Droogte in Thailand

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Thaimax
Expat
Expat
Berichten: 507
Lid geworden op: zondag 27 februari 2005, 01:24
Locatie: Doi Saket, Chiang Mai
Contacteer:

Droogte in Thailand

#1 Bericht door Thaimax » woensdag 13 april 2016, 08:13

Helaas hebben vele mensen last van de droogte, gelukkig zijn wij hiervan (nog) gevrijwaard we hebben op ons terrein van 2 rai 3 'putten' laten boren eentje voor ons dagelijks gebruik met voorraad tank van 2.500 liter een andere voor de groente tuin en nog een om de visvijver ( circa 500 kuub) zo nu en dan weer op niveau te brengen.

Hoe staat het bij andere forum leden ??
GREED has made a stone of what once was a heart.........

http://www.thai-teakwoodhouse.com

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Droogte in Thailand

#2 Bericht door prajak » woensdag 13 april 2016, 09:34

Geen probleem.

Nongkhai is een provincie rijk aan meren, vennen en riviertjes en de Mekong is nabij. De stadswaterleiding loopt langzaam maar hij loopt. Wij gebruiken in de droge tijd 20 kuub in de maand waarvan de helft voor de tuin die dagelijks wordt gesproeid. Ik heb een kleine tank van 500 L.

De rijstvelden, vele hectaren om ons heen, worden van water voorzien uit het 8 x 1 km grote meer naast de dorpen hier (gevuld met regenwater en in verbinding met de Mekong) via een pomp- en buizenstelsel. Maar veel velden liggen nu droog te rusten en gaan pas weer in gebruik na songkran.

Erger is, las ik, dat een grote dam nabij Khon Kaen zo laag staat dat de stroomproductie daar moet stoppen. Dat betekent dat men elders moet gaan halen en dat zal uit Laos zijn.

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Droogte in Thailand

#3 Bericht door brake034 » woensdag 13 april 2016, 09:53

De rivieren in Chiang Rai zijn erg laag, we hebben een klein beetje regen gehad vorige week maar dat was lang niet genoeg.
Er is nog voldoende water in de reservoirs maar als de boeren de rijstvelden gaan irrigeren ben ik bang dat er weinig overblijft.

Wij geven de tuin water uit de 15 meter diepe waterput, daar gebruiken we geen gemeentewater voor.
Marcel

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Droogte in Thailand

#4 Bericht door dutch » woensdag 13 april 2016, 12:03

Zover als ik begrepen heb,wordt er op school ook totaal niet over gesproken.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”