Vanuit Chiang mai naar Luang Prabang

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
juud
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 4
Lid geworden op: zaterdag 12 februari 2005, 14:35

Vanuit Chiang mai naar Luang Prabang

#1 Bericht door juud » zaterdag 12 februari 2005, 14:39

Hoe kan ik het beste naar Laos, Luang Prabang reizen? Is dit tevens een goeie startpunt van mijn reis door Laos naar beneden?
Dank voor reactie

Chang
Site Admin
Site Admin
Berichten: 580
Lid geworden op: dinsdag 01 februari 2005, 19:45
Contacteer:

Lao Aviation

#2 Bericht door Chang » zaterdag 12 februari 2005, 18:00

Met Lao Air kun je vanuit Chang Mai naar Luang Prabang reizen. Ze maken een tussenstop op Luang Prabang met hun vluchten naar Vientiane.

kijk hier voor de timetable: http://www.mekongexpress.com/laos/schedule/ttcentre.htm

Voor prijzen en meer info kijk op: http://www.laoairlines.com/

Chang

Aniek

#3 Bericht door Aniek » zaterdag 12 februari 2005, 19:12

Als je niet wil vliegen en vanuit Thailand naar Luang Prabang wil kun je het beste reizen vanuit Chiang Khong (op de grens). Daar steek je de Mekong over en kun je met de boot naar Luang Prabang. Dat duurt twee dagen en is een fantastische reis. Je ontmoet veel mensen op de boot en het uitzicht is fantastisch! Aan het eind van de eerste dag (6 uur op de boot) maak je een tussenstop in Pakbeng om te overnachten en de volgende dag zit je weer 6 uur op de boot, waarna je aankomt in Luang Prabang. Echt een aanrader (óók omdat het goedkoop is)!!

Vanuit Luang Prabang kun je alle kanten in Laos op, dus dat is een perfect startpunt!
Veel plezier!
Aniek

Kees2
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 18
Lid geworden op: dinsdag 15 februari 2005, 23:30

Speedboat

#4 Bericht door Kees2 » woensdag 16 februari 2005, 08:34

Je kan ook de speedboat nemen. Dan doe je er geen 2 dagen over maar 1 dag. 1000B. Hou er wel rekening mee dat deze ongeveer 90 km/h gaat en relatief gevaarlijk kan zijn.

J.
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 42
Lid geworden op: donderdag 17 maart 2005, 20:56
Locatie: Groningen

#5 Bericht door J. » dinsdag 22 maart 2005, 13:05

Vorig jaar heb ik gevlogen van Chiang Mai naar Luang Prabang en geen spijt van gehad. Ticket was niet duur en in een uur ben je dr. En dan ontmoet je later in de stad al die mensen die met :
- de speedboot zijn geweest. Bijna iedereen die ik er over sprak zei iets van 1x en nooit weer. Oncomfortabele plaatsen, verschrikkelijke herrie en de hele tijd zo'n vervelende helm verplicht op.
- de gewone boot. 2 hele dagen is toch wel erg lang hoorde ik van veel mensen. W.s. zul je nog op genoeg boten terechtkomen en nog heel wat mooie uitzichten aantreffen in Laos.
Uiteraard is reizen niet altijd alleen maar comfort maar soms kun je het jezelf wel makkelijker maken. Trouwens die vliegtuigjes van Lao Air zijn ontzettende rammelbakken en ook weer een attractie op zich

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”