Waarom kiezen NL mannen Thaise vrouwen

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Wereldvreemd
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 15:15

Re: Waarom kiezen NL mannen Thaise vrouwen

#241 Bericht door Wereldvreemd » zaterdag 25 juli 2009, 08:07

Even 2 antwoorden van Jennifer
jennifer schreef:
menan schreef: Heb jij een ideetje Jennifer? :lol:
Jazeker...
jennifer schreef:Ik denk dat je je onderschrift moet herzien, want je hebt het niet echt begrepen.
Als je het ons nu eens gaat uitleggen, in plaats van een beetje korte antwoorden te geven. Misschien ben jij inderdaad wel zeer verlicht, maar gezien je antwoord met geestelijke verrijking en het aanhalen van materialisme heb ik de indruk dat je een linkse rakker bent die graag afgeeft op de betergestelden en rijkeren zijn in jouw ogen per definitie fout en kennen geen geestelijke rijkdom.

Kom maar, laat ons maar zien hoe we ons geestelijk kunnen verrijken.
- -

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Waarom kiezen NL mannen Thaise vrouwen

#242 Bericht door Mart » zaterdag 25 juli 2009, 08:09

Een beetje OFF TOPIC.

Waarde Jennifer,

Omdat je reageerde in deze topic, reageer ik.

Je gaf de volgende reactie:
Toch wel een beetje triest en saai leven.
Wat doe je om dat een beetje te verrijken?
Je gaf oa de volgende reactie:
Dat is materialistisch gedacht, en niet wat ik bedoel.
Het ging mij om de geestelijke verrijking, want ik refereerde aan een saai leven.
Welke geestelijke uitdagingen komen er dagelijks of wekelijks op jouw pad?
Dus mijn vraag aan jou is:
Wat is een saai leven :?: :lol:
Nu mijn ervaring met geestelijke verrijking.
Ik ben in NL geboren, ben christelijk opgevoed, ( hervormd ) Woonde enkele jaren in Brabant en heb kennis gemaakt met de RK kerk, ging met vrienden daar soms naar toe.
In de 60 ger jaren kwamen de eerste bouwvakkers uit anders denkende landen, en toen heb ik me maar verdiept in de Koran.
Daarna ben ik een beetje goddeloos gaan leven, dus weet ook wat dat is.
Toen mijn vestiging in Thailand, ben maar weer een beetje gaan lezen en studeren, wat Boeddha heeft geschreven.
Eindelijk nu heb ik tijd om me te verdiepen in alles wat groeit en bloeit.
Vroeger werkte ik 25 uur per dag en 8 dagen in de week, nu doe ik het iets rustiger en weet nog steeds niet wat een saai leven is, ben altijd bezig, en verveel me nooit.
Mijn geestelijke bagage is groot, mijn reisbagage is altijd klein als ik weer eens een uitstapje van enkele dagen maakt naar druk bevolkte gebieden, en ben dan altijd weer blij en opgewekt als ik weer aan het vervolg van een saai leven mag beginnen. :roll:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Gebruikersavatar
marinusmali
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 554
Lid geworden op: vrijdag 06 februari 2009, 06:09

Re: Waarom kiezen NL mannen Thaise vrouwen

#243 Bericht door marinusmali » zaterdag 25 juli 2009, 08:16

menan Titel: Re: Waarom kiezen NL mannen Thaise vrouwenGeplaatst: Zaterdag 25 Juli 2009, 13:36
kenner
Geregistreerd: Zondag 01 April 2007, 19:23
Berichten: 109 Jennifer, het lijkt alsof je er een massochistisch (waarschijnlijk onbedoeld) genoegen in hebt al deze reacties te ontlokken.
Vanuit boeddistisch standpunt lijkt het dat je diep in samsara zit en zwaar aan het lijden bent. Dus je verdient eigenlijk geen kritiek, maar hulp om jouw lijden op te lossen.
Maar je bent voor mij wel een inspiratie om uit te gaan leggen waar voor mij de verschillen zitten tussen Nederlandse en Aziatische vrouwen. Ik ga dit later doen.



antwoord Marinus:

Dat is toch eenvoudig het verschil tussen Thiase en Europese vrouwen?

