auto huren chiang mai / bangkok

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
angelique1
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 2
Lid geworden op: zondag 03 mei 2015, 15:46

auto huren chiang mai / bangkok

#1 Bericht door angelique1 » zaterdag 16 mei 2015, 11:10

Hallo.

Deze zomer reizen wij voor de 1e keer naar Thailand.
Zoals velen nemen wij ook na een aantal dagen Bangkok de nachttrein naar het noorden waar het volgende hotel in Chiang Mai wacht.
Nu willen we daar direct een auto huren om zo in het noorden een weekje rond te rijden.
Na een weekje weer in de nachttrein terug naar Bangkok om van daar door te reizen naar Hua Hin voor nog een week strand.
Ook hier willen we weer over een auto beschikken om zo ook wat meer richting het zuiden te kunnen gaan.

Wie o wie kan ons vertellen of je in Chiang Mai op een uitstappunt van de trein ergens direct een auto kunt huren ?
En dezelfde vraag geldt voor het retourtje: is er ergens op een uitstappunt in Bangkok een autoverhuurpunt ?

Arno.

Duncan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1356
Lid geworden op: zondag 10 oktober 2010, 03:19

Re: auto huren chiang mai / bangkok

#2 Bericht door Duncan » zaterdag 16 mei 2015, 14:35

1e keer in Thailand en dan rijden in Bangkok. Lijkt je dat een verstandig idee? Ben je bekend met het Aziatische verkeer, gecombineerd met links rijden?
Zou het nog maar even heroverwegen... [|)

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: auto huren chiang mai / bangkok

#3 Bericht door printen44 » zaterdag 16 mei 2015, 14:37

Waarom met die nachttrein? Je ziet niks, heeft vaak vertraging. Waarom niet het vliegtuig gepakt naar Chiang Mai. Een uurtje vliegen en op het vliegveld van Chiang Mai heb je diverse verhuurbedrijven, zoals Hertz, Avis etc. Je stapt het vliegtuig uit, je gaat naar de balie waar je de auto hebt gehuurd of wil huren en je rijdt weg. En op het vliegveld van Bangkok hetzelfde verhaal.

Maar als je toch de trein wilt nemen, neem de dagtrein, dan zie je tenminste veel. En je kan bij je hotel een auto laten huren. Die komt dan bij je hotel aanrijden.

En nooit gereden in Thailand? Maak je borst maar nat!!!!!!

Gebruikersavatar
foppo
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 560
Lid geworden op: zondag 09 juni 2013, 13:24
Locatie: WarinChamrap

Re: auto huren chiang mai / bangkok

#4 Bericht door foppo » zaterdag 16 mei 2015, 14:44

Alle keren tot nu toe gehuurd via de website: http://www.rentalcars.com/
Ben je gelijk goed verzekerd en heb je geen eigen risico.

Ik rijd in heel Thailand rond (met navigatie op m'n tablet, werkt uitstekend!) maar ik zal het niet in m'n hoofd halen om in Bangkok zelf te rijden.

Harm
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1391
Lid geworden op: zondag 05 augustus 2007, 22:13
Locatie: Almere / Korat

Re: auto huren chiang mai / bangkok

#5 Bericht door Harm » zondag 17 mei 2015, 06:43

foppo schreef:Alle keren tot nu toe gehuurd via de website: http://www.rentalcars.com/
Ben je gelijk goed verzekerd en heb je geen eigen risico.

Ik rijd in heel Thailand rond (met navigatie op m'n tablet, werkt uitstekend!) maar ik zal het niet in m'n hoofd halen om in Bangkok zelf te rijden.


Ik heb nu 4 x in Bangkok rond mogen rijden (???) met behulp van navigatie en 2 man hulp in de auto en toch alle 4 de keren hopeloos verdwaald, vastgezeten in files uitgescholden omdat je de weg niet weet en dan op het laatste moment ziet dat je verkeerd gaat, proberen er nog tussen te drukken.Van de weg gedrukt. Gemerkt dat een 4 baans weg ook gebruikt kan worden door 6 soms 7 auto's naast elkaar en de brutaalste wint.
Nee voor mij hoeft die mierenhop niet. Ik ben er iedere keer nog met pijn in mijn buik en gestressed uitgekomen.

Rijervaring? in NL 50.000 km per jaar waarvan een groot gedeelte in Amsterdam, Rotterdam Utrecht en Den Haag. En dat de laatste 17 jaar voor ik naar Thailand ging.

Dan moet je wel heel heel heel heel veel zelfvertrouwen hebben ( of ontzettend dom) dat je de eerste keer in den vreemde zelf in zo'n chaos wil gaan rondrijden.
De wind in je leven kan je niet veranderen, maar hoe je je zeilen zet, bepaal jezelf
leef je leven zo intens als maar mogelijk is, hierna ben je o zo lang dood.

