Waarom kiezen NL mannen Thaise vrouwen

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
menan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 760
Lid geworden op: zondag 01 april 2007, 13:23
Locatie: Bangkok

Re: Waarom kiezen NL mannen Thaise vrouwen

#256 Bericht door menan » zaterdag 25 juli 2009, 11:54

Luc schreef:De verwerving van iemands vrijheid ,gaat altijd ten koste van de beperking van anderen hun vrijheid

aan het donkeren 34 graden

Maar geldt dat voor alles? Gaat jouw streven naar vrijheid ten koste van anderen of worden anderen juist blijer van je uitstraling omdat je vrijheid hebt gevonden?

Vrijheid ten koste van anderen is geen vrijheid, maar (zelf)bedrog.

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Waarom kiezen NL mannen Thaise vrouwen

#257 Bericht door Gardensafari » zaterdag 25 juli 2009, 12:02

Luc schreef:De verwerving van iemands vrijheid ,gaat altijd ten koste van de beperking van anderen hun vrijheid

Een zeer waar woord! Een man en een vrouw samen kunnen elk een stukje vrijheid inleveren en daardoor samen meer vrijheid veroveren. Maar in de praktijk zie ik dat zelden. Dat is tevens het laatste dat ik zeg over het chapitre emancipatie. Die strijd heeft de man toch al lang verloren. Ik kan alleen maar herhalen: in mijn geval is het liefde geweest en die heeft mij toevallig aan een Thaise gekoppeld. Maar het had om het even wat voor andere nationaliteit kunnen zijn geweest. Je wordt niet echt verliefd op een ras of volk, maar op een individu. Tuurlijk kun je een voorkeur hebben voor een bepaald ras of een bepaalde kleur, maar als je van Thaise vrouwen houdt, kun je in Maleisië, Indonesië, Laos, Cambodja of de Philipijnnen ook verliefd worden.
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

menan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 760
Lid geworden op: zondag 01 april 2007, 13:23
Locatie: Bangkok

Re: Waarom kiezen NL mannen Thaise vrouwen

#258 Bericht door menan » zaterdag 25 juli 2009, 13:00

Ik heb redelijk ervaring met vrouwen uit sommige culturen. Wat ik altijd zo bijzonder vind is dat er zoveel verschillen zijn.
Uiteraard ben ik opgegroeid in de Nederlandse cultuur met de Nederlandse normen en waarden,maar ook met het referentiekader wat betreft vrouwen. Het is bijna zo vanzelfsprekend dat je een partner zoekt vanuit je eigen cultuur. Als je vroeger alleen partner van een ander levensovertuiging vond dan brak de pleuris al los. Wat trouwens in heel veel culturen nog steeds gebeurt, helaas. Zo kom ik uit een niet gelovig arbeidersmilieu die duidelijk gescheiden bleef van de katholieken en de gereformeerden. Over de rest dan maar niet te spreken. Maar de 70er jaren braken grenzen open en er worden nieuwe referentiekaders vastgelegd. Ook zag je dat we steeds Europeser werden. Nederlandse vrouwen werden nog niet echt gewaardeerd om hun keuzes voor mediterrane mannen, maar ok, dat was toen. De wereld werd steeds kleiner. Relaties werden wereldser en vrijwel niemand kraait nog een haan naar alle verschillen culturele relaties. (Al denk ik er over dat het onderhuids toch wel wat anders ligt). Zo heb ik ook kennis gemaakt met vrouwen van meerdere culturen en landen. Ook van alle geloven en gezindten. En ik moet zeggen dat mijn ogen steeds meer open gingen van blijdschap bij de verrijkingen die dit met zich heeft meegebracht.

Steeds zijn er nog westerlingen die menen het in de wereld voor het zeggen denken te hebben of dat wij de leidende rol kunnen spelen en onze normen en waarden menen op te kunnen leggen.
Uiteraard speelt hier de angst bij voor het verliezen van de eigen dominante identiteit, alsmede de arrogantie zoals die door evangelisatie eeuwen beleden is en nog steeds beleden wordt.
Gelukkig ben ik er achter dat dit nooit zal gebeuren. Dat culturen zo stevig verankert zijn dat ze ze zich nooit door de dominante materialistische joods-christelijke expansiepolitiek zullen laten inpakken.

