Waarom kiezen NL mannen Thaise vrouwen

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: donderdag 24 februari 2005, 15:06
Locatie: Bangkok

Waarom kiezen NL mannen Thaise vrouwen

#1 Bericht door Pieter » maandag 29 juni 2009, 14:55

Aan iereen (vrouwen en mannen)m

Ik loop al jaren met de vraag rond waarom NL mannen Thaise vrouwen prefereren boven NL vrouwen

Ik weet het nog steeds niet maar sommige dingen zijn duidelijk:

Thaise vrouwen zijn vrouwelijker (kleding etc)
Ned vrouwen leggen de lat te hoog

Pieter 8-) 8-) 8-)

joris
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 150
Lid geworden op: dinsdag 14 april 2009, 08:03

Re: Waarom kiezen NL mannen Thaise vrouwen

#2 Bericht door joris » maandag 29 juni 2009, 15:18

deze vraag stelde mij thaise vriendin mij ook eens.
ik vroeg haar toen meteen waarom zij voor een westerse man kiest.
beide konden we hier toen niet echt een duidelijk antwoord op geven!
er zijn overigens ook genoeg thaise vrouwen waar ik nooit op zal kunnen vallen , dit is dan puur uiterlijk
sommige thaise vrouwen zijn gewoon veel zorgzamer als nederlandse vrouwen ,in die cultuur is het heel normaal dat alles voor de kost winnaar wordt gedaan.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Waarom kiezen NL mannen Thaise vrouwen

#3 Bericht door prajak » maandag 29 juni 2009, 17:06

Heren, sorry, dit is gezwets in de ruimte. De mededeling dat een Nl-man een TH vrouw kiest gaat alleen op in TH. In NL is keus genoeg. Amlokezen, Urbulanten en andere nationaliteiten, laat ik de IJslanders niet vergeten. En de Litouwers, die kunnen ook geweldig zingen van "you never walk alone".

Hier in Thailand zit een vrouwen-overschot, en dat bedoel ik sympathiek, niet zoals boterberg en melkplas, van 600.000 vrouwen. Voor hen is er geen Thaise man. Daarvoor zijn wij een uitkomst, en zij voor ons. En dat heeft niks te maken met "knap" want dat zijn ze allemaal, dat heeft niks te maken met "geld" want dat hebben ze niet, het heeft niks te maken met s@ks want dat kan ook tussen de deur en met een paard, maar het wordt vaak een verstandsrelatie. Jij hebt mij nodig en ik jou. En de liefde komt vanzelf.

Vraag nooit aan een Thaise vrouw waarom ze juist jou kiest. Je krijgt geen eerlijk antwoord en waarom zou ze.

Ik hoorde ooit een Thaise zeggen "Mijn familie komt voor jou. Mijn familie krijg ik niet terug, een nieuwe farang heb ik binnen vijf minuten". Nou, zo zijn ze niet allemaal maar hou dat in gedachten.

En zijn wij niet ook zo ??

Corinne
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 430
Lid geworden op: zondag 19 maart 2006, 12:53
Locatie: Oostvoorne

Re: Waarom kiezen NL mannen Thaise vrouwen

#4 Bericht door Corinne » maandag 29 juni 2009, 17:46

Pieter schreef:Aan iereen (vrouwen en mannen)m

Ik loop al jaren met de vraag rond waarom NL mannen Thaise vrouwen prefereren boven NL vrouwen

Ik weet het nog steeds niet maar sommige dingen zijn duidelijk:

Thaise vrouwen zijn vrouwelijker (kleding etc)
Ned vrouwen leggen de lat te hoog

Pieter 8-) 8-) 8-)
Hahaha nou ik weet het antwoord wel,
Die Nederlandse man is zo vreselijk lelijk dat er niks anders voor hem op zit dan een thaise vrouw.
Een vrouw in eigen land heeft hij nooit kunnen krijgen dus toen via zijn vrienden-clubje een keer naar Thailand en voila hij was opeens very handsome man! :lol:
Want voor een Thaise vrouw maakt het geen fluit uit hoe je er uit ziet als je maar een goed gevulde portomonnee hebt! :mrgreen:

Nee even zonder gekheid, het is natuurlijk (meestal) onzin.
Mensen woorden verliefd opelkaar dus dat kan alle nationaliteiten zijn.
Laatst gewijzigd door Corinne op maandag 29 juni 2009, 17:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Waarom kiezen NL mannen Thaise vrouwen