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: auto huren chiang mai / bangkok

#6 Bericht door Ben » zondag 17 mei 2015, 07:46

future expat harm schreef:
foppo schreef:Alle keren tot nu toe gehuurd via de website: http://www.rentalcars.com/
Ben je gelijk goed verzekerd en heb je geen eigen risico.

Ik rijd in heel Thailand rond (met navigatie op m'n tablet, werkt uitstekend!) maar ik zal het niet in m'n hoofd halen om in Bangkok zelf te rijden.


Ik heb nu 4 x in Bangkok rond mogen rijden (???) met behulp van navigatie en 2 man hulp in de auto en toch alle 4 de keren hopeloos verdwaald, vastgezeten in files uitgescholden omdat je de weg niet weet en dan op het laatste moment ziet dat je verkeerd gaat, proberen er nog tussen te drukken.Van de weg gedrukt. Gemerkt dat een 4 baans weg ook gebruikt kan worden door 6 soms 7 auto's naast elkaar en de brutaalste wint.
Nee voor mij hoeft die mierenhop niet. Ik ben er iedere keer nog met pijn in mijn buik en gestressed uitgekomen.

Rijervaring? in NL 50.000 km per jaar waarvan een groot gedeelte in Amsterdam, Rotterdam Utrecht en Den Haag. En dat de laatste 17 jaar voor ik naar Thailand ging.

Dan moet je wel heel heel heel heel veel zelfvertrouwen hebben ( of ontzettend dom) dat je de eerste keer in den vreemde zelf in zo'n chaos wil gaan rondrijden.

Valt wel mee tis vrij relaxed rijden,je moet alleen de weg weten . :Whistle: :D

Harm
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1391
Lid geworden op: zondag 05 augustus 2007, 22:13
Locatie: Almere / Korat

Re: auto huren chiang mai / bangkok

#7 Bericht door Harm » zondag 17 mei 2015, 09:13

En hoe lang woon jij al in Bangkok Ben.
De wind in je leven kan je niet veranderen, maar hoe je je zeilen zet, bepaal jezelf
leef je leven zo intens als maar mogelijk is, hierna ben je o zo lang dood.

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: auto huren chiang mai / bangkok

#8 Bericht door Ben » zondag 17 mei 2015, 09:50

future expat harm schreef:En hoe lang woon jij al in Bangkok Ben.
Al heeeeeeeeeeeeeel Lang Harm :D maar je hebt gelijk als je de stad niet kent is het een ramp.

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: auto huren chiang mai / bangkok

#9 Bericht door brake034 » zondag 17 mei 2015, 15:24

Als ik nu de post van de OP lees dan wil Arno/Angelique (???) twee keer een auto huren.
Eerst in Chiang Mai en dan sluit ik me helemaal bij Printen aan en zou de trein overslaan.

De tweede keer wil OP in Hua Hin een auto huren, ik lees niet in de post van OP dat zij/hij in BKK wil huren?!?!

Afgezien van deze spraakverwarring, Chiang Mai centrum kan erg druk zijn. Het verkeer is te doen als je je gemoedelijk opstelt en meegaat met de stroom......

Raad OP aan om met een vooraf geprogrammeerde GPS te gaan rijden.
Dat voorkomt een hoop geklungel en hoe meer geklungel hoe meer kans op schade.
Marcel

Duncan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1356
Lid geworden op: zondag 10 oktober 2010, 03:19

Re: auto huren chiang mai / bangkok

#10 Bericht door Duncan » zondag 17 mei 2015, 20:05

Brake:
En dezelfde vraag geldt voor het retourtje: is er ergens op een uitstappunt in Bangkok een autoverhuurpunt ?

Gebruikersavatar
Jos Flachs
Expat
Expat
Berichten: 910
Lid geworden op: woensdag 10 mei 2006, 12:35
Locatie: Bangkok

Re: auto huren chiang mai / bangkok

#11 Bericht door Jos Flachs » maandag 18 mei 2015, 01:50

Jazeker. Op de parkeerplaats voor het verhuurbedrijf.

Harm
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1391
Lid geworden op: zondag 05 augustus 2007, 22:13
Locatie: Almere / Korat

Re: auto huren chiang mai / bangkok

#12 Bericht door Harm » maandag 18 mei 2015, 02:04

brake034 schreef:Als ik nu de post van de OP lees dan wil Arno/Angelique (???) twee keer een auto huren.
Eerst in Chiang Mai en dan sluit ik me helemaal bij Printen aan en zou de trein overslaan.

