Waarom kiezen NL mannen Thaise vrouwen

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2277
Lid geworden op: zaterdag 18 november 2006, 18:17
Locatie: amsterdam

Re: Waarom kiezen NL mannen Thaise vrouwen

#271 Bericht door carpediem » donderdag 25 maart 2010, 05:22

jumbo schreef:Heb van me maat Thaise Koorts (thai fever) in de handen gedrukt gekregen, vermoed dat hij dacht dat ik het nodig had....en waarom ook niet :P

Heb het gelezen en ik moet zeggen dat er toch nog verrassende dingen instonden die ik toch anders zag in mijn beleving of zelfs beleefde....ook veel herkenning en erkenning....

Me meissie moet het nog lezen, ben een beetje bang dat ze teveel tips leest tussen de regels door, hehehe.....over ondersteuning, sin sod en al die narigheid..

Er staan overigens genoeg redenen in om van een relatie af te zien ook.....

voor beginners is het zeer zeker de moeite waard al was het maar om je a.s. ex-meissie van een barmeissie te onderscheiden en zodoende de juiste keuze (barmeissie) te maken
Die Ban Nokkers zijn veel te ingewikkeld en duur met al die regeltjes en rituelen... :lol: :lol:
Eigen ervaring blijft de beste leerschool en je intuitie de beste leidraad.
Met zo'n een boek denk je het te weten maar het is altijd weer anders dan het lijkt.
pluk de dag (carpediem)

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Waarom kiezen NL mannen Thaise vrouwen

#272 Bericht door Gardensafari » donderdag 25 maart 2010, 19:51

jumbo schreef:Heb van me maat Thaise Koorts (thai fever) in de handen gedrukt gekregen, vermoed dat hij dacht dat ik het nodig had....en waarom ook niet :P

Heb het gelezen en ik moet zeggen dat er toch nog verrassende dingen instonden die ik toch anders zag in mijn beleving of zelfs beleefde....ook veel herkenning en erkenning....

Me meissie moet het nog lezen, ben een beetje bang dat ze teveel tips leest tussen de regels door, hehehe.....over ondersteuning, sin sod en al die narigheid..

Er staan overigens genoeg redenen in om van een relatie af te zien ook.....

voor beginners is het zeer zeker de moeite waard al was het maar om je a.s. ex-meissie van een barmeissie te onderscheiden en zodoende de juiste keuze (barmeissie) te maken
Die Ban Nokkers zijn veel te ingewikkeld en duur met al die regeltjes en rituelen... :lol: :lol:
Ik ben nu drie jaar samen met mijn meisje. Deze winter waren we in Thailand en we zijn een paar dagen naar Chiang Mai geweest. Geslapen in Awana House. De eigenaresse is een Thaise in Nederland, de toko wordt gerund door een Nederlander. Op elke kamer lag een boek. En nu eens niet die ver... bijbel, maar Thailand Fever in het Nederlands. Het was de eerste keer dat ik hem zag. Heb het boek doorgelezen. Prima. Waarschuwt je voor een scala aan onverwachte zaken in een Thai-Farang-verhouding, maar waarschuwt ook de Thai. Wijst bijvoorbeeld op de behoefte aan 'privacy' aan de kant van de falang en de behoefte aan familie-om-zich-heen aan Thaise kant.

Toch was ik aangenaam verrast dat het meeste bij ons gesmeerd loopt. Dat komt natuurlijk ook omdat ze al 5 jaar in Nederland woont... Waar het boek niet veel over zegt, maar wat ook meetelt zijn de diverse boeddhistische tradities (Boeddha-dag bijvoorbeeld) en het soms hoogst curieuze bijgeloof. Zou een apart hoofdstuk waard zijn!
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Waarom kiezen NL mannen Thaise vrouwen

#273 Bericht door jumbo » vrijdag 26 maart 2010, 07:10

Ik ben blij dat ik gelezen heb na door schade en schande wijzer te zijn geworden, als ik het vooraf had gelezen had het enorm veel plezier weggehaald tijdens mijn avonturen en avonduren
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Waarom kiezen NL mannen Thaise vrouwen

#274 Bericht door Gardensafari » vrijdag 26 maart 2010, 09:46

jumbo schreef:Ik ben blij dat ik gelezen heb na door schade en schande wijzer te zijn geworden, als ik het vooraf had gelezen had het enorm veel plezier weggehaald tijdens mijn avonturen en avonduren
Ja, dat is ook een punt: zelf langzaam aan ontdekken hoe het zit (of hoe je denkt dat het zit) heeft ook z'n charme. Maar het kan ook veel ellende geven, waardoor je bijvoorbeeld een echt goede Thaise vrouw verspeelt....
Maar vroeger of later blijft het een prima boek. Later vooral om de puzzel compleet te maken (voorzover dat ooit lukt).
Met wederzijds respect en een beetje liefde voor andere culturen kom je natuurlijk al een heel eind. En fouten maken mag..., moet zelfs.
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Waarom kiezen NL mannen Thaise vrouwen

#275 Bericht door erik-kuijpers » maandag 23 september 2019, 13:07

Nou, da's nou aardig, mijn bijdrage van 29 juni 2009 krijgt na tien jaar toch die waardering die het klaarblijkelijk verdient. Een website in Udon Thani steekt zo toch mooi een veer in mijn achterste..... Alleen heet hij vandaag niet Jan Van Onderen maar Guus Wipmans......

viewtopic.php?f=15&t=816903&p=8117670&h ... s#p8117670

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Waarom kiezen NL mannen Thaise vrouwen

#276 Bericht door wpdl » maandag 23 september 2019, 13:23

:giggle: :giggle: Is een beetje plagijatten.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Waarom kiezen NL mannen Thaise vrouwen

#277 Bericht door driver » maandag 23 september 2019, 15:28

En dan klik ik op de link en kom ik terecht in 2009 dus iets voordat ik mij in 2010 hier aanmelden vlgs mij.

Dan zie je posts van Marinusmali en Dutch die inmiddels niks meer posten hier. Dutch leest misschien nog mee?.

En dan lees ik wat verhalen /opmerkingen van de posters en dat is best wel leuk eigenlijk.
Ruud Thai toen nog veelposter nu ook niks meer eigenlijk op een enkel bericht na..

Wel leuk om dat draadje eens terug te lezen en in mijn geval voor het eerst denk ik.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Waarom kiezen NL mannen Thaise vrouwen

#278 Bericht door erik-kuijpers » maandag 23 september 2019, 16:20

wpdelange schreef: maandag 23 september 2019, 13:23 :giggle: :giggle: Is een beetje plagijatten.
Ja, Willem, ik dacht eerst, wie weet er nog meer van amlokezen en urbulanten? Die woorden komen uit mijn fantasievol brein..... Ik heb er namelijk een hekel aan steeds Groenlanders en IJslanders overal de schuld van te geven.....

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”