Wonen en werken in Thailand

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
Hugo

#31 Bericht door Hugo » zondag 20 maart 2005, 14:09

Bedankt voor je reactie Manuel!

frumau
Expat
Expat
Berichten: 171
Lid geworden op: donderdag 03 maart 2005, 11:47
Locatie: Moo-Ban Busarin
Contacteer:

Emigratie en informatie vergaring

#32 Bericht door frumau » zondag 20 maart 2005, 14:13

Ik ben mij nu ook al een behoorlijke tijd aan het orienteren op mijn emigratie naar Bangkok, Thailand en ik ben het met Hugo eens dat je voor een behoorlijk aantal zaken gewoon wat tijd moet doorbrengen in Thailand. Op het gebied van vacatures en procedures is er gewoon minder op het internet te vinden dan dat we in Nederland hebben.
Informatie in het Nederlands over Thailand is helemaal schaars.
Tot nog toe vond ik de meeste handige informatie op thaivisa.com( Engelse site met frequent bezocht forum) of kreeg ik die van mijn Thaise vrouw :D . Maar alle beetjes helpen. En een heleboel beetjes bij elkaar is weer aardig wat.
Dit forum wordt bijvoorbeeld nog niet erg veel bezocht. Maar toch heb ik er wel al wat mensen "gesproken" die mij weer wat verder op weg hebben geholpen...
Jasper Frumau
info at gateway2thailand.com
http://www.gateway2thailand.com

khonkaen
Erelid
Erelid
Berichten: 1647
Lid geworden op: dinsdag 22 februari 2005, 08:53
Locatie: amphur muang---- khonkaen

#33 Bericht door khonkaen » maandag 21 maart 2005, 02:46

ik ben het eens met manuel

het draait altijd om geld of inkomen...

om voor een jaarvisa in aanmerking te komen , moet je toch minimaal
800.000 thb op een thaise bank hebben, of een maandelijks inkomen van 65.000 thb...
wat een werkvergunning kost weet ik niet zo...
als je zelf een bedrijf wilt oprichten . moet je 2.000.000 op de bank hebben, en 4 thaise werknemers in dienst nemen...


willem, nederthai
niets is perfect en niets is blijvend

Teun, DE ECHTE
Waarschuwing!
Waarschuwing!
Berichten: 92
Lid geworden op: zondag 06 februari 2005, 11:02

Zaakjes voor mekaar voor je er heen gaat

#34 Bericht door Teun, DE ECHTE » maandag 21 maart 2005, 05:28

Dat is het beste, want gasten die voor een appel en een ei rondschurken, daar hebben de Thai er zelf genoeg van. Dus gewoon zorgen dat je uit een buitenlandse bron 65,000 baht per maand krijg, en wat is dat nou? Of je zet gewoon een een millioen op de bank, koopje. Als je je koophuis verkoopt in Holland heb je denk ik de meest gevallen gelijk een paar million ook al ben je in Holland berooid en een wehkamp klant
Watch the "backstabbers" they never relax.

Hugo

#35 Bericht door Hugo » maandag 21 maart 2005, 16:42

Manuel jij schreef: ..."Mijn ervaring is dat er zeer vele normale Nederlanders zich hier gevestigd hebben"...
Ik zou graag mailen oid met een gezin met studerende kinderen. Op Phuket is een universiteit "Prince of Songkla University". Kan er geen hoogte van krijgen of deze goed is.

Hugo

#36 Bericht door Hugo » dinsdag 22 maart 2005, 07:55

Goede universiteiten horen een "awarding body" te hebben heb ik ondertussen begrepen. Wereldwijd worden dan graden gelijk geschakeld. Een soort internationaal keurmerk. Edexcel schijnt zo'n soort keurmerk te zijn. Mailtje naar de universiteit gestuurd. Schijnen lijsten te bestaan van "goedgekeurde" scholen en universiteiten.

Hugo

#37 Bericht door Hugo » zaterdag 26 maart 2005, 13:32

Prince of Songkla University is aangesloten bij de UNSW. Veel universiteiten in Azie en Australie werken samen. Dus wel hoog eindniveau. Internationaal erkende graden.

Teun, DE ECHTE
Waarschuwing!
Waarschuwing!
Berichten: 92
Lid geworden op: zondag 06 februari 2005, 11:02

De positie van vader speelt een rol

#38 Bericht door Teun, DE ECHTE » zaterdag 26 maart 2005, 13:50

Maar in Thailand koopt men vaan een plaats en als vader "belangrijk" is dan is het helemaal geen probleem. Je moet met Thaise graduates gewerkt hebben om het te weten.
Watch the "backstabbers" they never relax.

frumau
Expat
Expat
Berichten: 171
Lid geworden op: donderdag 03 maart 2005, 11:47
Locatie: Moo-Ban Busarin
Contacteer:

