Internet bankieren.

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Jos Flachs
Expat
Expat
Berichten: 910
Lid geworden op: woensdag 10 mei 2006, 12:35
Locatie: Bangkok

Re: Internet bankieren.

#16 Bericht door Jos Flachs » woensdag 31 juli 2013, 05:22

Ja hoor, doen ze best wel. Bitcoin mining is redelijk bekend. Er wordt al mee gefraudeerd: niet zo gek lang geleden bleek dat een slimme knaap online gaming gebruikte om mensen voor hem te laten werken. (De capaciteit van hun computers, wel te verstaan.)

Ik heb zo het idee dat geen enkele regering, bank of credit card echt staat te juichen voor dit soort initiatieven. Vooral omdat het vrijwel volledig buiten hun controle valt. Op het moment dat Bitcoins in de media verschenen, en de koers behoorlijk omhoog ging, kwamen er opeens verhalen over schandalen en problemen met die dingen. Niet geheel toevallig.

godzilla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 906
Lid geworden op: vrijdag 12 oktober 2018, 14:50

Re: Internet bankieren.

#17 Bericht door godzilla » dinsdag 23 oktober 2018, 14:33

Blijkbaar al een tijdje geleden dat hier gereageerd is.
Internet, bankieren via smartphone (app)werkt hier in thailand zonder problemen, en direct, geen wachttijden als het weekend is.

Maar een vraagje, wat gebruiken jullie om euro's naar thailand over te schrijven?
Ik doe het tegenwoordig enkel nog met crypto.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11597
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Internet bankieren.

#18 Bericht door jumbo » woensdag 24 oktober 2018, 02:58

godzilla schreef:Blijkbaar al een tijdje geleden dat hier gereageerd is.
Internet, bankieren via smartphone (app)werkt hier in thailand zonder problemen, en direct, geen wachttijden als het weekend is.

Maar een vraagje, wat gebruiken jullie om euro's naar thailand over te schrijven?
Ik doe het tegenwoordig enkel nog met crypto.

Crypto is het goedkoopst met 2 crypto accounts uiteraard en dan met bij en af transactie op dezelfde dag en je geld is er dan ook binnen een half uurtje
Geen noemenswaardige koersverliezen
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

godzilla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 906
Lid geworden op: vrijdag 12 oktober 2018, 14:50

Re: Internet bankieren.

#19 Bericht door godzilla » woensdag 24 oktober 2018, 11:22

Inderdaad, je hebt twee accounts nodig, eentje in europa, en eentje in thailand (bvb bx)
Die accounts aanmaken kost wel beetje moeite, maar eens een week verder ben je vertrokken.
En het gaat snel om geld over te maken, momenteel is de koers niet zo gunstig, maar het is en blijft makkelijk.

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Internet bankieren.

#20 Bericht door Jim » donderdag 25 oktober 2018, 05:16

Ben je dan niet verschrikkelijk de sjaak met je fees?
Eerst van euro naar crypto dan van crypto naar dollar en dan van dollar naar baht.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

godzilla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 906
Lid geworden op: vrijdag 12 oktober 2018, 14:50

Re: Internet bankieren.

#21 Bericht door godzilla » maandag 29 oktober 2018, 03:31

Jim schreef:Ben je dan niet verschrikkelijk de sjaak met je fees?
Eerst van euro naar crypto dan van crypto naar dollar en dan van dollar naar baht.
Neen hoor, de dollar komt er niet in tussen, de fee's voor de crypto's zijn laag, het duurste is het storten op je thaise rekening, 30 bath voor storting van 10000bath

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11597
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Internet bankieren.

#22 Bericht door jumbo » maandag 29 oktober 2018, 05:24

Jim schreef:Ben je dan niet verschrikkelijk de sjaak met je fees?
Eerst van euro naar crypto dan van crypto naar dollar en dan van dollar naar baht.
Gaat allemaal vrij snel en je de crypto kent geen inkoop of verkoopkoers
Normaal met een half uurtje klaar...das geen risico
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Internet bankieren.

#23 Bericht door Jim » maandag 29 oktober 2018, 19:00

Dan zijn ze vergeten mijn exchange in te lichten.
Tussen koop- en verkoop prijs zit een aardig verschil.
Als je bijv. 1 bitcoin koopt en meteen weer verkoopt, ben je 200 euri lichter.

Als ik met transferwise 5000 euri wil omzetten (of overmaken) naar baht, ben ik maar een paar tientjes kwijt.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11597
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Internet bankieren.

#24 Bericht door jumbo » dinsdag 30 oktober 2018, 01:57

Jim schreef:Dan zijn ze vergeten mijn exchange in te lichten.
Tussen koop- en verkoop prijs zit een aardig verschil.
Als je bijv. 1 bitcoin koopt en meteen weer verkoopt, ben je 200 euri lichter.

