bromfiets huren in thailand

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

#16 Bericht door Edje » zaterdag 19 maart 2005, 19:02

Anonymous schreef:iig blijkt hier uit m'n rijvaardigheid aangezien ik al heel wat duizenden kilometers heb rond getuft in thailand :oP

maar zoals ik al zei, de een voelt zich prettiger in een OAD tour bus en de ander gaat met eigen vervoer.

de reden dat de meeste farang de *** zijn is omdat 90% ervan zelf met een slok op achter het stuur kruipt en als er dan wat gebeurt heb je idd geen poot om op te staan.
Heb je hier bewijzen van. De meeste Farang nemen een taxi als ze gezopen hebben, niet duur en de andere dag wordt het motorvoertuig wel opgehaald.
Groetjes; Edje

khonkaen
Erelid
Erelid
Berichten: 1647
Lid geworden op: dinsdag 22 februari 2005, 08:53
Locatie: amphur muang---- khonkaen

#17 Bericht door khonkaen » zondag 20 maart 2005, 01:00

ik heb in het verleden 2 auto's total loss gereden op samui...
oorzaak drank..
wel het geluk gehad, dat de politie mij niet meenam naar het ziekenhuis voor een bloedproef... dus de verzekering dekte de schade...

ik heb er wel van geleerd, de laatste 3 jaar drink ik zelfs geen biertje meer als ik moet rijden ...
mijn vrouw toy , heeft ook een rijbewijs en is ook verzekerd voor onze auto... dus als ik onderweg een biertje drink , dan rijdt toy verder..
met de politie heb ik nooit last, omdat mijn rijbewijs verpakt zit in een politie certificaat , ooit gekocht in cambodia... maar doet nu dienst als mijn legitimatie voor de nederlandse FBI ...
dat is lachen dus...



willem , nederthai
niets is perfect en niets is blijvend

Gast

#18 Bericht door Gast » zondag 20 maart 2005, 12:37

Edje schreef: Heb je hier bewijzen van.
nope, alleen eigen waarneming en de verhalen van locals
Edje schreef: De meeste Farang nemen een taxi als ze gezopen hebben, niet duur en de andere dag wordt het motorvoertuig wel opgehaald.
als er taxi (meter) 's zijn dan is dat zeker aanteraden.
helaas vind je die niet overal (eigenlijk alleen in bangkok).

ik kan er gewoon niet tegen om tussen andere farang in een excursie busje tezitten (kijk links, kijk rechts, muffe lunch, oh olifanten) en om nou alles met de taxi tedoen is gewoon geen doen.
ook ben ik niet iemand die de hele dag in een straal van 200 meter om z'n hotel/resort rond kan hangen dus dan blijft er niet veel anders over dan een auto te huren.

Chris
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 51
Lid geworden op: dinsdag 22 februari 2005, 10:08

#19 Bericht door Chris » zondag 20 maart 2005, 19:45

oke jij je zin

oooh wat ben jij een Thailand kenner en wat goed dat jij dat allemaal durft te ondernemen zonder Nederlandse reisbegeleiding wat voelen wij ons nu minderwaardig aan U rondtoerende grootheid

Voor de orginele vraagsteller
Als je wilt huren gewoon een gerenommeerd bedrijf nemen.
Laat je niks wijs maken

Brommertjes gewoon doen met het risico vandien of niet doen en lekker de taxi's of tuktuk nemen
Let wel op in Phuket enz zijn er vaste prijzen voor de toeristen.
Dus neem lekker het risico en huur een brommertje als je naar Phuket gaat. Hebben ze nu trouwens van die scooters zonder versnellingen loeisterk en super makkelijk te bedienen Wel wat duurder 240 bath per dag maar tuktuk Patong-Kata is ook al 300 dus waar hebben we het over


Rondreizen pak de trein local bus of voor grote stukken http://www.airasia.com spotgoedkoop veilig en snel phuket-bangkok was 35 euro
centraal station naar lombardijen in rotterdam per taxi haha

veel plezier

khonkaen
Erelid
Erelid
Berichten: 1647
Lid geworden op: dinsdag 22 februari 2005, 08:53
Locatie: amphur muang---- khonkaen

#20 Bericht door khonkaen » maandag 21 maart 2005, 02:21

chris ik ben ook een thailandkenner , omdat ik er 12 jaar woon
en ook een rondtoerende grootheid...

je hoeft je daardoor niet minderwaardig te voelen....
want een ieder blinkt uit, waar een ander tekort schiet...

als ik naar bkk ga, vlieg ik, of ga met de trein ...
ik weet de weg daar niet zo goed en vind het verkeer te chaotisch
in bkk laat ik mij rondrijden met de taximeter , of skytrain of metro


willem ,nederthai
niets is perfect en niets is blijvend

Chris
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 51
Lid geworden op: dinsdag 22 februari 2005, 10:08

#21 Bericht door Chris » maandag 21 maart 2005, 08:35

Willem
Is niet naar jouw maar deze gast geeft ons geen keuze of je huurt een willekeurige wagen of je bent een arke tourist
Hij weet niet wie ik ben
Hij weet niet wat mijn binding met Thailand is
Dus als hij echt slim is blaas je niet zo hoog van de toren Tot dat je weet wat de ander waard is. De strategie die hij kiest is hard roepen en we zien wel waar het schip strand
En jij weet net zo goed als ik dat brommertjes huren in pattaya niet slim is als je op je gezicht valt of een ongeluk krijgt en dat was de originele vraag. En ik wil best een lulletje zijn in zijn ogen Ik heb in phuket /Karon mijn zaakjes prima voor elkaar zelfs met een Nederlandse vrouw. Dus ach waar gaat het verder over