#5 Bericht door RuudThai » maandag 29 juni 2009, 17:51

prajak schreef:Heren, sorry, dit is gezwets in de ruimte. De mededeling dat een Nl-man een TH vrouw kiest gaat alleen op in TH. In NL is keus genoeg.
In NL is keus genoeg, schrijft prajak. Nou, dat geloof ik niet. Eigenlijk: ik weet wel zeker van niet. Als je ziet hoeveel vrouwen kiezen voor een LAT-, WOP-, WAP-relatie of hoe ze ook mogen heten, terwijl mannen dat bijna helemaal niet willen, dan is er in NL (en andere West-Europese landen) in feite een mannenoverschot.
Als dan ook nog heel veel vrouwen kiezen voor een carrière en mannen meer dan vrouwen hunkeren naar een knus gezinsleven, dan begrijp je waarom er over de grens gekeken wordt.
En ook nog - ik zou het bijna vergeten - heb je de singleclubs, waar de meeste leden vrouw zijn omdat mannen zich daar niet zo thuis voelen. En waarom niet? Uit eigen ervaring: daar zie je vrouwen als een vol opgetuigd slagschip met opgestoken zeilen de weinige mannen "aanvallen" op een meestal zodanig verpletterende wijze dat die ademloos de benen nemen..... En die ervaring doorgeven aan lotgenoten zodat er de volgende keer nóg minder mannen zijn.

Conclusie: in Nederland vrouwen genoeg, maar die verpesten het voor zichzelf.
Nou dames, kom maar op :| :shock: :geek:

Groet,
Ruud

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Waarom kiezen NL mannen Thaise vrouwen

#6 Bericht door Jim » maandag 29 juni 2009, 17:52

Pieter schreef: Ik loop al jaren met de vraag rond waarom NL mannen Thaise vrouwen prefereren boven NL vrouwen
ik denk dat dat maar in kleine mate het geval is.
meeste mannen vallen wel op T of A of allebei.
thaise vrouwen hebben doorgaans geen T en zeker geen A :lol:

ook mag je een behoorlijk volle portemonnee hebben als je als 60 jarige man een 25 - 35 jaar oude nederlandse vrouw wil scoren.
Thaise vrouwen zijn vrouwelijker (kleding etc)
het is ook meestal wat warmer in thailand.
in de zomer lopen er erg veel vrouwelijke vrouwen rond in nederland hoor.
Ned vrouwen leggen de lat te hoog
of leggen nederlandse mannen de lat te hoog? ;)
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Waarom kiezen NL mannen Thaise vrouwen

#7 Bericht door Gardensafari » maandag 29 juni 2009, 19:07

Volgens mij is het antwoord niet zo gemakkelijk te geven, want zoiets ligt gecompliceerd. Er zijn wel een aantal factoren:

1 De farang die Thaise vrouwen ontmoeten zijn altijd relatief rijk. De arme farang kunnen zich geen ticket naar Thailand veroorloven. Een Thaise arbeider zit op een loon van zo'n 3 euro per dag. En in Thailand geldt: liefde is leuk, maar eten komt eerst.
2 Farang gaan beter met geld om dan de Thai.
3 Veel farang vallen op wat donkerder vrouwen. En juist die worden in Thailand gezien als lelijk, want wit is in de mode nu.
4 Halfbloedjes zijn in Thaise ogen bijna altijd heel erg mooi, want licht en met een beetje neus!
5 Farang hebben een grotere neus en daar kun je ze gemakkelijker bij beet nemen.
6 De emancipatie in het westen heeft veel westerse mannen banger gemaakt voor vrouwen dan Thaise mannen zijn.
7 In Thailand is een vrouwenoverschot.
8 De wegen der liefde zijn ondoorgrondelijk
9 De Thaise smaak verschilt wel degelijk van de onze, zie ook punten 3 en 4. Ook in onze ogen lelijke mannen kunnen soms verrassend goed scoren in Thailand en niet alleen met de portemonnee. Nederlandse vrouwen vallen vaak op de mediterrane types, maar die staan in Thailand veel minder hoog aangeschreven. Op de een of andere manier is het type "Koeman" erg populair in Thailand.