Als ik met transferwise 5000 euri wil omzetten (of overmaken) naar baht, ben ik maar een paar tientjes kwijt.
En als je via je NL bank overmaakt 9 euro?? Plus ontvangst kosten in TH met een max van 300 thb
Transferwise is duurder als je boven de 1,000 euro overmaakt

Ik weet niet waar je het koersverschil vandaan haalt of berekend want er is geen aankoop of verkoop koers voor bitcoins
Er is 1 waarde en die is niet gekoppeld aan een bepaalde munteenheid. Je moet het zien als de prijs van een aandeel
Ik heb een wallet in NL en TH en mijn kosten van transfers over de laatste maanden zijn ongeveer 40-50 thb per maand....
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

godzilla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 906
Lid geworden op: vrijdag 12 oktober 2018, 14:50

Re: Internet bankieren.

#25 Bericht door godzilla » dinsdag 30 oktober 2018, 04:48

Ik werk met coinbase, via sepa overschrijving, duurt iets langer maar:
Coinbase werkt met een letse licentie, dus europa, sepa overschrijvingen zijn dus gratis.
Dan naar gdax pro, ook gratis, en dan kan je beginnen kopen, bitcoins of eth of dergelijke , maakt niet uit.
Daar zijn de fee's laag.
Transfer ze dan naar je bx account in thailand (de crypto's)
Daar zet je ze dan om in thai bath, fee's vallen goed mee.
Het duurste is zoals ik reeds vermelde de thai bath op je thaise bankrekening zetten, 30 bath voor de eerste 10000bath, en voor elke volgende 10000bath komt er 10 bath bij.

De koers momenteel iets van 37.5, alle fee's eraf, netto dus.
Toegegeven, niet echt spectaculair, maar wel snel, en van thuis in je zetel te doen.

Een goede indicatie is het koersverloop op coinbase , en bx.
Kijk naar het verschil, daalt de koers op coinbase sneller als op bx zijn er goede wisselkoersen mogelijk, zelf al is de markt dalende.

godzilla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 906
Lid geworden op: vrijdag 12 oktober 2018, 14:50

Re: Internet bankieren.

#26 Bericht door godzilla » dinsdag 30 oktober 2018, 05:20

godzilla schreef:Ik werk met coinbase, via sepa overschrijving, duurt iets langer maar:
Coinbase werkt met een letse licentie, dus europa, sepa overschrijvingen zijn dus gratis.
Dan naar gdax pro, ook gratis, en dan kan je beginnen kopen, bitcoins of eth of dergelijke , maakt niet uit.
Daar zijn de fee's laag.
Transfer ze dan naar je bx account in thailand (de crypto's)
Daar zet je ze dan om in thai bath, fee's vallen goed mee.
Het duurste is zoals ik reeds vermelde de thai bath op je thaise bankrekening zetten, 30 bath voor de eerste 10000bath, en voor elke volgende 10000bath komt er 10 bath bij.

De koers momenteel iets van 37.5, alle fee's eraf, netto dus.
Toegegeven, niet echt spectaculair, maar wel snel, en van thuis in je zetel te doen.

Een goede indicatie is het koersverloop op coinbase , en bx.
Kijk naar het verschil, daalt de koers op coinbase sneller als op bx zijn er goede wisselkoersen mogelijk, zelf al is de markt dalende.
Een goede handleiding vind je hier:
https://www.thaibell.be/wp-content/uplo ... ansfer.pdf

Ik hoop dat de link werkt, laat me maar iets weten.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Internet bankieren.

#27 Bericht door wanadee » dinsdag 30 oktober 2018, 05:24

jumbo schreef:
Jim schreef:Dan zijn ze vergeten mijn exchange in te lichten.
Tussen koop- en verkoop prijs zit een aardig verschil.
Als je bijv. 1 bitcoin koopt en meteen weer verkoopt, ben je 200 euri lichter.

Als ik met transferwise 5000 euri wil omzetten (of overmaken) naar baht, ben ik maar een paar tientjes kwijt.
En als je via je NL bank overmaakt 9 euro?? Plus ontvangst kosten in TH met een max van 300 thb
Transferwise is duurder als je boven de 1,000 euro overmaakt

Ik weet niet waar je het koersverschil vandaan haalt of berekend want er is geen aankoop of verkoop koers voor bitcoins
Er is 1 waarde en die is niet gekoppeld aan een bepaalde munteenheid. Je moet het zien als de prijs van een aandeel
Ik heb een wallet in NL en TH en mijn kosten van transfers over de laatste maanden zijn ongeveer 40-50 thb per maand....
Van die bitcoins heb ik geen sjoege maar transferwise is bij elk bedrag voordeliger dan bv direct overmaken via ing. Je bent wel meer koeten kwijt bij hogere bedragen maar dat wordt ruimschoots goed gemaakt door het koersverschil.

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Internet bankieren.

#28 Bericht door Jim » dinsdag 30 oktober 2018, 06:06

Bitcoin exchanges operate as continuous double auctions, filling an order book with sellers providing ask prices and buyers submitting bid prices. When a bid and an ask meet, the orders are filled. So you'll see the order book as a series of asks from the last trade price on up, and bids from the last trade price on down. Based on the order book of the moment, for a given quantity of bitcoin, you will always see a gap between the buy price (how much it would cost you per bitcoin to buy that quantity) and the sell price (how much you would receive per bitcoin if you sold that quantity). This is because as you buy more bitcoins, you move up the ask orders and the price being paid rises. The same thing happens as you sell more bitcoins, you move down the bid orders and the price being paid goes down. See Bitfinex BTC/USD Charts - BitcoinWisdom for an example, move your cursor over the order book lines and look in the top left for the effect on prices. When an order is filled, the exchange also charges fees to the buyer and/or seller based on the policies of the given exchange.

