Rechtszaak coffeeshopondernemer Johan van Laarhoven

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Rechtszaak coffeeshopondernemer Johan van Laarhoven

#46 Bericht door Ben » dinsdag 10 november 2015, 16:37

prajak schreef:Ben, de bezittingen zijn vooral onroerende zaken en die zullen niet op zijn naam staan.
Hij is veroordeeld voor witwaspraktijken van drugsgeld (vonnis) crime!
assets daaruit verkregen kunnen herleid worden en anders gaan ze er wel achteraan.

pik in die kip 8-)hier hebben ze ook een plukwet :roll:

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Rechtszaak coffeeshopondernemer Johan van Laarhoven

#47 Bericht door prajak » woensdag 11 november 2015, 00:07

Tja, dan raakt ie alles kwijt wat in Thailand staat. Hij had hier nooit moeten komen maar dat advies is hem niet gegeven of ie heeft niet geluisterd.

bontje
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 537
Lid geworden op: zondag 11 november 2012, 02:44

Re: Rechtszaak coffeeshopondernemer Johan van Laarhoven

#48 Bericht door bontje » woensdag 11 november 2015, 01:16

20 jaar is een goede straf voor iemand die een percentage van de jeugd naar de klote heeft geholpen.....Wiet is namenlijk helemaal niet zo onschuldig als jullie ons hier willen laten geloven.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Rechtszaak coffeeshopondernemer Johan van Laarhoven

#49 Bericht door Jeanette » woensdag 11 november 2015, 08:47

Is Thailand dan benadeeld door van L?

Het lijkt mij juridisch juist als Thailand aantoont dat geld - geïnvesteerd in Thailand - onrechtmatig verkregen is, dit teruggegeven wordt aan de rechtmatige eigenaar - de Nederlandse Staat.

:?: :?:

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Rechtszaak coffeeshopondernemer Johan van Laarhoven

#50 Bericht door driver » woensdag 11 november 2015, 08:50

Gisteravond ik dacht bij Umberto Than een interview met zijn broer en advocaat.
Zitten nog wel wat haken en ogen aan de inleiding en reden van veroordeling wat ik zo hoorde.
Voorzover ik het weet is niemand ook hier niet daadwerkelijk op de hoogte van alle ins en outs dus iemand daarom openlijk veroordelen doe ik niet aan mee.
Het legaliseren van softdrugs in Nederland en over de inkomsten wel netjes belasting betalen mag blijkbaar wel deze visie overdragen naar/in andere landen zeker een land als Thailand gebeurt dan blijkbaar in mindere mate en dan komen er problemen wat ik zo hoorde althans gisteren.

Waar rook is schijnt meestal ook vuur te zijn maar kom ook hier eerst eens met duidelijk bewijs omtrent de eventuele niet frisse zaken van deze man voordat je hem afschiet.

103 jaar schijnt het idd te zijn wat ik begreep.

gr driver

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Rechtszaak coffeeshopondernemer Johan van Laarhoven

#51 Bericht door Ben » woensdag 11 november 2015, 09:28

driver schreef:Gisteravond ik dacht bij Umberto Than een interview met zijn broer en advocaat.
Zitten nog wel wat haken en ogen aan de inleiding en reden van veroordeling wat ik zo hoorde.
Voorzover ik het weet is niemand ook hier niet daadwerkelijk op de hoogte van alle ins en outs dus iemand daarom openlijk veroordelen doe ik niet aan mee.
Het legaliseren van softdrugs in Nederland en over de inkomsten wel netjes belasting betalen mag blijkbaar wel deze visie overdragen naar/in andere landen zeker een land als Thailand gebeurt dan blijkbaar in mindere mate en dan komen er problemen wat ik zo hoorde althans gisteren.

Waar rook is schijnt meestal ook vuur te zijn maar kom ook hier eerst eens met duidelijk bewijs omtrent de eventuele niet frisse zaken van deze man voordat je hem afschiet.

