waar moet ik op letten met onze kinderen

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Balou/Yvette

waar moet ik op letten met onze kinderen

#1 Bericht door Balou/Yvette » zaterdag 30 april 2005, 22:00

Hoi, ik vind dit een erg leuke forum net ontdekt. Wij gaan in juli 1 week naar Bangkok en daarna nog 2 weken naar Koh Samui. Kan iemand mij vertellen wat ik zeker mee moet nemen (hoofdzakelijk voor de kinderen) en wat niet. Hoe zit dit nou daar met die malaria muggen??
Ik wacht op tips :wink:
Dank je :D

Manuel
Expat
Expat
Berichten: 2365
Lid geworden op: woensdag 09 februari 2005, 11:56
Locatie: Patong, Phuket
Contacteer:

#2 Bericht door Manuel » zondag 01 mei 2005, 11:58

In principe is alles te krijgen in Thailand.... Als er bepaalde dingen zijn die je denkt onmisbaar te zijn vor jullie, list die hier en we zullen aangeven of het hier wel of niet te krijgen is.....

Vor Bangkok en Koh Samui zouden malaria pillen etc niet nodig zijn.

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

#3 Bericht door Edje » zondag 01 mei 2005, 17:16

Manuel schreef:In principe is alles te krijgen in Thailand.... Als er bepaalde dingen zijn die je denkt onmisbaar te zijn vor jullie, list die hier en we zullen aangeven of het hier wel of niet te krijgen is.....

Vor Bangkok en Koh Samui zouden malaria pillen etc niet nodig zijn.
Alleen voor de eerste twee dagen iets meenemen, zoals Manuel zegt, alles is er te koop. Koop in BKK wat korte broekjes, t-shirts, zwemkleding voor koh Samui enz. Alles veel goedkoper dan hier en weinig gesleep met koffers. Zo doe ik het iedere keer. Malaria pillen en injecties zoals de GGD adviseert , zijn niet nodig. Drink alleen geen leidingwater, koop gesealde flessen drinkwater.
Groetjes; Edje

khonkaen
Erelid
Erelid
Berichten: 1647
Lid geworden op: dinsdag 22 februari 2005, 08:53
Locatie: amphur muang---- khonkaen

#4 Bericht door khonkaen » maandag 02 mei 2005, 01:19

let er op dat [kleine] kinderen zo min mogelijk aan de zon worden blootgesteld..
zij kunnen in 10 minuten verbranden ..
koop daarom voor hen , bedekkende , lichte katoenen kleding en hoedjes..
laat hen ook gekleed in het water spelen


willem , nederthai
niets is perfect en niets is blijvend

Yvette
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 18
Lid geworden op: zaterdag 30 april 2005, 21:49

#5 Bericht door Yvette » dinsdag 03 mei 2005, 17:05

Hoi nog eens met mij moeten we ons dan ook niet insmeren met muggenmelk waar die deet in zit??? Ik heb wel al gehoord dat er overal klamboe's zijn in de hotel of zelf kopen in Thailand. :roll: Ja we vinden het wel erg spannend om naar Thailand toe te gaan, maar we zijn ook erg benieuwd. Hoe is het Prince Palace Hotel??? En hoe is op Koh Samui het mailibu beach resort??? Is er al iemand van jullie eens geweest?? wisselvalige weer groeten uit Nederland

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

#6 Bericht door Edje » dinsdag 03 mei 2005, 17:39

Yvette schreef:Hoi nog eens met mij moeten we ons dan ook niet insmeren met muggenmelk waar die deet in zit??? Ik heb wel al gehoord dat er overal klamboe's zijn in de hotel of zelf kopen in Thailand. :roll: Ja we vinden het wel erg spannend om naar Thailand toe te gaan, maar we zijn ook erg benieuwd. Hoe is het Prince Palace Hotel??? En hoe is op Koh Samui het mailibu beach resort??? Is er al iemand van jullie eens geweest?? wisselvalige weer groeten uit Nederland
Overdag en 'savonds de onbedekte delen van het lichaam insmeren met een muggenspray en/of milk wat DEET bevat ( gezicht niet ) Heb je op de hotelkamer een airco, hetgeen meestal het geval is, dan heb je geen klamboe nodig als je de airco tenminste aanzet. Zet de airco absoluut niet lager dan 22 gr. en zorg er voor dat de luchtstroom niet direct op je bed komt. Fanspeed LOW.
Groetjes; Edje

Yvette
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 18
Lid geworden op: zaterdag 30 april 2005, 21:49

#7 Bericht door Yvette » dinsdag 03 mei 2005, 20:34

Dus we hoeven niet s'avonds continu met een lange broek te lopen??? :?