Door al die ontmoetingen heb ik het een en ander aan verschillen hoe vrouwen zijn in verschillende culturen mogen meemaken. Ik ben ongelofelijk blij dat ik eindelijk uit die referentiekaders ben gebroken en de waardering kan opbrengen voor andere culturen en ander normen waarden, maar ook de beleving van het eigen vrouw zijn in die culturen.
En om mij te beperken tot mijn ervaring met Thaise vrouwen kan ik zeggen dat ik niet veel ervaring heb, maar de ervaringen die ik heb zijn heel bijzonder. Het zijn totaal anders denkend en voelende vrouwen dan b.v. de Westerse vrouwen. Niet dat het allemaal even leuk is of zaligmakend is, maar zij stralen toch iets uit wat voor westerse mannen erg aantrekkelijk is. (over het algemeen gezien). En dan heb ik het nu eens even niet over sex. Ook zijn ze hieronder (veelal) anders). De kunst is om ze niet vanuit onze westers perspectief te benaderen, maar vanuit hun eigen perspectief. En ik denk dat vooral hun boeddhistische achtergrond een totaal andere vrouw to ontwikkeling heeft gebracht. En dit lijkt zeer aantrekkelijk te zijn voor heel veel westerse mannen. En wat is daar mis mee. Wanneer beiden echt gelukkig en blij zijn met de situatie, vertel mij dan eens wat daar nu verkeerd aan is.
Hoe meer ik mijn westerse denken los kan laten hoe leuker dat ik ze vind. Een verademing tegenover al die zuurpruimen in NL. Zie je die scheve,ontevreden mondhoeken voor je? De goeden natuurlijk nagelaten. Thaise vrouwen, altijd bereid tot een glimlach, speels en open van karakter en niet verzuurd zoals sommige in zichzelf gekeerde carrière gerichte en materialistische westerse vrouwen.
Binnenkort ga ik voor een langere periode naar TL. Ik zie erg uit naar de vriendschappen die ik heb opgebouwd en hoop mij kennissen ervaring van de Thaise cultureel verder uit te breiden.

Gebruikersavatar
marinusmali
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 554
Lid geworden op: vrijdag 06 februari 2009, 06:09

Re: Waarom kiezen NL mannen Thaise vrouwen

#259 Bericht door marinusmali » zondag 26 juli 2009, 05:57

Lieve mensen, graag wil ik jullie het volgende laten lezen wat een paar duizend jaar is opgeschreven over een vrouw. Je moet het lezen tegen de achtergrond van die tijd, maar ik denk dat de eigenschappen daar beschreven nog steeds gelden.

Loflied op de sterke vrouw
10 Een sterke vrouw, wie zal haar vinden?
Zij is meer waard dan edelstenen.
11 Haar man vertrouwt op haar en zal daar rijkelijk bij winnen.
12 Ze brengt hem voorspoed, geen ellende,
alle dagen van haar leven.
13 Ze zoekt wol en linnen uit,
en spint en weeft met vreugde.
14 Zoals een koopmansschip naar verre streken vaart,
zo haalt zij van verre wat ze nodig heeft.
15 Ze staat al op als het nog donker is,
regelt het werk in huis, draagt haar slavinnen taken op.
16 Als zij haar zinnen op een akker zet, koopt ze hem,
van wat ze heeft verdiend, plant ze een wijngaard.
17 Zij is vol daadkracht,
onvermoeibaar is ze in de weer.
18 Handeldrijven gaat haar heel goed af,
’s nachts gaat haar lamp niet uit.
19 Haar handen zijn voortdurend aan het spinrok,
ze houdt altijd de weefspoel vast.
20 Haar handen strekt zij uit naar de behoeftigen,
ze geeft de armen hulp.
21 Niemand in haar huis hoeft sneeuw te vrezen,
zij heeft hen allen warm
22 Ze maakt de mooiste dekens,
ze gaat gekleed in linnen en purperen wol.
23 Haar man geniet bekendheid in de stad,
hij vergadert met de oudsten in de poort.
24 Zij vervaardigt kleding en gordels,
en levert die aan kooplui.
25 Uit haar verschijning spreken kracht en waardigheid,
de dag van morgen ziet ze lachend tegemoet.
26 Ze spreekt wijze woorden,
wat ze zegt, zijn liefdevolle lessen.
27 Ze waakt over haar huishouding,
nietsdoen is haar onbekend.
28 Haar kinderen prijzen haar,
haar man bejubelt haar:
29 ‘Er zijn veel sterke vrouwen,
maar jij overtreft ze allemaal.’