103 jaar schijnt het idd te zijn wat ik begreep.

gr driver

Je moet Legaal vervangen door gedogen het is niet legaal,Maar het wordt gedoogd en dat kan alle kanten op.
Nederland op op elke wijze van regelgeving een pendelende weegschaal .
Niks is 100 % duidelijk . zoals bv een kantonrechter onlangs oordeelde dat de Ned staat te hoge bedragen aan boetes uitdeelt .

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Rechtszaak coffeeshopondernemer Johan van Laarhoven

#52 Bericht door Ben » woensdag 11 november 2015, 09:35

Jeanette schreef:Is Thailand dan benadeeld door van L?

Het lijkt mij juridisch juist als Thailand aantoont dat geld - geïnvesteerd in Thailand - onrechtmatig verkregen is, dit teruggegeven wordt aan de rechtmatige eigenaar - de Nederlandse Staat.

:?: :?:
Dat zal waarschijlijk ook de inzet zijn geweest van Nederland door L in feite te verlinken aan Thailland
Of ze wellicht niet doorhebben dat is voor de Ned staat niet veel aan de strijkstok zal blijven hangen is ten tweede.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Rechtszaak coffeeshopondernemer Johan van Laarhoven

#53 Bericht door Jeanette » woensdag 11 november 2015, 09:46

Maar hoe kan iemand nu in zo'n zware gevangenis zitten op verdenking de Nederlandse Staat bestolen te hebben terwijl diezelfde Nederlandse Staat zegt niet bestolen te zijn?

:?:

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Rechtszaak coffeeshopondernemer Johan van Laarhoven

#54 Bericht door prajak » woensdag 11 november 2015, 10:03

Wat Driver zegt, klopt. De man heeft in Nederland een zaak gerund in wiet en over de winst is netjes belasting betaald. Wat je dan overhoudt is netto geld en daar doe je mee wat je wilt. Ik kan me niet voorstellen dat Thailand daar een probleem mee kan hebben.

Maar er loopt in Nederland een onderzoek en men denkt dat er omzet is verzwegen en dus ook winst waarover je belasting moet betalen. Ik las daar iets over: de wiet wordt immers aan de achterdeur ingekocht en de drugsoorlog in met name westelijk Noord-Brabant kan geleid hebben tot meer inkoop dan toegestaan (hun winkelvoorraad is immers gelimiteerd) en dus ook tot niet verantwoorde winst. Dan praat je van zwart geld en dat uitgeven heet witwassen.

Dat onderzoek loopt nog en meneer is naar Thailand vertrokken en men heeft verzocht hem uit te leveren. Een verzoek om uitlevering moet je motiveren en 'verdacht van zwarte omzet' zal best genoemd zijn. Dan loop je tegen witwassen aan en daarom is ie opgepakt.

Ik lees niks meer over de wietplantjes in zijn kelder hier, en ook niet over die twee blaffers die hij zonder vergunning in huis had. Alleen die wietplantjes al kunnen jaren 'bak' opleveren.

We zullen het fijne nooit horen maar waar rook is is vuur. Die NL man die in Nongkhai werd opgepakt voor bezit van wiet en een waterpijp kwam er met een lichte straf vanaf, zijn dame ging de bak in wegens andere snoepjes. Als je 103 jaar (op 43 aanklachten) aan je broek krijgt is er echt wel wat aan de hand. De verontwaardiging van de advocaten lijkt me voor de bühne.

Of er is echt niks aan de hand en we hebben een competentiegeschil. Is de Thaise rechter wel bevoegd?

Dat zal er in beroep uit moeten komen. Maar ik hoop dat er dan andere advocaten optreden dan die meneer die met de Bangkok Post op de foto komt staan om de rechter te overtuigen dat ie in Nederland is geweest. Deze knulligheid had ik niet verwacht in de zaak van een man die miljoenen te besteden heeft.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Rechtszaak coffeeshopondernemer Johan van Laarhoven

#55 Bericht door Jeanette » woensdag 11 november 2015, 10:31

Ja vooral die man die zo half om een hoekje kijkt ziet er verdacht uit. :mrgreen:

Loe
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1113
Lid geworden op: woensdag 15 februari 2006, 12:06