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

airco

#8 Bericht door Ben » vrijdag 06 mei 2005, 22:13

let goed op met de airco want die kunnen jullie leuke vacanti adres
zo veranderen in een ziekenhuis verblijf als je geen airco gewent bent

ik spreek uit ervaring gr Ben.

Yvette
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 18
Lid geworden op: zaterdag 30 april 2005, 21:49

#9 Bericht door Yvette » zaterdag 07 mei 2005, 08:48

Als we gaan trekken hebben we dan genoeg met incremen of moeten we allemaal een lange broek aan doen met dichte schoenen. Voor die malaria mug we gaan 3 dagen 1 dag naar de river Kwai dit is de Sanglaburi tocht.

Teun, DE ECHTE
Waarschuwing!
Waarschuwing!
Berichten: 92
Lid geworden op: zondag 06 februari 2005, 11:02

Onzin

#10 Bericht door Teun, DE ECHTE » zaterdag 07 mei 2005, 09:08

Ik woon , werk al 25 jaar in de tropen en ben na een paar weken met die malaria medicatie gestopt en heb nooit wat gehad.
Watch the "backstabbers" they never relax.

Yvette
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 18
Lid geworden op: zaterdag 30 april 2005, 21:49

#11 Bericht door Yvette » zaterdag 07 mei 2005, 09:26

o.k. de GGD hier in Nederland heeft ons ook afgeraden om medicatie te slikken maar wel goed incremen. Zijn er nog andere beestjes waar voorzichtigheid mee is geboden??? :o

khonkaen
Erelid
Erelid
Berichten: 1647
Lid geworden op: dinsdag 22 februari 2005, 08:53
Locatie: amphur muang---- khonkaen

#12 Bericht door khonkaen » zaterdag 07 mei 2005, 11:48

ja hoor ... de dengue mug , groter dan andere muggen en dwarsgestreept , komt veel voor in verzamelplaatsen van mensen , en steekt alleen overdag..
de sa gao een giftige duizendpoot met 2 schaartjes aan zijn achterlijf..

als je de bush ingaat, zijn er slangen en schorpioenen...



willem, nederthai
niets is perfect en niets is blijvend

Yvette
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 18
Lid geworden op: zaterdag 30 april 2005, 21:49

#13 Bericht door Yvette » zaterdag 07 mei 2005, 12:36

ja,ja,ja zo kan die wel weer mij ging het daarom omdat wij 2 kleine kinderen bij ons hebben en het voor ons de eerste keer is dat wij naar Thailand gaan :lol:

Andre
Expat
Expat
Berichten: 166
Lid geworden op: dinsdag 08 februari 2005, 04:22
Locatie: Bangkok
Contacteer:

smeerseltjes ect.

#14 Bericht door Andre » zaterdag 07 mei 2005, 18:39

Hoi Yvette,

Laat je vooral niet beinvloeden door de laatste postings. Thailand is een "clean" land waar je gerust met kinderen naar toe kunt gaan. Bangkok, maar ook de kust gebieden zijn risico vrij wat betreft malaria, slangen schorpioenen en ga zo maar door. Thailand is een fantastisch vakantie -land voor elk wat wils. Dat sommige op dit meium wat diep ingaan op iets wat zelfs hun ervaring niet is, kan je beter als ongelezen beschouwen.

Met vriendelijke groet,

Andre Breuer
Recreational Bangkok Biking Ltd.
http://www.bangkokbiking.com
What's your name? I'm fine thank you.

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

#15 Bericht door Edje » zaterdag 07 mei 2005, 23:34

Ik ben het in deze geheel eens met André. Maar ga je trackings maken in de beboste gebieden dan is het raadzaam, ook overdag, je gehele lichaam te bedekken met beschermende bekleding. Safety First.
Groetjes; Edje

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”