Thiase vrouwen hebben een getinte bruine huid en altijd zwart haar overal... :oops:

Nederlandse vrouwen hebben een blanke huid en altijd blond of bruin haar overal :oops: :oops: :oops:

Wereldvreemd
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 15:15

Re: Waarom kiezen NL mannen Thaise vrouwen

#244 Bericht door Wereldvreemd » zaterdag 25 juli 2009, 08:33

marinusmali schreef: antwoord Marinus:

Dat is toch eenvoudig het verschil tussen Thiase en Europese vrouwen?

Thiase vrouwen hebben een getinte bruine huid en altijd zwart haar overal... :oops:

Nederlandse vrouwen hebben een blanke huid en altijd blond of bruin haar overal :oops: :oops: :oops:
Dat de kleur overal hetzelfde is, is bij de Nederlandse vrouw zeer discutabel ;)
- -

menan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 760
Lid geworden op: zondag 01 april 2007, 13:23
Locatie: Bangkok

Re: Waarom kiezen NL mannen Thaise vrouwen

#245 Bericht door menan » zaterdag 25 juli 2009, 09:58

Laat ik behalve de kleurverschillen nog een paar zaken benoemen die voor mij een verschil maken.

Het gekke is dat er vrouwen zijn natuurlijk in hun cultuur opgegroeid en heeft als alle westers denkende mensen (less: joods-christelijk) een bepaalde visie op zowel mannen als vrouwen. Veelal vind men hier dat hier het juiste denken over wat wel en niet correct is wat betreft het vrouw zijn.
Vrouwen in de westerse landen zijn net als de mannen hier een uitvloeisel van de samenleving.
Voordat de industriële revolutie begon en daardoor langzamerhand een splitsing werd gemaakt tussen de werkzaamheden van mannen en vrouwen was er een ander soort gezinsverband. Men deed meer samen. Was het de schuld van de mannen of vrouwen dat zich en culturele omslag plaats vond. Vond er iemand het prettig dat complete gezinnen als industriële slaven gebruikt werden in de opmars van de industriële revolutie.
Wie was daar tegen opgewassen. Zo heeft er zich natuurlijk enorme ontwikkeling maar ook hebben er heel veel veranderingen plaats gevonden, maar dat we in een geïndustrialiseerde en materieel gerichte samenleving leven staat buiten kijf.
Veel wordt er gesproken over de rol van de man en de vrouw in de jaren 50. Daarin is het erg opvallend dat de vrouw als slachtoffer wordt afgeschilderd en de man vooral als onderdrukker.
Maar is het wel zo simpel gezien de historische achtergrond. Had de man een keus in zijn rol. Was hij hierdoor gelukkiger?
Uiteraard zijn er excessen en misstanden te benoemen. Dat zal altijd zo blijven. Maar de ontwikkeling die de emancipatie heeft teweeggebracht is die wel zo goed. Zijn vrouwen nu gelukkiger, tevredener over wat ze bereikt hebben? Of moet er nog zoveel veranderen dat de vrouw pas gelukkig en blij is wanneer alle doelstellingen gehaald zijn. En wat zijn die dan? En zijn ze dan gelukkig? Worden mannen en vrouwen dan samen gelukkig? Krijgen we dan een soort vrouwen-mannen heilstaat?
Ikzelf geloof hier helemaal niets van. Ik denk dat de emancipatie behalve de goede ontwikkelingen ook heel veel verkeerde dingen heeft opgewekt. Zo hebben ze zich de meeste mannen van zich vervreemd. Het is maar de vraag of de meeste vrouwen eigenlijk die luxe wel aan kunnen. Dat geldt netzo goed voor mannen. Maar zoals we zien ontstaat er veelal na goed bedoelde initiatieven er en soort achterban van meelopers die wel de klok hebben horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt. Worden die vrouwen eigenlijk niet gedwongen en vrouwenrol aan te nemen die eigenlijk boven hun pet gaat en alleen maar leidt tot excessen en anti-mannen gedrag. Maar veelal hunkeren ook deze vrouwen net als de mannen vooral naar een warme, liefdevolle en kalme relatie, maar door de strijd die is aangegaan tegen de veelal gewone man, die het ook allemaal niet erg begrijpt is er en enorme kloof ontstaan. Je kunt nu niet stellen dat de emancipatie ook krachten heeft losgemaakt die bruggen kunnen bouwen ipv kloven verdiepen.
Ik zelf ben goed opgeleid en jaren in de sociale sector gewerkt en gericht op dienstverlening. Wat mij vooral op is gevallen de ontevredenheid die er in NL heerst. Zowel mannen als vrouwen lijken steeds meer een houding aan te nemen te eisen waar men meent recht op te hebben. Is de westerse mensheid op hol geslagen? Ook dit is emancipatie, nl een totale bevrijding uit ketenen. Maar is dit ook niet een bijkomstig gevolg die emancipatie heeft? Ipv de luxe van de bevrijding uit ketenen toe koesteren en er verantwoordelijk mee om te gaan is er een deel opgestaan die geen grenzen of verantwoordelijkheden meer lijken te kennen en alleen nog maar eisen,eisen en nog eens eisen. En dat allemaal op grond van het gevoel tekort gedaan te voelen. Was dit ook niet het startpunt van de emancipatiegolf van de jaren 60? En is dat ook niet volledig doorgeslagen? Maar ik moet eerlijk bekennen dat ik het niet meer weet en me elke keer weer verbaas over de westerse vrouw. Wat ik wil is een rustig en kalm leven en geen kritische relatie. Ik weet dat er heel veel vrouwen zich ook mateloos ergeren aan de doorgeslagen emancipatie, maar voelen zich ook in de hoek gedrukt.
Maar afleidende uit de historie zouden vrouwen eens wat milder naar de man moeten zijn. Maar aangezien ik veelal alleen maar klagende geluiden hoor en meningen die alleen maar het tekort gedaan voelen door de man verkondigen dan denk ik dat die mentaliteit niet meer aansluit bij heel veel westerse mannen waaronder ikzelf.
Daarom vind ik het een verademing dat ik in Thailand een ander soort vrouw tegen kom die meer aansluit bij wat mij een gevoel van harmonie teweeg kan brengen,maar daar ga ik later op door. Eerst maar even afwachten of en hoe hier op gereageerd wordt.

