Een spelletje Bridge is gevaarlijk in Thailand.

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Een spelletje Bridge is gevaarlijk in Thailand.

#16 Bericht door printen44 » vrijdag 05 februari 2016, 16:58

Het verhaal van een van de bridgespelers:

http://bridgewinners.com/article/view/c ... -criminal/

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Een spelletje Bridge is gevaarlijk in Thailand.

#17 Bericht door Ben » zaterdag 06 februari 2016, 10:06

Banglamung District Chief Chakorn Kanjawattana, who provided the tip to police that led to the crackdown, insisted bridge is only legal if played in a private group at a private residence.

He said it’s up to the court to decide whether the seniors, who were playing in a public place, aimed to gamble. http://www.khaosodenglish.com/detail.php

They do play bridge in Thailand. Even the 37th ASEAN Championship which was just held.

http://www.thailandbridgeleague.com/asean/index.php


:cheesy: :cheesy: :cheesy: :cheesy:

Hoe l*l ik me ergens uit na zo'n blunder.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Een spelletje Bridge is gevaarlijk in Thailand.

#18 Bericht door prajak » zaterdag 06 februari 2016, 10:15

Tja, heer Ben, daar in dat politiebureau liggen 160 lapjes van 1.000 in de kast en ik denk dat men er dagelijks even aan ruikt voordat ze het 'met graagte' terugbetalen of naar de staatsruif brengen. :giggle:

Het gezichtsverlies voor Thailand is immens en men zal een oplossing zoeken waarmee iedereen weg kan komen: geld terug, aanklachten in de prullenbak maar de spelers zullen een vereniging moeten formaliseren en een plekkie zoeken waar ze in afzondering kunnen sporten. O ja, en speelkaarten kopen waar accijns op is betaald......

En de Thai: die gokt lustig verder op hanen, buffels, grote krekels en op de stand van de SET voor de illegale loterij maar daar wordt wat gesponsord in kontzakken. En dat brengt het terug naar het ware probleem: geld in het klauwtje. De joker heeft zijn gezicht laten zien en laat niet met zich spotten.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Een spelletje Bridge is gevaarlijk in Thailand.

#19 Bericht door printen44 » zaterdag 06 februari 2016, 11:34

prajak schreef:Tja, heer Ben, daar in dat politiebureau liggen 160 lapjes van 1.000 in de kast en ik denk dat men er dagelijks even aan ruikt voordat ze het 'met graagte' terugbetalen of naar de staatsruif brengen. :giggle:

Het gezichtsverlies voor Thailand is immens en men zal een oplossing zoeken waarmee iedereen weg kan komen: geld terug, aanklachten in de prullenbak maar de spelers zullen een vereniging moeten formaliseren en een plekkie zoeken waar ze in afzondering kunnen sporten. O ja, en speelkaarten kopen waar accijns op is betaald......

En de Thai: die gokt lustig verder op hanen, buffels, grote krekels en op de stand van de SET voor de illegale loterij maar daar wordt wat gesponsord in kontzakken. En dat brengt het terug naar het ware probleem: geld in het klauwtje. De joker heeft zijn gezicht laten zien en laat niet met zich spotten.
Als ik de media mag geloven is het gezichtsverlies voor Thailand enorm. De hele wereldpers heeft zich op deze zaak gestort en men vraagt zich wel af of de Thaise politie en meteen wordt de militaire junta erin meegesleept, wel goed bij hun hoofd zijn.

En omdat het juist in Pattaya gebeurde, de stad die omschreven wordt als "De riool van Zuid-Oost-Azie", waar alles mogelijk is wat God verbied, dat men een stelletje bejaarden oppakt, ze daadwerkelijk in de bajes zet, zonder dat er een rechter aan te pas komt, 5000 baht aan borgtocht laat betalen. Dus wordt corruptie er meteen bij gehaald in de buitenlandse pers.

En nu wringt de Thaise politie en uiteraard ook de militaire junta zich in allerlei bochten om dat gezichtsverlies zo beperkt mogelijk te houden. Maar ik denk dat de buitenlandse Ambassades er zeker op terug zullen komen. Uiteraard met diplomatieke taal.

