Rechtszaak coffeeshopondernemer Johan van Laarhoven

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Rechtszaak coffeeshopondernemer Johan van Laarhoven

#61 Bericht door prajak » donderdag 12 november 2015, 02:16

Hij heeft goed verdiend en daar heb ik geen probleem mee. En verder maar afwachten hoe het verder gaat. In Bangkok Hilton zit je niet voor je plezier.

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Rechtszaak coffeeshopondernemer Johan van Laarhoven

#62 Bericht door Ben » donderdag 12 november 2015, 06:39


Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Rechtszaak coffeeshopondernemer Johan van Laarhoven

#63 Bericht door RuudThai » donderdag 12 november 2015, 07:12

Loe schreef:Natuurlijk niet over zijn laatste jaar, maar over de tijd ervoor Prajak.

En ik lees hier kreten van eigen schuld dikke bult etc. dus deze mensen wensen hem en ook zijn vrouw toe, hier heb ik maar een woord voor WALCHELIJK.
Het is toch vaak zo dat in het drugscircuit, of het nou softdrugs of harddrugs zijn, de onderwereld met de bovenwereld is verweven. Dat komt ook door het halfzachte beleid van wetgever en justitie in Nederland.
Het is daarom moeilijk te zien of deze man de wet heeft overtreden - ondanks zijn keurige belastingafdracht - en daarom straf verdient.
Ik ben zelf een voorstander van het gereguleerd vrijgeven van de meest lichte softdrugs en vind daarom dat deze man naar Nederlandse maatstaven moet worden berecht.
Dus zou hij eigenlijk moeten worden overgedragen aan de Nederlandse justitie die dan na onderzoek uitsluitsel moet geven of er vervolging komt.

En als hij in Nederland is kan hij daar weer fijn belasting betalen, hopelijk komt er gauw een miljonairsbelasting op vermogen.... :clap:

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Rechtszaak coffeeshopondernemer Johan van Laarhoven

#64 Bericht door prajak » donderdag 12 november 2015, 07:19

Nou ja, wat ik al schreef. ALS ie in Nederland zwart geld heeft gemaakt en daarvoor wordt veroordeeld kan Thailand hem niet nogmaals veroordelen, die wetgeving hebben ze niet. De USA wel! Maar in NL loopt zover ik weet slechts een onderzoek dus er is formeel gesproken geen zwart geld en dus geen witwassen.

In Thailand heeft ie 43 klachten aan zijn benen hangen en daaronder in ieder geval illegaal wapenbezit. Nou, je mag de Thai de kost geven die een blaffer in huis hebben maar een farang mag dat nou net weer niet. OK, een jaar in de bak (zit ie al bijna), en dan het vliegtuig in. De rest moet NL maar opknappen.

Of hij moet echt wat hebben uitgevreten hier. Maar wij zullen de echte waarheid nooit horen.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Rechtszaak coffeeshopondernemer Johan van Laarhoven

#65 Bericht door prajak » donderdag 12 november 2015, 14:51

De bekende journalist J. van den Heuvel heeft ook een duit in het zakje gedaan in de Telegraaf. Hij vertelt weer wat anders. Lees die krant er op na of een zeker blog. Het wordt er niet helderder op.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Rechtszaak coffeeshopondernemer Johan van Laarhoven

#66 Bericht door Jeanette » donderdag 12 november 2015, 15:05

Mijn wensen voor legalisatie van cannabis en hennep door de (universitaire)wereld zijn veel groter dan mijn bezorgdheid voor van L. hoor.

Domme wetten-makers en groot geld-zoekers - misschien soms gecombineerd - houden een prachtig plantje gewoon in gijzeling.

:(

bontje
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 537
Lid geworden op: zondag 11 november 2012, 02:44

Re: Rechtszaak coffeeshopondernemer Johan van Laarhoven

#67 Bericht door bontje » vrijdag 13 november 2015, 01:18

Wiet is helemaal niet zo onschuldig als een sommigen ons hier willen doen geloven.....Een flink gedeelte van de jongeren blowt de hele week en bij het uitgaan aan de pillen.....Dit lijkt me geen goede basis voor de rest van je leven......Ik ben nog gewoon groot geworden met calve pindakaas En in het weekend met bier.....Als je te veel had gedronken dan merkte je dat de volgende dag vanzelf.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Rechtszaak coffeeshopondernemer Johan van Laarhoven

#68 Bericht door prajak » zaterdag 12 maart 2016, 10:56

NL wil van L uit de cel hebben om in NL te vervolgen. Vandaag in het nieuws.

