Rijbewijs verlengen

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Rijbewijs verlengen

#31 Bericht door wpdl » zondag 08 september 2019, 06:54

Per provincie zit er verschil dat klopt zelfde verhaal als extension off stay.
Ze geven hier de 'basis' aan in Nakhon Ratchasima moet je een medisch certificaat erbij leveren de laatste keer dat ik er was.
Je oude Thaise rijbewijs, een jaar of meerdere jaren geldig.
Geldig paspoort met je visum.
Adres bevestiging door Immigratie of gele boek.
Foto maken ze zelf tegenwoordig dat klopt hier in Korat andere plaatsen onbekend bij mij.

Even bellen of alles dat je denkt dat nodig is meenemen is handig ;)

What you will need when applying for your Thai drivers license with a five year validity:

temporary Thai driving license.
Valid Passport with Valid Non-immigrant Visa
A certified letter of address from the applicant's embassy, or from the Immigration Bureau (document can not be older than 30 days).

If you are working in Thailand: Your work permit, can replace either of these documents and serve as address verification!

godzilla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 906
Lid geworden op: vrijdag 12 oktober 2018, 14:50

Re: Rijbewijs verlengen

#32 Bericht door godzilla » zondag 08 september 2019, 10:33

In cha am was een medisch attest nodig, ff bij dokter binnen springen, die neemt je bloeddruk, vraagt of je gezond bent, klaar is kees, 80bath aub
Reactie test en kleuren test, en filmke kijken.
En de nodige papieren natuurlijk...(ik had vertalingen ed nodig van mijn belgisch rijbewijs, mijn internationaal was vervallen)

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Rijbewijs verlengen

#33 Bericht door wanadee » zondag 08 september 2019, 10:35

godzilla schreef: zondag 08 september 2019, 10:33 In cha am was een medisch attest nodig, ff bij dokter binnen springen, die neemt je bloeddruk, vraagt of je gezond bent, klaar is kees, 80bath aub
Reactie test en kleuren test, en filmke kijken.
En de nodige papieren natuurlijk...(ik had vertalingen ed nodig van mijn belgisch rijbewijs, mijn internationaal was vervallen)
Hier in Korat wordt er niks gemeten, zijn twee dames bij het rijbewijzenburo die achter n tafel de hele dag gezondheidsbewijzen zitten te s hrijven,

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”