Bericht door elst99 » zaterdag 16 april 2016, 11:01

Dan heb je het niet goedgelezen en ik heb het van een zeer betrouwbare bron,eigenaresse van 2 hotels en THE Mall.
En als zei zegt dat er enorm veel politie op de been is en er veel gecontroleerd wordt, geloof ik haar en niet iemand die hoog boven in het niemandsland achter z'n computer zit.
Heb 15 jaar Songkran in Hua Hin meegemaakt en nog nooit meegemaakt dat er veel politie op de been was in Hua Hin.
Heb alleen maar gewaarschuwd, van wat ik uit betrouwbare bron heb ervaren!
En dan wordt je weer voor alles en nog wat beschuldigd, leuk forum!
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1432
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Waarschuwing voor bommeldingen in Hua Hin

#12 Bericht door Joep » zaterdag 16 april 2016, 11:09

Ach in deze tijd wordt overal op gereageerd, kijk maar deze week op Schiphol.
Hoop heisa om een man die iets te diep in het glasje heeft gekeken.
Als iemand een melding doet (waar ter wereld ook) wordt er met groot materieel uitgerukt.
Vaak loos alarm, maar het zou maar net die ene keer zijn dat ze niet uitrukken en er gebeurd iets.
Dan is de wereld te klein en heeft iedereen gelijk zijn mening klaar.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Waarschuwing voor bommeldingen in Hua Hin

#13 Bericht door elst99 » zaterdag 16 april 2016, 11:11

Het was geenszins mijn bedoeling om paniek te zaaien, alleen te waarschuwen!
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Duncan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1356
Lid geworden op: zondag 10 oktober 2010, 03:19

Re: Waarschuwing voor bommeldingen in Hua Hin

#14 Bericht door Duncan » zaterdag 16 april 2016, 11:14

Hua Hin "zou" een target kunnen zijn, net zoals Bangkok, Pattaya, Schiphol, Utrecht CS, de Ramblas etc. We leven nu eenmaal in tijden dat de stabiliteit niet meer is wat hij geweest is dus kan het geen kwaad om je ogen en oren open te houden. Wat natuurlijk niet wil zeggen dat je jezelf 24/7 op je eigen slaapkamer moet opsluiten en de deur niet meer open te doen maar nogmaals, waakzaamheid kan geen kwaad. En dat betekent niet dat je met een grote boog om hoofddoekjes en baarden heen moet lopen maar wel dat je uitkijkt voor achtergelaten koffers, mensen die te lang doelloos heen en weer lopen met iets te opvallende brillen/snorren/baarden etc. Voorkomen is immers beter dan genezen...
En verder is het natuurlijk zo dat je gaat als het je tijd is, of dat nou door een kogel met jouw naam erop is, een automobilist die niet uitkijkt, een hap kleefrijst waar je je in verslikt of dat je zelf gewoon niet meer wakker wordt, eindresultaat is hetzelfde. Je bent uitgespeeld met de kaarten die je tot je beschikking had, einde oefening, klaar. Tijd voor een volgend spel... :angel:

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1432
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Waarschuwing voor bommeldingen in Hua Hin

#15 Bericht door Joep » zaterdag 16 april 2016, 11:22

Was niet persoonlijk Elst, maar Duncan heeft het juist omschreven.
Gevaar loert op de hele wereld, maar je moet gewoon door met leven.

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”