Rechtszaak coffeeshopondernemer Johan van Laarhoven

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Rechtszaak coffeeshopondernemer Johan van Laarhoven

#1 Bericht door ron » woensdag 08 juli 2015, 10:49

Rechtszaak Tilburgse coffeeshopondernemer Johan van Laarhoven in Thailand begint

Afbeelding

http://www.omroepbrabant.nl/?news/23233 ... iland.aspx
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Rechtszaak coffeeshopondernemer Johan van Laarhoven

#2 Bericht door ron » woensdag 08 juli 2015, 11:39

Rechtszaak Johan van Laarhoven: 'Praat u rustig door, de rechter is even bellen'

Afbeelding

Onze verslaggevers @emilevaessen en @jorisgerritsen volgen deze week de rechtszaak tegen Johan van Laarhoven in Thailand. Van Laarhoven wordt in Nederland verdacht van witwassen, maar om nog onduidelijke redenen is de Thaise politie nadat ze zijn geïnformeerd door de Nederlandse justitie zelf een onderzoek begonnen. Van Laarhoven zit nu een jaar vast in Thailand.

Publicatie: woensdag 8 juli 2015 - 11:14
Gewijzigd: woensdag 8 juli 2015 - 12:24

http://www.omroepbrabant.nl/?news/23246 ... ellen.aspx

Lees voor meer info:http://pgmcg.nl/johan-van-laarhoven-opr ... tlevering/
Laatst gewijzigd door ron op woensdag 08 juli 2015, 11:46, 1 keer totaal gewijzigd.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

RiRo
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 13
Lid geworden op: maandag 29 juni 2015, 21:02
Contacteer:

Re: Rechtszaak coffeeshopondernemer Johan van Laarhoven

#3 Bericht door RiRo » woensdag 08 juli 2015, 11:43

Schandalig

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Rechtszaak coffeeshopondernemer Johan van Laarhoven

#4 Bericht door ron » woensdag 08 juli 2015, 11:49

RiRo schreef:Schandalig
Ach,Van Laarhoven wordt ervan verdacht jarenlang grote hoeveelheden marihuana naar Nederland te hebben vervoerd. Het drugsgeld zou hij vervolgens hebben witgewassen door de aankoop van onder meer woningen in verschillende landen.
Tja....it,s all in the game......... :thumbsup:
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

RiRo
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 13
Lid geworden op: maandag 29 juni 2015, 21:02
Contacteer:

Re: Rechtszaak coffeeshopondernemer Johan van Laarhoven

#5 Bericht door RiRo » woensdag 08 juli 2015, 12:05

ron schreef:
RiRo schreef:Schandalig
Ach,Van Laarhoven wordt ervan verdacht jarenlang grote hoeveelheden marihuana naar Nederland te hebben vervoerd. Het drugsgeld zou hij vervolgens hebben witgewassen door de aankoop van onder meer woningen in verschillende landen.
Tja....it,s all in the game......... :thumbsup:

Ik denk dat je bedoeld vanuit Nederland te hebben vervoerd ;)
Buitenlandse wietjes worden de Hollanders niet vrolijk van :geek:

Maar dat is weer de kromme wet van NL "ja u mag wiet verkopen........Nee u mag het niet kweken of inkopen" :crazy:

Risico van het vak.

hanshu

Re: Rechtszaak coffeeshopondernemer Johan van Laarhoven

#6 Bericht door hanshu » woensdag 08 juli 2015, 13:28

Het gaat hier denk ik over witwassen van crimineel geld? Dat mag niet in Thailand :crazy:

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Rechtszaak coffeeshopondernemer Johan van Laarhoven

#7 Bericht door Henk Korat » woensdag 08 juli 2015, 14:35

hanshu schreef:Het gaat hier denk ik over witwassen van crimineel geld? Dat mag niet in Thailand :crazy:
Het ging om een uitleveringsverzoek van Nederland aan Thailand wegens het witwassen van crimineel geld en een Thaise overheid, die een kans zag liggen hun rechtstaat te etaleren. Mag van mij, zolang ze van Laarhoven maar kost en inwoning blijven geven.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

Gebruikersavatar
JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2005
Lid geworden op: vrijdag 07 oktober 2005, 11:25
Locatie: Vlaanderen