#39 Bericht door frumau » zaterdag 26 maart 2005, 13:52

Wat is de UNSW? University of New South Wales?
Jasper Frumau
info at gateway2thailand.com
http://www.gateway2thailand.com

Hugo

#40 Bericht door Hugo » zaterdag 26 maart 2005, 15:12

Ja. Is een samenwerking van Australie, Singapore, Hong Kong, India, Indonesie, Maleisie, Vietnam, China en Thailand. In Thailand zijn meerdere universiteiten aangesloten. En de UNSW heeft wereldwijd een goede naam.

frumau
Expat
Expat
Berichten: 171
Lid geworden op: donderdag 03 maart 2005, 11:47
Locatie: Moo-Ban Busarin
Contacteer:

#41 Bericht door frumau » zondag 27 maart 2005, 09:39

Is dat dan een sasmenwerking op het gebied van 1jarige internationale Master opleiding? Of gaat dit om samen aan een algemene verbetering van de opleidingen in het algemeen te werken(Bachelor & Master)?
Jasper Frumau
info at gateway2thailand.com
http://www.gateway2thailand.com

Teun, DE ECHTE
Waarschuwing!
Waarschuwing!
Berichten: 92
Lid geworden op: zondag 06 februari 2005, 11:02

Er is een verwarring aan het onstaan

#42 Bericht door Teun, DE ECHTE » zondag 27 maart 2005, 09:53

Ik denk dat ik even iest moet zeggen . Van 1994 tot eind 1997 ben ik betrokken geweest in de bouw van een raffinaderij niet ver van Rayong. Ik had verschillende Thai graduates reporting to me. Ook contacten met een heel stel andere graduates , Thai en Thai in het buitenland gestudeerd. Wel het verschil is heel, heel groot en er waren 1th class honours degree holders in Chemical engineering die niet op HTS nivo waren. Kietel jezelf niet en probeer Thaise drgees gelijk te praten aan Westerse, het is een heel groot verschil en dat is gebaseert op de Thai society. Het is face face face en face, dat is wat belangrijk is, het gezien worden en met belanrijke mensen. Het je inkopen in Unies, het briben vindt gewoon openlijk plaats.Waarom denk je dat de Thai met geld de kinderen naar de UK, USA, AUSIELAND sturen, omdat het onderwijs in Thailand zo goed is?
Watch the "backstabbers" they never relax.

frumau
Expat
Expat
Berichten: 171
Lid geworden op: donderdag 03 maart 2005, 11:47
Locatie: Moo-Ban Busarin
Contacteer:

#43 Bericht door frumau » zondag 27 maart 2005, 09:57

Daar ben ik het wel mee eens. Alle Thai, net zoals mijn vouw, gaan als het even kan in het buitenland studeren. Het onderwijs is er goed. Daarnaast is het nodig om een goede baan te krijgen. Want naast erg goede cijfers is studeren in Engeland of de States ook erg belangrijk om aan de slag te kunnen.
Jasper Frumau
info at gateway2thailand.com
http://www.gateway2thailand.com

Hugo

#44 Bericht door Hugo » zondag 27 maart 2005, 11:22

Jasper: De aangesloten universiteiten werken over de volle breedte en op elk niveau samen. Wisselen ook studenten uit, over en weer.
Teun: ik kan nu iets kopen in Thailand waar een (zeer) goede inkomsten uit rolt. Kind één over een jaar naar de uni, en kind twee over drie jaar. Plus de studietijd. Is dus totaal zeven à negen jaar. Hier (NL) blijven is zo lang wachten en leven van een beetje rente en dividend. Het land ligt verder op zijn 'reet' in mijn ogen.
PS: Ben ook naar eventuele emigratie naar Australie of Nieuw Zeeland aan het kijken. Dit Thailand avontuur kwam 'ineens' voorbij.

Teun, DE ECHTE
Waarschuwing!
Waarschuwing!
Berichten: 92
Lid geworden op: zondag 06 februari 2005, 11:02

Wat te doen

#45 Bericht door Teun, DE ECHTE » zondag 27 maart 2005, 11:31

Hugo ik ben het met je eens dat binvestren in de kinderen goed is, maar niet als je lantefantertjes cre-eert . Thaise studenten, hoor ze maar eens praten (pantip chat) draaien circeltjes in een eigen heel simpele belevenswereld. Onder studenten er wordt onderscheiden Een Thai of een EUROPEAN DEGREE, het Thaise wordt door de eigen studenten als een "softy" gezien. Dat moet je je kinderen niet aan doen. Toen ik in Thailand woonde heb ik mijn dochters op een top 10 UK public school gezet en ze zijn toen naar top unies in de UK gegaan. Dan nog, met Bs degrees valt het krijgen van een job niet mee. Er worden er veels te veel van bedenkelijk nivo op de markt gegooit en in praat maar raak landjes zoals Thailand waar prestatie op een 3e of 4e plaats staat hebben ze het moelijk.
Watch the "backstabbers" they never relax.

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”