Mijn Mercedes Benz 300B uit 1953

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Mijn Mercedes Benz 300B uit 1953

#1 Bericht door prajak » vrijdag 19 februari 2016, 10:16

Mijn Mercedes Benz 300B uit 1953

Wil jij ook zo’n hebbedingetje thuis? Moet je monnik worden. Dan zwem je in de poen en heeft niemand in de gaten dat je een ‘armoedig’ bestaan leidt en toch ‘old cars’ verzamelt.

Want armoe, dat is het. De monnik heeft een Mercedes zoals geschreven en die zou hem geschonken zijn door dankbare gelovigen.

Niks mis mee, maar die ‘dankbare’ gelovigen blijken te bestaan uit stiekeme import, ontduiken van invoerbelasting en BTW, liegen naar links en naar rechts, en nu de waarheid boven water komt en maatregelen dreigen staat het land eindelijk op zijn kop.

ZO behoort een hoge monnik niet met de waarheid om te gaan.

Lees en huiver hoe aardse genoegens niet zonder list en bedrog voorbij gaan aan de hoge geestelijkheid:
http://www.bangkokpost.com/news/politic ... g-mercedes

Na de monniken die mensen uit hun huis jagen, die illegale abortus toelaten in de tempel, die het niet zo nauw nemen met het celibaat (denk aan de jujubes van laatst....) is dit weer een stap die mensen laat roepen dat de wetgeving die de orde bijna aan het werelds gezag onttrekt moet worden herzien. Plus natuurlijk een draaiom-voor-de-oren voor al die monniken die sjoemelen.

En de goeie monniken zijn weer het slachtoffer want ook zij worden er op aangekeken.

=

Tja, Lammert, met jouw Alfa'tje, had je maar monnik moeten worden hoor! :giggle2:

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Mijn Mercedes Benz 300B uit 1953

#2 Bericht door prajak » zaterdag 20 februari 2016, 01:17

De monnik die op de nominatie staat hoogste monnik in Thailand te worden, heeft aangeboden die Mercedes af te staan om van het gedoe af te zijn. OK, een goede stap, maar de overheid heeft al laten weten de fraudezaak niet zo maar te sluiten. En de vraag is wat dat waard is als meneer inderdaad wordt benoemd tot hoogste monnik...... :?:

yandre
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1007
Lid geworden op: woensdag 26 augustus 2009, 21:56
Locatie: nongkhai

Re: Mijn Mercedes Benz 300B uit 1953

#3 Bericht door yandre » zaterdag 20 februari 2016, 04:44

en de thai veele daar tegen op kijkken ja is een hoge monnik
maar goed dat is voor een ieder hoe hij er over denkt natuurlijk.
maar onder tussen .

Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2399
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

Re: Mijn Mercedes Benz 300B uit 1953

#4 Bericht door serpay » zaterdag 20 februari 2016, 07:09

prajak schreef:Mijn Mercedes Benz 300B uit 1953

Wil jij ook zo’n hebbedingetje thuis? Moet je monnik worden. Dan zwem je in de poen en heeft niemand in de gaten dat je een ‘armoedig’ bestaan leidt en toch ‘old cars’ verzamelt.

Want armoe, dat is het. De monnik heeft een Mercedes zoals geschreven en die zou hem geschonken zijn door dankbare gelovigen.

Niks mis mee, maar die ‘dankbare’ gelovigen blijken te bestaan uit stiekeme import, ontduiken van invoerbelasting en BTW, liegen naar links en naar rechts, en nu de waarheid boven water komt en maatregelen dreigen staat het land eindelijk op zijn kop.

ZO behoort een hoge monnik niet met de waarheid om te gaan.

Lees en huiver hoe aardse genoegens niet zonder list en bedrog voorbij gaan aan de hoge geestelijkheid:
http://www.bangkokpost.com/news/politic ... g-mercedes

Na de monniken die mensen uit hun huis jagen, die illegale abortus toelaten in de tempel, die het niet zo nauw nemen met het celibaat (denk aan de jujubes van laatst....) is dit weer een stap die mensen laat roepen dat de wetgeving die de orde bijna aan het werelds gezag onttrekt moet worden herzien. Plus natuurlijk een draaiom-voor-de-oren voor al die monniken die sjoemelen.