Re: Rechtszaak coffeeshopondernemer Johan van Laarhoven

#8 Bericht door JohanS » woensdag 08 juli 2015, 14:39

Volgens mij zit hij op zijn plaats.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Rechtszaak coffeeshopondernemer Johan van Laarhoven

#9 Bericht door ron » woensdag 08 juli 2015, 14:41

RiRo schreef:
ron schreef:
RiRo schreef:Schandalig
Ach,Van Laarhoven wordt ervan verdacht jarenlang grote hoeveelheden marihuana naar Nederland te hebben vervoerd. Het drugsgeld zou hij vervolgens hebben witgewassen door de aankoop van onder meer woningen in verschillende landen.
Tja....it,s all in the game......... :thumbsup:

Ik denk dat je bedoeld vanuit Nederland te hebben vervoerd ;)
Buitenlandse wietjes worden de Hollanders niet vrolijk van :geek:
Dacht hetzelfde als jij Riro,maar dan staat het verkeerd in het artikel......... :|
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Rechtszaak coffeeshopondernemer Johan van Laarhoven

#10 Bericht door ron » woensdag 08 juli 2015, 14:47

PATTAYA (THA) – De 53-jarige Nederlander Johan van Laarhoven is op verdenking van drugssmokkel naar Nederland. Ook zijn 35-jarige Thaise vrouw is gearresteerd, zo berichtte de Bangkok Post.

Lokale autoriteiten hebben volgens de krant beslag gelegd op bankrekeningen, huizen en auto’s met een waarde van meer dan 100 miljoen Thaise bath (omgerekend meer dan 2,3 miljoen euro).

Van Laarhoven wordt ervan verdacht jarenlang grote hoeveelheden marihuana naar Nederland te hebben vervoerd. Het drugsgeld zou hij vervolgens hebben witgewassen door de aankoop van onder meer woningen in verschillende landen.

De Nederlander en zijn vrouw worden eerst berecht in Thailand. Daarna worden ze mogelijk aan ons land uitgeleverd.
http://pgmcg.nl/johan-van-laarhoven-opr ... tlevering/
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Rechtszaak coffeeshopondernemer Johan van Laarhoven

#11 Bericht door ron » woensdag 08 juli 2015, 15:03

Johan van Laarhoven & de Thaise celbrief

Afbeelding

Al bijna een jaar kwijnt Johan van Laarhoven weg in een Thaise gevangeniscel. De oud-coffeeshophouder zit vast op beschuldiging van het witwassen van drugsgeld, terwijl hij hier altijd netjes belasting heeft betaald over de gedoogde wietverkoop. Hij schreef een aangrijpende brief over zijn situatie…

Vanuit zijn Thaise gevangeniscel in Bangkok Remand Prison schreef Johan van Laarhoven de volgende brief naar het Verbond voor Opheffing van het Cannabisverbod (VOC). Gericht aan secretaris Derrick Bergman die de voormalige eigenaar van 4 The Grass Company-coffeeshops in Brabant al jarenlang kent. Derrick las de schrijnende brief afgelopen zondag ook voor op het podium van Cannabis Bevrijdingsdag, maar deze letterlijk aan alle kanten stinkende zaak – met veel ‘dank’ aan het Nederlandse ministerie van Justitie trouwens – vereist het gewoon dat zoveel mogelijk mensen weten hoe Nederland omgaat met haar burgers:

De brief van Johan van Laarhoven:

Beste Derrick,

Waar is de tijd gebleven dat we tevreden een joint rokend in The Grass Company zaten te filosoferen over de toekomst van het Nederlands Cannabisbeleid?

En dan nu, zwetend en stinkend met 50 anderen, opeen gepakt in een Thaise cel van 50 vierkante meter vol met ongedierte dat er duidelijke plezier in heeft om mij dagelijks lek te steken.

Een groter contrast bestaat er niet, en waarom?

Omdat de Nederlandse justitie het nodig vond om mij bij de Militaire Junta in Thailand af te schilderen als de grootste Drugs Baron van Europa die leiding geeft aan een criminele organisatie die voor miljoenen aan crimineel drugsgeld witgewassen zou hebben in Thailand.