Re: Rechtszaak coffeeshopondernemer Johan van Laarhoven

#56 Bericht door Loe » woensdag 11 november 2015, 11:47

Toch vind ik dat door sommigen erg hard wordt geoordeeld, misschien een beetje jaloers?
Zolang wij niet alles weten geef ik deze man nog steeds het voordeel van de twijfel. En het gezegde waar rook is is vuur is altijs snel aangehaald.
De ex minister van justitie meneer Opstelten was nou ook niet bepaald een lieverdje hij was meer een diktator en een beetje erg veeel vuil spel ook in deze zaak daar geloof ik wel in.
De toekomst zal het uitwijzen, maar ik denk dat wij belastingbetalers weer veel zullen moeten bijdragen aan de nu gemaakte fouten.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Rechtszaak coffeeshopondernemer Johan van Laarhoven

#57 Bericht door Jeanette » woensdag 11 november 2015, 12:39

Nog zo'n misser van het Nederlandse beleid. :evil:
Als ziekenhuis geld verdienen aan ex-verslaafden heroine geven, iets klopt niet in die zin. :?
Toch?

http://www.parool.nl/parool/nl/4060/AMS ... ndel.dhtml

:?:

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Rechtszaak coffeeshopondernemer Johan van Laarhoven

#58 Bericht door driver » woensdag 11 november 2015, 13:49

Ben schreef:
driver schreef:Gisteravond ik dacht bij Umberto Than een interview met zijn broer en advocaat.
Zitten nog wel wat haken en ogen aan de inleiding en reden van veroordeling wat ik zo hoorde.
Voorzover ik het weet is niemand ook hier niet daadwerkelijk op de hoogte van alle ins en outs dus iemand daarom openlijk veroordelen doe ik niet aan mee.
Het legaliseren van softdrugs in Nederland en over de inkomsten wel netjes belasting betalen mag blijkbaar wel deze visie overdragen naar/in andere landen zeker een land als Thailand gebeurt dan blijkbaar in mindere mate en dan komen er problemen wat ik zo hoorde althans gisteren.

Waar rook is schijnt meestal ook vuur te zijn maar kom ook hier eerst eens met duidelijk bewijs omtrent de eventuele niet frisse zaken van deze man voordat je hem afschiet.

103 jaar schijnt het idd te zijn wat ik begreep.

gr driver

Je moet Legaal vervangen door gedogen het is niet legaal,Maar het wordt gedoogd en dat kan alle kanten op.
Nederland op op elke wijze van regelgeving een pendelende weegschaal .
Niks is 100 % duidelijk . zoals bv een kantonrechter onlangs oordeelde dat de Ned staat te hoge bedragen aan boetes uitdeelt .
Gedogen...okee.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Rechtszaak coffeeshopondernemer Johan van Laarhoven

#59 Bericht door prajak » woensdag 11 november 2015, 14:20

Loe schreef:Toch vind ik dat door sommigen erg hard wordt geoordeeld, misschien een beetje jaloers? Zolang wij niet alles weten geef ik deze man nog steeds het voordeel van de twijfel. En het gezegde waar rook is is vuur is altijs snel aangehaald. De ex minister van justitie meneer Opstelten was nou ook niet bepaald een lieverdje hij was meer een diktator en een beetje erg veeel vuil spel ook in deze zaak daar geloof ik wel in. De toekomst zal het uitwijzen, maar ik denk dat wij belastingbetalers weer veel zullen moeten bijdragen aan de nu gemaakte fouten.
Jaloers op iemand in Bangkok Hilton lijkt me sterk.

Loe
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1113
Lid geworden op: woensdag 15 februari 2006, 12:06

Re: Rechtszaak coffeeshopondernemer Johan van Laarhoven

#60 Bericht door Loe » donderdag 12 november 2015, 01:24

Natuurlijk niet over zijn laatste jaar, maar over de tijd ervoor Prajak.

En ik lees hier kreten van eigen schuld dikke bult etc. dus deze mensen wensen hem en ook zijn vrouw toe, hier heb ik maar een woord voor WALCHELIJK.

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”