betrouwbare trekking en info

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Lonneke

betrouwbare trekking en info

#1 Bericht door Lonneke » maandag 09 mei 2005, 10:11

Hallo,

In juli wil ik een trekking gaan doen van 3 dagen in de omgeving van chiang mai.

Waar kan ik het het beste boeken en welke organisatie is goed en betrouwbaar?

Moet ik verder nog ergens opletten bij zo'n trekking? Iets meenemen? Insecten?

Hoe slaap je? Met zijn allen bij elkaar? Op een matje of een soort van matrasje? Zit er per boekingskantoor/organisatie ook nog verschil in overnachten? (comfortabel?).

Tips voor fotoapparatuur zijn ook welkom: hoe bescherm je je camera tgen vocht in de jungle?

ALvast bedankt voor de antwoorden!

Hylke

Trekking

#2 Bericht door Hylke » maandag 09 mei 2005, 11:11

Hoi Lonneke,

Trekkings zijn er te kust en te keur. Het is eigenlijk wat jij wilt. Als je tijd genoeg hebt kun je zelf rondkijken in Chiangmai. Er zijn diverse aan-bieders. Heel veel mensen bieden de trek aan incl. olifantentocht en bamboe-raften. Maar als je zonder wilt kan dat ook.

Zo zijn er verschillen in het slapen, er zijn mogelijkheden met matrassen, maar vaker slaap je op een matje. In juli komt de regen reeds, dus Deet is makkelijk tegen de insekten of een ander anti-ínsektengoedje. Voordeel van Deet is dat je het ook kunt gebruiken om de bloedzuigertjes van je af te houden. Want die heb je in deze periode ook.

Verder is het makkelijk om tijdens de trek alles in plastic zakken te pakken. Weet je zeker dat je spullen droog blijven. Voor je camera geldt hetzelfde.

Als je meer info wilt, mijn vrouw heeft een reisburo in Chiangmai. We staan op de http://www.thailand.pagina.nl onder reisburo's met patthama-tours. We werken aan een nieuwe website, maar hier krijg je een beetje een indruk van enkele trekkingsmogelijkheden.

Je kunt haar vragen stellen in het Engels op Patthama_tour@hotmail.com
De website is http://www.patthamatour.cjb.net
Je kunt ook mij mailen in het Nederlands op frieslanboppe@hotmail.com

Ik ben zelf overigens reisbegeleider in Zuid-Oost Azie, en heb diverse trekkings in Thailand gedaan. Heb je een beetje een indruk met wie je te maken hebt.

Als je meer info. wilt horen we het graag. Succes met je keuze!

Groeten, Hylke

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”