En dan de vraagstelling zelf: "Waarom kiezen Nederlandse mannen voor een Thaise vrouw?" Slechts een zeer klein deel van de Nederlandse mannen kiest voor een Thaise vrouw, anders zou Nederland uit de voegen barsten van de Thai. De meesten van ons hebben iets met Thailand, maar dat betekent niet dat het nu letterlijk barst van de ML-Thai-relaties. Iemand die in een ziekenhuis werkt denkt ook dat iedereen in het land ziek is.
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

soulwy
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 571
Lid geworden op: zaterdag 27 mei 2006, 17:02

Re: Waarom kiezen NL mannen Thaise vrouwen

#8 Bericht door soulwy » maandag 29 juni 2009, 19:35

Bravo Hans.
En zoals met alle relaties geldt: Kan de ander mij bieden wat ik nodig heb.
Geld-liefde
Uiterlijk-liefde
Liefde- liefde

Who cares...als we maar lief zijn voor elkaar...niet?

Eens heeft Jumbo (geloof ik) iets erover gezegd en dat vond ik erg mooi:
Als jij voor mij zorgt tot mijn dood, zorg ik voor jou tot jouw dood. Lief toch?

PS En ik vind het een grote onzin dat Thaise vrouwen vrouwelijker zouden zijn...het is net wat je wilt zien.
Vanaf de berg het zo overzichtelijke dal,
vanaf het dal de ongeziene weg naar de top.
K.S. 2008

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Waarom kiezen NL mannen Thaise vrouwen

#9 Bericht door dutch » dinsdag 30 juni 2009, 01:46

Ik voel het meeste voor het antwoord van Corinne.
Na 2 keer in Thailand te zijn geweest kwam ik "mijn" Thai tegen in het vliegtuig (zat naast me).
10 maanden later waren we getrouwd en dat heeft 28 jaar geduurd.
Zij overleed onverwachts terwijl we reeds definitief in Thailand verbleven.
Heb nu een nieuwe partner en..........ja,die is Thais.Ik kom geen anderen hier tegen ;)
Na een dergelijke lange carierre met Thaise vrouw(en) is het voor mij moeilijk een vergelijking te trekken met de (huidige) Nederlandse vrouwen.
Persoonlijk vind ik,en dat vond ik indertijd ook,dat ze zelfstandiger zijn-zorgzamer en vrouwelijker,maar dat laatste is natuurlijk wel erg persoonlijk.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Bart
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 346
Lid geworden op: zondag 03 april 2005, 15:53
Locatie: Zeeland/Chiangmai

Re: Waarom kiezen NL mannen Thaise vrouwen

#10 Bericht door Bart » dinsdag 30 juni 2009, 01:57

De thaise vrouw is meer naief en onwetend dan de westerse vrouw .....dus makkelijker te beinvloeden om zich met jou te laten profileren. Helaas gaat dit alleen in het begin van de relatie op 555
De gave van de Thaise vrouw is dat ze dit goed kunnen meespelen :lol:

chaiyaphum
Expat
Expat
Berichten: 130
Lid geworden op: vrijdag 15 september 2006, 10:55
Locatie: Korat

Re: Waarom kiezen NL mannen Thaise vrouwen

#11 Bericht door chaiyaphum » dinsdag 30 juni 2009, 03:31

Ik ken noch Paisan noch Dutch en woon in Korat.
Toch heb ik in de ""discussies"" tussen beiden geen moeite met de benadering van Dutch en begrijp ik de opstellinbg van Paisan niet. Deze plaatst alleen algemeenheden, zoals Immigration Korat is corrupt en zoals thaise vrouwen doen het voor de poen, natuurlijk zullen er Immigration ambtenaren zijn die corrupt zijn, evenzo zijn er Thaise vrouwen die het voor de poen doen doch is dat de meerderheid, m.i. niet.
In beide standpunten zou mijn standpunt dat van Dutch zijn.
I am not in Thailand but Thailand is in me

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Waarom kiezen NL mannen Thaise vrouwen

#12 Bericht door dutch » dinsdag 30 juni 2009, 07:24

Ik ken toch echt aardig wat Nederlanders in Korat.
Ook ik ken beide heren (in dit geval paisan en chaiyaphum) niet.Misschien van gezicht en misschien hebben we elkaar wel gegroet.(iets wat ik bijna altijd doe ;) )
Ik probeer zoveel mogelijk "echte" (lees uit eigen ondervinding) informatie te geven.
Bij sommige onderwerpen is dat gemakkelijker (de algemene onderwerpen) en bij sommigen is dat moeilijker en bijna niet met elkaar te vergelijken (de persoonlijke smaken en zo).
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Gebruikersavatar
marinusmali
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 554
Lid geworden op: vrijdag 06 februari 2009, 06:09

Re: Waarom kiezen NL mannen Thaise vrouwen

#13 Bericht door marinusmali » dinsdag 30 juni 2009, 11:01

Naar aanleiding van dit onderwerp, stelde ik mijn kleine Thaise schatje een vraag:

"Als ik nou niet rijk in jouw ogen was geweest en als jij nou genoeg geld had gehad, had je dan ook met mij willen kennis maken en later trouwen?"