De tweede keer wil OP in Hua Hin een auto huren, ik lees niet in de post van OP dat zij/hij in BKK wil huren?!?!

Afgezien van deze spraakverwarring, Chiang Mai centrum kan erg druk zijn. Het verkeer is te doen als je je gemoedelijk opstelt en meegaat met de stroom......

Raad OP aan om met een vooraf geprogrammeerde GPS te gaan rijden.
Dat voorkomt een hoop geklungel en hoe meer geklungel hoe meer kans op schade.

Na een weekje weer in de nachttrein terug naar Bangkok om van daar door te reizen .............
Als je door wil reizen zul je toch eerst Bangkok uit moeten.
De wind in je leven kan je niet veranderen, maar hoe je je zeilen zet, bepaal jezelf
leef je leven zo intens als maar mogelijk is, hierna ben je o zo lang dood.

hutspot
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 147
Lid geworden op: zaterdag 17 december 2011, 07:17

Re: auto huren chiang mai / bangkok

#13 Bericht door hutspot » maandag 18 mei 2015, 04:27

we maken er wel een drama van voor de OP en de meesten die het commentaar hebben wonen niet in BKK??
Ik reed vanaf de eerste dag...no problemo..
Het is zo druk in BKK dat rijden meer kruipen is en dat geeft je mooi de tijd om te wennen aan het 'verkeer'

Je bent niet de eerste en niet de laatste die het doet, zou wel om SCDW vragen, dan ben je verzekerd dat alle
schade door de verzekering wordt betaald en als je met zijn 2en bent dan ook vragen of een andere chauffeur mag
rijden dan de huurder, zoals je partner of BOB indien noodzakelijk.
Sixt heeft momenteel de beste aanbiedingen...gevolgd door AVIS
Je moet wel EN huur EN deposit vooraf met een creditcard garanderen/betalen anders dan krijg je niets mee...
Met een maandje heb je de deposit terug...

neem een draadje mee voor je telefoon en de aansteker, google maps werkt uitstekend in TH in je moerstaal zelfs
hoef je geen navigatie te huren.....


Have fun...

angelique1
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 2
Lid geworden op: zondag 03 mei 2015, 15:46

Re: auto huren chiang mai / bangkok

#14 Bericht door angelique1 » woensdag 20 mei 2015, 07:28

dank allen voor de reacties !

En inderdaad zijn we niet van plan om in Bangkok te rijden , daarom ook de 1e week geen auto.

Maar ik begrijp dat de aankomst per trein midden in Bangkok is ?? in dat geval zullen we niet van daaruit gaan rijden.
Het zou dan de bedoeling zijn dat we eerst (per taxi/trein) buiten Bangkok geraken.
En voor het overige verkeer ben ik niet bang , nog nooit in Thailand geweest maar wel HEEL veel km gemaakt op veel verschillende plaatsen dus ben zeker een ervaren chauffeur.

Trein is nog niet geboekt (wilden we daar doen) maar de hotelovernachtingen zijn al wel ingericht op twee x nachttrein.
Nu dus besluiten om te gaan vliegen vindt ik weer onhandig wat dat betreft.
En overdag treinen hebben we zeker overwogen omdat we dan alles zien en dat is zeker leuk maar het kost je ook twee dagen waarop je niets anders kan doen en dat vinden we op een reis van 19 dagen toch wel zonde.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: auto huren chiang mai / bangkok

#15 Bericht door printen44 » woensdag 20 mei 2015, 07:55

Heel veel km ergens anders gereden hebben, is niet een garantie dat je in Thailand lekker kan rijden. Je zal heel wat moeten wennen aan de onvoorspelbaarheid van de Thaise chauffeurs.

En dat je op de wegen alles kan aantreffen, tot de "Super Highways" toe. Honden, spelende kinderen, ossenwagens, brommers, runderen, auto's die maximaal 30km rijden en jij komt er met 100km op af stormen, in de avond, veel brommers zonder achterlicht en fietsers, die je ook overdag aantreft, hebben vrijwel nooit verlichting. En een buitenlander krijgt altijd de schuld bij een ongeval, ook al treft die buitenlander geen enkele schuld.

Kortom het is gevaarlijk hier op de wegen. Mijn zwager, die toch een ervaren rijder is in Namibia, weigerde naar een uurtje rijden in Thailand, nog achter de stuur van mijn auto te gaan zitten. "ik wil liever oud en in bed doodgaan" was zijn verdediging. [$)

Lees dit artikel maar in de Bangkok Post:

http://www.bangkokpost.com/news/general ... ve-drivers
Laatst gewijzigd door printen44 op woensdag 20 mei 2015, 10:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”