stof en kleding (laten maken)

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Johan83
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 5
Lid geworden op: vrijdag 25 maart 2005, 12:36

stof en kleding (laten maken)

#1 Bericht door Johan83 » vrijdag 25 maart 2005, 16:16

Ik wil heel graag stof kopen met afbeeldingen van de wereld erop (zoiets als dit) Afbeelding

Vervolgens wil ik hier een pak van laten maken. Hoe pak ik dit aan? Is het mogelijk om op korte termijn (ik ben niet zo lang in Thailand) die stof te regelen? En om er daarna een pak van te laten maken?

In Nederland kun je de stof niet kopen, ben al bij heel veel stofhandels geweest. Iemand een tip???
Laatst gewijzigd door Johan83 op vrijdag 25 maart 2005, 18:52, 1 keer totaal gewijzigd.

frumau
Expat
Expat
Berichten: 171
Lid geworden op: donderdag 03 maart 2005, 11:47
Locatie: Moo-Ban Busarin
Contacteer:

#2 Bericht door frumau » vrijdag 25 maart 2005, 18:42

Volgens mijn vrouw moet dat wel kunnen. Je zou met de afbeelding naar een weekend market moeten gaan en vragen bij een maatpak of t-shirt winkel wie het op stof kan drukken, JPEG format lijkt me het meest courante format.
Ze schijnen voor goede kwaliteit een raster te moeten maken(tenzij ze al zo'n afbeelding op raster hebben) en dan gaat het 1/2 weken duren. Gewoon plaatje erop kopieren zal sneller gaan maar dan zal de afbeelding snel van de stof afgaan. We hebben er zelf echter geen ervaring mee....
Jasper Frumau
info at gateway2thailand.com
http://www.gateway2thailand.com

Johan83
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 5
Lid geworden op: vrijdag 25 maart 2005, 12:36

#3 Bericht door Johan83 » vrijdag 25 maart 2005, 18:51

okee, alvast bedankt. Ik reken er niet op dat eventuele rasters oid aanwezig zijn. Wat raden jullie me dan aan, als ik een JPEG kan vinden van de afbeelding die ik wil, hoe groot moet die dan zijn? hoeveel meter stof zou ik moeten bestellen voor een jasje en pantalon? (ik heb normaal postuur, 1.86 lang) beter te veel dan te weinig stof :)

Kunnen jullie me een indicatie geven van hoe duur dat zou kunnen zijn? Of is het mogelijk dat iemand die in de buurt komt van zo'n winkel het eventjes voor me vraagt? Ik zal het vanuit Nederland zo goed mogelijk moeten gaan voorbereiden. Want de tijd is erg krap merk ik.

Dank voor de info!

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

#4 Bericht door Edje » vrijdag 25 maart 2005, 20:41

Johan83 schreef:okee, alvast bedankt. Ik reken er niet op dat eventuele rasters oid aanwezig zijn. Wat raden jullie me dan aan, als ik een JPEG kan vinden van de afbeelding die ik wil, hoe groot moet die dan zijn? hoeveel meter stof zou ik moeten bestellen voor een jasje en pantalon? (ik heb normaal postuur, 1.86 lang) beter te veel dan te weinig stof :)

Kunnen jullie me een indicatie geven van hoe duur dat zou kunnen zijn? Of is het mogelijk dat iemand die in de buurt komt van zo'n winkel het eventjes voor me vraagt? Ik zal het vanuit Nederland zo goed mogelijk moeten gaan voorbereiden. Want de tijd is erg krap merk ik.

Dank voor de info!


Met een JPG bestand gaat dat niet. Als je een foto hebt van een digitale camera met genoeg pixcels lukt het wel. Je moet namalijk genoeg resolutie hebben om een grootte afdruk te maken. Van een op Inet gevonden afbeelding lukt het niet. Ga het zelf maar eens vergroten op je PC en er blijft niets van over.
Groetjes; Edje

frumau
Expat
Expat
Berichten: 171
Lid geworden op: donderdag 03 maart 2005, 11:47
Locatie: Moo-Ban Busarin
Contacteer:

#5 Bericht door frumau » vrijdag 25 maart 2005, 21:59

Als ik foto's van mijn 6 megpixel camera upload worden er ook automatisch JPEG formaat foto's van gemaakt, maar wel erg grote bestanden van hoge kwaliteit. Als ik met Fireworks werk kan ik met iig twee formaten JPEG's werken, hoge en lage kwaliteit. Corel biedt wel betere kwaliteit bestanden, maar dat formaat kan vaak niet door iedereen ingelezen worden... Andere betere formaten ken ik zelf niet. Maar als je photo's moet oprekken dan heb je inderdaad zoveel megapixels per oppervlak nodig als je kan regelen.
Jasper Frumau
info at gateway2thailand.com
http://www.gateway2thailand.com