Ze zei JA, want ze was 15 jaar alleen geweest, nadat haar man haar had verlaten toen ze in verwachting van hem was, want hij had nog ergens een vriendin of vriendinnen waar hij een relatie mee had. Je kan begrijpen dat ze kapot was en genoeg had van zeker, een Thaise man!!!
15 jaar werkte ze op een farm en had geen tijd om op zoek te gaan naar een andere partner. Natuurlijk zag ze dat sommige vrouwen in haar dorp een farang kregen en hoopte in haar hart eens een lieve farang te krijgen die echt om haar gaf, maar wist niet hoe dit te doen omdat ze eigenlijk haar dorp en de farm niet uitkwam.
Totdat een vriendin haar vanuit Hua Hin belde die zei dat ze nu een farang hadden ontmoet wier Nederlandse vrouw niet in Thailand wilde wonen, waarna er na een gelukkig huwelijk van 37 jaar er toch een einde kwam wat beide kapot maakte van verdriet, maar het toch niet konden opbrengen elkaar gelukkig te maken in Thailand, ondanks dat ondergetekende beloofde vaak naar Nederland terug te keren voor een vakantie.
Echtscheiding volgde, waarvan de pijn na 2 jaar nog voelbaar is.

Naar aanleiding daarvan zocht ik een Thaise vrouw en vond gelukkig Maem waarvan ik zeer veel ben gaan houden maar ook zei van mij al was het eerste half jaar zeer moeilijk voor ons.
Mijn mening is dat een Thaise vrouw veel verzorgder voor je is dan een Nederlandse vrouw en dan bedoel ik in elk opzicht van verzorging, tot het knippen van je nagels!!!
Deze verzorging doet ze met veel liefde en beslist uit vrije wil, want dat heeft ze van haar ouders geleerd die haar een goede opvoeding hebben gegeven.
Nederlandse vrouwen leren niet tot in het uiterste te gaan met de verzorging, hoewel mijn Nederlandse vrouw ook zeer lief was en verzorgend.
Nederlandse vrouwen willen toch geen oudere man? Ze zijn veel te zelfstandig en behoeven geen man te hebben, zelfs al zijn ze ook op leeftijd.
Nu ik raad alle Nederlandse mannen aan als ze alleen komen te staan om een Aziatische vrouw te zoeken maar doe dit via vrienden die in bijvoorbeeld in Thailand wonen, want je kan gauw voor gaas gaan en de verkeerde Thaise vrouw tegen komen!!!!

Veel succes!!!!

Luc
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 592
Lid geworden op: vrijdag 22 juni 2007, 15:02
Locatie: Thailand

Re: Waarom kiezen NL mannen Thaise vrouwen

#14 Bericht door Luc » dinsdag 30 juni 2009, 11:31

marinusmali,
mooi verhaal,
hopen dat het zo blijft

waarom kiezen..mannen...?
mannen kiezen nooit...dat zijn de jagers...
maar het is de prooi die de keuze maakt..

geld is een basisfactor in heel de wereld....ook in een relatie
zowel hier als op een ander

liefde??
de ene de andere nodig hebben voor een of meerdere redenen.
Valt voor een of de andere de reden van nodig hebben weg...is het gedaan

kijk marinusmali...37 jaar gehuwd.....wilde in Thailand blijven ...zijn vrouw niet...

warm ,hoge vochtigheidsgraad

soulwy
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 571
Lid geworden op: zaterdag 27 mei 2006, 17:02

Re: Waarom kiezen NL mannen Thaise vrouwen

#15 Bericht door soulwy » dinsdag 30 juni 2009, 11:47

Luc schreef: waarom kiezen..mannen...?
mannen kiezen nooit...dat zijn de jagers...
maar het is de prooi die de keuze maakt..
Well said Luc...

Marinus, wat je vertelt zijn 2 love stories. Met nu zoet verdriet aan de ene kant, geluk en blijdschap aan de andere kant. Van alles wat, meer leven dan dit kan niet. En terugkomend op wat Luc zei:
goede vrouwen hebben jou gekozen, moet toch iets met je karma te maken hebben ;)
Vanaf de berg het zo overzichtelijke dal,
vanaf het dal de ongeziene weg naar de top.
K.S. 2008

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”