Nederlandse verdachte pedofilie vast in Thailand

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
sombat
Waarschuwing!
Waarschuwing!
Berichten: 445
Lid geworden op: zaterdag 08 maart 2008, 09:57

Re: Nederlandse verdachte pedofilie vast in Thailand

#31 Bericht door sombat » dinsdag 17 juni 2008, 03:20

:ugeek: dat is een waarheid als een koe. blijf er van af dan stopt de coruptie. gelukkig kan ik zeggen dat ik niet de persoon ben die bij dit soort zaken betrokken is. iedere buitenlander die in dit soort zaken de coruptie in de hand werkt moeten ze levens lang opsluiten.
en zo ook de thaise dienders welke met minderjarigen lopen te smeren.

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Nederlandse verdachte pedofilie vast in Thailand

#32 Bericht door Jim » vrijdag 27 juni 2008, 13:50

je bent (als man natuurlijk, vrouwen doen zoiets toch niet.. :roll:) nu al een pedo verdachte als je naar azie vertrekt.
Nu moeten we mannen die naar Zuidoost-Azië gaan onder de loep nemen. Dus in hun bagage kijken, onderzoeken waar ze wat voor reis hebben geboekt, wie hun contactpersonen zijn, wat hun hotel is.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/4331 ... tml?p=22,1
harde actie! kei hard aanpakken! zero tolerence!

en wat gebeurt er in eigen land?
Ex-agent bestraft voor verkrachting kind
ARNHEM - De rechtbank in Arnhem heeft een 45-jarige ex-politieagent uit Bennekom vrijdag een werkstraf van 200 uur opgelegd voor verkrachting van een 14-jarig meisje in de zomer van 2006. De straf is gelijk aan de eis van de officier van justitie.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/4332 ... tml?p=23,3
help, ik verzuip in de hypocrisie..
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Gebruikersavatar
jodokus
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 915
Lid geworden op: zondag 09 juli 2006, 11:31
Locatie: Sattahip

Re: Nederlandse verdachte pedofilie vast in Thailand

#33 Bericht door jodokus » vrijdag 27 juni 2008, 17:28

Jim schreef:
Ex-agent bestraft voor verkrachting kind
ARNHEM - De rechtbank in Arnhem heeft een 45-jarige ex-politieagent uit Bennekom vrijdag een werkstraf van 200 uur opgelegd voor verkrachting van een 14-jarig meisje in de zomer van 2006. De straf is gelijk aan de eis van de officier van justitie.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/4332 ... tml?p=23,3
help, ik verzuip in de hypocrisie..


Met onze regering van normen en waarden hebben we veel strakke regeltjes.

Maar hier zijn de normen en waarden aan het vervagen.

25 keer op zaterdag 8 uurtjes papiertjes prikken in het park, en hij is er vanaf....

Het meisje heeft langer nodig...

J.
Toch wel...

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2277
Lid geworden op: zaterdag 18 november 2006, 18:17
Locatie: amsterdam

Re: Nederlandse verdachte pedofilie vast in Thailand

#34 Bericht door carpediem » vrijdag 27 juni 2008, 17:52

En tegen zijn maten in de werkstraf zal hij wel zeggen dat hij te hard heeft gereden.

Ik was ook even ontsteld toen ik dit las. De rechter vond dat hij al genoeg straf had gehad door zijn ontslag bij de politie.
Niet dat ik geloof dat repressie enige zin heeft, maar een beetje wraak nemen op zo iemand mag toch wel.
200 dagen eenzame celstraf had me beter geleken. Kon ie nadenken over zijn daad.

Europol zou meer actie moeten ondernemen naar kinder sextoerisme met name in aziatische landen.
Op dit moment worden er zelden mensen veroordeelt die verdacht worden.

Uit de Volkskrant van vandaag:

‘Alleen al vanuit Nederland gaan er meer dan drieduizend mensen naar landen als Thailand, Cambodja, Vietnam en de Filippijnen om seks met minderjarigen te hebben’, zegt Jules Maaten. ‘De EU kan deze ziekelijke vorm van zogenaamd toerisme niet door de vingers blijven zien. Europol moet effectief actie ondernemen, als een Europese FBI met eigen bevoegdheden.’

Het seksueel misbruik door duizenden Europese pedofielen in Zuidoost-Azië en andere regio's leidt amper tot arrestaties en veroordelingen. In heel Zuidoost-Azië gaat het om slechts veertig per jaar, aldus de VVD'ers. Fred Teeven: ‘Anonimiteit mag geen bron zijn van misbruik van kinderen.’

De VVD'ers willen dat Europol meer bevoegdheden krijgt om verdachten op te sporen. Op dit moment kan Europol slechts informatie analyseren en acties coördineren.