Warum einfach wenn’s kompliziert auch geht? Een mannetje sturen hadden ze twee jaar terug ook kunnen doen en dan was ie om een flutreden opgepakt, een maand in uitzet-detentie, dan het land uit en had NL zijn zin. Dan was mevrouw van L nu ook in NL. Maar nadenken is een kunst, klaarblijkelijk.

Of toont dit aan dat het NL geen barst kan schelen tot ze hem nodig hebben in een zaak tegen zijn broer?

Als van L een vent is dan stelt ie voorwaarden: samen in NL of samen in TH ‘verrekken’. Maar heeft ie wel voorwaarden te stellen?

euromonkey
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 252
Lid geworden op: maandag 12 september 2011, 04:31

Re: Rechtszaak coffeeshopondernemer Johan van Laarhoven

#69 Bericht door euromonkey » zaterdag 12 maart 2016, 13:35

Ik heb meer het idee dat door de veroordeling ze de rest kunnen pakken.
Of beter gezegd hun offeren hun zelf nu op om Johan uit de hel van Bangkok Hilton te halen.
Zou zomaar maar kunnen voor criminelen met geld.
In Nederland loopt hij morgen of als het tegenzit overmorgen vrij rond.
Dat is toch iets anders dan een dikke 100 jaar.

PS voor mij mogen ze hem nog een poosje vasthouden want dat hij helemaal oke is geloof ik niet.

Gebruikersavatar
foppo
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 560
Lid geworden op: zondag 09 juni 2013, 13:24
Locatie: WarinChamrap

Update: Rechtszaak coffeeshopondernemer Johan van Laarhoven

#70 Bericht door foppo » maandag 12 september 2016, 14:44

'Verbazing groeide met de minuut', Frans van Laarhoven over getuigenis Lucas van Delft in zaak Johan

DEN HAAG - De geschorste officier van justitie Lucas van Delft moest woensdag getuigen in de zaak over de arrestatie van Johan van Laarhoven in Thailand. Frans van Laarhoven was erbij en ‘beleefde de dag als een achtbaanrit’.

Lees de rest van het verhaal van Omroep Brabant hier:
http://www.omroepbrabant.nl/?news/25439 ... Johan.aspx

Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2399
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

Re: Rechtszaak coffeeshopondernemer Johan van Laarhoven

#71 Bericht door serpay » maandag 12 september 2016, 17:59

zoals zo vaak is in Nederland het ministerie en bevoegde ministers fout bezieg.
nu nog toegeven pffffffff...................
dat is politiek

Gebruikersavatar
Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: donderdag 24 februari 2005, 15:06
Locatie: Bangkok

Re: Rechtszaak coffeeshopondernemer Johan van Laarhoven

#72 Bericht door Pieter » woensdag 14 september 2016, 07:21

Goed of fout de nederlandse wet is / zou gelijk moeten zijn voor iedereen.
Ook zou iedere nederlander met een maximale inspanning beschermd moeten worden van willekeur en rare streken van buitenlandse
bananen republieken (o.a. spanje, Usa,Suriname etc) of bananen koninkrijken.

en niet dat die als gereedschap worden gebruikt voor ons VVD patsers gevoel van recht.

dus als er nog commando's zitten in het leger :

ik zou zeggen bevrijd even die gast en neem hem mee naar NL
(ook loopt er in turkije al jaren die vreselijke pooier/vrouwenmishandelaar rond in het vrije turkije (die wel) neem op de terugweg ook die even mee)

nu hoor ik onze kaas bejaarden denken hier kan dat wel.... nou dure callgirls bevrijden uit libie was ook geen probleem dus waarom niet

(malle) Pietje

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”