Andre
Expat
Expat
Berichten: 166
Lid geworden op: dinsdag 08 februari 2005, 04:22
Locatie: Bangkok
Contacteer:

self-drive holidays

#22 Bericht door Andre » maandag 21 maart 2005, 13:08

Beste Forum,

Wist U dat de afgelopen jaren het steeds populairder aan het worden is om in Thailand een auto te huren en in een eigen afgepast tempo Thailand te verkennen?
Dan praten we meestal over gezinnetjes of 2 koppels die op deze manier door Thailand trekken. Gezien de steigende lijn van dit soort vakanties, kan er nu al over een succes worden gesproken. Voor degene die ook zoiets in petto hebben, kijk maar even bij een van de op Thailand werkende touroperators. BV. http://www.greenwood.nl
In het gastenboek kan je zelfs reacties lezen van mensen die op die manier Thailand geprobeerd hebben. Natuurlijk huur je de auto niet om Bangkok te verkennen, maar neem aldaar de skytrain, subway, taxi, tuktuk of....... hoe kan het ook anders, de fiets ! :D

Met vriendelijke groet en veel self-drive-fun

Andre
What's your name? I'm fine thank you.

Chris
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 51
Lid geworden op: dinsdag 22 februari 2005, 10:08

#23 Bericht door Chris » maandag 21 maart 2005, 13:30

of doe gewoon http://www.avis.com en je bent goedkoper uit

Gast

#24 Bericht door Gast » maandag 21 maart 2005, 13:38

Chris schreef:oke jij je zin

oooh wat ben jij een Thailand kenner en wat goed dat jij dat allemaal durft te ondernemen zonder Nederlandse reisbegeleiding wat voelen wij ons nu minderwaardig aan U rondtoerende grootheid
dat zijn jouw woorden, niet de mijne.
Chris schreef: Voor de orginele vraagsteller
Als je wilt huren gewoon een gerenommeerd bedrijf nemen.
Laat je niks wijs maken
heb ik gezegd dat je in een donkere steeg moest gaan huren?
Chris schreef: Brommertjes gewoon doen met het risico vandien of niet doen en lekker de taxi's of tuktuk nemen
volgens mij zeg je hier het zelfde als ik.
doen als je het aandurft, niet doen als je het niet durft.

ik reagerde trouwens op het onzin verhaal dat als een dronken thai met 20 kinderen op een rijdende bbq door rood rijdt en jou aanrijd dat jij dan aansprakelijk bent..

Chris
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 51
Lid geworden op: dinsdag 22 februari 2005, 10:08

#25 Bericht door Chris » maandag 21 maart 2005, 14:10

zoals ik al zei Waar gaat het verder over je hebt gelijk

thys

#26 Bericht door thys » maandag 21 maart 2005, 19:10

Ik huur al 18 jaar motoren en 100ccs in thailand ben er 37 keer geweest als je normaal rijd en een beetje uitkijkt en 't verkeer een beetje kent kan je dat best doen ik betaal altijd 100bht per dag dus dat valt ook wel mee
Zo ik zou zeggen veel plezier en laat je niet gek maken door de doempraters
gr thys

J.
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 42
Lid geworden op: donderdag 17 maart 2005, 20:56
Locatie: Groningen

#27 Bericht door J. » dinsdag 22 maart 2005, 12:18

Iedereen kiest zo maar zijn eigen manier om de omgeving te bekennen zoals hij dat zelf wil. Het gaat om iemands' eigen keus en die kan toch niet verkeerd zijn.
Mijn keus is het vaak wel om een scooter te huren. Die volautomatische splinternieuwe die je tegenwoordig veel ziet gaan zo soepel, je hoeft maar naar het handvat te kijken en je vliegt al vooruit. Qua veiligheid heb je het voor het grootste deel zelf in de hand denk ik. Niet overdrijven en niet na een hoop Singha's.
Het mooie van op deze manier de omgeving bekennen is het verdwalen en op plekken terechtkomen die je niet van tevoren had bedacht te willen zien. Dan maar gewoon rustig blijven, ergens een noodlesoepie en zo nu en dan de weg vragen. Voor mij is dat het voordeel van een scooter huren.

khonkaen
Erelid
Erelid
Berichten: 1647
Lid geworden op: dinsdag 22 februari 2005, 08:53
Locatie: amphur muang---- khonkaen

#28 Bericht door khonkaen » dinsdag 22 maart 2005, 22:57

ja teun , ben het met je eens ..

toen ik jaren geleden in tjilitjap was , en mijn honda goldwing 1500 cc
bij mij had, kwam ik ook wel eens in de modder terecht .. maar deze
350kg wegende kolos had een acheruit versnelling , waardoor ik er altijd weer zonder kleerscheuren vanaf kwam ..

helaas kan je die niet huren in thailand



willem, nederthai
niets is perfect en niets is blijvend

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”