Tevens werd ook mijn lieve vrouw, moeder van twee jonge kinderen door Nederland beschuldigd als partner in mijn crimes.
Een perfecte timing van Justitie want een Militaire dictatuur dat net twee maanden eerder de macht heeft gegrepen wil maar al te graag de Wereld laten zien hoe sterk zij op kan treden en wat is er dan nog mooier dan om met de hulp van Nederland de Tilburgse Pablo Escobar met groot vertoon te arresteren en vast te zetten en de beelden daarvan de hele wereld over te sturen.

Sindsdien proberen mijn advocaten en ik de Thaise Junta ervan te overtuigen dat wat Justitie beweert niet waar is, dat ik niet meer ben dan een Tilburgse koffieshophouder die een vergunning heeft om cannabis te verkopen en die altijd netjes zijn belastingen heeft betaald.

Helaas schijnt niemand te willen luisteren. De Militaire Junta heeft al lang voor de arrestatie ons schuldig bevonden en is absoluut niet bereid dit wijzigen, te meer omdat onze veroordeling met zich meebracht dat zij heel onze bezittingen af zullen nemen.

Ook Nederland schijnt niet bereid te zijn om toe te geven dat de informatie die zij aan de Junta verstrekt heeft niet juist is, dat de waarheid is dat ik helemaal geen strafblad heb, dat ik zelfs helemaal niet verhoord of beschuldigd ben

Ook Nederland schijnt niet bereid te zijn om toe te geven dat de informatie die zij aan de Junta verstrekt heeft niet juist is, dat de waarheid is dat ik helemaal geen strafblad heb, dat ik zelfs helemaal niet verhoord of beschuldigd ben en al zeker niet veroordeeld voor enig delict.

Nu denk je natuurlijk; dit bestaat niet, Nederland zou zijn eigen burgers nooit uitleveren aan een land met de doodstraf dat in staat van beleg verkeerd met een Militaire dictatuur die net de grondwet heeft afgeschaft.

En dat is nu precies wat er is gebeurd.

Onder leiding van Ivo Opstelten en zijn Holy War On Koffieshops is ons land veranderd in een Politiestaat waarin Justitie, overigens net als Opstelten zelf, het de normaalste zaak van de wereld vindt om te liegen en bedriegen waar het maar uitkomt om hun doel te bereiken, in deze is dat de sluiting van alle koffieshops in Nederland, te beginnen met de grote jongens.
Als daar mensen voor opgeofferd moeten worden, dan zij dat zo, het doel heiligt de middelen!

Zelfs als dit ingaat tegen de wil van gerechtelijk Nederland.

Want waaraan Justitie voorbijgaat is dat sinds 2012 er geen rechter meer in Nederland is die nog medewerking wil geven aan Opstelten zijn inquisitie.

Zij zijn níet langer bereid om koffieshops te veroordelen voor feiten met betrekking tot de bevoorrading van die shops.

Justitiële dictatuur

Dus wat heeft het allemaal voor zin, miljoenen verslindende onderzoeken, hele gezinnen die ten gronde worden gericht en dan is er uiteindelijk geen rechter die wil veroordelen omdat zij het niet eens zijn met Justitie.

Nederland is blijkbaar vervallen in een Justitiële dictatuur met Opstelten als de Ultimate Dictator die zich boven de gehele rechtelijke macht verheven vindt!

Het gevolg hiervan is dat mijn vrouw en ik nu al bijna een jaar onschuldig vast zitten op beschuldiging van grootschalige softdrugs handel, het runnen van een criminele organisatie en het witwassen van het daarmee verdiende geld.

Grootschalige softdrugshandel, dat klopt. Met vijf goedlopende koffieshops gaan er aardig wat kilootjes doorheen. Alleen vermeldt Justitie niet dat The Grass Company een vergunning heeft om softdrugs te verkopen.

Witwassen van crimineel geld; over al het geld verdient in de koffieshops is keurig belasting betaald, maar ook dit vond Justitie niet nodig om te vermelden

Criminele organisaties, dat moeten de medewerkers zijn die allemaal in loondienst zijn en een bewijs van goed gedrag hebben, dit vermeldt Justitie ook maar niet.

Witwassen van crimineel geld, over al het geld verdient in de koffieshops is keurig belasting betaald, maar ook dit vond Justitie niet nodig om te vermelden.

Samenvattend kunnen we dus concluderen dat dat de enige reden waarom mijn vrouw en ik vast zitten is dat Justitie met opzet gelogen heeft en essentiële informatie heeft verzwegen met als reden, Opstelten van dienst te zijn in zijn Holy War On Koffieshops, waarbij het doel de middelen heiligt!