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Waarom kiezen NL mannen Thaise vrouwen

#246 Bericht door Gardensafari » zaterdag 25 juli 2009, 10:38

Er zijn wel een paar opmerkingen waar ik het niet mee eens ben, maar in grote lijnen onderschrijf ik je verhaal. Zoals ik eerder al opmerkte is het ook een gevolg van de intrede van allerlei apparaten, kleinere huizen enz. Ook minder kinderen nemen speelt een rol. Immers tot ergens jaren vijftig was het huishouden een full time job: veel kinderen, wassen met de hand enz. Daarna veranderde dat. Huishouden stelde niet meer zoveel voor en vrouwen wilden (terecht) meer. Helaas kreeg de man de schuld: die onderdrukte vrouwen in het verleden. Puur gezwam, maar met die erfenis zitten we nog steeds. Desmond Harris heeft redelijk aannemelijk gemaakt dat vrouwen zelfs beter zijn in het huishoudelijke door natuurlijke selectie. Ze kunnen sommige dingen beter dan mannen en omgekeerd.

Vrouwen worden er ook niet gelukkiger van. Het leeftijdsverschil bij overlijden tussen mannen en vrouwen wordt kleiner. Vrouwen bezwijken ook onder de last van de competitiestrijd. Wie werd er nu eigenlijk onderdrukt?

Ik zeg er wel direct dit bij: ik heb niet een Thaise vrouw om één van deze redenen. k ben in Nederland op eentje verliefd geworden. En ook wij moeten taken verdelen... De zogenaamde emancipatie is deels afgedwongen door het prijspeil in Nederland.
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

menan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 760
Lid geworden op: zondag 01 april 2007, 13:23
Locatie: Bangkok

Re: Waarom kiezen NL mannen Thaise vrouwen

#247 Bericht door menan » zaterdag 25 juli 2009, 10:48

Dat de vrouwen een zware taak had in de jaren 50 zal niemand ontkennen, maar om daar de man de schuld van te geven is natuurlijk lariekoek.
Veelal in die zelfde categorie vrouwen vond je ook de categorie mannen. Hardwerkende arbeiders onder veelal erbarmelijke dagelijkse omstandigheden. Opgejaagd dor de bazen en verantwoordelijk voor het gezinsinkomen. Vaak 's avonds nog in het tuintje als aanvulling op het gezinsinkomen. of bijklussen voor hun studerende kinderen waaronder de later emancipatiebeweging die vervolgens afgaven op diegenen die hun het goede leven mogelijk hebben gemaakt. Hoe zuur. Ga daar maar eens aanstaan.