Alle actie in deze steun ik van harte.
pluk de dag (carpediem)

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2277
Lid geworden op: zaterdag 18 november 2006, 18:17
Locatie: amsterdam

Re: Nederlandse verdachte pedofilie vast in Thailand

#35 Bericht door carpediem » vrijdag 27 juni 2008, 17:55

jodokus schreef:
Jim schreef:
Ex-agent bestraft voor verkrachting kind
ARNHEM - De rechtbank in Arnhem heeft een 45-jarige ex-politieagent uit Bennekom vrijdag een werkstraf van 200 uur opgelegd voor verkrachting van een 14-jarig meisje in de zomer van 2006. De straf is gelijk aan de eis van de officier van justitie.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/4332 ... tml?p=23,3
help, ik verzuip in de hypocrisie..


Met onze regering van normen en waarden hebben we veel strakke regeltjes.

Maar hier zijn de normen en waarden aan het vervagen.

25 keer op zaterdag 8 uurtjes papiertjes prikken in het park, en hij is er vanaf....

Het meisje heeft langer nodig...
J.
Meestal levenslang
pluk de dag (carpediem)

Nimnuan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 652
Lid geworden op: maandag 31 juli 2006, 22:59
Locatie: Nieuwegein

Re: Nederlandse verdachte pedofilie vast in Thailand

#36 Bericht door Nimnuan » vrijdag 27 juni 2008, 23:33

Jim schreef:je bent (als man natuurlijk, vrouwen doen zoiets toch niet.. :roll:) nu al een pedo verdachte als je naar azie vertrekt.
Nu moeten we mannen die naar Zuidoost-Azië gaan onder de loep nemen. Dus in hun bagage kijken, onderzoeken waar ze wat voor reis hebben geboekt, wie hun contactpersonen zijn, wat hun hotel is.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/4331 ... tml?p=22,1
harde actie! kei hard aanpakken! zero tolerence!

en wat gebeurt er in eigen land?
Ex-agent bestraft voor verkrachting kind
ARNHEM - De rechtbank in Arnhem heeft een 45-jarige ex-politieagent uit Bennekom vrijdag een werkstraf van 200 uur opgelegd voor verkrachting van een 14-jarig meisje in de zomer van 2006. De straf is gelijk aan de eis van de officier van justitie.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/4332 ... tml?p=23,3
help, ik verzuip in de hypocrisie..
Ik las het met verbijstering! Hoe kan ook de officier van justitie zo'n lage eis hebben??
Nederland moet inderdaad eerst maar eens naar zichzelf kijken, al is de bestrijding tegen pedofilie in zuidoost azie een goede zaak.
Johan

-- Happiness is a choice that requires effort at times --

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: Nederlandse verdachte pedofilie vast in Thailand

#37 Bericht door joepattaya » zaterdag 28 juni 2008, 02:06

Jim schreef: Nederland moet inderdaad eerst maar eens naar zichzelf kijken, al is de bestrijding tegen pedofilie in zuidoost azie een goede zaak.
Op alle mogelijke fori zijn dit soort discussies gaande, en op evenzoveel fori lopen de meningen zeer ver uiteen. Iedereen is het er in beginsel zeker mee eens dat dit soort vormen van sexuele bevrediging verwerpelijk is en dat er iets aan gedaan moet worden.
Je kunt je dan afvragen: "Wie moet er hier iets aan doen?" Europol? Interpol? Nationale Justitie? Nee dus. Het heeft geen zin om de toeristische pedofiel aan te pakken, want dat is en blijft een druppel op een gloeiende plaat. Naast de 'paar' pedofielen die als sextoerist naar Z.O.-Azie afreizen, zijn er natuurlijk veel en veel meer, helaas zijn dat de inwoners van Z.O.-Azie zelf. Huhhhh.....? Ja dus, de meeste pedofielen zitten gewoon hier, zijn hier geboren en getogen en daar wordt maar mondjesmaat tegen opgetreden, soms alleen maar om een voorbeeld te stellen naar de buitenwacht.

Wil je echt het probleem in de kiem smoren, dan moet je bij de bron terecht en dat is het scheppen van een fatsoenlijke leefsituatie voor de minderjarige en haar/zijn familie. Als een minderjarige niet vatbaar voor grootse materiele beloftes, dan neemt vanzelf het aanbod af.
Laten de diverse 'pollen' zich nou maar bezighouden met de veiligheid binnen hun jurisdiscties, dan kunnen de diverse overheden hier ter plekke de situatie onder de loupe nemen. Misschien heb je dan ook kans, dat de daders inderdaad voldoende tijd in een Thaise, Vietnamese, Burmese of Cambodjaanse gevangenis mogen doorbrengen om hun zonde(n) te overdenken.
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2277
Lid geworden op: zaterdag 18 november 2006, 18:17
Locatie: amsterdam