30 Charme is bedrieglijk en schoonheid vergaat,
31 Moge zij de vruchten plukken van haar werk,
mogen haar daden worden geprezen in de poorten.


Als een blanke of een aziatische vrouw nu die eigenschappen heeft, dan heb je toch een schat gevonden?

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Waarom kiezen NL mannen Thaise vrouwen

#260 Bericht door Gardensafari » zondag 26 juli 2009, 11:18

Marinus, ik zag een hoop in jou, maar geen utopist :D
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Waarom kiezen NL mannen Thaise vrouwen

#261 Bericht door jumbo » woensdag 24 maart 2010, 05:13

Heb van me maat Thaise Koorts (thai fever) in de handen gedrukt gekregen, vermoed dat hij dacht dat ik het nodig had....en waarom ook niet :P

Heb het gelezen en ik moet zeggen dat er toch nog verrassende dingen instonden die ik toch anders zag in mijn beleving of zelfs beleefde....ook veel herkenning en erkenning....

Me meissie moet het nog lezen, ben een beetje bang dat ze teveel tips leest tussen de regels door, hehehe.....over ondersteuning, sin sod en al die narigheid..

Er staan overigens genoeg redenen in om van een relatie af te zien ook.....

voor beginners is het zeer zeker de moeite waard al was het maar om je a.s. ex-meissie van een barmeissie te onderscheiden en zodoende de juiste keuze (barmeissie) te maken
Die Ban Nokkers zijn veel te ingewikkeld en duur met al die regeltjes en rituelen... :lol: :lol:
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Waarom kiezen NL mannen Thaise vrouwen

#262 Bericht door dutch » woensdag 24 maart 2010, 08:50

Jumbo,
Gewoon die pagina's copieeren die (in jouw ogen) er toe doen :mrgreen: :mrgreen:
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Waarom kiezen NL mannen Thaise vrouwen

#263 Bericht door jumbo » woensdag 24 maart 2010, 08:51

dutch schreef:Jumbo,
Gewoon die pagina's copieeren die (in jouw ogen) er toe doen :mrgreen: :mrgreen:
bedankt voor de tip Dutch, hier spreekt een man met ervaring :D :D
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: Waarom kiezen NL mannen Thaise vrouwen

#264 Bericht door Wouter_Udon » woensdag 24 maart 2010, 09:18

jumbo schreef:
dutch schreef:Jumbo,
Gewoon die pagina's copieeren die (in jouw ogen) er toe doen :mrgreen: :mrgreen:
bedankt voor de tip Dutch, hier spreekt een man met ervaring :D :D

Heb hem ook digitaal voor je, kun je selecteren en deleten en mailen.
Live your dream, don't dream your life.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Waarom kiezen NL mannen Thaise vrouwen

#265 Bericht door Jeanette » woensdag 24 maart 2010, 11:12

Waarom kiezen NL mannen Thaise vrouwen?
En waarom worden zoveel vrouwen verliefd op (halve) homo's?

Cliff Richard daar begon ik mee, toen Elvis (gek op z'n vrienden), Willem Nijholt (nog steeds wauw)....en die langharige van de Bee Gee's, Freddy Mercury (goh, wat een tijger) en nu beginnen ze ook al over George Clooney.