Het is dan voor mij ook volkomen onduidelijk waarom er zo op de mannen is afgegeven. Juist de vrouwen die emancipatie stimuleerden en veelal goed gestudeerd hadden hebben blijkbaar deze hoofdstukken maar overgeslagen omdat ze eigenlijk ook wel beseften dat dan hun verhaal eigenlijk geen hout sneed. Dus eigenlijk hebben ze ons flink bij de neus genomen. :D :lol:
Laatst gewijzigd door menan op zaterdag 25 juli 2009, 10:50, 1 keer totaal gewijzigd.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Waarom kiezen NL mannen Thaise vrouwen

#248 Bericht door elst99 » zaterdag 25 juli 2009, 10:49

Wij hebben daar een goede balans in gevonden!
Ik geëmancipeerd en mijn man geëvrouwcipeerd!
Hij heeft carriëre kunnen maken, had een baan waarbij hij heel veel in het buitenland moest verblijven,terwijl ik thuis was en de kinderen opvoedde!
Later mijn studie afgemaakt en een praktijk aan huis, waarin ik zelf mijn agenda kon invullen!
Nu beide met pensioen, beide het huishouden, SAMEN koken en de tuin onderhouden!
We hebben het vooral fijn en er is tussen ons geen strijd, van wie wat doet, we doen alles samen in harmonie!
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

menan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 760
Lid geworden op: zondag 01 april 2007, 13:23
Locatie: Bangkok

Re: Waarom kiezen NL mannen Thaise vrouwen

#249 Bericht door menan » zaterdag 25 juli 2009, 10:51

elst99 schreef:Wij hebben daar een goede balans in gevonden!
Ik geëmancipeerd en mijn man geëvrouwcipeerd!
Hij heeft carriëre kunnen maken, had een baan waarbij hij heel veel in het buitenland moest verblijven,terwijl ik thuis was en de kinderen opvoedde!
Later mijn studie afgemaakt en een praktijk aan huis, waarin ik zelf mijn agenda kon invullen!
Nu beide met pensioen, beide het huishouden, SAMEN koken en de tuin onderhouden!
We hebben het vooral fijn en er is tussen ons geen strijd, van wie wat doet, we doen alles samen in harmonie!
Dan wil ik jullie hierbij van harte feliciteren,want wanneer jullie beiden gelukkig en blij zijn met de huidige situatie, dan hebben jullie het volgens mij goed gedaan.
Dan hoop ik vooral dat jullie beiden dan ook diep in jullie hart gelukkig zijn en niet een soort consensus plaats heeft gevonden. Want ik merk toch een beetje dat je man naar jouw heeft moeten opschuiven, nadat jij hem de ruimte heeft gegeven carrière te maken. Typisch een reactie van een man die door schuld gevoelde wil van de vrouw uitvoert. Ik vind het toch een griezelige situatie.

Allen al het woord SAMEN zoals jij dat neerzet doet mij toch een beetje gruwelen. Mijn indruk is dat jij hem hebt opgevoed in jouw richting.
Jezultdit nietprettig vinden, maar zo kijk ik er tegen aan.

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Waarom kiezen NL mannen Thaise vrouwen

#250 Bericht door Gardensafari » zaterdag 25 juli 2009, 11:02

menan schreef:Dat de vrouwen een zware taak had in de jaren 50 zal niemand ontkennen, maar om daar de man de schuld van te geven is natuurlijk lariekoek.
Veelal in die zelfde categorie vrouwen vond je ook de categorie mannen. Hardwerkende arbeiders onder veelal erbarmelijke dagelijkse omstandigheden. Opgejaagd dor de bazen en verantwoordelijk voor het gezinsinkomen. Vaak 's avonds nog in het tuintje als aanvulling op het gezinsinkomen. of bijklussen voor hun studerende kinderen waaronder de later emancipatiebeweging die vervolgens afgaven op diegenen die hun het goede leven mogelijk hebben gemaakt. Hoe zuur. Ga daar maar eens aanstaan.

