thaise imigratie dienst nong khai

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
yandre
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1007
Lid geworden op: woensdag 26 augustus 2009, 21:56
Locatie: nongkhai

Re: thaise imigratie dienst nong khai

#16 Bericht door yandre » vrijdag 11 maart 2016, 16:09

ok dan zijn ze je niet vergeten .
en ja snif snif steek je iedereen aan
nog een week te gaan dus ben je wel opgeknapt.

Duiker
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1767
Lid geworden op: maandag 23 juli 2007, 22:14
Locatie: Nederland / Belgie / Thailand

Re: thaise imigratie dienst nong khai

#17 Bericht door Duiker » vrijdag 11 maart 2016, 18:36

Ik bedoel een kleine overstay NA 20 maart. Wat gebeurt er als ik 2 dagen overstay heb NA 20 maart. Ik lees nergens dat dat dan 500 bath/dag is. Wel voor 20 maart.
We leven in het midden van de ruimte, maar aan de rand van de tijd.

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: thaise imigratie dienst nong khai

#18 Bericht door Hua Thale » zaterdag 12 maart 2016, 01:22

Dus zullen de 'normale oude' regels gelden duiker als men daar niks over vermeld.
Hier is dat 5 dagen VOOR en 5 dagen NA je 90 dagen stempeldatum zo uit het hoofd bij de immigratie.
De bufferzone zeg maar.
[Is wel eens een ietsje ander tijdbestek geweest deze eeuw dus kan misschien nog verschillen her en der]
DAARNA gaat de boeteregeling in als je jezelf meldt A 500 Baht per dag tot max 20.000 als je visum voor de rest nog correct is kan je blijven zo niet moet je het land uit.
En ja 90 keer 500 is geen 20.000. :giggle3:
Als ze je bij een openbare controle erop attenderen zal de procedure vrijwel het zelfde zijn.
Meer als 90 dagen en de nieuwe regels gaan in.
Lijk mij allemaal duidelijk.
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: thaise imigratie dienst nong khai

#19 Bericht door prajak » zaterdag 12 maart 2016, 01:27

Duiker, wacht nog een weekje af.

De 90 dagen overtreden is wat anders: je hebt immers een stempel tot zekere datum. Daar zit een eigen boete op.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: thaise imigratie dienst nong khai

#20 Bericht door prajak » donderdag 17 maart 2016, 01:25

Morgen 9 uur Andre, ik ga er heen zonder Kai want de bijeenkomst zal in een soort Engels zijn. Ben benieuwd of ze meer uit de hoge hoed toveren dan de regels zelf. Men is best creatief hier als het om een potje pesten gaat.

yandre
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1007
Lid geworden op: woensdag 26 augustus 2009, 21:56
Locatie: nongkhai

Re: thaise imigratie dienst nong khai

#21 Bericht door yandre » donderdag 17 maart 2016, 03:02

ja ben er ook morgen noi gaat ook niet mee
ja ben benieuwd mischien vinden ze deze manier makkelijker
dan een copy geven als je de imigratie bezoekt ?

euromonkey
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 252
Lid geworden op: maandag 12 september 2011, 04:31

Re: thaise imigratie dienst nong khai

#22 Bericht door euromonkey » donderdag 17 maart 2016, 04:15

Laat ons alle weten of het gezellig was.
Ben uiteraard ook benieuwd of er nog wat zinnnigs gezegt is.
Daarna zien we wel of we in Udon ook een gezellige dag voorgeschotelt krijgen.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: thaise imigratie dienst nong khai

#23 Bericht door prajak » donderdag 17 maart 2016, 06:05

Morgen volledig verslag, heer Euromonkey, er staat ook nog een vraag van Duiker genoteerd.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: thaise imigratie dienst nong khai

#24 Bericht door prajak » vrijdag 18 maart 2016, 07:12

Het Immigration seminar

Dat is vrijdagmorgen 18 maart om 09 uur in Hotel Asawann in Nongkhai. Dat hotel is fleur de sjiek eerste klas. Dat zag ik al eens aan de parkeerplaats want er staan regelmatig Mercedes Benz en BMW en Audi en andere dure karren.

Maar deze morgen staan er bruine pickupjes, ik denk, waar ken ik die toch van?, en ik schuif mijn Honda er ergens tussen. Een paar treden en je bent in de hal en men wijst mij de lift naar de tweede etage die daar ‘M’ heet.