Als ik oud en alleen zou zijn is lesbisch worden misschien een optie? :lol: :mrgreen: :lol:

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Waarom kiezen NL mannen Thaise vrouwen

#266 Bericht door RuudThai » woensdag 24 maart 2010, 15:05

Jeanette schreef:
Waarom kiezen NL mannen Thaise vrouwen?
En waarom worden zoveel vrouwen verliefd op (halve) homo's?

Cliff Richard daar begon ik mee, toen Elvis (gek op z'n vrienden), Willem Nijholt (nog steeds wauw)....en die langharige van de Bee Gee's, Freddy Mercury (goh, wat een tijger) en nu beginnen ze ook al over George Clooney.

Als ik oud en alleen zou zijn is lesbisch worden misschien een optie? :lol: :mrgreen: :lol:
Vast wel, daar zitten ook een paar lekkertjes bij, Ireen Wüst bijvoorbeeld :D :D :D

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: Waarom kiezen NL mannen Thaise vrouwen

#267 Bericht door Wouter_Udon » woensdag 24 maart 2010, 17:05

RuudThai schreef:
Jeanette schreef:
Waarom kiezen NL mannen Thaise vrouwen?
En waarom worden zoveel vrouwen verliefd op (halve) homo's?

Cliff Richard daar begon ik mee, toen Elvis (gek op z'n vrienden), Willem Nijholt (nog steeds wauw)....en die langharige van de Bee Gee's, Freddy Mercury (goh, wat een tijger) en nu beginnen ze ook al over George Clooney.

Als ik oud en alleen zou zijn is lesbisch worden misschien een optie? :lol: :mrgreen: :lol:
Vast wel, daar zitten ook een paar lekkertjes bij, Ireen Wüst bijvoorbeeld :D :D :D

Het is maar goed dat smaken verschillen. ;) :o
Live your dream, don't dream your life.

Gebruikersavatar
Soi 24
Expat
Expat
Berichten: 310
Lid geworden op: maandag 02 juni 2008, 20:53
Locatie: Nongprue, Banglamung

Re: Waarom kiezen NL mannen Thaise vrouwen

#268 Bericht door Soi 24 » woensdag 24 maart 2010, 21:54

RuudThai schreef:

Vast wel, daar zitten ook een paar lekkertjes bij, Ireen Wüst bijvoorbeeld :D :D :D
Zit er ook een Top Charoen-vestiging in Sakhon Nakon? Hoog tijd voor een oogmeting......:mrgreen:
"There are no facts, only interpretations."
- Friedrich Nietzsche (1844-1900)

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Waarom kiezen NL mannen Thaise vrouwen

#269 Bericht door RuudThai » donderdag 25 maart 2010, 05:07

Soi 24 schreef:
RuudThai schreef:

Vast wel, daar zitten ook een paar lekkertjes bij, Ireen Wüst bijvoorbeeld :D :D :D
Zit er ook een Top Charoen-vestiging in Sakhon Nakon? Hoog tijd voor een oogmeting......:mrgreen:

OK, was ironisch bedoeld, maar vergat de goeie smily daarbij te plaatsen. Maar misschien is ze voor een lesbienne wel een lekker ding, toch? ;) :D

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2277
Lid geworden op: zaterdag 18 november 2006, 18:17
Locatie: amsterdam