Gebruikersavatar
weten
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 787
Lid geworden op: maandag 17 maart 2008, 15:21
Locatie: Zuid Holland- Cha am

Re: Een spelletje Bridge is gevaarlijk in Thailand.

#20 Bericht door weten » zondag 07 februari 2016, 01:01

toen ik lang geleden lid werd van dit forum heb ik is geopperd ik vertrouw hem wel.
Ik werd min of meer uitgelachen waaaat een Thai vertrouwen??? hahahaha nou daar ben ik inmiddels wel achter. Bekeuringen die je niet verdiend hebt , Het land van de betaalde smile. Jullie hebben gelijk gehad ik zal maar niet schrijven hoe ik nu over de Thai denk en nu dit weer ,voor hetzelfde geld krijgt er iemand een hart aanval. Pfff
:(
Het leven is zo simpel dat niemand het begrijpt.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Een spelletje Bridge is gevaarlijk in Thailand.

#21 Bericht door driver » zondag 07 februari 2016, 06:48

weten schreef:toen ik lang geleden lid werd van dit forum heb ik is geopperd ik vertrouw hem wel.
Ik werd min of meer uitgelachen waaaat een Thai vertrouwen??? hahahaha nou daar ben ik inmiddels wel achter. Bekeuringen die je niet verdiend hebt , Het land van de betaalde smile. Jullie hebben gelijk gehad ik zal maar niet schrijven hoe ik nu over de Thai denk en nu dit weer ,voor hetzelfde geld krijgt er iemand een hart aanval. Pfff
:(
Ik vertrouw niemand alleen mezelf als het er op aankomt de rest moet mijn vertrouwen eerst winnen als het er echt op aankomt ook in Thailand..Wat Thai betreft zijn er genoeg wel te vertrouwen lijkt me en dat heb ik ook ondervonden het is maar net wie je tegenkomt denk ik en hoe je jezelf opstelt maar op overheids gebied liggen de zaken iets anders heb ik ook een paar keer gemerkt.
Nu woon ik er uiteraard niet anders zou ik misschien ook een andere denkwijze/gedachte hebben maar de keren dat ik er ben heb ik met de overheids dienaren nog niet echt gedoe gehad en met de ambtenaren ook niet maar nogmaals ... ik ben er maar heel kort en de expats zitten er iedere dag dus hebben daar meer ervaring mee en kijk op lijkt me.
Maar dit bridge gebeuren laat overduidelijk zien hoe het ook fout , Lees in mijn ogen heel fout kan gaan.


gr driver

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Een spelletje Bridge is gevaarlijk in Thailand.

#22 Bericht door Ben » zondag 07 februari 2016, 08:16

weten schreef:toen ik lang geleden lid werd van dit forum heb ik is geopperd ik vertrouw hem wel.
Ik werd min of meer uitgelachen waaaat een Thai vertrouwen??? hahahaha nou daar ben ik inmiddels wel achter. Bekeuringen die je niet verdiend hebt , Het land van de betaalde smile. Jullie hebben gelijk gehad ik zal maar niet schrijven hoe ik nu over de Thai denk en nu dit weer ,voor hetzelfde geld krijgt er iemand een hart aanval. Pfff
:(
Sommoige mensen lopen altijd tegen de verkeerde aan .

Gebruikersavatar
weten
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 787
Lid geworden op: maandag 17 maart 2008, 15:21
Locatie: Zuid Holland- Cha am

Re: Een spelletje Bridge is gevaarlijk in Thailand.

#23 Bericht door weten » maandag 08 februari 2016, 02:32

Klopt wel een beetje ik ben veel te goed van vertrouwen zegt mijn vrouw altijd :(
Het leven is zo simpel dat niemand het begrijpt.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Een spelletje Bridge is gevaarlijk in Thailand.

#24 Bericht door driver » maandag 08 februari 2016, 08:45

weten schreef:Klopt wel een beetje ik ben veel te goed van vertrouwen zegt mijn vrouw altijd :(
Is geen verkeerde eigenschap vindt ik maar soms is het m.i ook wel handig wat op je hoede te zijn voordat je iets doet oid.
gr driver

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Een spelletje Bridge is gevaarlijk in Thailand.