En de goeie monniken zijn weer het slachtoffer want ook zij worden er op aangekeken.

=

Tja, Lammert, met jouw Alfa'tje, had je maar monnik moeten worden hoor! :giggle2:
tja als lammert zo een alfa heeft.
http://fahrzeuge.autoscout24.de/?atype= ... tton&dtr=s

Gebruikersavatar
Lammert de Haan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1538
Lid geworden op: maandag 12 januari 2015, 19:59
Locatie: Heerenveen

Re: Mijn Mercedes Benz 300B uit 1953

#5 Bericht door Lammert de Haan » zaterdag 20 februari 2016, 11:48

serpay schreef:
prajak schreef:Mijn Mercedes Benz 300B uit 1953

Wil jij ook zo’n hebbedingetje thuis? Moet je monnik worden. Dan zwem je in de poen en heeft niemand in de gaten dat je een ‘armoedig’ bestaan leidt en toch ‘old cars’ verzamelt.

Lees en huiver hoe aardse genoegens niet zonder list en bedrog voorbij gaan aan de hoge geestelijkheid:
http://www.bangkokpost.com/news/politic ... g-mercedes

Na de monniken die mensen uit hun huis jagen, die illegale abortus toelaten in de tempel, die het niet zo nauw nemen met het celibaat (denk aan de jujubes van laatst....) is dit weer een stap die mensen laat roepen dat de wetgeving die de orde bijna aan het werelds gezag onttrekt moet worden herzien. Plus natuurlijk een draaiom-voor-de-oren voor al die monniken die sjoemelen.

=

Tja, Lammert, met jouw Alfa'tje, had je maar monnik moeten worden hoor! :giggle2:
tja als lammert zo een alfa heeft.
http://fahrzeuge.autoscout24.de/?atype= ... tton&dtr=s
Bijna Serpay, bijna. Maar ik moet me hiermee 'behelpen' (en dan in metaal-blauw):

Afbeelding
DISCLAIMER:
Het lezen van mijn berichten kan ernstig hersenletsel veroorzaken. Hiervoor aanvaard ik echter geen enkele aansprakelijkheid.

Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2399
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

Re: Mijn Mercedes Benz 300B uit 1953

#6 Bericht door serpay » zaterdag 20 februari 2016, 15:19

dit is toch een prachtwagen de 156. mijn oude 156 diesel had 350.000 op de teller staan en nooit een centje pijn gehad.
daarna een gt gehad en ook nog nooit geen probleem mee gehad. tja en nu de giullieta QV deze heb ik pas een jaar maar ook met deze auto nog geen problemen gehad.

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1377
Lid geworden op: woensdag 07 januari 2009, 14:30

Re: Mijn Mercedes Benz 300B uit 1953

#7 Bericht door pong » zaterdag 27 februari 2016, 07:28

En nu heeft zich geheel vrijwillig een andere monnik gemeld die ook een antieke wagen heeft die als onderdelen zou zijn ingevoerd. Ergens uit een dorpke vlakbij BKK/Nakorn Pathom.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Mijn Mercedes Benz 300B uit 1953

#8 Bericht door driver » zaterdag 27 februari 2016, 09:32

Blijven sponseren die gasten voor de meeste Thai zijn ze zowat heilig tenslotte dus ook deze heren komen later wslijk wel weer aan hun centjes en spulletjes.

Gebruikersavatar
Lammert de Haan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1538
Lid geworden op: maandag 12 januari 2015, 19:59
Locatie: Heerenveen

Re: Mijn Mercedes Benz 300B uit 1953

#9 Bericht door Lammert de Haan » zaterdag 27 februari 2016, 10:07

serpay schreef:dit is toch een prachtwagen de 156. mijn oude 156 diesel had 350.000 op de teller staan en nooit een centje pijn gehad.
daarna een gt gehad en ook nog nooit geen probleem mee gehad. tja en nu de giullieta QV deze heb ik pas een jaar maar ook met deze auto nog geen problemen gehad.
Mijn 156 staat 'nog maar' op 255.000 km. dus hij kan nog wel even mee. Hij rijdt nog steeds als een trein en, anders dan bij de NS, zonder enige vertraging. :giggle:

Jij moet je dus 'behelpen' met de Giullieta QV:

Afbeelding

De altijd nogal koele Drent zou dan zeggen:"Dat kon slechter".