Re: Waarom kiezen NL mannen Thaise vrouwen

#270 Bericht door carpediem » donderdag 25 maart 2010, 05:15

menan schreef:Ik heb redelijk ervaring met vrouwen uit sommige culturen. Wat ik altijd zo bijzonder vind is dat er zoveel verschillen zijn.
Uiteraard ben ik opgegroeid in de Nederlandse cultuur met de Nederlandse normen en waarden,maar ook met het referentiekader wat betreft vrouwen. Het is bijna zo vanzelfsprekend dat je een partner zoekt vanuit je eigen cultuur. Als je vroeger alleen partner van een ander levensovertuiging vond dan brak de pleuris al los. Wat trouwens in heel veel culturen nog steeds gebeurt, helaas. Zo kom ik uit een niet gelovig arbeidersmilieu die duidelijk gescheiden bleef van de katholieken en de gereformeerden. Over de rest dan maar niet te spreken. Maar de 70er jaren braken grenzen open en er worden nieuwe referentiekaders vastgelegd. Ook zag je dat we steeds Europeser werden. Nederlandse vrouwen werden nog niet echt gewaardeerd om hun keuzes voor mediterrane mannen, maar ok, dat was toen. De wereld werd steeds kleiner. Relaties werden wereldser en vrijwel niemand kraait nog een haan naar alle verschillen culturele relaties. (Al denk ik er over dat het onderhuids toch wel wat anders ligt). Zo heb ik ook kennis gemaakt met vrouwen van meerdere culturen en landen. Ook van alle geloven en gezindten. En ik moet zeggen dat mijn ogen steeds meer open gingen van blijdschap bij de verrijkingen die dit met zich heeft meegebracht.

Steeds zijn er nog westerlingen die menen het in de wereld voor het zeggen denken te hebben of dat wij de leidende rol kunnen spelen en onze normen en waarden menen op te kunnen leggen.
Uiteraard speelt hier de angst bij voor het verliezen van de eigen dominante identiteit, alsmede de arrogantie zoals die door evangelisatie eeuwen beleden is en nog steeds beleden wordt.
Gelukkig ben ik er achter dat dit nooit zal gebeuren. Dat culturen zo stevig verankert zijn dat ze ze zich nooit door de dominante materialistische joods-christelijke expansiepolitiek zullen laten inpakken.

Door al die ontmoetingen heb ik het een en ander aan verschillen hoe vrouwen zijn in verschillende culturen mogen meemaken. Ik ben ongelofelijk blij dat ik eindelijk uit die referentiekaders ben gebroken en de waardering kan opbrengen voor andere culturen en ander normen waarden, maar ook de beleving van het eigen vrouw zijn in die culturen.
En om mij te beperken tot mijn ervaring met Thaise vrouwen kan ik zeggen dat ik niet veel ervaring heb, maar de ervaringen die ik heb zijn heel bijzonder. Het zijn totaal anders denkend en voelende vrouwen dan b.v. de Westerse vrouwen. Niet dat het allemaal even leuk is of zaligmakend is, maar zij stralen toch iets uit wat voor westerse mannen erg aantrekkelijk is. (over het algemeen gezien). En dan heb ik het nu eens even niet over sex. Ook zijn ze hieronder (veelal) anders). De kunst is om ze niet vanuit onze westers perspectief te benaderen, maar vanuit hun eigen perspectief. En ik denk dat vooral hun boeddhistische achtergrond een totaal andere vrouw to ontwikkeling heeft gebracht. En dit lijkt zeer aantrekkelijk te zijn voor heel veel westerse mannen. En wat is daar mis mee. Wanneer beiden echt gelukkig en blij zijn met de situatie, vertel mij dan eens wat daar nu verkeerd aan is.
Hoe meer ik mijn westerse denken los kan laten hoe leuker dat ik ze vind. Een verademing tegenover al die zuurpruimen in NL. Zie je die scheve,ontevreden mondhoeken voor je? De goeden natuurlijk nagelaten. Thaise vrouwen, altijd bereid tot een glimlach, speels en open van karakter en niet verzuurd zoals sommige in zichzelf gekeerde carrière gerichte en materialistische westerse vrouwen.
Binnenkort ga ik voor een langere periode naar TL. Ik zie erg uit naar de vriendschappen die ik heb opgebouwd en hoop mij kennissen ervaring van de Thaise cultureel verder uit te breiden.


Ben het wel eens met Menam. Thaise vrouwen hebben een meerwaarde die je maar zelden bij westerse (nederlandse) vrouwen aantreft.
Alleen bij de hogere klasse in Thailand moet je oppassen, die hebben zich teveel aangepast aan de westerse cultuur en zijn dezelfde zuurpruimen geworden.
pluk de dag (carpediem)

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”