Malaria: welke tabletten moet je slikken?

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Maya

Malaria: welke tabletten moet je slikken?

#1 Bericht door Maya » zondag 01 mei 2005, 20:01

Hoi,

Wij willen in juni voor 3 weken naar Thailand. We starten en eindigen in Bangkok. Aan het begin van onze reis zullen we in Noord Thailand rondreizen (bijv.naar Chiang Mai). Daarna gaan we naar het zuiden om te gaan snorkelen/duiken.

Mijn vraag is: Moet je echt malariatabletten slikken en zo ja, welke? Ik wil namelijk liever geen Lariam slikken vanwege de bijwerkingen. Op onze reis naar Mexico en Guatemala hebben we Paludrine geslikt en daar hadden we verder geen last van. Dus als er pillen geslikt moeten worden dan hoop ik dat die afdoende zijn.

Wat zijn jullie ervaringen? Ik wil het ook nog navragen bij de GGD, maar ik dacht ik vraag het eerst hier.

Alvast bedankt voor de reacties!

Malou

#2 Bericht door Malou » zondag 01 mei 2005, 21:58

Voor Thailand hoef je in principe geen malariapillen te slikken. Over Koh Chang heb ik echter verschillende verhalen gehoord, ik hoop dat anderen daarover meer weten...

khonkaen
Erelid
Erelid
Berichten: 1647
Lid geworden op: dinsdag 22 februari 2005, 08:53
Locatie: amphur muang---- khonkaen

#3 Bericht door khonkaen » maandag 02 mei 2005, 00:53

je kan beter geen malaria pillen slikken ..

mocht je toch malaria krijgen, dan is dat beter te behandelen , dan als je pillen geslikt hebt...

ik heb 12 jaar thailand doorkruist en nooit malaria gehad ..
zorg er wel voor dat je in de regentijd aan de grensgebieden altijd je lichaam bedekt houdt ,, gebruik eventueel antimuggenolie met deet..


willem,nederthai
niets is perfect en niets is blijvend

Maya

bedankt!

#4 Bericht door Maya » maandag 02 mei 2005, 13:17

Bedankt voor de reacties!

We hebben voor de zekerheid nog met de GGD gebeld en ook zij zeggen dat malariatabletten niet nodig zijn.

Dus, goed nieuws!

Groeten,
Maya

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”