#25 Bericht door Gardensafari » maandag 08 februari 2016, 15:41

driver schreef:
weten schreef:Klopt wel een beetje ik ben veel te goed van vertrouwen zegt mijn vrouw altijd :(
Is geen verkeerde eigenschap vindt ik maar soms is het m.i ook wel handig wat op je hoede te zijn voordat je iets doet oid.
gr driver
Als je (te) goedgelovig bent, maken sommigen misbruik van je.
Maar je leeft wel een stuk gemakkelijker dan hen die overal iets achter zoeken.
En dat is veel waard.
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Een spelletje Bridge is gevaarlijk in Thailand.

#26 Bericht door driver » maandag 08 februari 2016, 17:30

Gardensafari schreef:
driver schreef:
weten schreef:Klopt wel een beetje ik ben veel te goed van vertrouwen zegt mijn vrouw altijd :(
Is geen verkeerde eigenschap vindt ik maar soms is het m.i ook wel handig wat op je hoede te zijn voordat je iets doet oid.
gr driver
Als je (te) goedgelovig bent, maken sommigen misbruik van je.
Maar je leeft wel een stuk gemakkelijker dan hen die overal iets achter zoeken.
En dat is veel waard.
Overal iets achter zoeken is weer het andere uiterste dan wat ik aangaf vindt ik.Dat is ook niet mijn insteek van het leven maar te goedgelovig ook niet dat is het mij dus niet waard ;)
Bridge overigens ook niet dat is voor mij niet weggelegt.

gr driver

Gebruikersavatar
weten
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 787
Lid geworden op: maandag 17 maart 2008, 15:21
Locatie: Zuid Holland- Cha am

Re: Een spelletje Bridge is gevaarlijk in Thailand.

#27 Bericht door weten » dinsdag 09 februari 2016, 01:34

Haha de twee kanten van het gelijk. Het is altijd wat , maar inderdaad een gezonde dosis wantrouwen is nooit weg.
Het leven is zo simpel dat niemand het begrijpt.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Een spelletje Bridge is gevaarlijk in Thailand.

#28 Bericht door driver » dinsdag 09 februari 2016, 10:13

weten schreef:Haha de twee kanten van het gelijk. Het is altijd wat , maar inderdaad een gezonde dosis wantrouwen is nooit weg.
:thumbsup:

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Een spelletje Bridge is gevaarlijk in Thailand.

#29 Bericht door Hua Thale » zondag 14 februari 2016, 04:10

Het kwartje is gevallen.

Arrestatie van buitenlandse bridgers in Pattaya 'bezoedeld imago Thailand '

De recente inval bij een expat bridge club na de beschuldiging van "gokken" in Pattaya heeft de wenkbrauwen gefronst in een land waar de regering inspanningen doet die zijn gericht op de bevordering van het toerisme en sport.

Bron en volledig bericht The Nation
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

Gebruikersavatar
Lammert de Haan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1538
Lid geworden op: maandag 12 januari 2015, 19:59
Locatie: Heerenveen

Re: Een spelletje Bridge is gevaarlijk in Thailand.

#30 Bericht door Lammert de Haan » zondag 14 februari 2016, 04:54

Hua Thale schreef:Het kwartje is gevallen.

Arrestatie van buitenlandse bridgers in Pattaya 'bezoedeld imago Thailand '

De recente inval bij een expat bridge club na de beschuldiging van "gokken" in Pattaya heeft de wenkbrauwen gefronst in een land waar de regering inspanningen doet die zijn gericht op de bevordering van het toerisme en sport.

Bron en volledig bericht The Nation
Hua Thale. Die politiechef laat het er niet bij zitten en wil de zaak doorzetten. Hij kan immers ook moeilijk anders. Hoe wil men anders de borgsommen weer terugbetalen, nu het geld al lang onder 'de armen' is verdeeld en waarschijnlijk ook al wel is uitgegeven? :mrgreen: :giggle3:
DISCLAIMER:
Het lezen van mijn berichten kan ernstig hersenletsel veroorzaken. Hiervoor aanvaard ik echter geen enkele aansprakelijkheid.

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”