In de balzaal moet ik zijn en gedienstige politiemensen wijzen me de weg. Zo ben ik nog nooit tegemoet getreden door Immigration: meestal zijn het botte chagrijnige lieden die voor het laatst gelachen hebben toen in 1831 Jan van Speijk de lucht in ging.

Nou nou, het mag wat kosten vandaag! De balzaal vol met keurig wit beklede stoelen, flesje water en rietje er op, en er staan er 2x9 naast elkaar over minstens 15 rijen dus men rekent op max 270 personen. De voorste rij is voorzien van naamkaartjes zoals ‘de ambassade van Korea’ en noem nog een paar landen op zoals Maleisië dus toen wat later heren met tulband en dames met sjaaltje binnen kwamen wist ik waar ze vandaan kwamen en waar ze zich zouden zetten.

Yandre zit inmiddels naast me en wij zien meer mensen binnen komen dan voorzien. Vooruit, men trekt enkele blikken met stoelen open en plaatst steeds twee stoelen aan de buitenrijen en in het midden, daarmee de voorraad vergrotend tot 360 personen. Deze stoelen krijgen geen flesje Asawann water en dus ook geen rietje zodat de laatkomers in nooddruft dit seminar zullen moeten zien te overleven.

En mochten ze andere druften krijgen, voor je er uit bent heb je in je broek gepiest, zo vol zit het. Het aantal hotemetoten heeft nu het maximum wel bereikt maar eerst gaan nog zijdeuren open waar ook mensen kunnen zitten. Zeg: 400 mensen aanwezig.

De alles-aan-elkaar-sprekerd spreekt keurig Engels dat helaas voor een stuk wordt ingeslikt door de geluidsinstallatie maar we begrijpen dat de generaal-majoor uit Bangkok ons komt toespreken. Dat doet ie in het Thais; het is een belegen meneer en zal op school geen Engels hebben gehad.

Daarna komt een jongere luitenant-generaal die in keurig Engels komt vertellen dat wij vast wel Thais verstaan dus die gaat verder in Thais. Hij heeft lichtbeelden over de 30 dagen vrijstelling en laat ons een smoelenparade zien van de mensen die men laatstelijk heeft opgepakt inclusief de ontdekte valse paspoorten en mensensmokkel.

Maar dan komt waar we voor zijn gekomen: de regels die op 20 maart in gaan. En die zijn poepsimpel:

Je gaat je zelf melden:

Overstay meer dan 90 dagen maar geen jaar; 1 jaar er uit.
Meer dan 1 jaar maar geen 3; 3 jaar er uit
Meer dan 3 jaar maar geen 5; 5 jaar er uit
Meer dan 5 jaar; 10 jaar er uit.

In geval dat men je ontdekt en arresteert:
Overstay tot een jaar; 5 jaar er uit
Meer dan een jaar; 10 jaar er uit.
(Precies een jaar: staat er niet...)

Website: www.immigration.co.th

In de wolken van zoveel goeds komt nu een meneer van de TAT ons vertellen dat Nongkhai zevende staat op de lijst van steden waar het goed toeven is voor pensioen! Da’s aardig, zeker als je weet dat het onderzoek al 15 jaar oud is.... Men vertelt wat over C-Rai en C-Mai en Phuket en dat allemaal in kloterig Engels.

Ondertussen komen cameraploegen de zaal binnen en jawel, de alles-aan-elkaar-sprekerd vertelt ons dat we de mond moeten houden want de grote Immigration baas komt IN ONZE ZAAL een persconferentie houden en dat gaat in het Thais en zachtjes ook. De eerste farang beginnen nu nodig naar de pot te moeten en nemen al hun spullen mee. De grote baas staat met zijn rug naar ons toe maar de camera’s moeten dit feilloos registreren....

Yandre en ik besluiten ook maar op te stappen en dan ineens is de sprekerd er weer en worden de ingeleverde vragen behandeld. Niet van mij, mij is niks gevraagd.

Vraag: als ik door ziekte geen nieuw jaarstempel kan vragen, wat dan. De verantwoordelijke, die ik nog nooit op het Immi kantoor heb gezien, vertelt in keurig Thais dat je dan een doktersbriefje moet halen, dat de Immi je thuis of in het ziekenhuis komt bezoeken en dat je max 90 dagen extra krijgt.