Het is dan voor mij ook volkomen onduidelijk waarom er zo op de mannen is afgegeven. Juist de vrouwen die emancipatie stimuleerden en veelal goed gestudeerd hadden hebben blijkbaar deze hoofdstukken maar overgeslagen omdat ze eigenlijk ook wel beseften dat dan hun verhaal eigenlijk geen hout sneed. Dus eigenlijk hebben ze ons flink bij de neus genomen. :D :lol:
De emancipatie is dan ook helemaal niet afkomstig uit de hardwerkende vrouwen en hun al even hard werkende mannen, maar uit de beter gesitueerde vrouwen. Die voerden geen reet uit, konden gaan studeren (zeker na W.O.II) en konden het zich dus veroorloven hiermee bezig te zijn.
En de meeste vrouwen nu zijn helemaal niet zo geëmancipeerd. Vroeger waren ze -misschien- slaaf van de man, nu zijn ze net als de man slaaf van de hypotheek, de autofinanciering etc. Ze moeten wel meewerken en wat daaraan nu zo geëmancipeerd is ontgaat me. Terecht is het wel: de man is al eeuwen slaaf van het systeem, dus waarom zouden vrouwen het beter hebben?
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Waarom kiezen NL mannen Thaise vrouwen

#251 Bericht door elst99 » zaterdag 25 juli 2009, 11:05

Waarom nu weer zo"n reaktie, heb dit net aan mijn man laten lezen, zal maar niet vertellen wat zijn reaktie was!
Sterkte met je zoektocht naar harmonie! Zal denk ik ook in Thailand lang zoeken worden!
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Rene
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1093
Lid geworden op: vrijdag 13 februari 2009, 19:38
Locatie: Uden

Re: Waarom kiezen NL mannen Thaise vrouwen

#252 Bericht door Rene » zaterdag 25 juli 2009, 11:07

Menan,
Je hebt precies mijn gevoel verwoord, Het gevoel wat ik niet eerder opschreef. Uiteraard hebben we het over de gemiddelde mens want er zijn natuurlijk in beide werelden verschillen.
Ik heb diverse relaties achter de rug en het liep steeds stuk op voor mij onverklaarbare redenen. Later toen ik mijn liefste lief hier in NL tegen kwam werd het mij duidelijker. Zij was mijn grootste goed en soulmate. Helaas heeft een grote macht haar van mij weggenomen en als er al iets in die ‘andere dimensie’ mocht zijn dan is zij daar gelukkig hoop ik.
Na alle twijfels en (voor)oordelen die er bestaan over Aziatische landen in bijzonder Thailand, heb ik nu sterk het gevoel weer een zeer fijne relatie te hebben.
In het verleden heb ik diverse erg vreemde reacties gekregen van vrouwen die ik absoluut niet plaatsen kon en voor mij duidelijk te maken hadden met de stresserige prestatiegerichte emancipatiewereld waarin we leven.
Ik ben beslist geen rollenman en doe ook het huishouden met plezier. Het belangrijkste is het plezierige gevoel wat je elkaar kunt geven en daar heb je wel een sociale ondergrond voor nodig.
De individualistische westerse wereld heeft zo zijn invloed in de opvoeding van kinderen. Ouders steeds minder thuis en prikkelbaarder wegens stress op het werk. Het kind neemt dat veel sterker op dan een volwassene en dat heeft weer zijn uitwerking in het latere leven.
Het kan omslaan naar extreem veel zorg en bezorgdheid voor het eigen kind wat weer resulteert in afstand naar de ouder op te jonge leeftijd. Dit zie ik in mijn eigen bekendenkring.
Het moeten voldoen aan bepaalde verwachtingen drijft mensen ook verder uit elkaar, ook dit zie ik nu weer bij mijn eigen goede vrienden/bekenden die vooroordelend mijn relatie bekijken en niet weten wat er in ons omgaat. Vervolgens mij een verkeerd gevoel geven en de afstand wordt groter. Jammer, maar het gebeurd.
Al met al heeft het verschil denk ik te maken met het individualisme wat weer inherent is aan de prestatiemaatschappij.
Groet, Rene
Vrijheid is een recht wat niet krom te krijgen is.