Re: Nederlandse verdachte pedofilie vast in Thailand

#38 Bericht door carpediem » zaterdag 28 juni 2008, 05:37

Ok, we houden ons bij ons eigen nederlandse jurisdictie.
We hebben mogelijkheden om mensen verdacht van sexuele misdrijven te vervolgen in het buitenland gepleegd. Dit heeft nog geen prioriteit en heeft ook grotere problemen bij de bewijsvoering.
Desalnietemin blijft de nederlandse samenleving verantwoordelijk om deze misdaden te vervolgen.
Deze vervolging een hogere prioriteit geven zal mogelijk de kinder sextoerist ontmoedigen om misbruik te maken van het gemak waarin hij in het buitenland zijn daden kan plegen.
Voor zover ik weet heeft Thailand door samenwerking met het buitenland en meer aandacht de kinder sextoerist deze al doen uitwijken naar makkelijker landen als Cambodja. Verplaatsing van het probleem dus.
Samenwerking van de EU landen en grotere mogelijkheden van vervolging zal van invloed zijn op het aantal kinder sex misdrijven in de derde wereld.
Het zal natuurlijk een druppel op een gloeiende plaat zijn, maar er zal wel een signaal zijn dat Europa het kinder misbruik serieus neemt.
pluk de dag (carpediem)

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Nederlandse verdachte pedofilie vast in Thailand

#39 Bericht door Ben » zaterdag 28 juni 2008, 06:08

Jim schreef:je bent (als man natuurlijk, vrouwen doen zoiets toch niet.. :roll:) nu al een pedo verdachte als je naar azie vertrekt.
Nu moeten we mannen die naar Zuidoost-Azië gaan onder de loep nemen. Dus in hun bagage kijken, onderzoeken waar ze wat voor reis hebben geboekt, wie hun contactpersonen zijn, wat hun hotel is.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/4331 ... tml?p=22,1
harde actie! kei hard aanpakken! zero tolerence!

en wat gebeurt er in eigen land?
Ex-agent bestraft voor verkrachting kind
ARNHEM - De rechtbank in Arnhem heeft een 45-jarige ex-verkrachting van een 14-jarig politieagent uit Bennekom vrijdag een werkstraf van 200 uur opgelegd voor meisje in de zomer van 2006. De straf is gelijk aan de eis van de officier van justitie.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/4332 ... tml?p=23,3
help, ik verzuip in de hypocrisie..
Celstraf profvoetballer wegens verkrachting
De 21-jarige profvoetballer Mustafe A. is veroordeeld tot dertig maanden celstraf voor het verkrachten van een 56-jarige vrouw. A. pleegde het misdrijf op trainingskamp met zijn club BV Veendam.


Waar zit hem het verschil , toch in de klasse justitie :?:

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Nederlandse verdachte pedofilie vast in Thailand

#40 Bericht door jumbo » zondag 29 juni 2008, 03:17

Ben schreef: Celstraf profvoetballer wegens verkrachting
De 21-jarige profvoetballer Mustafe A. is veroordeeld tot dertig maanden celstraf voor het verkrachten van een 56-jarige vrouw. A. pleegde het misdrijf op trainingskamp met zijn club BV Veendam.
Waar zit hem het verschil , toch in de klasse justitie :?:
dacht dat ie al voldoende gestraft was?? :P :P
wellicht dat het anders bestraft is omdat het een wnahoopsdaad or cime passionel moet zijn geweest??
Of hij moet gedacht hebben een burka te zien waar het gewoon het nekvet van de dame betrof??
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
jodokus
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 915
Lid geworden op: zondag 09 juli 2006, 11:31
Locatie: Sattahip

Re: Nederlandse verdachte pedofilie vast in Thailand

#41 Bericht door jodokus » zondag 29 juni 2008, 07:22

jumbo schreef:
Ben schreef: Celstraf profvoetballer wegens verkrachting
De 21-jarige profvoetballer Mustafe A. is veroordeeld tot dertig maanden celstraf voor het verkrachten van een 56-jarige vrouw. A. pleegde het misdrijf op trainingskamp met zijn club BV Veendam.
Waar zit hem het verschil , toch in de klasse justitie :?:
dacht dat ie al voldoende gestraft was?? :P :P
wellicht dat het anders bestraft is omdat het een wnahoopsdaad or cime passionel moet zijn geweest??
Of hij moet gedacht hebben een burka te zien waar het gewoon het nekvet van de dame betrof??

Het feit blijft wel dat de straffen te ver uit elkaar liggen.

Verkrachting van een minderjarige zou sowieso zwaarder moeten wegen.

Klasse justitie zal er altijd blijven.

Als een beroemde opera zanger een vrouw dood rijdt, met 5 wodka's op, en daarvoor 240 uur dienstverlening krijgt, vraag ik mij af of ieder ander er net zo vanaf gekomen was.

J.
Toch wel...

Maxie
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 9
Lid geworden op: woensdag 07 februari 2007, 20:05
Locatie: Dessel

Re: Nederlandse verdachte pedofilie vast in Thailand

#42 Bericht door Maxie » dinsdag 07 november 2017, 07:47


Plaats reactie

Terug naar “Diversen”