(En zover ik de wet ken, voor toeristen geldt dat ook een begeleider mag blijven zolang de zieke niet mag vliegen. Maar dat wordt niet gevraagd.)

Vraag: je vergeet de 90 dagen melding. Men vertelt dat de Immi daar soepel mee om zal gaan en dat dat niks kost. Hum, daar lopen de meningen toch over uiteen, iets gratis in Thailand?, maar wel wordt duidelijk dat het geen verbanning oplevert want je hebt immers een geldig jaarstempel.

Nu is het echt tijd te gaan, buiten staat koffie met cake gereed, en ik sluit deze waarlijk optrekkende dag af. Weer een ochtend naar de ...

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: thaise imigratie dienst nong khai

#25 Bericht door prajak » vrijdag 18 maart 2016, 07:16

Tja, Duiker, nu jouw vraag: je hebt twee dagen overstay.

Dit is niet behandeld maar ga het schema af:

- je meldt je zelf: ik denk de oude regeling, 500 b/d met een max van 20.000 maar ze kunnen je ook in de bak stoppen.

- je wordt opgepakt tijdens een controle: 5 jaar er uit.

Ik verwacht dat EEN dag overstay ontdekt op de luchthaven (want je gaat pas na 24 uur de paspoortcontrole door) geen probleem zal geven. Maar strikt genomen...... Misschien lees je dat op de website. Ik weet het niet.

euromonkey
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 252
Lid geworden op: maandag 12 september 2011, 04:31

Re: thaise imigratie dienst nong khai

#26 Bericht door euromonkey » vrijdag 18 maart 2016, 07:27

Nou het lijkt er op dat je genoten hebt.
In ieder geval je thais kunnen ophalen en de kans gehad om op de foto te gaan met HELE belangrijke mensen.
Jullie moesten dus allemaal komen opdraven voor de grote "IK" show.

Een jaar of 5 geleden hier ook gehad kwam zelfs de hoofdman me ophalen.
Een ieder moest zich melden met vrouw en we kregen een verhaal over relaties tussen westerse en thai.
Na een half uur moest ik overgeven van de onzin en ben naar huis gegaan.
Mijn vrouw is gebleven en had veel gelachen met andere thaise dames.
Ze vonden het vreemd dat halverwege er nog maar 10 farangs van de dikke 100 aanwezig waren.
Zal wel iets in de koffie gezeten hebben.

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1432
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: thaise imigratie dienst nong khai

#27 Bericht door Joep » vrijdag 18 maart 2016, 07:29

ach het was gezellig zo te lezen en nog gratis ook.
wat wil je nog meer [$) [$)

yandre
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1007
Lid geworden op: woensdag 26 augustus 2009, 21:56
Locatie: nongkhai

Re: thaise imigratie dienst nong khai

#28 Bericht door yandre » vrijdag 18 maart 2016, 09:43

ja zo als prajak al bevestigd erg druk
heb nog even genoten van een goede bak koffie en
een worste broodje noem ik het maar en wat kleine
kokosnoot desert.
flink uit gepakt door de imigratie dienst maar dat zal wel
geweest zijn om dat de hoge piet uit bangkok aan wezig was.
al met al ja een uitleg over de nieuwe wet .
valt mij dan op dat het in deze provincie zo groot werd gebracht
mischien om dat het een grens provincie is.

euromonkey
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 252
Lid geworden op: maandag 12 september 2011, 04:31

Re: thaise imigratie dienst nong khai

#29 Bericht door euromonkey » vrijdag 18 maart 2016, 10:10

Alle hoge pieten hadden vandaag het noordoosten op het programma.
De PM is zelfs bij ons inde buurt geweest met een heli.
Vanavond vliegen ze weer allemaal terug naar het veilige Bangkok

Duiker
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1767
Lid geworden op: maandag 23 juli 2007, 22:14
Locatie: Nederland / Belgie / Thailand

Re: thaise imigratie dienst nong khai

#30 Bericht door Duiker » vrijdag 18 maart 2016, 19:58

Nou Prajak, je hebt het mooi verwoord hoor! Eigenlijk, en ik durf dat best te zeggen, had ik toch wel een foto verwacht waar je samen met en of andere hoge hotemetoot op stond. Eigenlijk moet ik jullie zeggen. Mai pen rai. Het verslag is er, en dat is het voornaamste. Dat het water heeft mogen smaken!
We leven in het midden van de ruimte, maar aan de rand van de tijd.

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”