Bitcoin brokers are selling you bitcoins from their reserves, and they need to buy and sell bitcoins to maintain their reserve. So based on the behavior of the exchanges they use, bitcoin brokers will set a buy price that lets them replace their reserve bitcoins for the same or less than what you paid to buy them. Similarly, they will set a sell price that lets them sell reserve bitcoins for the same or more than what they paid you for them. See Coinbase BTC/USD Charts - BitcoinWisdom for a broker example, their current buy and sell prices show as fixed "order book" lines. Commissions charged by a broker are then added separately, though they can also be effectively hidden in the prices they are quoting.
Ik ben m'n login van coinbase kwijt, maar bij litecoin.eu kan je heel duidelijk de koop en verkoop prijzen van alle coins zien zonder dat je een account hoeft te maken.
Als je exact hetzelfde krijgt voor je coin als dat je er voor hebt betaald, dan kan dat alleen maar doordat de prijs van die coin dan net voldoende is gestegen.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

godzilla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 906
Lid geworden op: vrijdag 12 oktober 2018, 14:50

Re: Internet bankieren.

#29 Bericht door godzilla » dinsdag 30 oktober 2018, 08:08

Jim schreef:
Bitcoin exchanges operate as continuous double auctions, filling an order book with sellers providing ask prices and buyers submitting bid prices. When a bid and an ask meet, the orders are filled. So you'll see the order book as a series of asks from the last trade price on up, and bids from the last trade price on down. Based on the order book of the moment, for a given quantity of bitcoin, you will always see a gap between the buy price (how much it would cost you per bitcoin to buy that quantity) and the sell price (how much you would receive per bitcoin if you sold that quantity). This is because as you buy more bitcoins, you move up the ask orders and the price being paid rises. The same thing happens as you sell more bitcoins, you move down the bid orders and the price being paid goes down. See Bitfinex BTC/USD Charts - BitcoinWisdom for an example, move your cursor over the order book lines and look in the top left for the effect on prices. When an order is filled, the exchange also charges fees to the buyer and/or seller based on the policies of the given exchange.

Bitcoin brokers are selling you bitcoins from their reserves, and they need to buy and sell bitcoins to maintain their reserve. So based on the behavior of the exchanges they use, bitcoin brokers will set a buy price that lets them replace their reserve bitcoins for the same or less than what you paid to buy them. Similarly, they will set a sell price that lets them sell reserve bitcoins for the same or more than what they paid you for them. See Coinbase BTC/USD Charts - BitcoinWisdom for a broker example, their current buy and sell prices show as fixed "order book" lines. Commissions charged by a broker are then added separately, though they can also be effectively hidden in the prices they are quoting.
Ik ben m'n login van coinbase kwijt, maar bij litecoin.eu kan je heel duidelijk de koop en verkoop prijzen van alle coins zien zonder dat je een account hoeft te maken.
Als je exact hetzelfde krijgt voor je coin als dat je er voor hebt betaald, dan kan dat alleen maar doordat de prijs van die coin dan net voldoende is gestegen.

Als je aan marktprijs verkoopt (en dat doe ik om geld over te maken), loop je weinig risico.
Ik heb me ook al eens laten vangen, ik vroeg te veel (dus niet verkocht gekregen), de koerst bleef maar dalen, maar tja, dan ben je eigenlijk aan het beleggen, of gokken hoe je het wil noemen.
Maar dat lag aan mezelf, reken je koers uit die je zou krijgen op het moment 'nu'
Staat die je aan, twijfel dan niet en doe het in de crypto die je uitgeteld hebt, aan de marktprijs.

Wat je aanhaalt, koop en verkoop prijzen, is niet correct, het zijn eerder de vraagprijzen , en de geboden prijzen.
Het is aan jou om te beslissen, maar nogmaals, dan ben je eigenlijk al aan het beleggen.
De marktprijs, die staat normaal gezien vetgedrukt, daar baseer ik me op, om niet te gokken.

Probeer het met een klein bedrag, en oefen een beetje eens je de accounts hebt als je niet zeker bent, kost bijna niks.

En, uiteindelijk telt enkel het resultaat: 100€ op coinbase gezet (of pro), en dan overzetten op je thaise bank dan zijn alle fee's eraf,
Kom je uit op 3700bath, dan heb je een netto koers van 37 bath/€

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Internet bankieren.

#30 Bericht door Jim » dinsdag 30 oktober 2018, 13:53

Voor kleine bedragen is dat idd beter dan de standaard bank fees.
Bij grotere bedragen is het niet zo verstandig.

Ik zal nog s kijken bij coinbase.
Ik heb die er toen uitgegooid omdat ze een of andere vage altcoin niet hadden díe ik wel wilde.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”