menan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 760
Lid geworden op: zondag 01 april 2007, 13:23
Locatie: Bangkok

Re: Waarom kiezen NL mannen Thaise vrouwen

#253 Bericht door menan » zaterdag 25 juli 2009, 11:13

elst99 schreef:Waarom nu weer zo"n reaktie, heb dit net aan mijn man laten lezen, zal maar niet vertellen wat zijn reaktie was!
Sterkte met je zoektocht naar harmonie! Zal denk ik ook in Thailand lang zoeken worden!

Je bewijst alleen maar mijn gelijk. Als ik daarbij een cynisme bespeur in mijn door jullie bedachte zoektocht van mij, dan denk ik dat echt geluk en blijdschap bij jullie nog verte zoeken is. Want bij een beetje kritische kanttekeningen slaan jullie al op tilt :lol: :lol: :D :mrgreen:
Laatst gewijzigd door menan op zaterdag 25 juli 2009, 11:24, 1 keer totaal gewijzigd.

menan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 760
Lid geworden op: zondag 01 april 2007, 13:23
Locatie: Bangkok

Re: Waarom kiezen NL mannen Thaise vrouwen

#254 Bericht door menan » zaterdag 25 juli 2009, 11:20

Gardensafari schreef:
menan schreef:Dat de vrouwen een zware taak had in de jaren 50 zal niemand ontkennen, maar om daar de man de schuld van te geven is natuurlijk lariekoek.
Veelal in die zelfde categorie vrouwen vond je ook de categorie mannen. Hardwerkende arbeiders onder veelal erbarmelijke dagelijkse omstandigheden. Opgejaagd dor de bazen en verantwoordelijk voor het gezinsinkomen. Vaak 's avonds nog in het tuintje als aanvulling op het gezinsinkomen. of bijklussen voor hun studerende kinderen waaronder de later emancipatiebeweging die vervolgens afgaven op diegenen die hun het goede leven mogelijk hebben gemaakt. Hoe zuur. Ga daar maar eens aanstaan.

Het is dan voor mij ook volkomen onduidelijk waarom er zo op de mannen is afgegeven. Juist de vrouwen die emancipatie stimuleerden en veelal goed gestudeerd hadden hebben blijkbaar deze hoofdstukken maar overgeslagen omdat ze eigenlijk ook wel beseften dat dan hun verhaal eigenlijk geen hout sneed. Dus eigenlijk hebben ze ons flink bij de neus genomen. :D :lol:
De emancipatie is dan ook helemaal niet afkomstig uit de hardwerkende vrouwen en hun al even hard werkende mannen, maar uit de beter gesitueerde vrouwen. Die voerden geen reet uit, konden gaan studeren (zeker na W.O.II) en konden het zich dus veroorloven hiermee bezig te zijn.
En de meeste vrouwen nu zijn helemaal niet zo geëmancipeerd. Vroeger waren ze -misschien- slaaf van de man, nu zijn ze net als de man slaaf van de hypotheek, de autofinanciering etc. Ze moeten wel meewerken en wat daaraan nu zo geëmancipeerd is ontgaat me. Terecht is het wel: de man is al eeuwen slaaf van het systeem, dus waarom zouden vrouwen het beter hebben?

Ik zeg ook niet dat de emancipatiebeweging daardoor is ontstaan, alleen dat de zgn slachtofferige vrouw als excuustruus is gebruikt door hoger opgeleiden of zoals jij beschrijft de hogere sociale klassen hetgeen natuurlijk ook waar is. Maar we spreken wel over de 3e emancipatiegolf van na de jaren 60men 70.

Luc
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 592
Lid geworden op: vrijdag 22 juni 2007, 15:02
Locatie: Thailand

Re: Waarom kiezen NL mannen Thaise vrouwen

#255 Bericht door Luc » zaterdag 25 juli 2009, 11:50

De verwerving van iemands vrijheid ,gaat altijd ten koste van de beperking van anderen hun vrijheid

aan het donkeren 34 graden

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”