Thaise dictatuur

Daar de Thaise dictatuur al heeft besloten dat mijn vrouw en ik schuldig zijn en het vermoedelijk onze bezittingen al onderling heeft verdeeld, is het meer dan waarschijnlijk dat wij tot een lange gevangenisstraf veroordeeld zullen worden met alle gevolgen van dien.

Het enige dat ons hiervan nog kan redden is dat Justitie stopt met liegen en bedriegen en dat zij eindelijk eens begint de waarheid te vertellen, maar tot op heden zijn zij daar niet toe bereid. Waardoor wij geen andere keuze hadden dan het aanspannen van een Rechtszaak tegen de Staat der Nederlanden, in de hoop dat we de rechter kunnen overtuigen van wat voor smerig spel Justitie speelt ten koste van onschuldige Nederlandse Staatsburgers. Als we dit winnen dan zal de Rechter Justitie dwingen om eindelijk de waarheid op te biechten en om ons uit deze erbarmelijke situatie te verlossen.

Als laatst wil ik graag Derrick Bergman en het VOC-team bedanken voor alle steun en hulp in deze verschrikkelijke tijd. A friend in need is a friend indeed!

Johan van Laarhoven
Remand Prison Bangkok
The Hell from Bangkok

Bron:http://www.rollingstoned.nl/17-6-15-joh ... -celbrief/
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

RiRo
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 13
Lid geworden op: maandag 29 juni 2015, 21:02
Contacteer:

Re: Rechtszaak coffeeshopondernemer Johan van Laarhoven

#12 Bericht door RiRo » woensdag 08 juli 2015, 15:05

ron schreef:PATTAYA (THA) – De 53-jarige Nederlander Johan van Laarhoven is op verdenking van drugssmokkel naar Nederland. Ook zijn 35-jarige Thaise vrouw is gearresteerd, zo berichtte de Bangkok Post.

Lokale autoriteiten hebben volgens de krant beslag gelegd op bankrekeningen, huizen en auto’s met een waarde van meer dan 100 miljoen Thaise bath (omgerekend meer dan 2,3 miljoen euro).

Van Laarhoven wordt ervan verdacht jarenlang grote hoeveelheden marihuana naar Nederland te hebben vervoerd. Het drugsgeld zou hij vervolgens hebben witgewassen door de aankoop van onder meer woningen in verschillende landen.

De Nederlander en zijn vrouw worden eerst berecht in Thailand. Daarna worden ze mogelijk aan ons land uitgeleverd.
http://pgmcg.nl/johan-van-laarhoven-opr ... tlevering/

Kan haast niet geloven dat iemand die miljoenen per jaar verdient dit risico zelf gaat lopen...
Zal inderdaad wel verkeerd in die krant staan ;)

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Rechtszaak coffeeshopondernemer Johan van Laarhoven

#13 Bericht door ron » woensdag 08 juli 2015, 15:52

Er staat ook niet dat het van/naar Thailand zou moeten wezen,kan dus net zo makkelijk de lijn Marokko-Spanje-Nederland zijn............ ;)
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

RiRo
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 13
Lid geworden op: maandag 29 juni 2015, 21:02
Contacteer:

Re: Rechtszaak coffeeshopondernemer Johan van Laarhoven

#14 Bericht door RiRo » woensdag 08 juli 2015, 16:46

ron schreef:Er staat ook niet dat het van/naar Thailand zou moeten wezen,kan dus net zo makkelijk de lijn Marokko-Spanje-Nederland zijn............ ;)
Oooh Marokko, dan zou het hasjiesj zijn en geen marihuana hahaha :angel:

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Rechtszaak coffeeshopondernemer Johan van Laarhoven

#15 Bericht door ron » woensdag 08 juli 2015, 17:19

Mijnheer kan ook aan Engeland geleverd hebben,of tenminste als deelnemer van...........blabla!
Je weet wat het waardeverschil is,als het eenmaal aan de overkant is........
Hij heeft nooit verwacht dat Nederland aan Thailand om een aanhouding zou verzoeken..........

Tja,alle oogjes en oortjes kijken en luisteren mee op facebook en die andere ongein...............een ieder weet van alles,en meestal is je eigen populariteit en grote mond degeen die roet in het eten gooit.................. :crazy:

Ron.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”