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

#6 Bericht door Edje » vrijdag 25 maart 2005, 22:10

frumau schreef:Als ik foto's van mijn 6 megpixel camera upload worden er ook automatisch JPEG formaat foto's van gemaakt, maar wel erg grote bestanden van hoge kwaliteit. Als ik met Fireworks werk kan ik met iig twee formaten JPEG's werken, hoge en lage kwaliteit. Corel biedt wel betere kwaliteit bestanden, maar dat formaat kan vaak niet door iedereen ingelezen worden... Andere betere formaten ken ik zelf niet. Maar als je photo's moet oprekken dan heb je inderdaad zoveel megapixels per oppervlak nodig als je kan regelen.
Je praat over een eigen dig camera en zoals je zelf hebt gemerkt is het formaat van die foto veel groter als je beeldscherm, daarom blijven je pixels behouden, ga je het formaat aanpassen aan bv 10x15, dan zie je ook dat het aantal pixels vermindert , ook bij comprimerenen. Helaas is er geen enkele mogelijkheid, ook al zit je zeer hoog, om deze foto zelf te maken ( het hele wereldeel ) De foto die Johan laat zien komt van internet. Dat bedoel ik hiermee. Je kunt hem iets opwaardereen met een ander program, maar dit blijft te weinig voor een duidelijke print op een (T) shirt of bv een vergroting op poster model.
Heb je andere ervaringen?, laat het me weten.
Laatst gewijzigd door Edje op vrijdag 25 maart 2005, 22:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes; Edje

J.
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 42
Lid geworden op: donderdag 17 maart 2005, 20:56
Locatie: Groningen

#7 Bericht door J. » vrijdag 25 maart 2005, 22:26

Als het allemaal gaat lukken wordt dat in ieder geval een bijzonder pak.
Krijgen we een foto van het resultaat te zien?

Johan83
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 5
Lid geworden op: vrijdag 25 maart 2005, 12:36

#8 Bericht door Johan83 » vrijdag 25 maart 2005, 22:32

Ik zal zeker een foto posten als het allemaal gaat lukken. Ik sprak meerdere mensen, die het een geweldig idee vonden, (en de credits gaan naar Frans Molenaar, die had het laatst verwerkt in een rok)
Maar: het gaat dus niet om een foto op een tshirt hè? Het gaat inderdaad om een veel grotere afbeelding. Ik ga informeren hoe ik aan een zo groot mogelijke digitale afbeelding kan komen. het hoeft trouwens geen stuk stof te worden met 1 motief (geen opdruk) maar het mag best elke keer herhaald worden, is ook veel leuker. Als je maar niet heel erge scheidingslijnen op de rug ziet. Daar gaat het zo'n beetje om.

Ik kan moeilijk een afbeelding met mijn digitale (5MegaPixel) camera maken, want de wereldkaart is per definitie geen foto. Zeker niet als er staatkundige grenzen aangegeven worden, en hoofdsteden/landennamen...

Waar in Thailand kan ik het beste heen gaan? Korat? Bangkok? Chiang M/Rai? ik spreek geen thai, dus....

khonkaen
Erelid
Erelid
Berichten: 1647
Lid geworden op: dinsdag 22 februari 2005, 08:53
Locatie: amphur muang---- khonkaen

#9 Bericht door khonkaen » vrijdag 25 maart 2005, 23:54

voor een goede kleermaker die engels spreekt , kan je het beste in bangkok terecht...
google eens op het net

succes

willem
niets is perfect en niets is blijvend

Andre
Expat
Expat
Berichten: 166
Lid geworden op: dinsdag 08 februari 2005, 04:22
Locatie: Bangkok
Contacteer:

Bedrukken

#10 Bericht door Andre » zaterdag 26 maart 2005, 01:45

Beste Johan,

sinds een paar jaar is er een nieuwe manier van bedrukken van textiel. Dit gaat met een kleurenprinter! Conventionele druk is veel te kostbaar om dit in een kleine oplage te doen. Per kleur moet er een mold gemaakt worden. ( ongeveer US100.- p/st) Met deze nieuwe manier van printen bespaar je die kosten en kan in principe elke foto op textiel geprint worden. Je zou even bij Stork Nederland kunnen informeren, die hebben hier in Thailand een joint venture die dit soort dingen doen.

Succes,

Andre
What's your name? I'm fine thank you.

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”