De veel spontanere Fries zegt dan nogal gauw:"Een fantastische auto".

Ik vind die 'eigenwijze' neus nog altijd het toppunt van schoonheid. Typisch Alfa Romeo en altijd een blikvanger!
DISCLAIMER:
Het lezen van mijn berichten kan ernstig hersenletsel veroorzaken. Hiervoor aanvaard ik echter geen enkele aansprakelijkheid.

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Mijn Mercedes Benz 300B uit 1953

#10 Bericht door Ben » zaterdag 27 februari 2016, 10:17

Foei lelijk!!

Nog niet eens de tijd genomen om een goede plek te creeren voor de nr plaat .

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Mijn Mercedes Benz 300B uit 1953

#11 Bericht door Hua Thale » zaterdag 27 februari 2016, 10:23

De Mazda cx series lijken er erg veel op.
Een kennis heeft er een super mooie wagen voor denk aanzienlijk minder.

Afbeelding
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

Gebruikersavatar
Lammert de Haan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1538
Lid geworden op: maandag 12 januari 2015, 19:59
Locatie: Heerenveen

Re: Mijn Mercedes Benz 300B uit 1953

#12 Bericht door Lammert de Haan » zaterdag 27 februari 2016, 10:34

Hua Thale schreef:De Mazda cx series lijken er erg veel op.
Een kennis heeft er een super mooie wagen voor denk aanzienlijk minder.

Afbeelding
Nog even de neus en de koplampen aanpassen en het begint er écht op te lijken. Maar nu is het nog maar niets!
DISCLAIMER:
Het lezen van mijn berichten kan ernstig hersenletsel veroorzaken. Hiervoor aanvaard ik echter geen enkele aansprakelijkheid.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Mijn Mercedes Benz 300B uit 1953

#13 Bericht door driver » zaterdag 27 februari 2016, 11:22

Ben schreef:Foei lelijk!!

Nog niet eens de tijd genomen om een goede plek te creeren voor de nr plaat .
Van auto's heb jij dus geen verstand lees ik :mrgreen:. Ik ook niet echt want ik rij een Fiat Panda maar serpay zijn auto vindt ik een fraaie en het rijdt ook prima heb ik gemerkt.

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Mijn Mercedes Benz 300B uit 1953

#14 Bericht door Ben » zaterdag 27 februari 2016, 13:49

driver schreef:
Ben schreef:Foei lelijk!!

Nog niet eens de tijd genomen om een goede plek te creeren voor de nr plaat .
Van auto's heb jij dus geen verstand lees ik :mrgreen:. Ik ook niet echt want ik rij een Fiat Panda maar serpay zijn auto vindt ik een fraaie en het rijdt ook prima heb ik gemerkt.
Klopt had er ook geen verstand van, Ik reed (Sch**rde) ermee.
Ik reed maar slappe wagentjes Audi quatro, Golf GTI Golf G60, Mazda RX7 ,VW Scirroco 225 pk Rieger getuned :o :o
Renault Fuego,(pokkewagen)haha BMW 524 TDI ,Ford scorpio.
En daar zaten de Nr borden in het midden :giggle:

Vergeten een fiatje 127 geel :mrgreen: ;) en nog een aantal andere booschappen wagentjes.
Zomaar een greep wat ik kan herinneren

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Mijn Mercedes Benz 300B uit 1953

#15 Bericht door driver » zaterdag 27 februari 2016, 14:13

Ben..bij al die auto's zaten de k.platen in het midden dus allemaal eenheidsworsten ha, ha.Alfa durft daar vanaf te wijken dus hulde daarvoor ;). Zo een gele Fiat 127 heb ik ook gehad met zwart dak.Eerste auto was een Lada 1500 s zonder stuurbekrachtiging. Fiat model.was dst en reedt best goed vondt ik.Daarna nog wel wat van die vierwielers gehad w.o Audi a6 stationkar en passat station vanwege werk en de kinderen toen.Panda..Datsun 120 A..ect..zit op de mobiel en moet weer wat werken tot latersxzz

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”